Viva kattenvraagbaak deel 6

09-07-2007 23:19 2770 berichten
Hier kunnen we weer verder!! bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
Mijn lieve kitten van zes maanden zit ook in de lappenmand. Alleen weet ik niet wat het is. Waarschijnlijk is hij vorige week aangereden want we vonden hem in de bosjes. Zo zielig. Wij meteen naar de weekenddierenarts. Die kon op twee schaafwondjes op zijn achterhand niets vinden. Hij kreeg pijnstillers mee en dat was het. Daarna nog eens terug geweest naar eigen dierenarts en die kon ook niets vinden behalve dat hij wat scherper ademde. Maar hij is gewoon niet meer zichzelf. Hij eet heel slecht. Het was al geen goede eter, zeer kieskeurig maar nu is het helemaal drama. Ik geef hem allemaal lekkere dingen als Hils AD, gekookte kip, tartaar en vis maar alles eet hij maar matig. Verder zwiebert zijn achterpoot en zijn rug doet hem pijn. Je mag er nl niet aankomen dan miauwt hij en begint te bijten (zachtjes dat wel).

Morgen maar weer de dierenarts bellen, hopelijk kan ik dezelfde dag terecht...

Ben op van de zenuwen.....
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Heeft hij al een röntgenfoto gehad? Ach het is zo sneu, zo'n ziek beessie. Maar als hij nog steeds eet (al is het weinig) en drinkt, dan zou ik me voor vannacht maar niet al teveel zorgen maken. Morgen weet je hopelijk meer. Veel sterkte!
Dank je wel! Hij heeft nog geen rontgenfoto gehad. Misschien morgen.

Het vervelende is dat hij wel verzekerd is maar nog niet gechipt (zou gebeuren tijdens castratie maar dat is voor nu even uitgesteld ivm mijn zijn ongeluk). Helaas dekt de verzekering pas na chippen..... argh!
He AnneDaisyMay, wat naar! Zoals je het verteld lijkt hij inderdaad wel pijn te hebben ergens, iets verschoven in de werveltjes of een zenuwtje klem?

Balen van die verzekering! Zul je altijd zien dat soort dingen.. Veel succes morgen! Ik ga ook even lands de dierenarts, toch maar even laten kijken.
Anna ik denk dat er zoiets aan de hand is. Ik hoop het, dat het niet ernstig is.Hij is wat slomer, slaapt veel maar speelt nog wel. De ene dag is hij actiever dan de andere. Dat maakt het ook zo lastig. Ik had voor afgelopen vrijdag een afspraak gemaakt en toen had hij in ene een opleving.

Jij ook succes morgen bij de dierenarts, hopelijk valt het voor beide katten mee!
We gaan duimen !

Laat je t nog even weten hoe het was?
Doe ik!
Ik duim met jullie allebei mee!
Nou net gebeld met de dierenarts en ik kan pas morgen terecht. Daar baal ik wel van. Hij was wel lekker speels vanochtend en had ook gegeten. Ik had wat kip met A/D voer gemengd maar die stukjes laat hij mooi links liggen. Wel wilde hij vanochtend een paar stukjes ham... raar beest is het hoor.

Morgen meer nieuws hoop ik.
He, vervelend! Dus weer een dagje wachten.. Ik heb vanmorgen gelijk gebeld en kan vanmiddag terecht. Hij is echt niet in zn hum, loopt niet meer met me mee (normaalgesproken is het echt zwaan-kleef aan, klimmen op de wastafel etc) en ligt de hele dag op apegapen, raakt zn eten niet aan en zn vacht ziet er wat 'stukkerig' uit, niet zo mooi glanzend als normaal. Ben benieuwd straks!
Fijn dat je meteen terecht kan, klinkt idd als of jouw kat niet helemaal top fit is. Frustrerend dat we niet weten wat er is. Nog frustrerender vind ik het niet goed willen eten. Jammer genoeg kunnen ze niet praten... zou het een stuk makkelijker maken.

Succes vanmiddag!
.
anoniem_52617 wijzigde dit bericht op 16-06-2009 11:36
Reden: dubbel
% gewijzigd
Nou, was even een flinke tegenvaller, kat is daar gebleven

Hele verhaal bij DA gedaan, hij ging voelen aan zn buikje en kat blazen!! Echt bijna schreeuwen. DA nam koorts op: 40,5, onderzoek gedaan, daarna keuze gemaakt voor rontgenfoto. Op de foto was niet goed te zien of er echt iets in zn buik zat (speeltje of plastic oid) maar hij krijgt nu een klysma, want zn ontlasting (nog in de darmen) zag er wel gek uit.

Kat dus achtergelaten, en ik word strakjes gebeld. Zo sneu zat ie in zn mandje, verloor heeeel veel haar van dat stressmoment. Verdorie, waarom ben ik niet eerder naar de DA gegaan? Ik maar denken dat ie gewoon ' even niet zo lekker was' (zoals ik dat zelf ook wel eens ben), niet dus
Hij is net thuis, beetje versuft ligt ie op de bank. Ik heb speciaal voer voor de komende dagen. Morgen moet ie terug want ze weten nog steeds niet wat t is/was (ze hebben wel ontlasting verwijderd, maar was niets in te zien). Hij heeft eenontstekingsremmers en antimisselijkheids prik gekregen. Zo sneu! De dierenarts was helemaal verbaasd hoeveel pit er nog in zo'n kleine rode kater zit, de assistente had aan de loden handschoenen niet genoeg...
Is het geen blaasgruis, kan hij wel goed plassen?
@AnneAnna: hopelijk kan de dierenarts morgen meer vertellen. Maar dus nog genoeg energie om de assistente iets te doen te geven, haha. Veel beterschap.

@AnneDaisyMay: jammer dat je pas morgen terecht kan. Hopelijk kan de dierenarts jullie dan wel goed helpen.

Ik blijf duimen voor de kattenbeesten!
quote:hinde schreef op 11 juni 2009 @ 14:39:

hoi!

heb niet alles gelezen dus misschien stel ik een dubbele vraag:

Ik ben al weken op zoek naar een Feliway-navulling. Klopt het dat deze niet meer geleverd kunnen worden? Dat hebben ze me al bij 5 zaken verteld .... Ik bedoel dus de verdamper.

Weten jullie misschien een alternatief?

groetjes,

hindeBij Pets Place verkopen ze ze ook van het merk Sire. De navulling daarvan past ook in de Feliway verdamper.
jeetje AnnaAnna dat is balen zeg. Hopelijk heeft het geholpen en is er verder niets aan de hand en voelt hij zich snel weer beter.

Hier is het drama met eten... hij komt wel op het eten afgerend maar ruikt even en draait zich weer om. Heeft alleen een paar hapjes ham op en wat likjes slagroom. Zijn gewicht blijft nog wel stabiel op de 2750 gram dus echt veel valt hij niet af gelukkig. Maar hij heeft echt een leeg buikje zo zielig. Ik denk dat hij echt pijn heeft in z'n rug.

Even een vraagje loopt een kat altijd met een kromme rug? Het stomme is dat ik nu niet meer weet hoe ze normaal lopen. Maar nu loopt hij dus met een kromme rug.

Morgenochtend 11.00 uur naar de dierenarts... hopelijk is het niets ernstigs... het is zo'n lieverd.
Ja de rug van katten is altijd een boogje, niet een heel rechte lijn. Maar kan natuurlijk best zijn dat hij nu wat krommer loopt, bv om bepaalde pijnlijke plekken te ontlasten? Morgen weet je vast meer.
Delphicat dank je wel! Dat dacht ik ook maar vriend dacht dat het nu wat krommer is dan anders.
ADM, ik leef met je mee... een engeltje voor morgen.
Jullie zijn allemaal lief

Ik laat weten hoe het is gegaan!
Bedankt voor de reacties! Hij ligt nu al een paar uur te slapen, hoop dat t morgen beter gaat. Ik heb een boel kattenziektes opgezocht, maar neem ook aan dat de dierenarts dit in zijn achterhoofd heeft. Kan een kat zo ziek zijn van een haarbal die er niet uitkomt? Krijgt hij daar ook koorts van en is dit niet op een rontgenfoto te zien?

Annetd: bedankt voor het meedenken, ik denk niet dat het blaasgruis is (heb even de diagnose opgezocht) maar zet m wel op mijn lijstje.

Delphicat: inderdaad, daar had hij nog wel energie voor, volgens de dierenarts was dat schreeuwen vooral uit angst en niet vanwege pijn o.i.d.... hoop t maar!

AnneDaisy: ik denk aan jullie morgen als wij ook bij de dierenarts zitten! Veel succes! (Misschien is je kat wel gewoon heel kieskeurig geworden en doet ie t niet voor minder dan ham en slagroom! Laten we t hopen dat t zo simpel is )
Hi..hi.. AnnaAnna dat hoop ik ook, hij was altijd al erg kieskeurig maar dit slaat alles.

Maar ik vrees toch dat er wat meer aan de hand is. Mede omdat hij ook niet goed meer kan springen. Dat is de enige voordeel van dit alles, het aanrecht is weer veilig

Hij is nu lekker aan het spelen, dat vind ik wel weer een goed teken.

Maar van verstopping kunnen mensen in ieder geval goed ziek zijn! Ik kan er over meepraten, tijdens een vakantie ooit opgenomen geweest in het ziekenhuis. Na bloedonderzoek en foto's kon het drie dingen zijn; een blindedarmontsteking, een eierstokontsteking of verstopping. Het bleek het laatste te zijn!

Heeft hij al wat gegeten? Wat heb je meegekregen Hills A/D of Royal Canin?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven