Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
Heee, oudste is ook zwemmen met een vriendje en diens moeder.
Nip, goh, hoe weet jij dat, van die drie jaar ?

Volgens mij is het druk in de Nederlandse zwembaden vandaag.

Ik heb even pauze. Heb net een hardleerse collega geprobeerd iets uit te leggen, en nu ben ik gaar.
Oe, dat klinkt alsof ie heel hardleers was!

Liz & spul zijn naar buitenbad hier, da's vast koud!

En ik heb net een lollige column geschreven, over begrippen in de financiele crisis. Wel eens gehoord van Tokkie-hypotheken enzo?
De Tokkies hebben toch een rechtzaak aangespannen tegen Van Dale omdat ze daarin genoemd worden (inderdaad, Tokkie-hypotheken).

Uiteindelijk werd Mini opgehaald door 7 meiden en 3 moeders en ze verzekerden me meteen dat ze goed op haar zouden letten omdat zij de enige zonder diploma is. Hier trouwens ook naar buitenbad maar het is mooi weer. Ik ben met buuf en grut naar de speeltuin geweest, lekker in het zonnetje.

Ik ga koken.
knap hoor, Pammie. Ik ben zo'n muts die ze zonder diploma niet mee laat gaan.

Ik ga ook koken.
Ik heb het eten al weer op. Mini ligt in bed, meis ruimt de vide op en oudste verveelt zich.

Oh ja, en hubbie staat onder de douche. Ik drink koffie.

Morgen examenuitslagen.
Spannend, hebben ze het goed gedaan bij jou op school? Naar verwachting?

Hier kwamen vandaag zowel de eindafrekening van de aannemer binnen als de belasting. Ik denk dat ik maar een baan voor 's nachts erbij ga zoeken, ik slaap toch niet.

En de school belde dat ze een gesprek met ons wilden en een externe adviseur (hebben we aan het begin van het schooljaar ook gehad). Ze liet doorschemeren dat de school Nippi graag wil laten testen. Tja.

Wat zijn Tokkie-hypotheken?
Hier ligt er nog één te brullen dat ze honger heeft na een enorm bord eten en toetje. Ze is helemaal doodop en moet gewoon slapen!

Remma, Mini heeft bijna haar diploma, ze krijgt nu diplomatraining. Maar goed, ik heb ook even Pamman gebeld wat hij er van vond. Ze had het heel erg leuk gehad en zich goed aan de afspraken met de moeders gehouden.

Ik ga er ff eentje wurgen.
Je-krijgt-niets-meer-te-eten-en-nu-is-het-stil! was voldoende. Ze draaide zich om en ging slapen Rare koters.
Gut Anky, Maby klinkt echt als Mandarijn, behalve dat Mandarijn wel loopt. Maar die zit ook de hele tijd boven op de eettafel, trekt alle kastlades open (en gooit alles eruit op de grond) tv aan zetten (en als ie aanstaat en Limoen zit te kijken zet ie hem steeds uit) sprint er steeds vandoor etc..

Moest wel lachen om die douche trouwens.

Hier is het de laatste dagen met Limoen ook steeds feest met naar bed gaan, ook drama, hoofdpijn, buikpijn, kan niet slapen, heeft nog honger etc.. (en ik kan dan ook niet altijd rustig blijven hoor, is vast menselijk)

Vanmorgen werd ze ook in zo'n stemming wakker, dus ik had al de pest in. Maar ik vond haar toch wel wat warm aanvoelen, voor de zekerheid maar even temperaturen, bleek ze echt ziek te zijn. Door dat gemekker denk ik daar nog amper aan, dat het ook echt kan zijn. Vandaag was gelukkig man's vrije dag, want ze was echt een zielig vogeltje, had vanmiddag 39,5 en 2 keer gespuugd. Ze klaagde ook al weer een paar dagen regelmatig over pijn in haar zij, misschien toch maar weer eens een plasje inleveren. En even zien hoe we het morgen oplossen.

Nu ging Limoen heel gedwee naar bed, ligt Mandarijn weer een uur te tetteren.

Het begint me echt op te breken, merk ik. Ze wisselen elkaar af met s avonds en 's ochtends (eigenlijk nog snachts, ik vind 5 uur nog geen ochtends) spoken, en ik raak maar niet uitgerust. Ik heb de afgelopen 2 dagen op het werk echt een paar domme fouten gemaakt, die welliswaar nog te herstellen waren maar toch... Vanavond maar eens echt vroeg naar bed, als het me gegund is.

Testen op hoogbegaafdheid Nippo? en wat vinden jullie daarvan?
Waar willen ze Nippi nou nog meer op testen dan? Dat hij erg slim is, dat weten ze toch onderhand wel? Willen ze hem nog steeds naar een speciale school hebben?

Ik had ook weer heibel Pam! Heerlijk gezwommen, leuke avond, prima allemaal maar toen naar bed, toen kwam het weer, snik snik snik, ik heb zo'n hoofdpijn, ik weet niet wat er is, warm koud, etc. Eerst bleef ik rustig, toen werd ik boos en uiteindelijk heb ik gescoord met de Pammie-manier (die eigenlijk, zo bedacht ik, lijkt op een Pammie op het forum... weggaan en dan nog even terugkomen, hahaha) toen ik zei dat ik na tien minuten nog terug zou komen werd ze in ieder geval rustig, ze was wakker toen ik ging, dus zei ik dat ik weer na tien minuten zou terugkomen, net zo lang tot ze sliep. De tweede keer sliep ze.

Woeha! Je moet een boek schrijven! Heb je ook nog advies inzake tics? 't Was weer zo erg, lig ik voor te lezen ligt ze de hele tijd naast me met haar nek te schokken en haar tong uit te steken, werkelijk om gek van te worden (voor haar ook natuurlijk).

Nou ja, ik ga ff opruimen.
Ik had een beter gemiddelde dan de klas die ik als 2e corrector heb nagekeken, dus dat gaf wel hoop. Verder weet ik niet wat de norm zal zijn, afwachten.

O, maar ik vond het juist goed dat je haar mee liet gaan, Pammie.
Ik moest even nadenken over je zin maar het is inderdaad een rasechte Pammie

Fijn dat het werkt voor Lizzlsizzl . Ik zette hier heel officieel een klokje. In het begin hoorde ze het klokje af gaan en kwam ik meteen naar boven. Zo kreeg ze er vertrouwen in dat ik inderdaad mijn afspraak na kwam. En de belofte is dan dat ik na 10 minuten bij haar kom zitten als ze niet slaapt.

Van tics weet ik nics maar het lijkt me heel vervelend, voor jullie allebei.

Np, Nippi is toch al eens getest?

Citro:
Open eens een topic over die tics. Volgens mij komt het vaak voor, dus wie weet krijg je nog goede tips.

Wat vervelend, al dat gemiep bij naar bed gaan. Als ze hier zeggen dat ze ziek zijn zeg ik altijd dat je van slapen beter wordt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik klachten over ziek zijn vooral negeer (tenzij er echt iets ergs is, maar dat gebeurt misschien een keer per jaar). Ben veel te bang dat ze er misbruik van gaan maken.

Tja, dat testen. Eigenlijk willen we dat niet. Het kind verandert er niet mee, maar zijn omgeving wel. En ik zie de zin er niet van in. Het is duidelijk dat hij slim is; waarom zou je dan nog willen weten of zijn IQ 130 of 140 is? De ib-er die erover belde zei dat hij mijlenver voor lag, en dat ze dachten dat hij misschien nog meer kon en zeker wilden weten dat ze hem voldoende aanboden. Ik vraag me dan af waarom je daar perse een test voor nodig hebt. Maar goed, we hebben dus maandag een gesprek, ben wel benieuwd. Ik heb Nippi gevraagd wat hij graag wilde leren op school, en hij wil van alles over landen leren. Lijkt me een prima plan; het zou leuk zijn als ze hem dan ook een taal konden aanbieden.
Ik snap jou wel hoor Remma. Normaalgezien ga ik Pamman niet bellen om te vragen of hij het wel oké vindt Ik vroeg me af of ik nou zo'n muts had dat ik best een 'big thing' vond maar gelukkig ben jij ook zo haha!
Ik zou Nippi ook niet mee laten gaan zonder diploma, maar ook omdat hij slecht luistert en ik er niet voldoende vertrouwen in zou hebben dat anderen hem goed genoeg in de gaten zouden kunnen houden.
Kan me voorstellen dat je er doorheen zit, Citro, met al die gebroken nachten. Ik hoop dat het je gegund is vroeg te slapen.

Hem om die reden laten testen is inderdaad onzinnig, Nippo.
LizzlSizzl;

Goed idee, een topic. Ga ik eens doen.
Het lijkt me dat je snel genoeg aan een kind merkt of hij voldoende heeft aan de aangeboden extra stof.

Ik had Mini van te voren laten beloven om haar bandjes niet af te doen. En Mini luistert naar andere moeders wel heel goed Ze vond het maar wat stoer om tussen al die grote meiden te fietsen met haar tas achterop. Ik werd er gewoon helemaal emo van, ze is zo groot ineens.
Es, heb jij dat linkje nog bekeken wat ik van de week plaatste? Linkt naar je oude Esther-topic, van toen je hoogzwanger was van Liz.
Ja, ik las over je bevalling . Es, als je schrijft dat je haar aspirine geeft, bedoel je paracetamol denk ik?
Ik kom op de voorpagina van oud vivaforum maar als ik op overige klik, doet hij het niet en daar zat dat topic volgens mij, toch?
Ja, van die sinasprillen-pillen.
Het is misschien ook wel iets voor Limoen, de Pammie-methode, ga ik (proberen te) onthouden.

Ik zeg ook altijd dat ze, als ze ziek is, lekker moet gaan slapen, dat je daar beter van wordt, maar dat accepteert ze niet, dan verzint ze gewoon weer wat anders. Heb heel geen geduld voor die ongein, maar hoe minder begrip ze krijgt, hoe erger ze over de rooie gaat. Ergens denk ik dat ze we zo wel manipuleerbaar zijn, aan de ene kant, aan de andere kant ben ik dan ook wel weer zo pragmatisch dat ik gewoon maar doe waar ze het snelste rustig van wordt. Dus, begrip tonen (maar ondertussen probeer ik toch duidelijk te maken waar de grens ligt, namelijk, ze blijft in bed, en ze gaat niet schreeuwen) Tja, en dat lukt de ene keer wel en de andere keer niet. Dus bij het volgende drama probeer ik de Pammie methode.

Nippo, klinkt inderdaad een beetje onzinnig om er persé een getalletje aan te willen hangen als je toch al weet dat hij mijlenver voor loopt. Is het ook niet zo dat de school ergens een potje open kan trekken als ze bevestiging hebben dat ze hb leerlingen hebben ofzo? (ik zeg maar wat)

Fijn dat jouw klasje beter was Remma.
Ik werd zo ziek van die foutmelding (de laatste dagen kan ik amper normaal forummen, continu die bewerking afgebroken melding) dat ik van ellende maar google chrome heb geinstalleerd. Op het werk kan ik niets installeren dus daar is het helaas nog even afzien, zonder forum, ik kom er werkelijk niet meer door. Hebben jullie ook zo veel foutmeldingen op het forum?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven