Partner heeft commentaar op mijn rijstijl
maandag 25 juli 2022 om 16:56
maandag 25 juli 2022 om 16:58
Dan ga je niet meer in zijn auto rijden, echt hoe moeilijk kan het zijn.impala schreef: ↑25-07-2022 09:37Hem eruit zetten? Uit zijn eigen auto notabene? Grootspraak. Hoe zie je dat voor je?
Ik snap die man ergens wel trouwens, mijn vriend rijdt ook als een natte dweil en het is best lastig om daar niks van te zeggen. Ik geef dus ook wel eens commentaar. Maar ik snap hem ook weer als hij dat helemaal beu is![]()
En anders zou ik naar een bushalte rijden, uitstappen en hem lekker in zijn sop laten gaar koken.
Niks grootspraak, je moet dat soort gedrag meteen afkappen of nokken met zulke kwallen.
maandag 25 juli 2022 om 17:00
TO is pas een jaartje samen met haar vriend, zoiets moet zich kristalliseren. Hij zal na een tijdje inzien dat TO nou eenmaal nooit zo vloeiend zal rijden als hij, en TO zal ermee moeten leren leven dat hij af en toe ook gewoon een punt heeft met zijn commentaar, ook al is het bloed- irritant.Avena schreef: ↑25-07-2022 14:59Ik vind het bij jullie anders klinken dan bij TO. Ten eerste hebben jullie wederzijds commentaar en erkennen jullie dat je gewoon allebei een andere rijstijl hebt. Ten tweede hou jij je in als je bij je vrouw in de auto zit. De man van TO klinkt als een rij-instructeur...
Mijn vrouw is uiteindelijk na jaren gemopper over en weer iets beter gaan rijden, ik wat rustiger.
maandag 25 juli 2022 om 17:06
Absoluut mee eens!LuciFee2022 schreef: ↑25-07-2022 16:58Dan ga je niet meer in zijn auto rijden, echt hoe moeilijk kan het zijn.
En anders zou ik naar een bushalte rijden, uitstappen en hem lekker in zijn sop laten gaar koken.
Niks grootspraak, je moet dat soort gedrag meteen afkappen of nokken met zulke kwallen.
Live Life to the fullest
maandag 25 juli 2022 om 17:13
"Mijn vrouw is uiteindelijk na jaren gemopper over en weer iets beter gaan rijden"
Dat vind ik wel apart. Als je vrouw onveilig was in het verkeer had ze beter wat rijlessen kunnen nemen ipv jouw jarenlange gemopper?
Of bedoel je dat ze niet beter is gaan rijden, maar zich heeft aangepast aan jouw rijstijl?
Dat vind ik wel apart. Als je vrouw onveilig was in het verkeer had ze beter wat rijlessen kunnen nemen ipv jouw jarenlange gemopper?
Of bedoel je dat ze niet beter is gaan rijden, maar zich heeft aangepast aan jouw rijstijl?
maandag 25 juli 2022 om 17:13
Niet zo vloeiend als hij dat graag wil. Klein nuanceverschilletje.Lorem_Ipsum schreef: ↑25-07-2022 17:05Ik ga er niet eens vanuit dat TO niet vloeiend zou rijden en dat het commentaar überhaupt terecht is.
maandag 25 juli 2022 om 17:25
Rustiger rijden is ook beter rijden. Het “sportieve” testosteron rijgedrag is doorgaans gevaarlijker. Mannen zijn per gereden kilometer ook vaker betrokken bij ongevallen zoals elke verzekeraar je kan vertellen.Fairway schreef: ↑25-07-2022 17:00TO is pas een jaartje samen met haar vriend, zoiets moet zich kristalliseren. Hij zal na een tijdje inzien dat TO nou eenmaal nooit zo vloeiend zal rijden als hij, en TO zal ermee moeten leren leven dat hij af en toe ook gewoon een punt heeft met zijn commentaar, ook al is het bloed- irritant.
Mijn vrouw is uiteindelijk na jaren gemopper over en weer iets beter gaan rijden, ik wat rustiger.
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
(George Patton)
maandag 25 juli 2022 om 17:25
Jij rijdt denk ik ook niet onveilig, maar jij hebt zoals je zelf schrijft toch ook zelfvertrouwen opgebouwd de afgelopen tien jaar? Nou, dat dus. Mijn vrouw is met de tijd beter gaan rijden. Deels door zelf meer te gaan rijden en deels door mijn aansporing om haar rijstijl iets aan te passen. Net zoals ik mijn rijstijl wat aangepast heb aan de hand van haar commentaar. Logisch toch?Yasminmax schreef: ↑25-07-2022 17:13"Mijn vrouw is uiteindelijk na jaren gemopper over en weer iets beter gaan rijden"
En dan nog verschillen we enorm in rijstijl, dat zal altijd zo blijven.
maandag 25 juli 2022 om 17:27
Mooi toch, dat we elkaar naar een hoger plan tillen? Ik wat rustiger, zij wat minder als een...
Dat haal ik uit de posts van TO. Het woord anticiperen is gevallen..Lorem_Ipsum schreef: ↑25-07-2022 17:15Ik bedoelde vooral, hoezo zou dat überhaupt zijn kritiekpunt zijn?
maandag 25 juli 2022 om 17:33
Oh dat vatte ik al weer heel anders op, maar goed.
Neem aan dat je het over dit stukje had:
Uiteindelijk belanden we vaak in een discussie over een bepaalde keuze die ik heb gemaakt tijdens het anticiperen en " Jij hebt gewoon geen verkeersinzicht". Uiteindelijk ben ik het dan zo zat dat ik de auto aan de kant van de weg zet en hij lekker zelf verder mag rijden.
anoniem_677683ba4a1a0 wijzigde dit bericht op 25-07-2022 17:35
46.31% gewijzigd
maandag 25 juli 2022 om 17:33
Fairway schreef: ↑25-07-2022 17:00TO is pas een jaartje samen met haar vriend, zoiets moet zich kristalliseren. Hij zal na een tijdje inzien dat TO nou eenmaal nooit zo vloeiend zal rijden als hij, en TO zal ermee moeten leren leven dat hij af en toe ook gewoon een punt heeft met zijn commentaar, ook al is het bloed- irritant.
Waar maak jij uit op dat TO niet vloeiend rijdt?
maandag 25 juli 2022 om 17:39
Nou. Ik zou toch echt eens heel goed gaan stilstaan bij jouw wens tav gelijkwaardigheid in de relaties. En eens heel kritisch gaan kijken hoe gelijkwaardig het nu echt is.
maandag 25 juli 2022 om 19:03
Beetje nietszeggend want hij kan wel zo veel vinden
maandag 25 juli 2022 om 19:15
Ben je met mijn vader samen
?
Ik heb mijn hele jeugd niet anders geweten dan dat mijn vader commentaar heeft als mijn moeder rijdt.
Zelfs een vriendin die een keer mee naar Spanje reed viel het op.
Tegenwoordig rijdt mijn moeder enkel nog als mijn vader niet in de auto zit.
Als er 2 auto's zijn zou ik het simpele systeem "mijn auto, mijn chauffeur" hanteren.
Dan kan je hem tenminste je auto uitkeilen als hij te irritant wordt.
Ik heb mijn hele jeugd niet anders geweten dan dat mijn vader commentaar heeft als mijn moeder rijdt.
Zelfs een vriendin die een keer mee naar Spanje reed viel het op.
Tegenwoordig rijdt mijn moeder enkel nog als mijn vader niet in de auto zit.
Als er 2 auto's zijn zou ik het simpele systeem "mijn auto, mijn chauffeur" hanteren.
Dan kan je hem tenminste je auto uitkeilen als hij te irritant wordt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
maandag 25 juli 2022 om 19:38
Toch wel, jij schrijft dat to waarschijnlijk nooit zo vloeiend zal gaan rijden als hij.
En ik reageer dat ik nergens uithaal dat die man zo vloeiend rijdt.
Misschien rijdt hij wel als een volslagen dwaas, zoals wel vaker te zien is bij mannen met een flinke ego en dure auto.
maandag 25 juli 2022 om 19:53
Nee, dat weten we dan ook niet en dat schrijf ik ook niet. Het was een vergelijking tussen TO en haar vriend. We hebben geen idee hoe goed of hoe slecht beiden reiden, maar het is duidelijk dat de vriend het beter ('vloeiender') denkt te kunnen. In die zin zal hij moeten accepteren dat er verschillende rijstijlen zijn en dat zij nooit zo 'vloeiend' als hij gaat rijden. En tegelijkertijd, maar nu val ik dus in herhaling, mag TO wel open blijven staan voor kritiek.Foux schreef: ↑25-07-2022 19:38Toch wel, jij schrijft dat to waarschijnlijk nooit zo vloeiend zal gaan rijden als hij.
En ik reageer dat ik nergens uithaal dat die man zo vloeiend rijdt.
Misschien rijdt hij wel als een volslagen dwaas, zoals wel vaker te zien is bij mannen met een flinke ego en dure auto.
Zeker omdat ze aangeeft dat rijden haar niet echt met de paplepel in is gegoten en het lang heeft geduurd voordat ze plezier had in het rijden.
Overigens TO, ik ben wel benieuwd naar zijn reactie toen je de auto stillegde na zijn commentaar...
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in