Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een afspraak bij de tandarts voor over een week (tand doet nu gelukkig geen pijn meer). Maar het was volgens de telefoniste wel een Braziliaanse tandarts, eentje die Engels sprak (gelukkig wel zeg). Dus ik ben benieuwd hoe die mijn zielige tandje gaat maken...

Heb maar gewoon gebeld naar de tandarts die het dichtste bij mijn huis zit, oftewel: in hetzelfde gebouw, aan de overkant van de parkeerplaats (gebouw heeft op de eerste verdieping een hele lange uitbouw die rondom de parkeerplaats loopt). Lekker makkelijk.
tomatensalade: tomaten in kleine stukjes snijden, uitje erdoor snipperen en aanmaken met peper, zout en mayonaise. Stokbroodje erbij.
Toch leuk dat het altijd over eten gaat

Wij gaan vanavond lekker op de romantische tour met een wijntje, kaarsjes en hapjes. Moet die hapjes alleen nog verzinnen.

Iemand ideetjes?
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
@ Biebel: fijn dat het egen pijn emer doet in ieder geval. Een braziliaanse tandarts zal toch wel gewoon net zo goed zijn als een Engelse? Moet goedkomen dan...
Spinnetje:

- dadels ontpitten en vullen met roomkaas

- stukjes ananas omwikkelen met ontbijtspek en in de oven krokant bakken

- droge crackertjes met stukjes paling

- en lekker ouderwets gevulde eieren (goed voor de potentie)
Biebel, komt allemaal goed met die tand. Hij vijlt hem gewoon een beetje bij en plakt er stukje aan.

Spinnetje, gebakken gamba's met knoflook, een spaanse aardappeltortilla in puntjes gesneden, olijfjes, opgerolde plakjes serranoham. Ik kan nog wel even doorgaan en ik krijg er honger van. Veel plezier vanavond.

Wij eten vanavond tagliatelle met roergebakken reepjes varkensfilet met groene pesto en jawel ....... spinazie.
Lapin, die salade wilde ik ook al noemen, maar ik kwam niet verder dan tomaat en ui...quote:spinnetje schreef op 19 juni 2009 @ 16:19:

Toch leuk dat het altijd over eten gaat Lekker eten (en drinken) is toch ook gewoon 1 van de geneugten des levens?

Nou, hier is 't 30 80C 0. Voor de nummerbordencollectie hahaha. **Ik had geen idee dat SFO een vent was whahahahaaaa, maar ja...het zal wel door de afwezigheid komen denk ik dan maar**

Ine, gave tuin heb je zeg...ziet er mooi uit!!! Ik ben weer druk mijn dakterras aan het pimpen. Gisteren een supermooi rozenboompje gekocht, in een mand met allemaal schattige bloempies derin. Vraag me niet wat voor soort want ik heb geen idee. En een aubergine boom. Zag er zo leuk uit! Allemaal van die aubergines derin! Supercool! Nou wil ik ook de paprikaplant, de komkommerplant en de tomatenplant. Echt leuk!!! Nou moet ik alleen nog even bedenken wat ik met al die aubergines ga doen...want dat eet ik eigenlijk nooit..

Iemand nog een leuk receptje???? Aangezien we toch in de recepten zitten???

Ik hou het even kort...nog een half uurtje op het werk en dan ga ik er vandoor. Weekendje met vrienden in Emmen..superveel zin in, altijd lachen. Wel een takkeneind rijden...maar dan heb je ook wat haha.

Fijn weekend allemaal!!!

Surf, ik heb nog wel wat recepten voor aubergines, alleen liggen die thuis (gevuld en dan in de oven, gewoon door pasta, gefrituurd...). Maar je kan alvast zoeken op Baba Ghanoush (auberginedip, net zoiets als Houmous).
Ik zit hier met een berg zakdoekjes naast me op de bank. Gister zijn al mijn hoofdholtes volgeschoten. Wat kun je je daar belabberd door voelen. Had een barstende hoofdpijn dus mijn poetshuisje maar afgezegd. Inmiddels gaat het al wel weer beter.

Hier staat een karbootje te sudderen. Vond in de allerhande een recept waarbij je de karbonade in smeert met honing. Leek me ivm mijn zere keel (tja heb ik ook last van, echt grieperig dus...) wel een goed idee. Het ruikt heerlijk!!

Zal zo nog ff piepers jassen en voorkoken. Dan maak ik daar lekker gebakken aardappeltjes van (nog wel een gezonde eetlust ).

Chicha ik krijg idd ook computerles aangeboden via het arbeidsburo. Naast mijn franse les. Goed geregeld eigenlijk wel. Had alleen liever dat het arbeidsburo eens 8er mijn papieren aan zat. Want heb nog steeds geen nieuws.

Hoop voor de vakantie de mevrouw die er over schijnt te gaan te pakken te krijgen, anders weet je het wel dan is mijn dossier strax weer nergens te vinden.

Ainne wat goed dat Leah zo goed als luierloos is!! GEWELDIG!! en wat leuk dat je de leidsters bedankt. Weet zeker dat ze dat heel erg waarderen.

Anaïs jammer dat je vakantie tegen viel, maar heerlijk dat je weer bij TB thuis bent. Was de canneloni gelukt? of staat dat voor vanavond op de planning? heb niet goed naar de datum gekeken...

Ine ziet er netjes uit bij jouw. Hier blijft het gras ook mooi op hoogte met de 'nieuwe' zitmaaier. Wat een heerlijkheid!!

En voor het eerst staan er planten in de borders die op het punt van uitkomen staan.

De wilde bloemen op de grens met de koeiewei zijn ook al aan't uitkomen. Wat een bloemen weelde zal dat worden. Kan er helemaal blij van worden als ik er naar kijk!!

Zal tegen die tijd ook eens wat foto's plaatsen.

Manlief is ff wat laatste boodschapjes aan 't doen. Dochterlief heeft voor morgenmiddag wat meiden uit genodigd om haar verjaardag (as. maandag) alvast mee te vieren.

Ga vast maar een bakkie leut zetten voor als hij zo thuis komt.

Fijn weekend allemaal xXx

Wow Ainne, je begrijpt het helemaal want ik had vreselijke last van plaatsvervangende schaamte. Het eten was zonder twijfel overheerlijk in het a la carte restaurant, de koks deden zo hun best en kwamen zelfs uit de keuken om te zien of we de gerechten lekker vonden. Ik zat heerlijk te eten, een vijfgangenmenu en complimenteerde hen en zij begon te schelden dat ze het driemaal niks vond en stelde ook nog dat zij als gast altijd gelijk heeft. Grrrrr...

De ontvangst van de ober was niet goed genoeg, ze wilde meer aandacht. De drank was niet van de juiste kwaliteit (ik heb er niks van gemerkt hoor). Het eerste voorgerecht kon ze zelf beter bereiden, het tweede voorgerecht vond ze te weinig, het vlees was niet rood genoeg want ze wilde BLOED zien. Ik kon haar bloed wel drinken op een gegeven moment. Nu heb ik haar zeker tot 6382419 keer toe proberen te dimmen en uitgelegd dat ze de verkeerde tactiek hanteerde in het verkeerde land en bovendien ook andermans avond verknalde. Het hielp niet. Toen was ik het spuugzat en helemaal klaar met dat aandachttrekkersgedonder. Dezelfde avond, gisteravond heb ik mijn koffer gepakt, heb Tb gebeld en ben vertrokken, vastbesloten om geen minuut langer met haar door te brengen. Gave avatar heb je trouwens!

Rubis, heel herkenbaar wat je schrijft over ontevreden gasten die overal over zeuren. Hebben ze kasteelzicht en is het net het verkeerde deel van het kasteel. In de tijd dat ik bij Guest Relations werkte in een hotel, lag ik werkelijk regelmatig in een deuk om die idiote klachten van ontevreden gasten. Ik kreeg de grootste zeikerds omdat ik (bofferd) als manager werkte en degenen aan mijn tafel kreeg die het hogerop wilde zoeken met andere woorden, een hoger zeikgehalte hadden dan de gemiddelde klagers. De general manager zei altijd dat er achter veel idiote klachten simpelweg een ander probleem zat dat niks met het hotel te maken had maar alles met hen, met een stuk onvrede in hun prive situatie bijvoorbeeld. Als je door vroeg, kwam dat er 99 van de 100 keer uit. Relatieproblemen, een van de partners die liever was gaan kamperen dan een hotelvakantie te boeken, te hoge verwachtingen, een vergelijk met een geheel ander soort hotel waar men ooit was geweest etc. Het toerisme is niet makkelijk, laat staan veel van de gasten. Hier heerst zoveel misplaatste arrogantie bij toeristen. Ze willen weinig betalen maar eisen het beste van het beste. Vaak zie je aan alles dat die mensen een normaal leven leiden thuis en dan komen ze hier en hebben toch een wensen en praatjes, onvoorstelbaar en verre van redelijk. Er is altijd nog zoiets als een prijs- kwaliteitverhouding.

Lekker Lapin, de tomatenasalade, die ga ik uitproberen, hartstikke bedankt.

Ine, je tomatenrecept valt me zo tegen! Je hebt hier een naam hoog te houden dus verwachtte ik toch minstens een recept waarin veel alcohol zit en ben nu zwaar teleurgesteld. Even serieus, je recept heb ik opgeslagen, maar de spinazie laat ik weg. Kan je daar alcohol voor in de plaats doen? En schiet eens een beetje op met die zwembadbouwendearchitectenmiljonair (mooi scrabble woord) want als ik bij je kom logeren in een van de prive appartementen wil ik wel een duik kunnen nemen in je zwembad natuurlijk.

Zeg SFO, waarom vertel je alleen aan Chicha dat er sprake is van een gemiddelde penislengte? Mogen wij dat niet weten? Ok, is de gemiddelde lengte 18 centimeter of een armoedige 16? Dat ben ik alweer vergeten. Weten jullie dat, wereldwijven?

Biebeltje, alvast sterkte bij de tandarts, komt vast goed bij de Braziliaanse tandarts. Mijn favoriete tandarts zat in Mexico. Ik zat heel toepasselijk bij een hotel met de naam Crown Paradise, toen mijn kroon eraf vloog(die voelde zich daar thuis natuurlijk).

Hij zei:“Geen zorgen, thuis even laten maken en in de tussentijd elke dag 3 glaasjes Tequila drinken en je hebt geen last van ontstekingen.” Ik hoor mezelf nog antwoorden: “Mag ik er ook 6?”

Choc, de Cannelloni is klaar en staat braaf te wachten tot Tb roept dat hij wil eten. Hij wil altijd eerst de wijn opdrinken voor we gaan eten (ik bedoel de eerste fles). Daarna duw ik het gerecht even de oven in. Het ziet er heel goed uit, nu nog even uitproberen of het te eten is. Ik stond als een kleuter die voor het eerst gaat kleien het gehakt erin te boetseren. Maar ik heb er lol in gehad, dat is belangrijk.
Oooh Choc, klinkt niet goed, zo'n snothoofd!

Ine (en Biebeltje), recepten ook op FB zetten hoor! Want tegen de tijd dat ik hier weer aan denk dan zijn we 36 bladzijdes verder!

SFO, kom op met je nummerbord!
Cross-post, Anais!

Oh wat ERG! Ik kan me voorstellen dat je meteen vertrokken bent, vreselijk hoe haalt ze het in haar hoofd! Niets mis mee als iemand in het restaurant niet tevreden is met de maaltijd, maar op die manier, wat een kut.

't mijn ouwe avatar, maar iemand had 'm gestolen en toen had ik 'm veranderd. Maar mijn copy-cat is al tijden niet meer gesignaleerd, dus weer terug naar mijn eigen ik.

Hoe is het met je dochter eigenlijk, of had je dat al verteld, sorry?
Was je avatar gestolen? Schande, hoe durven ze. Ik schaam me driemaal in de rondte want ik weet niet hoe het met mijn dochter is en ga haar vanavond maar even bellen. Ik zal snel weer een dochter update schrijven. Lief dat je er naar vraagt trouwens.

Ah, Tb roept dat hij honger heeft, Canelloni tijd. Moet de verlengstekker (zo heet dat volgens mij helemaal niet) uit de Pc trekken omdat die gebruikt wordt voor de oven. Nu even afzien zonder Pc in de woonkamer tot na de maaltijd. Iedereen een hele fijne avond en lekker eten.
Smakelijk met de cannelloni!!!
Verlengsnoer!

Ik ga ook afsluiten, home-time! Vent bestelt Chinees, als het goed is komt dat precies aan als ik thuis kom over een half uur!
Mmmh.. ik ben jaloers . Canneloni is echt een van mijn favoriete gerechten. En Anais, ik moet ook koken voor een jongetje van bijna 3.. die is nog niet zo dol op alcohol.

Ainne, ik zal hem op FB plaatsen als ik terug ben. Het is echt een heel lekker recept. Zo ook de witlof-ovenschotel die ik van die site gehaald heb. Echt prima!

De tomatensalade van Lapin klinkt ook erg lekker .

Choc, dat is ideaal - een zitmaaier! Dat gaat zo snel en is zo fijn! Groot gelijk heb je. Hier is de oppervlakte net te klein voor een zitmaaier en ook zijn er teveel gekke hoekjes enzo.

Dat zou niet opschieten hier.

Hier zijn twee jaar geleden twee grote dennen omgeknapt en nu komen er andere dingen weer helemaal tot hun recht. Een kersenboompje doet het ineens weer heel goed en ook een ander appelboompje begint te groeien.

Mijn vader zegt - de boer met gewassenkennis - dat de wormpjes in de kersen zitten omdat ze te weinig of met te vriendelijke middelen gesproeid hebben. In NL wordt met veel meer rotzooi gespoten om alle ongedierte en ziektes te bestrijden. Hier is men wat voorzichtiger (en is misschien ook minder nodig) om producten goed te houden. Die wormpjes is een extra stukkie vlees :S. Ik ontpit ze inmiddels en snij ze dan doormidden. De buurvrouw vertelde dat zij ze in hun geheel opeet, incl pit. Die ziet niet eens een wormpje.

Wacht, schiet me ineens te binnen!! Er zijn toch ook cocktails met tomatensap? Bloody Mary?
quote:Ine schreef op 19 juni 2009 @ 10:08:

We hebben ontdekt dat er in bijna elke kers wel een wormpje zit. Gatver. Ze zijn wel gesproeid, maar met iets biologisch en minimaal. Nou ja, zo lang je ze niet ziet voordat je ze in je mond stopt.. Ze smaken heerlijk!Ik Zou het erger vinden als je een halve worm tegen zou komen na je eerste hap
Snjókorn falla, á allt og alla
Ainne, Chinees eten in Ierland? Is dat hetzelfde als Chinees eten in Nederland, wat dus helemaal niet Chinees is.

Anais, ben even nieuwsgierig. Die zogenaamde vriendin van je, is ze Nederlands? En ben je boos weggegaan en heb je haar daar alleen achtergelaten? Strakke actie van je.

Hoe was de Canneloni? Hier vanavond ook Italiaans. We beginnen met Insalata Caprese, oftewel Tricolore oftewel tomaten, mozzarella en basilicum. Daarna Lasagne en als toetje aardbeien met slagroom. Wellicht een Amarettootje ter afsluiting.

Choc, zijn die meiden van jou nog te jong om te koken? Als jij je zo snotterig voelt, kun je ze dan niet aan het werk zetten in de keuken? Vinden ze vast leuk om een beetje te kokkerellen voor moeders.
3 gerechten op FB met als hoofdbestanddeel Aubergine. Rest is op aanvraag (ook andere ingredienten). Zag heel veel staan met spinazie trouwens! Zijn wel meestal recepten uit het Midden Oosten. Ik had geen zin al m'n andere kookboeken erbij te pakken.
Ja hoor Rubis, ik heb er een strakke actie van gemaakt na diverse hints en waarschuwingen dat dit niet ok was en ze is Nederlandse inderdaad. Heb letterlijk gezegd: "Merk je niet dat ik je telkens probeer te helpen om de boel te corrigeren hier en zo ja, waarom reageer je daar niet op en waarom ga je door met de avond te verknallen voor jezelf, voor mij, voor het personeel en de andere aanwezigen?"

Toen Tb gebeld, koffer gepakt en die bij de receptie geparkeerd. Ook hij heeft nog geprobeerd met haar te praten maar kwam terug met de mededeling: "Anais, dit is kansloos, ze is volgens mij een geboren alcoholiste waar geen zinnig woord mee valt te praten."

Wat klinkt jouw menu voor vanavond ook lekker! Met aardbeien-nagerechtje en een Amaretto, hmm. Hebben jullie het al op inmiddels?

Ine, jou kennende zal je jongetje t.zt. niet vies zijn van een gezellige borrel. Ik zie je in mijn glazen bol nu al enthousiast met hem proosten. Alhoewel ik mij daarin ook flink kan vergissen. Mijn dochter heb ik na haar 16de moeten smeken nu eens een lekkere cocktail met mama te drinken tijdens een feestelijke vakantie op Gran Canaria. Ze dronk alleen maar mineraalwater en nog steeds. Ik heb het maar zo gelaten.

Oh ja, Ainne, het heet een verlengsnoer, blond mens dat ik af en toe ben...

Spinnetje, we hebben heerlijk gegeten, het was voor Tb zelfs de eerste keer dat hij Cannelloni heeft gegeten dus hij weet niet hoe het hoort te smaken, dat scheelt. Ik denk dat ik nu vaker aan de beurt ben in de keuken, want hij vertelde dat Italiaans eten toch wel erg lekker is en vroeg of ik nog meer gerechten kan maken. Oh jee... wil ik dit wel?
Oh ja, de kersenprijs is hier omgerekend in Euroos 1.50 per kilo vandaag en ik heb ze al ingeslagen. Hele grote, zoete kersen. Specu, het fruit is bij jou denk ik ook heel goedkoop. Welke fruitsoorten hebben jouw voorkeur?
Anais, het was inderdaad heeeel erg lekker. Wij zijn echte liefhebbers van de Italiaanse keuken, mocht je nog lekkere recepten nodig hebben. En dan ben ik nog vergeten te vertellen dat we er een Châteauneuf-du-Pape bij gedronken hebben. Helemaal goed. Die Amaretto, daar zijn we nog niet aan toegekomen, dat komt later nog wel.
Haha, heb even lekker bijgelezen.

Tuurlijk Anais, mijn lief is ook dol op pasta, heel veel mannen. Het gaat erom dat je het een beetje leuk presenteert, versieren met basilicum enzo.

Ik maakte toen ik nog in Nl woonde spaghettischotel. Pak spaghetti (of andere pasta, spirali ofzo) bijna gaar koken, 1 grote/ 2 kleine potten goede pastasaus kopen, kruiden toevoegen (basilicum, thijm, majoraan enzo), goede olijven (ontpit) erdoor, bovenop een laag geraspte kaas (parmezaanse, maar ook andere kaas gaat goed hoor) verse zwarte peper, beetje olijfolie, en hup in de oven. Erbij: vers (afgebakken) stokbrood, (kruiden)roomboter, groene salade met knoflookdressing, lekker glas wijn. Was altijd een succes.

Wat een monsterlijk verhaal van je uitrustvakantie met een nederlandse. Oh vreselijk, zoveel negatieve energie. Hoe lang heb je het met haar uitgehouden? Misschien dan toch maar de retraite?

Hier is het ook heet, niks "pleasantly warm", ook een eind boven de 30 graden. En dan is het nog maar medio juni.....

@Sanne, wil jij ook wat hitte en zon die kant op? Hier plenty!

@Ine, ik wilde je juist de tip Bloody Mary geven, maar je was er zelf al op gekomen haha. Maar serieus, wat moet je met zoveel tomaten?? Gevulde tomaten is ook erg lekker: uithollen, vullen met gekruid gehakt, en dan ofwel bakken in de oven (op bodem schaal beetje water of bouillon, kan gewoon van bouillonpoeder hoor, beetje olijfolie erover) of zachtjes koken in pan met beetje bouillon. De ovenversie ziet er smakelijker uit.

Hoe is het met de allergie??

Mbt foto's: flickr.com werkt ook prima, kun je foto's ook bewerken, en je kunt de privacy instellen.

@spin, welkom bij de wereldwijven. Ben jij zo'n goede kok???

@Bieb, hoe is het met de tand? Doet het zeer?

@Rubis, caramel? Vier uur koken???

@Sjnokorn, zit jij nog in de damessalon?

@Choc, beterschap, meid. Lekker uitzieken hoor.

@Sfo, jij bent snel weg hahaha Hoe is het verders met de wijnproeverij?

Wel ff de recepten op FB zetten hoor!! Ik moet ook mijn Foe Yong Hai recept erop pleuren.

Yalla!!!!
Fruit... zucht. Ik mag maar er maar een per dag om de suiker niet teveel op te jagen. Maar ik ben DOL op: witte perziken, oranje (onrijpe) verse dadels, passievrucht, mango, een stuk ijskoude watermeloen met feta, ananas, druiven, mierzoete Jericho-sinaasappelen- eigenlijk te veel om op te noemen haha.

Shhhhh, over suiker gesproken, het check-apparaat ligt nog in de auto. Daar gaan we weer.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven