Mode & Beauty alle pijlers

Kletsen over mode

09-08-2022 16:38 429 berichten
Ik ben gek op mode en vind het heel leuk dat de najaarscollecties weer langzaam de winkels binnendruppelen. Nu het weer zo warm wordt is het nog een beetje gek om er over na te denken maar ik kijk toch wel weer uit naar het weer kunnen dragen van wollige truien en mooie jassen. Ik vind zelf de Autumn/Winter mode vaak leuker dan de Spring/Summer.

Meer liefhebbers van mode hier? Wat staat er op jullie lijstje voor het komend seizoen?
Dannas, als de teddy jas te kort is naar je smaak: niet doen. Zoek in plaats daarvan een perfecte teddyjas.
Ik zag van de week loafers in diep roze/paars, de nieuwe modekleur van dit seizoen, zo mooi:

Afbeelding

Wat leuk dat je zelf je truien breidt Lemoos! En heel knap. Ik doe het je niet na. Hoe lang ben je bezig met een trui en doe je dit al lang?
Net zoals afgelopen winter zie ik nu veel Chelsea boots met en zonder hak in de winkels staan, in beige/zwart/olijf. Ik heb het idee dat elke lengte tussen knie en enkel in de mode is momenteel.

Jassen kun je niet genoeg hebben Broodtrommel :heart: als het een tijdloos model is kun je er jaren mee vooruit. Ik heb er begin dit jaar een heel warm jack gekocht in de sale voor €170. Nieuw was hij het dubbele. Amper gedragen en nu heel blij met die in het vooruitzicht. Net als Sjulia heb ik veel jassen voor allerlei gelegenheden. Het Hollandse weer is zo veranderlijk.

Ik heb nog een paar slippers en paar sandalen gekocht in de uitverkoop. Ik kan ze waarschijnlijk niet meer aan dit jaar maar ze zijn redelijk tijdloos dus ze liggen alvast klaar voor zomer 2023. Dit zijn de sandalen, cognac is altijd goed:

Afbeelding

Ergens de komende weken ga ik mijn echte zomerkleding zoals losse jurkjes, sandalen en korte broeken opruimen en wat herfstspul ophangen. Daar bedoel ik mee de dunne longsleeves met eventueel een colletje. Later volgen dan de dikke truien en dan ga ik ook wat tussenjassen van zolder halen.

Ik zag dat het nog lekker weer wordt de komende weken. Dat is een fijne transitie :)
Dit zijn de Pantone modekleuren AW2022/2023 volgens:

Afbeelding
lemoos2 schreef:
28-08-2022 01:24
Qua truien en vesten zit ik geramd, heb de hele lente en zomer zitten breien :-). Zelfs nog een mega sjaal (tunisch haakwerk) gemaakt in de najaarstinten.

Maar schoenen… geen idee wat. Sneakers heb ik nog genoeg maar nog geen niet-sneakers. Wel in de uitverkoop een paar regenlaarzen (van die halfhoge) gehaald voor te wandelen met hond door de modder. Ben ook echt inspiratieloos en zag vandaag nog niet veel van de nieuwe najaarscollectie.
Ik heb nog in de uitverkoop een paar offwhite chunky loafers en een paar zwarte veterschoenen met spekzolen gescoord. Beide eigenlijk iets heel anders dan wat ik normaal gesproken zou dragen, maar een mooie tussenweg voor het echt tijd wordt voor laarzen. Gezien de prijs die ik ervoor betaald heb, zie ik wel hoe vaak ik ze ga dragen.
Dat diepe paars is prachtig! Chic en koninklijk :flirting:
Jufjoke schreef:
28-08-2022 10:01
Ik heb nog in de uitverkoop een paar offwhite chunky loafers en een paar zwarte veterschoenen met spekzolen gescoord. Beide eigenlijk iets heel anders dan wat ik normaal gesproken zou dragen, maar een mooie tussenweg voor het echt tijd wordt voor laarzen. Gezien de prijs die ik ervoor betaald heb, zie ik wel hoe vaak ik ze ga dragen.
Leuk! Ik ben nieuwsgierig… wil je een plaatje van de loafers delen?
Suaimhneas schreef:
28-08-2022 10:17
Leuk! Ik ben nieuwsgierig… wil je een plaatje van de loafers delen?
Loafers:

https://www.bol.com/nl/nl/p/caprice-dam ... ontent=txl

De veterschoenen zijn deze:

https://www.aboutyou.nl/p/tamaris/veterschoen-7831050
Alle reacties Link kopieren Quote
Suaimhneas schreef:
28-08-2022 09:32
Dannas, als de teddy jas te kort is naar je smaak: niet doen. Zoek in plaats daarvan een perfecte teddyjas.
Ik zag van de week loafers in diep roze/paars, de nieuwe modekleur van dit seizoen, zo mooi:

Afbeelding

Wat leuk dat je zelf je truien breidt Lemoos! En heel knap. Ik doe het je niet na. Hoe lang ben je bezig met een trui en doe je dit al lang?
Net zoals afgelopen winter zie ik nu veel Chelsea boots met en zonder hak in de winkels staan, in beige/zwart/olijf. Ik heb het idee dat elke lengte tussen knie en enkel in de mode is momenteel.

Jassen kun je niet genoeg hebben Broodtrommel :heart: als het een tijdloos model is kun je er jaren mee vooruit. Ik heb er begin dit jaar een heel warm jack gekocht in de sale voor €170. Nieuw was hij het dubbele. Amper gedragen en nu heel blij met die in het vooruitzicht. Net als Sjulia heb ik veel jassen voor allerlei gelegenheden. Het Hollandse weer is zo veranderlijk.

Ik heb nog een paar slippers en paar sandalen gekocht in de uitverkoop. Ik kan ze waarschijnlijk niet meer aan dit jaar maar ze zijn redelijk tijdloos dus ze liggen alvast klaar voor zomer 2023. Dit zijn de sandalen, cognac is altijd goed:

Afbeelding

Ergens de komende weken ga ik mijn echte zomerkleding zoals losse jurkjes, sandalen en korte broeken opruimen en wat herfstspul ophangen. Daar bedoel ik mee de dunne longsleeves met eventueel een colletje. Later volgen dan de dikke truien en dan ga ik ook wat tussenjassen van zolder halen.

Ik zag dat het nog lekker weer wordt de komende weken. Dat is een fijne transitie :)
Het is deze, kan geen plaatjes plakken. Niet echt tijdloos maar ik vond de zakken leuk. Ik hou wel van details op kleding die net wat anders zijn dan anders.

https://www.miinto.nl/p-coat-5ef84a8d-8 ... y4QAvD_BwE

Leuke sandalen trouwens. Ik koop ze ook altijd vooruit in de aanbieding.
Gave schoenen JufJoke! Ik houd altijd wel van die wat meer androgyne stijl. En door de dikkere zolen kun je ze wat langer in het seizoen blijven door dragen. Ik zie het al helemaal voor me. En erg leuke prijzen!

Ik vind de jas fantastisch Broodtrommel! Het schreeuw niet het merk maar voor de kenner/liefhebber is het heel herkenbaar. Ik denk zomaar dat je hier jaren plezier van gaat hebben.

De slippers die ik heb gekocht zijn een stel vegan Birkenstocks maar ik twijfel of ik ze houd. Ze waren amper afgeprijsd en ik ben bang dat ik er snel uit ga zweten in de zomer omdat het geen leer is. Iemand ervaring met de vegan variant? En ik twijfel ook omdat ze afgelopen zomer weer helemaal in waren en je ze overal zag. Maar ik ben bang dat er volgend jaar weer wat anders in is en ik dat dan liever heb. Ze zitten wel echt geweldig.
broodtrommel schreef:
28-08-2022 08:33
Zucht, ik heb gisteren een tussenjas gekocht die ik niet nodig ben :facepalm:

Ik hou van jassen, vooral winterjassen, maar heb er meer dan genoeg. Het ding was 250 euro en dat was al afgeprijst... Ben niet gewend om zoveel voor een jas neer te leggen. Misschien dat ik de jas ga retourneren 😂

Wat geven jullie zoal uit voor een mooie tussenjas?
Ik denk zo’n 50 euro.
Ik twijfel vooral over de korte teddyjas omdat ik vorig jaar er eentje heb laten hangen die bij nader inzien perfect was. Toen laten hangen omdat hij te kort was. En daarna nooit meer wel een goede gevonden. Dus ik denk er nog even goed over na.

En ik twijfel ook nog of ik een dieproze jas van Zara wel of niet zal kopen. Die was echt heel mooi. Maar ergens ben ik bang dat ik als het echt herfst is, de kleur toch te zomers vind. Al is het dus wel een Pantone kleur voor deze winter zie ik.
En knap hoor, truien breien. Ik zou willen dat ik zelf kleding maken echt leuk zou vinden en er het geduld voor zou hebben. Maar ik ben echt van de grote stappen snel thuis en dan wordt kleding echt niet mooi.

Mijn oma kon prachtig naaien. Die maakte in mijn jeugd echt al mijn kleding. En ik had vroeger een vriendinnetje wiens ouders een stoffenwinkel hadden. Die moeder kon ook echt alles maken. Die maakte dan Oilily kleding na. Zo mooi.
Wat te zomers is is ook weer smaak en mode afhankelijk. Afgelopen winter zag je veel wit, beige en crème. Terwijl ik dat juist bij uitstek een lente- en zomerkleur vind.

Wat ik lastig vind met die felle (mode)kleuren is dat het het jaar er na weer anders is. Niet omdat ik zo modebewust ben dat ik het niet meer zou willen dragen als het uit is, maar omdat ik het dan zo zat ben omdat het steeds in mijn blikveld voorbij kwam. Ik kan momenteel geen gifgroen of oranje meer zien bijvoorbeeld. Voor jas , tas en schoenen kies ik daarom graag veilige basiskleuren. Tenzij een hele goede deal of makkelijk weer te verkopen.
Ik snap die kleuren van het seizoen nooit zo. De winter is al grijs en grauw zat. Dan staat kleurige kleding juist leuk. En laten we eerlijk zijn. We zijn dan al bleek en beige, grijze, witte kleding ed complimenteren dan nou niet bepaald het straatbeeld.

Ik heb zelf veel blauw, paars, groen ongeacht het seizoen. Beetje wit en zwart maar niet te veel. Marineblauw vind ik al donker zat haha.
broodtrommel wijzigde dit bericht op 28-08-2022 15:02
0.25% gewijzigd
Eens hoor. Maar ij de winter vind ik iets donkerdere varianten van felle kleuren wel mooier dan het hele frisse felle. Vandaar de twijfel over de Zara jas. Of die toch niet net te fel is.

Ik ben erg van de kleur in mijn kleding (en in inrichting en tuin ook). Dus daar ben ik niet bang voor.

Het is deze Zara jas: https://www.zara.com/nl/nl/gewatteerde- ... v2=2113343
dannas schreef:
28-08-2022 14:53
Eens hoor. Maar ij de winter vind ik iets donkerdere varianten van felle kleuren wel mooier dan het hele frisse felle. Vandaar de twijfel over de Zara jas. Of die toch niet net te fel is.

Ik ben erg van de kleur in mijn kleding (en in inrichting en tuin ook). Dus daar ben ik niet bang voor.

Geweldige jas! :flirting:
broodtrommel schreef:
28-08-2022 14:43
Ik snap die kleuren van het seizoen nooit zo. De winter is al grijs en grauw zat. Dan staat kleurige kleding juist leuk. En later we eerlijk zijn. We zijn dan al bleek en beige, grijze, witte kleding ed complimenteren dan nou niet bepaald het straatbeeld.

Ik heb zelf veel blauw, paars, groen ongeacht het seizoen. Beetje wit en zwart maar niet te veel. Marineblauw vind ik al donker zat haha.
Helemaal eens.
Suaimhneas schreef:
28-08-2022 09:32
[…]
[…]
Op zo’n chunky mohair trui doe ik drie avonden. Op een vest langer. Dat zijn echt dikke breinaalden (8 of hoger). Ik brei ook meer aansluitende truien van merinoswol. Ik brei sinds ik het heb geleerd als kind. Als puber alleen sjaals, later slip-over spencers en sinds zoon ook truien en vesten.

Ik vind die laarzen altijd zo lastig combineren. Net als die instappers. Dan zit ik of te klooien met die kousenvoetjes/van die stukjes panty tot aan je kuiten, een stuk bloot been of jeans/pantalon zo raar bij de enkel zitten. Ik draag niet echt rokken of jurken.
dannas schreef:

Ik zou het doen, mooie kleur
lemoos2 schreef:
28-08-2022 14:58
Op zo’n chunky mohair trui doe ik drie avonden. Op een vest langer. Dat zijn echt dikke breinaalden (8 of hoger). Ik brei ook meer aansluitende truien van merinoswol. Ik brei sinds ik het heb geleerd als kind. Als puber alleen sjaals, later slip-over spencers en sinds zoon ook truien en vesten.

Ik vind die laarzen altijd zo lastig combineren. Net als die instappers. Dan zit ik of te klooien met die kousenvoetjes/van die stukjes panty tot aan je kuiten, een stuk bloot been of jeans/pantalon zo raar bij de enkel zitten. Ik draag niet echt rokken of jurken.
Drie avonden, dan brei je wel door zeg. Als je je al zo lang doet zal je er intussen ook wel erg goed in zijn :) Het lijkt me heel fijn als je dat zelf kunt.

Mijn broeken zijn lang genoeg dat er geen enkel zichtbaar is als ik Chelsea boots draag. Maar als ik ga zitten is er soms wel een stukje been te zien. Ik vind dat niet erg. Je hebt ook knielange sokken die dat kunnen overbruggen?
dannas schreef:

Ik zou het doen. Erg mooi!
Ik vind de jas echt mooi (koop zelf inderdaad basisstukken ook altijd in een ‘kan altijd’ kleur).
Ik heb vorig jaar een jas in een wat meer bijzondere kleur gekocht en hoewel ik elke keer complimenten kreeg, heb ik toch spijt dat ik hem niet in een wat meer basiskleur heb gekocht. Nu heb ik nog 2 jassen erbij moeten kopen namelijk :proud:
Ik heb ook een roze jas, maar die is poederroze. Super blij mee, erg leuk. Ik combineer hem vaak met een roze gebreide muts en sjaal, heel cute. Maar idd; voor erbij. Ik zou hem niet elke dag kunnen dragen.
Een donkere jas is altijd goed, makkelijk te combineren met felle kleuren en printjes.
Vandaag op mijn vrije dag lekker gaan winkelen. Goed geslaagd en onder andere geheel tegen mijn gewoonte in bij de Costes een trui gekocht. Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding daar vaak scheef. Maar deze is erg leuk.

Iemand hier was op zoek naar vrolijke loafers. Ik kwam een paar tegen dat ik hier eerder al had genoemd. Nu mét plaatje. Ze zijn van Bibi Lou, onder andere te koop bij Wehkamp:

Afbeelding
broodtrommel schreef:
28-08-2022 08:33
Zucht, ik heb gisteren een tussenjas gekocht die ik niet nodig ben :facepalm:

Ik hou van jassen, vooral winterjassen, maar heb er meer dan genoeg. Het ding was 250 euro en dat was al afgeprijst... Ben niet gewend om zoveel voor een jas neer te leggen. Misschien dat ik de jas ga retourneren 😂

Wat geven jullie zoal uit voor een mooie tussenjas?
Ik heb mijn tussenjas van Pauw en daar heb ik 300 euro voor betaald. Ik woon zo ongeveer in dat ding en zie nu al uit naar het moment dat ik 'm weer aan kan. Voor mij is een zomerjas dan weer iets waar ik geen geld aan uitgeef (sterker nog, die heb ik niet eens, ik draag dan mijn spijkerjasje) en een winterjas/tussenjas wel. Die draag ik het grootste gedeelte van het jaar. Dit is de tussenjas: https://www.littlesoho.com/images/produ ... 190512.jpg

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven