Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anais01 schreef op 20 juni 2009 @ 18:36:

Dat is een positieve vakantieontwikkeling, Bloemetje dat jullie als vriendinnen terugkwamen van die ene vakantie. Zo kan het dus ook.

Leuk trouwens maar inderdaad iets heel anders i.p.v. Frankrijk in Amerika wonen. Is dat in principe voor goed of is de kans aanwezig dat jullie t.z.t. weer verkassen in verband met werk bijvoorbeeld?

Anais, zo kan het dus inderdaad, we waren echt vriendinnen geworden. Twee jaar later gingen ze scheiden, vreselijk vond ik dat. Maar we hebben nog steeds contact.

We zijn nu bezig met de greencard en proberen nu hier te blijven. Mijn man is overgegaan naar het Amerikaanse deel van het bedrijf. Zo kan het dus gaan, door een bepaalde gebeurtenis word je hele leven overhoop gegooid.

De vakantie met die collega was eigenlijk nog niet zo heel gek, ik ben er mijn man wel tegen gekomen. HIj was er maar voor drie dagen maar net genoeg om in Nederland af te spreken..

Sarah, inderdaad heel spannend, het zal vast allemaal wel goed komen. Misschien net alles op het laatste moment. Daarna kun je bijkomen in het vliegtuig.
jaoooooh, ik kijk uit naar "de vlucht"

Anais, wil je nog even je website voor huizenfun naar me mailen, ik kan het volgende week aan die mensen geven, je weet maar nooit.
Anais, ik ben terug! En in Nederland. Ik ben ge-emigreerd, mensen. Wat een toestand... Of eigenlijk, wat een non-toestand. Want het gebeurt gewoon, de dag komt en je pakt je boeltje en boem, je woont weer in Nederland. Gek hoor. Mag ik nog wel meedoen al heb ik geen idee wat er speelt?
Mijn nummerbord: 35 - 85B - 0

Enne, ik zie dat het nog altijd lekker vaak over eten gaat ! Dan zit ik er vast zo weer in...
Wow, wat leuk dat je weer terugbent Caramella!

Ik ben hartstikke benieuwd en ga je even bestoken met vragen:

- Wanneer ben je precies teruggekomen?

- Hoe was het bij de olifanten?

- Is je huis in NL al ingericht en zo ja, beetje gezellig

geworden en zijn al verhuisspullen goed aangekomen?

- Wanneer moet je met werken beginnen?

- Is het niet vreselijk raar om weer in NL te zijn?

Oh jee... ik heb er nog meer hoor maar die bewaar ik nog even. Het gaat hier inderdaad nog vaak over eten, recepten, mannen, vakanties en nog veel meer. Ik hoop snel wat van je te lezen.
Hey allemaal,

Zo hey, 2 weken echt geen tijd gehad om te forummen, loop ik meteen 20 pagina's ofzo achter! Ik geef mezelf hierbij even toestemming om niet bij te lezen, te veel werk en ik ben al behoorlijk gestresst. Ik zit midden in de einde-van-het-schooljaar-gedoe en ben het behoorlijk zat. Van de week heb ik te horen gekregen dat nog een collega van mij ons gaat verlaten en daar baal ik wel van. Ik zit sowieso in een dipje, komt ook door de vermoeidheid. Drie meiden waar ik veel mee omga, gaan Egypte verlaten. Dit zijn degenen die waar ik het meest mee om ga en ik heb echt geen idee wie ik nu moet gaan bellen als ik iets leuks wil doen/even wil kletsen/er doorheen zit.

Dit weekend heb ik 2 afscheidsfeestjes gehad en ik heb wel wat tranen gelaten, altijd genant maar ja, als mijn kraantje eenmaal open is krijg ik 'm niet meer dicht.

Ook ben ik druk aan het pakken voor mijn verhuizing en als je dat alleen moet doen is het wel een hele klus. Ik heb daarom ook minder gepakt dan ik van plan was, maar ik heb gewoon geen energie meer. Het is ook zo ontzettend heet, vandaag 37 graden en van de week gaan we over de 40 heen.

Ik heb al eens gepost over een Australier waar ik mee ging daten. Het was wel even gezellig, en ik vond 'm eigenlijk leuker dan leuk, maar ik heb 'm gedumpt toen ik erachter kwam dat hij er meerdere scharrels op na houdt. Ben er best van slag van eigenlijk.

En dan ook nog eens een depri moeder die de chemo ontzettend zat is en ik bel haar iedere dag om even te horen hoe het gaat.

Zit ik weer met tranen in m'n ogen te typen...

Nog anderhalve week, dan vlieg ik naar Nederland. Ik kan niet wachten! Maar ik moet nog zo veel doen, ik zie het echt even niet zitten.

Wat een gezeur weer van mij, sorry, volgende keer misschien betere berichten.
Af en toe een huppeltje op de plaats is ook ok
Jeetje Bloempje13. Het is niet nogal wat waar je doorheen gaat op dit moment. Probeer wat tijd voor jezelf te reserveren iedere dag en natuurlijk kan je hier even stoom afblazen.
Snjókorn falla, á allt og alla
Ach Bloempje, wat een rottijd voor je momenteel

Wat ontzettend balen dat drie (!) vriendinnen weggaan. Waren dat ook buitenlanders dan? Hopelijk dat je, ondanks de klote-aanleiding, toch een fijne tijd gaat hebben in NL.

Ine, wat sneu voor je ventje zeg. Wij hebben dat nog niet echt gehad, maar komt vast nog wel. Oudste spreekt nu om de week of zo een paar minuten met mijn moeder aan de telefoon en vanmorgen had ze nanny, Vents moeder, Happy Birthday gewenst aan de telefoon. Het bellen scheelt al heel wat denk ik. Volgende week zien we Vents moeder trouwens ook weer, die is dan een paar dagen bij haar broer in het zuiden hier en dan gaan we ook langs.

Geen idee hoe je een kersencrumble moet maken, Caramella weet dat vast wel!

Yaaaay Caramella is terug!

We hebben je gemist. Wat moet het raaaar zijn om ineens in NL te wonen en te werken. Hoe zijn je collega's? Heb genoten van al je gave foto's op FB van je reis, ziet er zooo geweldig uit allemaal!

Hoe is het met je Vent?

Anais, ik kan maar niet uit over dat gedrag van je vriendin, ongelooflijk.

Fijn dat je dochter aan de beterende hand is, maar jeetje het heeft er goed ingehakt he!

SFO, sportief van je dat je je (gedeeltelijke) nummerbord doorgegeven hebt, haha!

Wat leuk dat je een aantal forummers ontmoet hebt. Ine en ik hebben elkaar twee maanden geleden gezien, was ook erg leuk. En wat je al zei, eigenlijk viel het gewoon op zijn plaats, is helemaal niet raar om elkaar te zien, als je als zo lang schrijft.

Bloemetje, ik dacht dat jij al met vakantie was!

Sarah, getver, de stress! Komt wel dichtbij nu zeg, maar joh, er is toch geen enkele reden waarom het nu nog afgewezen kan worden?

En wat zou het the icing on the cake zijn he, als je huis nog net verkocht is, of in ieder geval een soort van overeenkomst gesloten, binnen nu en twee weken!

Morgen is het hier ook vaderdag, normaal gesproken valt dat niet gelijk met NL, maar nu dus toevallig wel. Heb namens de meisjes bioscoopbonnen voor Vent gekocht, hij zit bijna elke zondagochtend wel in de bios, lekker in zijn eentje Wel apart trouwens, op de creche maken ze wel moederdagkaarten maar dus niets voor vaderdag. Ik woon in nogal een achterbuurt (understatement) en heb het vermoeden dat er heel veel single moeders zijn. Had trouwens ook nog een taart besteld met Happy Father's Day erop en die vandaag opgehaald, maar dat weet ie inmiddels al. Het is zulk mooi weer, kon dat ding niet in de auto laten, dus hij gaat morgen gewoon verrast doen, zeg maar.
@Ainne, inderdaad ook buitenlanders. Een Fransaise, die in Kenya gaat werken, een Engelse die terug gaat naar Engeland en een Nieuw Zeelandse die gaat rondreizen. Ik ga ze missen!
Af en toe een huppeltje op de plaats is ook ok
quote:Ainne schreef op 20 juni 2009 @ 21:50:

SFO, sportief van je dat je je (gedeeltelijke) nummerbord doorgegeven hebt, haha!Ainne ik heb mijn eigenlijk nooit zo bezig gehouden met de grote en omvang. Heb de dames in mijn relaties nooit horen klagen dus blijkbaar weet ik wel wat op te vullen.quote:Wat leuk dat je een aantal forummers ontmoet hebt. Ine en ik hebben elkaar twee maanden geleden gezien, was ook erg leuk. En wat je al zei, eigenlijk viel het gewoon op zijn plaats, is helemaal niet raar om elkaar te zien, als je als zo lang schrijft.

Dit zijn maar een paar voorbeelden, er zijn ook een stel Viva-meiden in San Francisco geweest en dan zocht ik hen op. Moest altijd de ega's haar fijn vertellen wat ik in God's naam op een vrouwen forum deed.

Of zoals het geval van Vinyl, haar moeder schreef op de hyves kijk je wel uit voor vreemde mannen. Waarop zij haar moeder geruststelde dat Sfo-vrouw ook mee kwam.

@Ine dankje voor de FB uitnodiging, mijn pc deed net even raar maar je krijgt zeker een reactie. En zou zeggen lijst mijn verhaaltje maar in, je weet nooit of het van pas komt.

@Anais, ik ben er zeker van dat jij mijn ex niet bent. Ten eerste is zij niet zo open en zal ze nooit worden. Ten tweede woont ze in het oosten van de NL's en heb nog wekenlijks contact met mijn kids. By the way mijn dochter heeft een datum geplanned om in oktober te komen.

@Bloempje heel veel sterkte met je mam's de komende tijd.

@Bloemetje kon jouw vent niet even wachten tot na de vakantie. En ga je hem morgen nog verrassen met een Father's Day Beer Lunch?

Tjee wie ben ik nog meer vergeten, weet het even niet meer.
Ik zit middenin een zindelijkheidsmysterie. Ik snap er niks van.

Gedurende de dag hebben we het af en toe over naar de wc gaan enz. Vanavond doe ik hem zijn luier af en zeg: als je moet plassen, moet je het zeggen he? Dan ga ik met je mee naar de wc. Oke, zegt hij, mama helpen - en loopt richting toilet, gaat zitten en plast. Huh? Gisteravond deed hij het ook al. Waarom, waarom alleen 's avonds?? Overdag raakt hij in paniek als hij geen luier om heeft!

Oja, CARAMELLA!!! Jij hebt vast de gouden tip voor mijn kersencrumble! Moet ik er iets speciaals mee doen om ze een beetje stevig te houden? Mijn aardbeiencrumbles zijn twee keer compleet mislukt, de aardbeien werden een drap.

Is het gek om weer in NL te zijn? Moet je erg wennen? En hoe is het met vent? Mis je hem/heb je hem erg gemist toen je op reis was?

Bloempje.. oh, wat kun je je ellendig voelen dan. Zo ver weg, je moeder zo ziek en je kunt niet even bij haar langs om haar te steunen. Zij begrijpt het wel dat je niet in de buurt bent, maar voor jou is het ook niet makkelijk zo..

Kop op hoor! En ondertussen kom je hier af en toe maar lekker je frustratie en verdriet plempen, dan ben je dat kwijt. Ik heb hier ook regelmatig gepost met twijfels of depribuien. Het heeft mij vaak geholpen.

Het hakt er ook wel in dat ineens je vriendinnen vertrekken, die Australier niet zo leuk bleek als je dacht en je moeders ziekte. Je bent gewoon even van je stuk af, maar je vindt vanzelf je balans weer terug. Er komen weer nieuwe, leuke meiden op je pad om iets leuks mee te kunnen gaan doen, je vind weer een andere leuke vent die er niet naast scharrelt en over een dikke week kun je weer bij je moeder zijn!

Bloemetje, jij vroeg hoe we in het buitenland beland waren. Eigenlijk toevallig. Ik wilde heel graag naar Italie, heeeeel graag. Mijn vader wilde investeren in iets in het buitenland, en na overleg kwamen we uit op Oostenrijk. Dichtbij NL, goede toerisme, mooie omgeving, leuk dorp, goed gevoel en huis gekocht.

Grappig dat jullie eerst Frankrijk 'gepland' hadden en in USA beland zijn. Ik denk dat je uiteindelijk wel terecht komt waar je hoort, ofzo. Dat klinkt een beetje zweverig, maar meestal kom je wel op de plek waar je thuis bent, denk ik.

Mijn ouders komen over een week of 5 weer hierheen. Mijn vader moet daarna wel weer terug, maar misschien blijft mijn moeder nog iets langer.

Pfff.. mijn hart breekt als ik zie hoe verdrietig zoon er van kan worden. Ja, maar zwaaien mama! zei hij, toen ik zei dat opa en oma al weg waren.. Hij is nog bij de buitendeur wezen kijken, of de auto echt wel weg was. Arme jongen..

Dan twijfel ik ook wel weer, of het zo'n goed plan is om hier te blijven.. ik voel me hier thuis, maar eigenlijk bindt hier ook niets echt. Nou ja, ik blijf wel hoor, maar nu speelt het weer in mijn hoofd, merk ik.
Heksje van Chicha heeft er ook altijd zo'n moeite mee, het afscheid. Hier dus nog niet, maar zal ongetwijfeld komen. Begrijp ik het goed dat hij in bed was toen ze weggingen?

Misschien volgende keer echt samen zwaaien. Leah vraagt soms ook wel naar iemand, als die hier geweest zijn, maar dan zeg ik altijd zoiets van, weet je nog, we gingen zwaaien, ze gingen in de bus naar het vliegtuig, naar huis, naar de hond - of zoiets. Echt stap voor stap vertellen wat er gebeurt.

En het bellen is ook heel leuk, doet hij dat al?

Wat raar joh, dat ie 's avonds gewoon wel op de wc gaat? Nou ja, lekker laten gaan joh. Niet te druk om maken dat ie overdag nog niet wil stap voor stap gaa.

Heb trouwens een leuke foto van Aimsie op het zindelijkheidstopic gezet net (niets met zindelijkheid te maken trouwens).
Oh SFO, ik heb jouw naam via Ine gevonden op FB, heb je ook een verzoekje gestuurd
Vaderdag is hier al geweest, vorige week zondag. Er wordt hier ook niet veel aan gedaan, bleek toen wel. Mijn NL vriendin hier, wist het niet eens. Haar zoon had wel iets gemaakt op school, maar dat was nog niet af ofzo, zoon wist het ook niet meer precies. En het boeide ook weinig .. arme vaders!

Ainne, ik denk ook wel dat het hier komt omdat ik alleen met zoon ben. Hij vindt opa natuurlijk helemaal geweldig en ook als ik bij vrienden ben, of hier of in NL, trekt hij heel erg naar jongens en vaders. Dat mist hij dus echt wel.. mmhh.. moet ik dus toch echt eens op zoek naar een leuke vent!

Maar serieus, ik merk wel dat hij heel erg naar mannen trekt, wat ook wel logisch is, denk ik.

Was leuk he toen? Onze meeting :)!

SFO, leuk dat je nu op mijn FB staat! Ik heb Specu gevraagd je uit te nodigen.
quote:Ainne schreef op 20 juni 2009 @ 22:59:

Oh SFO, ik heb jouw naam via Ine gevonden op FB, heb je ook een verzoekje gestuurdVoor jou kunnen we ook niets geheim houden! hahaha
Ja zeg, wat dacht jij, wil jullie stiekeme onderonsjes wel kunnen volgen natuurlijk
Was superleuk! Wat dat betreft is het jammer dat we allemaal zo ver van elkaar af wonen hoor.

Ja tuurlijk scheelt dat, geen vader in huis en dat maakt mannen natuurlijk errug interessant voor zo'n jochie.

In onze creche is ook een mannelijke leider en ik kan je vertellen, hoe gay hij dan ook mag zijn, hij is de aller-populairste leider in de creche, Leah heeft het altijd maar over Joey, terwijl ze niet eens bij hem in de groep zit (ze gaat in september, dus dan kan ik mijn lol op).
Ja, dat bellen is zooooo grappig! Vertelt hij vanalles over dingen die zij niet kunnen zien - en dus ook niet snappen. Hij wijst allerlei dingen aan en heeft van die eigen woorden voor dingen die zij niet weten. Lightning McQueen van Cars heet bijvoorbeeld Race.. als je dat niet weet, heb je geen idee wat hij bedoelt.

Hij lag idd nog in bed, mijn ouders vertrekken heel vroeg en gaan dus weg voordat wij wakker zijn. We hadden hem gisteren wel al de hele dag voorbereid en dat hielp wel vanmorgen.

Miss helpt zwaaien idd wel beter. Alleen ben ik dan zo bang dat hij op dat moment zo heel erg verdrietig is en mee wil enzo. Dan krijg je weer hele andere drama's. Toen de ouders van de au pair hier waren, met haar broer en schoonzus, hadden we dat ook (vond hij ook heel gezellig). Hij wilde in de auto kijken, toen niet meer uit de auto, heel drama om hem uit die auto te krijgen en hij helemaal overstuur.

Gek he? Dat plassen. Hij snapt het dus wel prima, dat is niet het probleem.

Nee, het geeft ook niets, ik wil hem niet pushen. Ik vind het wel heel schattig, gaat hij heel belangrijk doen met wcpapier en afvegen en doortrekken en handjes wassen. Het is een hele gebeurtenis . En ik sta daar te juichen, klappen, complimentjes geven.. Haha.. voor een buitenstaander is het wel lachwekkend om te zien, denk ik!
Ainne, die foto

Die blik boven dat bot: haal het maar niet in je hoofd om het af te pakken, hij is van MIJ! Wel een genot, zulke eters aan je tafel.

Is echt heel jammer dat we zo ver bij elkaar vandaan wonen, want het is zo leuk om te zien wie er achter de nick zit.

Hahaha.. eerste peuterverliefdheid !!
Bedankt voor het vrolijke onthaal, ik voel me alweer helemaal thuis!

Anais, ik vertel het allemaal, maar niet nu want ik val om van de slaap. Zal de jetlag zijn Effe een hele snelle samenvatting: ik heb er een week werk opzitten, heb wel een appartement gevonden (in de Kipstraat, dus precies waar jullie allemaal zeiden, rond de Mariniersweg, lekker in het centrum, goed he?!) maar moet het contract nog tekenen etc., dus mijn spullen staan nog in de opslag in Engeland. Over de reis vertel ik gauw (en met veel plezier!) meer, hopelijk morgen.

Ik denk niet dat het wat wordt, kersencrumble. Kersen zijn natuurlijk iets steviger dan aardbeien, maar 40 minuten in de oven en je houdt gegarandeerd prut over. Voor crumble werken de hardere vruchten nou eenmaal beter. Jammer he? Wat dacht je van kersen met vanille ijs en een bietjie kersenlikeur? Of Eton Mess met kersen (en/of aardbeien)? Die moet je maar effe googelen, is met slagroom en schuim, errug lekker. Succes en slaap lekker!

Wat heb ik gemist, kan iemand effe samenvatten?
Ainne, Ine, ik logeer op het moment bij vrienden en die hebben een 19-maanden-oude zoon, zo leuk! Ik geniet helemaal mee van een afstandje. Hij is elke ochtend weer blij verrast op mij te zien, en sinds een paar dagen klimt hij ook echt op mijn schoot en mag ik boekjes voorlezen en zo. Smelt...
Bloempje, hartstikke rot voor je dat je nu zo zit. Heel veel sterkte met je moeder, hoeveel kuren moet ze nog?

Misschien krijg je binnenkort wel heel veel nieuwe collega's.

Jullie hebben mij ook nieuwgierig gemaakt dus als jullie mij een uitnodiging zouden willen sturen zou leuk zijn. Ik sta ook bij SFO..

Ine, ik ben geen expert hoor, ik heb bij beide kids gewoon de luier niet meer aangedaan. Binnen een week waren ze helemaal zindelijk. Het zou jouw ook vast lukken.

Caramel, hoe bevalt het terug in Nederland? Waarschijnlijk vast een vreemd gevoel.

Ainne, wij vertrekken de komende woensdag..nog een paar drukke dagen van te voren..maar we hebben er allemaal heel veel zin in.

SFO..als we moesten wachten totdat we in Nederland waren dan was het tot niks gekomen..teneerste al de afstand, het was toch om het weekend drie uur met de trein. Maar het was de moeite waard. Ik ben er nog niet helemaal overuit of we dat morgen gaan doen..

Maar goed, ik ga hier dweilen en vanavond uiteten bij kenissen..buurvrouw past op.
Lachen he, ons kleine vleesmonstertje. Leah is meer een broccoli-eter, het watje.

Leah doet inderdaad pre-cies hetzelfde aan de telefoon, die is met twee tellen wel uitgeluld en gaat dan this is the sink, this is my bike, and the table vertellen, terwijl de de hele woonkamer en keuken doorloopt en alles aanwijst aan degene aan de telefoon Lachen he!

Ja dat soort drama's is inderdaad ook niets natuurlijk. Ik denk alles in hapklare brokken aanbieden, precies vertellen wat er gebeurt misschien al een hoop onzekerheid bij hem wegnaamt. Lee kan zich best drukmaken om dingen vantevoren, maar vaak 's avonds voor ze gaat slapen, nemen we de hele volgende dag met haar door, op het belachelijke af. Zoals toen we naar de dierentuin gingen met creche een paar weken geleden: Eerst worden we wakker, dan gaan we wat eten, dan aankleden, dan met de buggy naar de creche, dan gaan we in de bus en dan stappen we uit de bus en gaan we de dierentuin in, dan...........
Heee Bloemetje ertussendoor!
Oh gut, en Caramella ook al!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven