Mode & Beauty alle pijlers

Kletsen over mode

09-08-2022 16:38 429 berichten
Ik ben gek op mode en vind het heel leuk dat de najaarscollecties weer langzaam de winkels binnendruppelen. Nu het weer zo warm wordt is het nog een beetje gek om er over na te denken maar ik kijk toch wel weer uit naar het weer kunnen dragen van wollige truien en mooie jassen. Ik vind zelf de Autumn/Winter mode vaak leuker dan de Spring/Summer.

Meer liefhebbers van mode hier? Wat staat er op jullie lijstje voor het komend seizoen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
09-09-2022 21:15
Mooi! Ik hou ook van midi en a-lijn. Plissé vind ik lastiger. Ik vind het erg mooi, maar afhankelijk van hoe de plooien zitten bij de band kan het ooit net mijn heupen iets te veel accentueren. Zo'n stolpplooi als op de foto is dan flatteuzer. Tenminste, dat is toch een stolpplooi?

Ik heb gisteren twee nieuwe broeken gekocht: wijd, daar hou ik van. Een grijze jeans met wijde pijpen en enigszins 'viezige' wassing. Wel effen, geen vlekken of rafels of gaten. En een nieuwe Studio Anneloes n.a.v. een ander topic. Ik had er één in donkerblauw, en dat is zo'n schot in de roos dat ik een vergelijkbare heb gekocht in het zwart.
Ik had ook een leuke blouse gepast, maar met zo'n gesmockt opstaand kraagje. Dat staat mij niet zo mooi, oogt een beetje degelijk bij mij, maar soms blijft zo'n kraagje wel plat liggen als je twee knoopjes open draagt. Deze dus niet. De dame in de winkel heeft me tijdens het passen van die drie dingen geen blik waardig gekeurd, maar toen ik klaar was vroeg ze waarom ik de blouse terug wilde hangen. Ik legde dat uit, en toen zei ze dat het met dragen soepeler wordt en dan blijft het wél liggen. Ja, dank je de koekoek, als het nú niet mooi valt, ga ik het niet kopen in de hoop dat het na een tijdje wél mooi valt. Dus dat zei ik ook, alleen dan zonder dat dank je de koekoek. En toen zei ze: oh, dus je vertrouwt me niet? Dat zeg je dus eigenlijk?
Werkelijk, wat een bizarre opmerking zeg! Maar ik hou niet van dit soort vreemde manipulatie, dus ik zei maar gewoon: nee, als je het zo persoonlijk wil maken, inderdaad.
Ze sputterde nog een klein beetje na, maar dat was natuurlijk niet het verwachtte antwoord, dus dat was zo klaar.
Ik wilde die twee broeken echt graag hebben, maar ik vond deze hele interactie zo onsympathiek dat ik eigenlijk bijna in staat was om ook die terug te hangen.
Wat een rare opmerking van die verkoopster! Het zou toch genoeg moeten zijn dat jij haar vraag hebt beantwoord en bovendien moet je zelf weten of je dat bloesje wilt of niet. Wel fijn dat je in ieder geval die twee broeken hebt en dat ze lekker zitten.
Je pense donc je suis
Ik heb niets tegen een enthousiaste verkoper maar als iemand je continu achterna lopen of door de hele winkel gaat roepen hoe ge-wel-dig de kleuren je staan dat vind ik irritant. Dat maak ik niet vaak mee en de meesten zijn gewoon vriendelijk.

Maar ik heb een keer in een chique winkel het volgende meegemaakt toen ik in Duitsland op familievisite was. Ik was die dag gekleed in een spijkerbroek met nette schoenen,nette jas en keurig opgemaakt,maar kennelijk toch niet netjes genoeg voor deze winkel. De vrouw keek me gewoon weg. Met een spijkerbroek binnen te lopen,hoe durfde ik! Toen ik een brochure nam om erin te bladeren vroeg ze wat ik daar had gepakt en ik zei:´Een brochure.´ Ze antwoordde:´Wel een brochure pakken,maar niets willen kopen.´ Ik heb toen die brochure op de toonbank gegooid en ben de winkel uit gelopen. Ik heb een kuthekel aan arrogante mensen. Deze winkel ga ik ook nooit meer in als in in mijn thuisstad ben.
Je pense donc je suis
Zo, wat een lef zeg! Wat verwacht zo iemand daar in godsnaam voor reactie op? Een beschaamd ' oh u hebt gelijk, ik koop wel even een jurk' ?
Ze was gewoon ronduit onbeschoft. Ik vind dat je iedereen met respect moet behandelen ongeacht het uiterlijk. En als iemand een donkerblauwe of zwarte spijkerbroek-zonder gaten welteverstaan :D -draagt met een overhemd/bloes en pumps dan vind ik wel dat iemand er elegant/netjes/verzorgd eruitziet. ik ga dan ook niet specifiek een pak aantrekken omdat ik zo een winkel inga. Maar goed,er zijn zat andere leuke winkels en deze mis ik nog geen eens. :)
Je pense donc je suis
Al kwam je in je trainingspak. Je kunt aan de presentatie niet zien wat iemand te besteden heeft of van plan is uit te geven. Ik zou er geen stap meer binnen zetten en het zeker vertellen aan iedereen die het zou willen horen.

Ik heb vandaag nog twee wollen truien gekocht via Vinted. Als ze er zo goed uitzien als aangegeven zijn het koopjes. En dan heb ik wel even genoeg truien denk ik ;-D

Hoeveel stuks van alles hebben jullie in de kast hangen? Ik heb denk ik wel bijvoorbeeld 15 broeken en 10 wintertruien.
Suaimhneas schreef:
11-09-2022 20:58
Al kwam je in je trainingspak. Je kunt aan de presentatie niet zien wat iemand te besteden heeft of van plan is uit te geven. Ik zou er geen stap meer binnen zetten en het zeker vertellen aan iedereen die het zou willen horen.

Ik heb vandaag nog twee wollen truien gekocht via Vinted. Als ze er zo goed uitzien als aangegeven zijn het koopjes. En dan heb ik wel even genoeg truien denk ik ;-D

Hoeveel stuks van alles hebben jullie in de kast hangen? Ik heb denk ik wel bijvoorbeeld 15 broeken en 10 wintertruien.
Eens! En ik heb het tegen een aantal mensen in mijn thuisstad verteld. Ik heb al een vrij veel wintertruien. Gisteren een bestelling gedaan bij een postorderbedrijf waar ik ooit heb gewerkt. Een trui en t-shirt besteld die ik als set wil gaan dragen als het straks kouder wordt. Broeken en spijkerboeken heb ik tijdens mijn vakantie in Denemarken tijdens de uitverkoop gekocht. Deze kan ik dan tijdens de winter of met sportieve schoenen of met nette winterschoenen en een nette trui combineren (en als er een koude wind is dan draag ik een (thermo)legging eronder)als ik b.v. uit eten ga en ook gewoon wanneer ik er zin in heb. :)
Je pense donc je suis
Scandinavische mode vind ik vaak erg leuk. Minimalistisch en duurzaam. Ook leuk als je iets op je vakantieadres koopt. Zo loopt hopelijk niet half Nederland er in én is het een mooie herinnering wanneer je het draagt.

Ik hang een beetje tussen het willen van een capsule Wardrobe en heel veel kleding willen kopen in :biggrin: alles wat ik koop moet wel van goede kwaliteit zijn, heel zijn en goed passen. Daar heb ik mijn kast tijdens de pandemie langzaam op ingericht. Ik heb veel verkocht en laten vermaken. En een mens kan geen 6 truien tegelijkertijd aan. Maar ik ben er wel heel gevoelig voor om als ik iets nog niet heb in een bepaalde kleur, het te kopen als ik een leuke aanbieding voorbij zie komen.

Heel veel kastruimte heb ik niet en ik wil ook niet van alles hebben wat gedateerd is of ik nooit draag, maar terugkijkend ben ik soms wel wat rigoureus geweest met verkopen en weggeven.
Ik *haat* verkopers. Blijf uit mijn buurt of ik sta binnen 5 minuten weer buiten.

Ik moet even een vreugdedansje doen, heb net deze pracht jas besteld:

Afbeelding

Afbeelding
Als ik zo schofterig behandeld zou worden dan zou ik daar wel even een boompje over gaan opzetten in die winkel. Gadverdamme zeg. Ken het alleen vanuit mijn jeugd (dat een beveiliger opvallend onopvallend achter je aan liep om te kijken of je niets zou jatten). En van sommige parfumeriezaakjes.

Aantal truien:
- twee sweatertruien (zwart en grijs)
- drie dikke wollen truien
- twee mohair truien
- drie wollen vesten die je ook als trui kunt dragen
- twee spencers/slip overs (voor de herfst over blouses)
Ooh Ugli, wat een fantastische jas! 🔥
Ja hè, daar word je toch spontaan vrolijk van. :cheer2: Geen idee of hij warm is, maar fabulous is hij zeker en sinds ik thuis werk hoef ik geen uren meer door te brengen op ijskoude perrons dus is het ook niet zo heel belangrijk meer. Ik had die dikke groene laatst gepast en voelde me als een worm in een dekbed gewikkeld. Heeeel lekker warm maar zo lomp. Dan maar wat minder warm hoor, koud heb ik het toch wel.
Al een tijdje volg ik dit topic, maar ik had steeds problemen met inloggen. Eindelijk is het gelukt:-). Ik heb vandaag eens goed mijn kledingkast uitgemest. Eigenlijk doe ik heel veel niet meer echt aan. Ik denk zo'n 75%. Maar ik heb moeite om het allemaal weg te doen. Ik merk dat ik toch met regelmaat jaren later ineens weer iets aan wil, omdat het dan weer in de mode is. Ik heb het nu maar in dozen gestopt.

Ik heb dus een redelijk lege kledingkast nu. De Cottonclub vind ik een leuke winkel met een leuke stijl. Kent iemand misschien nog zoiets?

Ik vind dit rokje heel leuk.

https://thesting.xcdn.nl/360616-TURQ-D_ ... quality:80
Relaxingatthelake schreef:
19-09-2022 12:07
Al een tijdje volg ik dit topic, maar ik had steeds problemen met inloggen. Eindelijk is het gelukt:-). Ik heb vandaag eens goed mijn kledingkast uitgemest. Eigenlijk doe ik heel veel niet meer echt aan. Ik denk zo'n 75%. Maar ik heb moeite om het allemaal weg te doen. Ik merk dat ik toch met regelmaat jaren later ineens weer iets aan wil, omdat het dan weer in de mode is. Ik heb het nu maar in dozen gestopt.

Ik heb dus een redelijk lege kledingkast nu. De Cottonclub vind ik een leuke winkel met een leuke stijl. Kent iemand misschien nog zoiets?

Dat is zeker een heel leuk rokje
Ik ben zelf nogal fan van het merk
NA K D
Hoi, ik val even met de deur in huis hier maar heeft iemand hier verstand van de maten van Guess?
Gisteren een broek besteld daar, nog nooit eerder iets van Geuss gekocht want duur!
Maar Guess was de enige nog die dé broek had waar ik naar zocht en ook nog eens voor de helft afgeprijst alleen helaas één maatje groter dan ik normaal heb.

Dus hopelijk vallen de maten bij Guess kleiner?
Weet iemand uit dit topic dat?
Relaxingatthelake schreef:
19-09-2022 12:07

De merken Revelation en Seven Sisters die verkocht worden in winkel The Sting vind ik ook fijn. Koddig rokje! Misschien Anna Field en Vero Moda/Only op Zalando eens bekijken?
Ik wil misschien nog een nieuwe winterjas kopen. Maar ik ga eerst rondstruinen. Vorige week een nieuwe trui en t-shirt met o.a. het logo Stranger Things gekocht,leuk voor in de winter en ik ben enorme fan van deze serie.
Je pense donc je suis
Henk-und-Roelie schreef:
19-09-2022 13:41
Hoi, ik val even met de deur in huis hier maar heeft iemand hier verstand van de maten van Guess?
Gisteren een broek besteld daar, nog nooit eerder iets van Geuss gekocht want duur!
Maar Guess was de enige nog die dé broek had waar ik naar zocht en ook nog eens voor de helft afgeprijst alleen helaas één maatje groter dan ik normaal heb.

In mijn ervaring valt het kleiner ja, ik hoop voor je dat je broek past !

Heb trouwens op een rommelmarkt laatst een heel lief klein handtasje van Guess op de kop getikt voor een euro, daar word ik zo blij van zulke vondsten (en mijn dochter ook want die speelt ermee)
Jufjoke schreef:
10-09-2022 22:02
Zo, wat een lef zeg! Wat verwacht zo iemand daar in godsnaam voor reactie op? Een beschaamd ' oh u hebt gelijk, ik koop wel even een jurk' ?
:lol:
Ik zie dit voor me :proud:
Henk-und-Roelie schreef:
19-09-2022 13:41

Ik heb alleen wat topjes liggen van Guess in xs, die zijn wel ietsje kleiner dan de xs topjes van vero moda of only.
Maar geen broeken.

Ik vind alle kleding die ik momenteel zie hangen in de winkels maar saai. Echt afkicken van de leuke zomerkleding.
Sjulia schreef:
20-09-2022 09:30
Ik heb alleen wat topjes liggen van Guess in xs, die zijn wel ietsje kleiner dan de xs topjes van vero moda of only.
Maar geen broeken.

Ik vind alle kleding die ik momenteel zie hangen in de winkels maar saai. Echt afkicken van de leuke zomerkleding.
Ja de kleding voor de herfst/winter is minder leuk wat kleuren betreft maar zo af en toe vind je nog weleens wat leuk kleurrijks toch ?
Ik vind rokjes en jurken met blote benen gewoon leuker, ben geen fan van panty’s en ”zwaar” ogende kleding, daarmee bedoel ik jurken met lange mouwen, dikkere stof, laagjes etc.

Ik ga morgen nog even naar de primark en bershka om te kijken.

Overigens hangen de eerste kerst truien alweer in de winkel zag ik :-D
De action heeft de hele kerstafdeling ook alweer staan.
HobbeltVerder schreef:
20-09-2022 09:20
In mijn ervaring valt het kleiner ja, ik hoop voor je dat je broek past !

Heb trouwens op een rommelmarkt laatst een heel lief klein handtasje van Guess op de kop getikt voor een euro, daar word ik zo blij van zulke vondsten (en mijn dochter ook want die speelt ermee)
De broek is binnen, ik verzuip er niet in maar zit ook niet erg strak. Wel een mooie!
Poeh, en nu ga ik uit zelfbehoud nooit meer kijken op de site van Geuss want veel te mooi en veel te duur. Gevaarlijke site ;-D
Je dochter boft maar met een handtasje van Guess! :heart:
Sjulia schreef:
20-09-2022 09:49
Ik vind rokjes en jurken met blote benen gewoon leuker, ben geen fan van panty’s en ”zwaar” ogende kleding, daarmee bedoel ik jurken met lange mouwen, dikkere stof, laagjes etc.

Ik ga morgen nog even naar de primark en bershka om te kijken.

Overigens hangen de eerste kerst truien alweer in de winkel zag ik :-D
De action heeft de hele kerstafdeling ook alweer staan.
Ja ik hou juist ook van die lekker warme jurken liefst zo lang mogelijk zodat ik geen panty aan hoef maar zo zie je ieder zijn smaak
Op dit moment vind ik een panty onder een jurk prettig. Die jurk die ik op dit moment aanheb (70´s stijl) heeft dan wel lange mouwen maar is dun van stof en aangenaam bij deze temperaturen. Tijdens de winter draag ik vaak spijkerbroeken of pantalons en soms wel een dikke jurk. Als ik sportief erbij wil lopen dan combineer ik het geheel met sneakers en anders met nette schoenen. Voor de winter heb ik ook een aantal nette laarzen met name van Gabor. Deze schoenen vind ik mooi en lekker lopen.
Je pense donc je suis
Ik ga even jullie advies inwinnen. Ik heb over een tijdje een feestje waarbij de bedoeling is dat je een beetje extravagant gaat. Ik heb dus eigenlijk heel saaie kleding en dacht dat dit een goed moment zou zijn om iets fleurigs te kopen

Wat vinden jullie hiervan? https://www.zara.com/nl/nl/wijde-jacqua ... v2=2113807 Met een wit hemdje of shirt eronder en witte sneakers?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven