Is dit 'normaal' om te vragen?

30-01-2023 13:35 145 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zet het maar even onder relaties.

Mijn vriend zijn dochter gaat vaker afspreken met een vriendinnetje en de moeder van dit vriendinnetje heeft mijn vriend uitgenodigd om mee op skireis te gaan.

Ik vind dit echt heel erg raar en vreemd. Maar ik heb in mijn verleden het eea meegemaakt met ontrouw dus ik vind dat soms moeilijk. Ik vertrouw mijn vriend en hij verteld met dit ook en hij gaat ook niet mee. Maar het is toch raar om hem en ook alleen hem en zijn dochter uit te nodigen (wij wonen samen en zijn verloofd).

Ze nodigt hem ook elke keer uit om een wijntje te komen drinken. Misschien maak ik me druk om niets en ik maak me ook niet druk in de zin van dat ik het niet vertrouw want hij verteld het mij elke keer maar ik vind het nogal vreemd.

Of ligt dit aan mij?
Ik zou het niet vertrouwen. Ik lees dat zij hem ook vaak voor een wijntjes uitnodigt en dan nu dus ook nog een vakantie. Als die haar kans krijgt bij je vriend, dan gaat ze los. Hou het maar in de gaten.
Hij wil geen wijntje dus nu probeert ze het met glühwein en een haardvuur.
montblanc schreef:
30-01-2023 13:36
Heeft ze je vriend én zijn kind uitgenodigd om te gaan skiën?
En heeft ze zelf een partner?
Ja vriend en kind en ze heeft zelf een man.

Ik zelf vind het niet echt relevant of ik nu wel of niet de moeder ben. Ik ben de partner van mijn vriend. Je hoeft me niet uit te nodigen voor wijn maar je hoeft me ook niet te negeren.

Of je zou kunnen zeggen: overleg het even thuis. Weet ik veel. :-)
Rare vraag om mee te gaan met vakantie.

Geen rare vraag om wat te gaan drinken en kennismaken, enz wanneer dochter wel meegaat met vakantie.

Daar zou ik dus niks achter zoeken, wanneer dat drankje doen dus is om kennis te maken en of de plannen te bespreken.
Zou ik zelfs heel logisch vinden en ook dat jij daar als stief niet bij gevraagd wordt.
Dit zijn echt zaken voor de ouders.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Ken je haar zelf eigenlijk wel? Misschien is dat het, dat ze jou gewoon nog niet (goed) kent.
Ik zou dit hele gezin maar eens uitnodigen voor een etentje of borrel. Even duidelijk maken dat je vriend bezet is en dat jij ook onderdeel van het gezin bent :)
Ik zou dit zelf heel bijzonder vinden. Ik heb ook twee (inmiddels volwassen)kinderen en mijn man met wie ik al jaren mee samen ben niet. Ik zou er zelf niet aan hebben moeten denken om met ouders van een vriendje of vriendinnetje van een van mijn kinderen op vakantie te gaan zonder mijn man. En over dat drankje doen: "Ja, gezellig, ik neem mijn partner mee".
Rose81 schreef:
30-01-2023 14:39
Ja vriend en kind en ze heeft zelf een man.

Ik zelf vind het niet echt relevant of ik nu wel of niet de moeder ben. Ik ben de partner van mijn vriend. Je hoeft me niet uit te nodigen voor wijn maar je hoeft me ook niet te negeren.

Of je zou kunnen zeggen: overleg het even thuis. Weet ik veel. :-)
Oh ik zie het al je voelt je te kort gedaan.

Dit is een zaak tussen vader/dochter/ouders vriendin Al ben je 100 jaar samen.
Zaken tussen kinderen die niet de jouwe zijn, zijn zaken tussen de ouders en het kind.

Wat is je probleem?

Ikzelf zou mijn partner namelijk ook niet vragen iets te drinken met ouders van een vriendin van mijn kind, en andersom verwacht ik dat ook niet.
Immers het is geen date he, het is mogelijk om de vakantie te bespreken, en dat is simpelweg niet jouw zaak/taak.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
waarom zou vader mee moeten als dochter meegevraagd wordt?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ladylola2022 schreef:
30-01-2023 14:45
Oh ik zie het al je voelt je te kort gedaan.

Dit is een zaak tussen vader/dochter/ouders vriendin Al ben je 100 jaar samen.
Zaken tussen kinderen die niet de jouwe zijn, zijn zaken tussen de ouders en het kind.

Wat is je probleem?

Ikzelf zou mijn partner namelijk ook niet vragen iets te drinken met ouders van een vriendin van mijn kind, en andersom verwacht ik dat ook niet.
Immers het is geen date he, het is mogelijk om de vakantie te bespreken, en dat is simpelweg niet jouw zaak/taak.
Hè? Dit gaat niet over een kind dat mee mag op vakantie met een vriendinnetje hè? Die vrouw nodigt die vent er ook bij uit. Laten we nou niet gaan doen alsof we hier allemaal regelmatig zulke - volkómen normale :bonk: - verzoeken krijgen en TO zich loopt aan te stellen.

Ik weet overigens niet wat ik raarder vind, het verzoek zelf of het feit dat de vriend van TO het ‘niet raar’ vond.
Mag dochter nu nog wel mee skiën? Of alleen als paps ook mee gaat?
Dochter mag zeker mee, daar bemoei ik me ook zeker niet mee. Dat vind ik ook niet nodig uiteraard. Daar gaat het ook niet om.
Ik vind het wel gek dat mijn vriend uitgenodigd wordt. En nogmaals het is alles bij elkaar: het appen wanneer zij daar aan het spelen is, het blijven uitnodigen om iets te drinken en mee op vakantie.

:-)
Rooiboshoning schreef:
30-01-2023 14:49
Hè? Dit gaat niet over een kind dat mee mag op vakantie met een vriendinnetje hè? Die vrouw nodigt die vent er ook bij uit. Laten we nou niet gaan doen alsof we hier allemaal regelmatig zulke - volkómen normale :bonk: - verzoeken krijgen en TO zich loopt aan te stellen.

Ik weet overigens niet wat ik raarder vind, het verzoek zelf of het feit dat de vriend van TO het ‘niet raar’ vond.
TO heeft een vriend (sorry Verloofde) die wel vaker in rare situaties verzeild raakt
EHV1981 schreef:
30-01-2023 14:32
Ik zou het niet vertrouwen. Ik lees dat zij hem ook vaak voor een wijntjes uitnodigt en dan nu dus ook nog een vakantie. Als die haar kans krijgt bij je vriend, dan gaat ze los. Hou het maar in de gaten.
Een vakantie met haar man erbij. Echt, ik vind het heel vergezocht om te denken dat die uitnodiging is gedaan om hem te verleiden.
Ik vind de uitnodiging voor een vakantie erg vreemd. Een wijntje drinken bij het ophalen na een playdate, helemaal gezellig. Maar apart je vriend uitnodigen (als ik je tekst goed begrepen heb) vind ik zeer dubieus , zeker in het licht van de vakantie uitnodiging. En jouw vriend vind dit allemaal maar normaal, kan zich niets voorstellen bij je bezwaren? Dat vind ik eerlijk gezegd nog het vreemds van allemaal.
Lila-Linda schreef:
30-01-2023 14:52
TO heeft een vriend (sorry Verloofde) die wel vaker in rare situaties verzeild raakt
Zoals?
Rooiboshoning schreef:

Heb je mijn eerdere post gelezen?

Raar dat vader wordt meegevraagd niet raar dat vader wordt uitgenodigd want ja als dochter meegaat (zonder vader dus) is kennismaken en eea bespreken niet heel raar. En nee ik als partner van en niet de ouder van hoeft daar niet bij te zijn, dat is een zaak tussen de ouders en dat is TO dus niet.
Volgens mij horen we niet
het hele verhaal
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ladylola2022 schreef:
30-01-2023 14:56
Heb je mijn eerdere post gelezen?

Raar dat vader wordt meegevraagd niet raar dat vader wordt uitgenodigd want ja als dochter meegaat (zonder vader dus) is kennismaken en eea bespreken niet heel raar. En nee ik als partner van en niet de ouder van hoeft daar niet bij te zijn, dat is een zaak tussen de ouders en dat is TO dus niet.
En dit zeg ik toch ook of niet?
calvijn1 schreef:
30-01-2023 14:56
Volgens mij horen we niet
het hele verhaal
Nou van mij wel hoor. Zou niet weten wat ik hier nog verder over moet vertellen.
Rooiboshoning schreef:

Ja precies.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Destiny schreef:
30-01-2023 14:54
Een vakantie met haar man erbij. Echt, ik vind het heel vergezocht om te denken dat die uitnodiging is gedaan om hem te verleiden.
Het klinkt inderdaad nogal dommig om het zo aan te pakken, maar mensen doen nog wel gekkere dingen uit verliefdheid (of lust) dus ik zou het ook niet helemaal uitsluiten.
Destiny schreef:
30-01-2023 14:54
Ik zeg ook nergens dat het is om hem te verleiden. Ik vind het wel vreemd want wij zijn gewoon samen in een relatie.
Rose81 schreef:
30-01-2023 14:52
Dochter mag zeker mee, daar bemoei ik me ook zeker niet mee. Dat vind ik ook niet nodig uiteraard. Daar gaat het ook niet om.
Ik vind het wel gek dat mijn vriend uitgenodigd wordt. En nogmaals het is alles bij elkaar: het appen wanneer zij daar aan het spelen is, het blijven uitnodigen om iets te drinken en mee op vakantie.

:-)
Maar als dochter ook mee mag (van die familie) als je verloofde niet mee gaat dan gaat het toch uiteindelijk om dat dochter meemag omdat dit leuk is voor hun kind? Misschien leek het ze makkelijk dat er ook een ouder meegaat van je stiefdochter aangezien ze dan niet 100% voor je stiefdochter hoeven te zorgen.
bbubbels wijzigde dit bericht op 30-01-2023 15:03
0.14% gewijzigd
Rose81 schreef:
30-01-2023 14:58
Ik zeg ook nergens dat het is om hem te verleiden. Ik vind het wel vreemd want wij zijn gewoon samen in een relatie.
Ok. Die krijg je van mij. Het is niet alledaags om als een vriendinnetje mee mag op wintersport ook de ouders mee uit te nodigen.

Maar je geeft zelf aan dat jouw ongemak zit in dat je zelf nare ervaringen hebt met ontrouw.

Stel dat deze vrouw een alleenstaande man is en hij had hem met dochter uitgenodigd. Had je dat nog steeds een probleem gevonden?

Want raar vinden en er een topic over openen op Viva, daar zit ook nog wel wat licht tussen. Denk ik. Ik neem aan dat je er dus mee zit. En dan vraag ik mij af waar je dan mee zit.
Ik wist niet dat je een reden moest hebben om een topic te openen hier.

De reden is dat ik het wel gek vind en mijn vriend niet.

Dat dochter mee op vakantie zou mogen sta ik buiten, dat mijn vriend daarom wilt afspreken met het gezin is ook prima.

Het is voor mij alles bij elkaar; appen, uitnodigen, op vakantie.

Maar goed, het ligt dus aan mij om het gek te vinden ;-)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven