Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
quote:golfje schreef op 24 juni 2009 @ 21:31:

en scheurt het toiletpapier voor me af!!
quote:golfje schreef op 24 juni 2009 @ 21:31:

En ze zijn ook wel handig hoor, die oudsten: "haal je even het spuugdoekje, geef hem maar zijn speentje, je mag de mobile wel aanzetten" . JaJaJa precies hetzelfde hier!!!
Dames even een vraagje. Linde is inmiddels bijna zes maanden, maar ze past praktisch gezien nog prima op de kinderwagen in de maxicosi. Alleen begin ik het nu wel een beetje vervelend te vinden. We wonen in een flat zonder lift en ik sjouw me een breuk aan Linde in de maxicosi trap op - trap af. En dan de wagen uit de schuur halen, met wagen en al door deuren (op slot) en over drempels heen. En het is geen lichte wagen! M.a.w. ik word dat zat. Nu hebben wij ook een lichte buggy. Waarvan de rugleuning een stuk naar achter kan. (niet helemaal plat maar wel een eind). We hebben Linde er net ingezet en volgens mij zit ze er best goed in. Ze zakt niet weg ofzo en het tuigje past ook prima. Ik heb een foto gemaakt die ik op hyves zet. mijn vraag: zouden jullie het doen? Niet meer met dat logge kreng maar met de lichte buggy? Ik heb de rugleuning op de foto trouwens niet helemaal naar achter gezet.. Ik ben benieuwd!
Ik kan me goed voorstellen dat je dat zat bent! Gesjouw is nooit leuk, en na een half jaar word je er wel eens flauw van.

Maar ik zou het zelf niet doen, in de buggy, omdat ze dan naar voren kijkt. Daar vind ik een baby van 6 maanden nog te jong voor, eigenlijk. Ik zou dan eerder kiezen voor (ja hoor...) vaker de draagdoek gebruiken, maar ik weet niet of dat voor jou een optie is? Of misschien de maxicosi op de wagen laten staan, en Linde op de arm mee naar beneden? Hier wordt Bloemetje straks ook te groot voor de kinderwagen (nu nog niet gelukkig), dan zit ik ook met een buggy die voorwaarts gericht is.

(M leren om de kinderwagen te pakken gaat zeker nog niet? )
Hmm ok, naar voren kijken. Had ik nog niet eens over nagedacht! Waarom vind je dat zes maanden daar te jong voor is? Is dat gewoon gevoelsmatig of zit daar een reden achter? (haha ook uit nieuwsgierigheid vraag ik dit hoor.. )
Oja, Linde heeft al een tijdje zelf genoeg van de draagdoek. Helaas. En de maxicosi laten staan is ook geen optie, daar hadden we zelf ook al aan gedacht, maar dan krijg ik hem niet meer uit de schuur. Vandaar!
Voy, sommige kleintjes vinden het vervelend om je niet te zien, als ze van je af zitten. Maar kun je het niet gewoon een klein stukje proberen? Van en naar de brievenbus ofzo?

Qua zitten moet het volgens mij wel gaan, kan ze al een beetje zitten?

Het quinnyzitje kan wel ook naar je toe en volgens mij vindt chica dat ook wel prettig. Ik moet zeggen dat ik mijn kinderwagen er ook op heb uitgezocht, nadat vriendinnen aangaven dat dat wel erg prettig was.

Inderdaad wel handig soms zo'n groter kindje erbij! Dat pleit wel voor een leeftijdsverschil van een jaar of 2, dan kunnen ze al wat meer
Ah ok. Bij M was het ook allemaal zo anders. Zij was al veel ouder toen ze in de buggy ging, maar wel even groot. Ik heb foto's van M. waar ze 1 jaar oud is en dezelfde kleertjes draagt als Linde nu!

Edit: ze zit al redelijk goed! Wel met steun hoor, maar ze kan al naast je zitten op de bank bijvoorbeeld.
Hmmm ik lees online ook tegenstrijdige berichten over de leeftijden maar dat heeft meer te maken met de stevigheid van het rugje...
ok, dat toiletpapier moet ik misschien even toelichten Sinds we hem zindelijk proberen te maken heb ik een toeschouwer op het toilet. Niet zozeer wat ik daar nou doe is zo interessant, maar dat papier, oh zo mooi! En aangezien hij er nooit aan mag komen grijpt hij zijn kans zodra ik ga!

Mm, Voy. Ik kan me voorstellen dat je het beu bent om te slepen. Ik moet bij het oude huis ook zo n 150 meter lopen naar de auto en ben dat ook helemaal beu, loodzwaar zo n maxicosi. Toch zou ik Linde nog even niet in die buggy zetten, omdat die harde wieltjes wel heel weinig schokken absorberen. Misschien zo nu en dan voor een kort stukje en langere stukken de " goede" wagen. Wij zijn met oudste op vakantie geweest toen hij 7 maanden was, Hij heeft toen in een sortgelijke buggy gezeten 2 weken lang. Dit ging op zich wel ok, maar ik kon merken dat hij in de goede wagen viel langer wilde zitten en beter sliep. Denk dat dit dan toch comfortabeler was en inderdaad, hij kon naar mij kijken.

Vandaag had vriend de kids gehaald op het kdv, omdat ik een teambuildingsdag van mijn werk had ( blegh). Nu had de juf aangegeven dat ze zich toch een beetje ongerust maakt om uk, omdat hij zijn flessen slecht drinkt en nu met het warme weer erbij. Uk drink zijn tweede fles altijd erg slecht daar, zodra ik hem ophaal lurkt hij me leeg.

Ik heb de indruk dat hij de schade wel inhaalt, maar toch zit die opmerking me niet helemaal lekker. HIj heeft wel weer een half potje boontjes gegeten. En dus in totaal 300 cc borstvoeding ongeveer. Het gaat dan om de periode van 8-16. Wat denken jullie? Gewoon genoeg?
Golfje, chica drinkt om 7.30 bij mij, de volgende 3 flessen op t kdv, totaal 450 ml ongeveer. De laatste fles dan rond half 5. Thuis wil ze pas rond 19 uur weer wat.

Volgens mij is het wel genoeg hoor, als hij thuis meteen weer drinkt!
Golfje, ik heb begrepen dat het niet zo erg is als een baby overdag niet zoveel drinkt op het KDV, zolang de schade daarna maar weer wordt ingehaald. En de eerste fles gaat wel leeg, dus rond 11 uur-half 12 denk ik?

Als je nog langere tijd bv wilt geven is het wel handig om aan te geven dat ze geen water bij gaan geven.

Voy, ik vind 6 maand nog wat te jong om vooruit te kijken (langere tijd dan) omdat ze zich niet af kunnen sluiten voor alle prikkels in een buggy. En ze hebben dan ook zo weinig contact met je, je praat veel gemakkelijker met een kindje dat naar je kijkt.

Maar ja, de buggy van mijn kinderwagen kan ook alleen vooruit, en daar baal ik nu best wel een beetje van. Ik denk dat ik zo lang mogelijk de kinderwagen gebruik in combinatie met draagdoeken, ik denk dat ze er nog wel een maand of 2 in past.

Is Linde niet in een tijdelijke draagstaking? Heb ik hier nl. wel eens gehad, toen wilde ze gewoon niet in de doek. Na een tijdje is dat ineens weer over en is de doek weer het mooiste plekje. Af en toe eens proberen?
Doe ik ook wel Wen, ik vind het veel te ideaal. Maar ze wil er inderdaad even niet in, geen idee waarom. Ik ben al aan het kijken voor andere knooptechnieken maar ik zie er niet echt iets geschikts tussen zitten voor deze fase. (in combinatie met mijn rugproblemen)

In ieder geval bedankt voor jullie tips, ik (wij) heb besloten om er nog maar even mee te wachten. Het zit me toch niet helemaal lekker dat je leest over dat het rugje nog niet sterk genoeg is om de schokken op te vangen, en zo'n buggy veert natuurlijk niet zo goed mee. Over dat naar voren kijken, tja, ik weet niet zo zeer of linde dat een probleem zou vinden. Maargoed, ik wacht er toch even mee, dus dat zal ik ook niet weten dan..
Volgens mij hoeft dat mindere drinken op het kdv geen probleem te zijn, Golfje, als hij het inderdaad maar inhaalt. (maar ik weet er ook weer niet zoveel van, M. dronk altijd prima)

Hehe, Linde wordt wakker. Ze lag al vanaf kwart over negen te pitten en dat is echt niks voor haar. ik ga ook voeden.

Dag dames!
Hee hoi dames!

Ik ben weer terug van vakantie! 2 weken Lago Maggiore Italy!

Het was echt heerlijk en Björn heeft zich ook uitstekend 'gedragen' en vermaakt!

Reis was best wel lang maar daar had vooral onze oudste (3 jaar) last van. We zijn in de nacht vertrokken en hadden een groot picknickkleed mee. Zo eentje die je op kan rollen tot een pakketje en met plastic aan de onderkant tegen de vocht. Ideaal! Verder thermoskan met heet water mee, afgepaste voeding en water. Ik geef nu nagenoeg geen bv meer. Jammer maar was toch veel beter in de vakantie anders zouden we zo gebonden zijn. Hij kreeg af en toe nog een slokje tussen door maar nu heb ik niets meer.

Het was. ca. 28n graden. In de caravan lag hij heerlijk in het campingbedje. Lekker ruim! Hij sliep alle! nachten door tot ca. 6 of 7.30 uur. Terwijl mijn oudste soms wel 3 keer in de nacht wakker was.

Verder hadden we een zonnetentje (ook tegen uv straling) mee. Was ideaal als box op het grasveld voor de caravan. Ook goed tegen de wind. In volle zon werd het wel te warm.

Ik legde er een speelkleed in (zo'n dikke v.d hema!) en rollen maar. Hij heeft nu leren rollen op zijn buik en weer terug.

Verder vooral de maxicosi op de wagen gebruikt als we weg gingen. Hydrofiel luier erin tegen het zweten en het zonnekapje was ideaal!

Ik las iets over de buggy gebruiken. Misschien voor korte stukjes in de ligstand wel te doen . Misschien wat ondersteunen met een hydrofiel luier. Maar het schokt idd erg. Onze oudste ging er pas in toen hij kon zitten. Ik geloof rond 8-10 maanden.

Björntje wil ook gaan zitten in zijn maxicosi. Dan leunt hij naar voren. Heel schattig om te zien.

Hij kreeg veel bekijks in Italie. Vooral zijn ogen vonden ze erg mooi. En hij maar smilen naar iedereen! Ook heeft hij 1 keertje in het zwembad 'gezwommen' in zijn nijntje band. Ook dat vond hij geweldig. Badmutsje op! Heel schattig. Ik plaats nog wel foto's op Hyves. En het water was niet eens zo warm.

Verder was hij vooral erg makkelijk en kon hij bijna de hele dag lekker in zijn rompertje liggen of zitten. Heerlijk die beentjes in de lucht. Ik smeerde wel factor 50 ondanks dat hij natuurlijk in de schaduw zat. Ik heb het idee dat hij ondanks dat toch een beetje bruin is gekleurd. Hij heeft al een tintje.

Zindelijkheidstraining van onze oudste is helaas mislukt. We wilden hem lekker in zijn zwembroekje laten lopen en beloofden hem een mooie auto als hij aan het einde v.d. vakantie zindelijk zou zijn. Maar nee hoor. Hij plaste gewoon in zijn broek en vond dat helaas niet eens erg... zucht... Iemand nog tips?

Björn heeft als vanouds ook weer veel geslapen tussendoor.

Lees later bij.

lfs, nikiet
Pluk de dag!
Klinkt lekker Nikiet! En wat een heerlijke nachten

Dat schokken van de buggy heb je wel veel minder als het een omgebouwde kinderwagen is, toch? Of zie ik daar iets over het hoofd?

Grappig dat jij het handiger vindt om geen bv meer te geven, ik vond het juist heerlijk veel vrijheid geven om bij wijze van spreken bovenop een ruïne beha los te knopen en te voeden.

Bloemetje zei 'huuu' als we haar voetjes in het water van het zwembad hingen, zwemmen hebben we dus maar niet geprobeerd. Lekker dat het bij jullie goed ging!
ik ben benieuwd naar de vakantiefoto's! Heerlijk is dat, met zo n kleintje lekker weg! Zwemmen vindt uk echt heerlijk, hij is al vaak meegeweest. Wel steeds in een binnenbad of in het lauwe badje van oudste buiten.

Vandaag heeft uk zijn eerste broodkorst gehad, hij vindt het lekker! Verder gaat het echt goed met bijvoeden, hij reageert nergens op!Geen krampjes of vlekjes te bekennen,dus ik hoop dat het zo blijft! Hij eet wel nog minimaal, maar is er dol op om overal op te knabbelen en likken. Echt leuk! Ik probeer hem nu een beetje in ritme van oudste te krijgen, dus om 10.00 krijgt hij ook iets van fruit, rond 12.00 een broodkorst en dan s middags als wij warm eten iets van onze groenten. Nu vervangt het nog geen enkel voeding, maar weet van oudste dat dit vrij snel wel zo was. Dit vind ik wel prettig, dan hoef ik misschien straks niet meer te kolven op het werk. Zo, heb even de boterham foto op hyves gegooid.

en nou slapen beide heren, dus ik ga verder dozen in pakken! Het einde van het geklus komt langzaam in zicht, ik hoop aan het einde van de week te kunnen gaan poetsen. Nu dus vooral aan het inpakken!
hai, hai,

Golfje. jij dus ook aan het bijvoeden.

Björn is vandaag precies 6 maanden!

Wat een mijlpaal alweer.

Ik merk dat hij niet meer genoeg heeft aan de flessen. Sinds afgelopen weekend geef ik ook nr. 2 omdat het pak op was. Hij maakt echt smakbewegingen en kijkt het eten en drinken uit je mond. Hij lust ook nog niet alles. Wat heel goed gaat is nu een halve geprakte banaan in de morgen. En hij lust van potjes worteltjes/aardappen en bruine bonen. V.d. week ook wat verse brocoli en bloemkool er door gedaan. Heel fijn geprakt. Als hij het niet lekker vindt doet hij prrrrrrrrrrr... en spettert/spuugt hij er dus alles uit.

kant en klare potjes fruit (appel bijv.) vindt hij dus helemaal niets!

Vanmorgen had hij geloof ik ook iets nieuws gegeten (vers) bij de oppas. Zijn poepluier was daarom vanmorgen erg raar. Ontzettend donker groen... yegh... hihi..

maar hij lijkt er verder geen last van te hebben behalve dus dat hij sneller honger lijkt te hebben maar dan toch niet de fles altijd leeg drinkt. Er gaat dan wel wat fruit of warm eten in.

morgen naar het CB.

doei

nikiet
Pluk de dag!
Een half jaar alweer. Hier is het vrijdag zover. Het gaat echt supersnel. Het lijkt wel nog sneller te gaan als bij oudste. Wel een heel herkenbaar verhaal hoor, dat uit je mond kijken, dat doet uk ook echt.

Je vroeg trouwens de vorige keer nog naar de zindelijksheidstips. Ik kan je geloof ik niet echt helpen. Hier helpt het voldoende om foutjes te negeren, gewoon zonder commentaar droog spul aan en bij een plas/ poep op de pot een groot feest te bouwen. Vanmorgen om 6.30 heb ik al juichend een drol uit het potje gevist, tja, je moet wat he.

Het ging hier echt de goede kant op. Hij voelt het prima. Alleen vaak nog te laat, waardoor het dan direct komt op het moment dat hij het meldt. Nu met de verhuizing ben ik wel even terug op luierbroekjes, is even te veel gedoe anders. Als hij wil plassen kan dat dus, een foutje is ook geen probleem. Overigens vindt oudste het wel heel vies, mn poep wil hij niet meer in de luier. Misschien is een stickersysteem een idee? Of een boekje erover lezen. Bobbi op het potje is leuk, en " ik ben klaar! " is heel populair hier, daar moet je nl echt de wc doortrekken, inclusief geluid.

Het schijnt dat er ook potjes zijn die gaan zingen als je er wat in doet. Ik vind dat nogal overdreven, maar misschien is het voor jou de oplossing?
Een half jaar alweer. Hier is het vrijdag zover. Het gaat echt supersnel. Het lijkt wel nog sneller te gaan als bij oudste. Wel een heel herkenbaar verhaal hoor, dat uit je mond kijken, dat doet uk ook echt.

Je vroeg trouwens de vorige keer nog naar de zindelijksheidstips. Ik kan je geloof ik niet echt helpen. Hier helpt het voldoende om foutjes te negeren, gewoon zonder commentaar droog spul aan en bij een plas/ poep op de pot een groot feest te bouwen. Vanmorgen om 6.30 heb ik al juichend een drol uit het potje gevist, tja, je moet wat he.

Het ging hier echt de goede kant op. Hij voelt het prima. Alleen vaak nog te laat, waardoor het dan direct komt op het moment dat hij het meldt. Nu met de verhuizing ben ik wel even terug op luierbroekjes, is even te veel gedoe anders. Als hij wil plassen kan dat dus, een foutje is ook geen probleem. Overigens vindt oudste het wel heel vies, mn poep wil hij niet meer in de luier. Misschien is een stickersysteem een idee? Of een boekje erover lezen. Bobbi op het potje is leuk, en " ik ben klaar! " is heel populair hier, daar moet je nl echt de wc doortrekken, inclusief geluid.

Het schijnt dat er ook potjes zijn die gaan zingen als je er wat in doet. Ik vind dat nogal overdreven, maar misschien is het voor jou de oplossing?
Wat gaat het hard he.. Niet te geloven dat onze ukkies alweer bijna een half zijn! Al die hapjes en stukken die ze gaan krijgen, gaan vast leuke foto's opleveren! Ik heb zin in het bijvoeden, nog een paar weekjes!

Slapen jullie kids ook zo beroerd met dit weer? Chica kan echt niet slapen 's avonds. Ze is ook niet vervelend ofzo, maar wel klaarwakker! En 's nachts komt ze opeens weer voor een voeding (of 2..). Erg vermoeiend! Dat doorslapen went toch wel erg snel!

Ik ga gauw onder de douche, ze slaapt nu lekker (nu wel!)
Ik meld me ook weer! Ik heb vanmorgen met veel plezier al jullie foto's bekeken op Hyves en ik heb vluchtig alle berichten doorgelezen. Ik denk niet dat het lukt om overal op te reageren dus ik zal eerst even laten weten hoe het met ons gaat en dan kom ik er later, als ik meer tijd heb, wel op terug. Gisterenavond zijn we teruggekomen van vakantie. Een combinatie van Nederland en Italie. Het was allemaal heerlijk. We hebben genoten in Italie maar de laatste paar dagen in Nederland waren, mede door het zomerse weer, ook heel fijn. Elena doet het geweldig goed! We hebben op vakantie helemaal geen problemen gehad. Zij leek nog het meeste van alles te genieten. De 4 vluchten heeft ze zonder te mokken doorstaan. Ze leek het allemaal erg interessant te vinden. Ze leek ook geen last te hebben van het hete weer. Verder vond ze het vaak veranderen van omgeving ook erg leuk. Ze keek haar ogen uit en genoot van alle aandacht want dat kreeg ze natuurlijk in overvloedt omdat m'n ouders en zussen er ook elke dag waren. Ze lijkt ook helemaal geen angst te hebben of eenkennig te zijn. Ze kraaide het uit toen haar voetjes de golven van de zee raakten en tijdens een van de vluchten zat ze bij een vreemde Duitse mevrouw op schoot en bleef maar lachen. Ik ben benieuwd of dit zo blijft.

We zijn deze week ook begonnen met het geven van geprakte banaan met een beetje sinaasappelsap er doorheen en ze kan er niet genoeg van krijgen. We moeten er sowieso voor zorgen dat ze geen fles ziet staan want die moet ze dan meteen hebben. Ze is ook behoorlijk mollig geworden. We hebben haar gisteren gewogen en ze woog 8,5 kilo. Veel mensen denken dat ze al 9 maanden oud is.

De afgelopen nachten bij m'n ouders heeft ze in haar eigen kamertje geslapen. Dat ging goed. Ze liet 7 uur tussen 2 voedingen. Aangezien dat zo goed ging hebben we haar bedje gisterenavond ook thuis maar in een ander kamertje gezet en ook vannacht liet ze weer ruim 7 uur tussen voedingen dus ik hoop dat dat zo blijft.

Tijdens de vakantie ben ik ook verder gaan afbouwen met borstvoeding omdat dat praktisch gezien makkelijker was. Zo konden m'n ouders haar overdag meenemen en de fles geven en konden man en ik ook wat dingen samen doen. Nu geef ik alleen 's morgens vroeg nog borstvoeding.

Ik moet er wel allemaal een beetje aan wennen hoor. Het gaat ineens zo snel. Op een eigen kamertje slapen, vaste voeding, bijna geen borstvoeding meer.... maar ja, morgen, op mijn 35ste verjaardag, is Elena precies 6 maanden dus valt ze volgens de boeken in de categorie 'oudere baby'!
Fijn dat het zo goed gaat Kittycat!

Het is géén geschikte dag voor een 'ik voel me niet lekker en wil de hele dag aan mama geplakt zitten' dag!

Op Hyves een fotootje van Bloems eerste kennismaking met broccoli (we hadden veel te veel en ze krijgt er vast nog niets van binnen, dus we hebben haar eenmalig met een stronkje laten spelen )
Kitty, lekker dat alles goed gaat! Die vakanties klinken heerlijk!

Wen, geweldige foto's!!
leuk die foto's van de etende kindjes!! Hier heb ik vandaag de triptrap op zijn maat ingesteld en hem erin gezet. Gaat echt goed, hij vind het superleuk om in te zitten. Hij zit ook al echt heel stevig. Op de grodn kan hij ook wel al een beetje zitten, als hij maar goed op zijn handjes steunt. Maar meestal ziet hij iets spannend en kukelt dan op!

kitty, de vakantie klinkt heerlijk en nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! De nachten klinken trouwens ook heerlijk!

wen: daar is het zeker geen dag voor!!! Gelukkig vindt uk dat hier ook. hij vind het zelf te warm om bij me te liggen met drinken. Hij drinkt dus of zittend op schoot of plat op zijn rug liggend met zijn hoofd opzij gedraaid. Verder heeft hij eigenlijk geen last van de warmte. Een ander verhaal als bij oudste, die wordt er echt lamlendig van. Had hij als baby al, hij houdt er echt niet van en zweet ontzettend erg. Zelf vind ik het best lekker, mits ik niets hoef. Helaas heb ik grote geluk mijn hele huisraad in dozen te mogen proppen en wat vloeren mee te leggen. Maar ja, we blijven optimistisch, over 2 weken zitten we erin en ga ik heerlijk genieten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven