Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
Het is nog vroeg, man en Elena liggen nog te slapen dus ik heb even tijd om te reageren.

Elena past bij ons (nog net) in de reiswieg van de kinderwagen dus daar maken we nog even dankbaar gebruik van. Vooral op vakantie was dat erg handig want zo konden we haar overal laten slapen en dat doen we nu nog steeds. Ik denk dat we haar over een maand wel in de buggy moeten zetten. Bij m’n ouders heeft ze er al ingezeten en dat vond ze ook prima.

Golfje, wat is de reden dat je Uk op het KDV niet veel wil drinken? Wordt hij daar teveel afgeleidt? Mij lijkt het op zich ook niet zo’n probleem als hij daar niet veel drinkt maar het later wel inhaalt.

Nikiet, fijn dat jouw vakantie ook zo goed verlopen is. Het is toch altijd afwachten met die kleintjes. Ik was allang blij dat Elena niet ziek geworden is of last had van de warmte. Dat lijkt me echt vervelend. Ik heb nog geen ervaring met zindelijkheidstraining maar ik hoop dat je snel iets vind dat helpt.

Ik ga trouwens dadelijk ook nieuw melkpoeder kopen nr 2. Doordat ik in Italie m’n borstvoeding verder aan het afbouwen was had ik halverwege de vakantie geen melkpoeder meer. Ik heb toen maar Italiaans melkpoeder gekocht. Voor Elena leek dat geen verschil te maken. Nu is dat op dus vandaag ga ik over naar de melkpoeder vanaf 6 maanden.

Ik heb de bijgevoegde foto’s ook even bekeken Wen en Golfje. Erg leuk!

Voor degenen die aan ‘Rapley’ doen: koken jullie de groenten dan eerst of geef je het rauw? Ik heb Elena gisteren aan (geprakte) wortel gezet. Ze at het op maar de banaan leek haar beter te bevallen. Dat was trouwens ook aan haar luier te zien, bah!

Ja en jullie maar klagen over het warme weer in Nederland. Ik heb er zo’n spijt van dat ik niet langer gebleven ben! Hier regende het dat het goot gisteren en nog wel op m’n verjaardag! Ik baalde echt, vooral als ik dan hoor dat m’n zus met een lekker glas wijn op het terras van m’n ouders zit bijvoorbeeld. Maar ik verwachtte eigenlijk as maandag weer aan het werk te moeten en het leek me wel handig om nog een paar dagen thuis te hebben. Nu belde m’n manager gisteren dat ze nog geen baan voor me had. Pas vanaf 20 juli op z’n vroegst. Dat vind ik op zich niet zo erg natuurlijk, ik moet nu alleen wel onbetaald verlof opnemen en na de vakantie zitten we een beetje krap betreffende onze financieen. Maar goed, we zullen het wel redden als we het rustig aan doen.

Golfje, succes met de verhuizing! Dat lijkt me inderdaad wel minder leuk met dat hete weer maar het vooruitzicht van in je nieuwe huis zitten maakt veel goed natuurlijk.
Joh, Kittycat, 't klinkt leuk dat het 28 graden is, maar zoals vaak hier in Nederland is het hartstikke zweterig en zit je dus uiteindelijk de halve dag gewoon binnen.

Wat vervelend dat jij onbetaald verlof op moet nemen omdat je werkgever nog geen werk voor je heeft.

Met Rapley moet je wel gewoon koken hoor, fruit niet natuurlijk, maar de groenten wel. Beetgaar, maar ook weer niet zo gaar dat het uit elkaar valt als je het vastpakt (da's niet handig als ze met de handjes eten )

Hier staat nu ook een Tripp Trapp. Ik vond het eigenlijk onzin, zo'n dure stoel, maar ik kwam er al gauw achter dat kinderstoelen sowieso duuuuur zijn (zelfs de goedkope, want dan wil je toch geen knalroze = 40 euro extra, en er moet nog een kussen in, = 20 euro extra, en dan nog een kussen omdat ze nog zo klein is, = 30 euro extra want het is een ander kussen, enzovoort).

En in de Tripp Trapp kan ze al heel mooi zitten, geen grote ruimtes over of zo. Over twee weken zit ze vast nog steviger dan nu (nu is het net als bij uk van Golfje, in evenwicht houden met de handjes en al snel omkukelen), dan gaan we haar er echt in zetten voor het eten.

Mijn zus drukte me nog op het hart dat ze pas in de kinderstoel mogen als ze goed zelf kunnen zitten, en schoonmoe begon er ook al over, maar ik zag wel overal foto's van baby's die hun eerste hapje met 6 maanden toch al in de kinderstoel kregen. Dus dat heb ik vanochtend eens nagevraagd op het consultatiebureau. Daar zeiden ze dat het al wél mag, mits je er goed bij blijft, en ze er kort en goed ondersteund in laat zitten.

En vanochtend de derde serie prikjes gehaald. Die hadden we uitgesteld omdat Bloemetje verkouden was de vorige keer, en we meteen erna op vakantie gingen. De eerste ging zelfs zonder huilen (de tweede was wel brullen). Ze komt er wel, die kleine meid. Ze weegt nu 7130 gram, mooi middenin de curve.
Wij hebben een bumbo stoeltje voor Lola: geniaal! Ze kan daar super goed in zitten en we beginnen morgen met Rapley. Maandag alweer een half jaar.

Oh ow even troosten, ze is kamikaze aan het kruipen en stoo net haar hoofd....
Aaargh, vandaag wél een flinke reactie op de prikjes. Ik heb de hele middag rondgelopen met Bloemetje in de Manduca, zodat ik haar makkelijk weg zou kunnen leggen als ze in slaap zou vallen (en het was warm, dus we zijn binnen gebleven). Maar helaas, het was vooral veel huilerig zijn en tegen mama aanhangen. En aan het eind van de middag een slaap van 3,5 uur.

's Avonds prikjes halen beviel toch beter, dan slaapt ze door de ellende heen.
Och Wen! hoe is het vandaag met Bloem? (en kijk even zsm bij de buren, ga zo naar het postkantoor)
Ik zie het nu pas Lil, heb je net gemaild, hopelijk nog op tijd!

En Bloem is weer helemaal op orde, haar net op de rug geslingerd (in manduca (=ergonomische drager, voor de niet-dragers hier )) om naar de apotheek te gaan. Vond ze leuk!
mensen, hier de eerste tand !! *trotse mama*

oooh vind het weer steeds leuker worden, wat is ze schattig en knuffelbaar. en wat kan ze lekker lachen, wat is ze zoet

tijd geleden dat ik hier was, ben erg druk, zelfs geen tijd gehad om bij te lezen. erg...
Hey gefeliciteerd Sam! Heeft ze er last van gehad?
Oh en die van mij is ook al zo lief
een tand, wat leuk! welke heeft ze gekregen?Ik hoop dat ze hier pas komen als ik klaar ben met voeden. Oudste kreeg er pas met 9.5 mnd.

vervelend wen dat ze ziek was van de spuitjes! gelukkig hoeft ze de komende maanden niet meer! Hoeveel draagsystemen heb je inmiddels verzameld?Maakt hebberig he, zo n baby!

Hier blijft uk vrolijk onder al het geklus door. Ik verbaas me daar soms echt over. Hij schrikt soms als er ineens weer iemand begint te boren oid, je ziet zijn hele lijfje dan schudden. Vervolgens kijkt hij dan in de richting van het geluid en bestudeert uitgebreid wat er gebeurd. Hij slaapt ook door alle herrie heen, constant in een andere ruimte, net waar op dat moment niet geklust wordt. Heerlijk ventje! En enorm beweeglijk. Straks zat hij in zijn maci cosi even wat rond te kijken, totdat hij een beestje zag lopen naast de maxi cosi. Hij kwam omhoog en hing compleet over de rand naar het beestje te grijpen. Kon hem nog net vangen!

Even een stomme vraag: hoe vaak poepen jullie kids? Uk heeft dinsdag voor het laatste gepoept. Ging met veel moeite en krampen gepaard, doordat het erg dik was. Nu heeft hij weer last van zijn buikje,. Hij laat enorme stinkende scheten en af en toe zie ik hem zitten duwen, met pijnlijk gekreun erbij, maar er komt niks. Toen hij enkel bv kreeg poepte hij ook zo weinig, maar had hij nergens last van. Ik denk dus dat dit door de bijvoeding komt. Nog tips? Ik laat hem al extra veel bv drinken. Ik moet pas over 2 weken naar het cb, dus kan het daar niet vragen.
Golfje, in het boek dat ik heb van Stefan Kleintjes wordt aangeraden om bij verstopping, te stoppen met bijvoeding tot de ontlasting weer normaal is. Verder poept Bloemetje hier op volledig bv de ene keer 1 x per dag, dan weer een dag of twee dagen niet. Die stinkende scheten herken ik

Draagsystemen, de voorlopige score:

3 lange doeken (4.70 meter) en één onderweg

1 korte doek (2.60 meter)

1 mei tai (vierkante doek met vier banden die je knoopt)

1 ergonomische drager (manduca)

(vraag Lily dit ook eens! )

Tja, je drager moet natuurlijk wél bij je outfit passen he?

Wat leuk Sam, een echte tand!
Wij gaan donderdag ook beginnen met bijvoeden... lekker dwangmatig PRECIES op de dag dat ze zes maanden is.
Proficiat Sam, met de eerste tand! Ik hoop dat ze hier snel doorkomen want Elena heeft nu al maandenlang last van haar tandvlees.

Oh Wen die prikjes.... ik moet dadelijk ook weer een afspraak maken voor de volgende inentingen die deze maand plaats moeten vinden. En wat een collectie doeken heb jij zeg!

Ik heb m'n doek niet zo heel vaak gebruikt. Ik gebruikte hem voornamelijk om bij de bovenbuurvrouw op de koffie te gaan omdat ik daarvoor een trap op moet. Tegenwoordig gebruik ik hem helemaal niet meer. Ik vind Elena te zwaar worden en ik vind de kinderwagen handiger omdat ik daar zo mee de deur uit kan rollen en ook nog wat boodschappen in kwijt kan. Bij een eventuele volgende baby wil ik hem wel vanaf het begin gaan gebruiken nu ik weet hoe ik moet knopen.

Hmm Golfje, Elena poept zo ongeveer om de dag. Ik geloof dat water tussendoor geven kan helpen maar dat wordt dan weer niet aangeraden bij borstvoeding. Misschien dus toch een aanrader om even te stoppen met bijvoeden.

Ik ga even Elena een fles geven en ben zo weer terug!
Wij zijn gisteren met Elena in het ziekenhuis geweest voor een scan van haar heupjes. Gelukkig is alles goed. Elena lachte volop tijdens het maken van de foto's en het onderzoek later. Ze zag het als weer een ander uitje!

Inmiddels geef ik Elena 's morgens een stuk fruit en 's avonds aardappelpuree met groenten. Volgende week wil ik er vlees of vis aan toevoegen. De meloen doet het hier erg goed (heb ik afgekeken van de foto van Hip). Het is lekker zoet en het geeft verlichting voor haar tandvlees want ze kan het over het tandvlees wrijven en het is lekker koud doordat het recht uit de koelkast komt. Wortel vind ze ook lekker.

Ik vind het niet zo heel erg dat ik onbetaald verlof moet opnemen hoor Wen. Financieel is het wel behelpen maar ik vind het wel fijn dat ik nu nog wat meer tijd met Elena heb. Vooral nu ze aan vast voedsel begonnen is. Daar gaat toch veel tijd inzitten. Verder heb ik van m'n laatste weken vrijheid maar meteen volop gebruik gemaakt door nog een vlucht naar NL te boeken. As zaterdag ben ik daar weer met Elena voor 6 dagen!
Dat is wel fijn inderdaad Kittycat! Ik ben ook heel blij dat ik met mijn opdrachten het zo heb kunnen regelen dat ik het meeste vanuit huis doe. Kost me ook wel wat inkomen maar hey, over 10 jaar is dat vast niet wat ik me herinner van deze tijd.

Fijn dat haar heupjes goed zijn! en lekker om nog even naar NL te kunnen gaan.

Wij zijn geloof ik sinds zondag ook gestart met bijvoeden (heel voorzichtig). Een stukje meloen, banaantje, appel... er gaat bijna niets in maar dat is niet erg. Gisteren hoorde ik wel een stukje appel vermalen worden tussen haar kaakjes, ze zal vanzelf wel doorkrijgen dat dat de manier is om dat lekkere smaakje vrij te laten komen.

Kittycat, ik weet niet hoe het in Ierland is, maar in het boek van Stefan Kleintjes wordt vlees en vis pas vanaf 9 maanden aangeraden.

Voor wie het interessant vindt trouwens, hier vind je het voedselintroductieschema van Kleintjes.
Dat is ook wat Wen, vanaf 9 maanden vlees. Hier wordt er juist op gehamerd om vanaf 6 maanden vlees te geven. De reden is omdat rond de 6 maanden de ijzervoorraad, die de baby tijdens de zwangerschap heeft opgebouwd, op raakt. Die moet dan aangevuld worden. Nu ben ik zelf helemaal geen vleeseter dus ik zie er wel een beetje tegenop. Vandaar dat ik dacht: ik begin er mooi volgende week mee dan kan ik het die eerste week aan m'n moeder overlaten !

Hier komt er van het aangeboden eten ook nog niet zoveel binnen hoor. Van de meloen voornamelijk het sap en kleine beetjes van een, beetgaar gekookte, wortel en wat aardappelpuree.

Het is weer fruittijd, dus daar gaan we weer!
Oh leuk zeg, om jullie ervaringen te horen met het starten met bijvoeden! Ik vind het best spannend eigenlijk, ik weet ook niet zo goed waarmee ik moet beginnen. Ik denk een gare wortel. Ik heb het boek van Stefan Kleintjes bijna uit en eigenlijk had ik alles al wel hier of op andere sites gelezen, suf he?

Sam, gefeliciteerd met DE TAND!
Ik ben ook erg benieuwd naar alle bijvoed-ervaringen!

Hoeveel gaan jullie geven op een dag? En op welke tijdstippen?

Wij zijn nog niet echt begonnen, maar af en toe geven we al iets als banaan, nectarine of een sperzieboon (zie hyves..)

Volgende week zaterdag gaan we echt beginnen!! Joepie!!
O, de tripp trapp en de slab met mouwtjes staan en liggen al klaar
Wij zetten Bloemetje nu tijdens het eten in de stoel, en geven dan wat stukjes fruit of groente. Niet veel hoor, het meeste belandt toch op de vloer .

Tussen de middag krijgt ze straks een rijstwafeltje zonder zout, en/of wat fruit, en vanaf 7 maanden een volkorenboterhammetje. En 's avonds beginnen we dus met wat stukjes groente en/of een aardappeltje. Zodra ze het opeet maken we er wel wat meer van. We trekken er zo'n half jaar voor uit om haar echt maaltijdjes te laten eten, tot die tijd is het lang leve de lol en we zien wel wat erin gaat. Al denk ik dat dat nog best vlot gaat, ik zie nu in een paar dagen tijd al verschil in hoe ze met de stukjes omgaat (en hoorde haar kauwen op een stukje appel )

Wat leuk trouwens dat er hier nog zoveel borstvoeding geven! Hoelang willen jullie dat blijven doen? Ik had eerst een half jaar voor ogen, maar inmiddels denk ik, we zien wel waar het schip strandt, het gaat nu allemaal zo makkelijk.
Mijn oorspronkelijk doel was eerst om tot en met mijn verlof bv te geven, maar dat is inmiddels 2 maanden geleden . Nu wil ik in ieder geval doorgaan tot en met onze vakantie, want dan kan zij rustig wennen aan de bijvoeding, dan wordt niet alles opeens anders. Daarna is ze 7 maanden en dan zie ik het wel.

Aan de ene kant ga ik gerust nog een tijdje door, en laat het gewoon afbouwen op het tempo van Chica, maar aan de andere kant begin ik wel moe te worden van 3 dagen per week kolven. En soms ook nog als ik thuis ben, omdat ik dan niet genoeg heb voor de dagen dat ik werk..
Ik ben langzaam af aan het bouwen nu. Ik heb 2 voedingen laten vervallen voor een fles. Alleen die wil hij niet echt, hij drinkt max 120 uit een fles. Als ik hem geef drinkt hij helemaal niks, dus dat schiet helemaal niet op. Uiteindelijk is er dus maar 1 voeding door vevallen, omdat hij zich snel na die flessen weer meldt.

Voel me wel een beetje schuldig dat hij dan korter heeft gehad als zijn broer en aan de ene kant vind ik het ook zonde om te stoppen. Maar ik ben het gekolf zo zat, ik wil graag weer weg kunnen zonder kolf/ kind( in sep. een heel weekend weg) en een keertje lekker een glaasje wijn kunnen drinken.

Maar de belangrijkste reden is dat ik mijn lijf weer voor mezelf wil. Ik ben nu ( op 3,5 maand na) 3 jaar lang zwanger of voedend geweest. Ik vind het wel moeilijk, want de momenten dat ik gewoon bij uk in de buurt ben vind ik het nog altijd fijn om te doen. Maar zeker met de verhuizing nu erbij is het wel prettig dat hij flesjes drinkt.

De babyrijstwafeltjes doen het hier ook goed. Het fruit en de groentes gaan nog niet zo hard, maar dat komt wel. Ik ga het er niet in proppen. Hij is nu echt nog aan het ontdekken, sabbelen/ knoeien enz. Wel heel lief om te zien!!

nou ik ga de laatste spullen inpakken.Zaterdag staat de verhuizing op het programma, spannend!!! Ik ben zo blij als alles voorbij is en we kunnen gaan genieten ipv ploeteren.
Ohhh ik ben nog niet klaar met borstvoeden hoor. Ik ga voorlopig nog vrolijk door, ze doet het er ook zo goed op.

Wat ik me afvraag: waarom zo vroeg in de tripptrapp? Zitten jullie kindjes al zo goed dan? Linde kan echt nog voor geen meter zitten, en zelfs het omrollen van rug naar buik doet ze nog steeds niet. Ik kan me niet voorstellen dat ze nu in de tripptrapp zou kunnen, maar misschien is dat bij jullie anders?
Chica zit vrij stevig, kan zelfs al eventjes los op schoot zitten. Maar rollen doet ze helemaal niet! Gek kind, haha. Ze kan ook maar kort in die tripp trapp hoor, max een kwartiertje.
Elena kan wel even blijven zitten als ik bijv het voedingskussen om haar heen plaats en ook op schoot lukt het wel een paar seconden om te blijven zitten zonder steun. Ik moet haar echter wel altijd eerst in een zitpositie zetten. Ze kan dus niet zelf vanuit een ligpositie gaan zitten maar dat is misschien ook wel een beetje teveel gevraagd. Met rollen heeft ze geen moeite en gisteren ging ze zelfs toen ze bij me op schoot zat al even zelf staan. Ze zette haar voetjes tussen mijn benen in en drukte zich met haar hand op door m'n schouder vast te houden. Ik zet haar wel in de kinderstoel maar ook hooguit een kwartiertje.

Hmm, babyrijstwafeltjes, ook wel een idee! Worden die bij de babyvoeding verkocht in Nederland of kun je de 'gewone' rijstwafels gebruiken?

Elena weigert sinds gisterenochtend de ene borstvoeding die ik nog gaf. Na een paar keer proberen is het gisteren toch nog gelukt maar vanmorgen weigerde ze weer en toen ben ik om 5 uur maar m'n bed uitgegaan om een fles klaar te maken.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven