Mode & Beauty alle pijlers

Capsule wardrobe

23-02-2023 19:32 92 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedenavond,

Ik wil starten met een capsule wardrobe. Wat ik bedoel met een capsule wardrobe is een minimalistische garderobe, waarbij items makkelijk te combineren zijn.

Als ik op internet zoek naar een capsule wardrobe, kom ik vooral uit bij neutrale kleuren.

Ik zou graag meer kleur willen in mijn kledingkast. heeft er iemand een kleurrijke capsule wardrobe en wat tips voor mij om te beginnen. Ik zie heel veel kleur in de winkels maar is dat niet erg seizoensgebonden? Ik zou graag de kleding langer dan 1 jaar kunnen dragen.
Past dat donkerpaarse bij een bleke huid?

Als ik op internet de kleurtypes kijk, zou het wel staan.

Zelf lijkt het me nogal donker bij een bleke huid. Maar goed, ik heb er ook weinig verstand van haha.

Misschien gewoon eens bestellen en kijken of het past.
geenidee2018 schreef:
24-02-2023 14:09
Heel erg bedankt voor alle tips, waardeer ik zeer.

Welke kleur zou bijvoorbeeld bij het Ijsblauwe shirt passen?

Ik ging voorheen altijd voor neutrale kleuren, zoals zwart. Maar als ik bijvoorbeeld een zwarte blazer zou combineren met mijn blauwe shirt en zwarte broek, dan zie je me helemaal niet staan. Als je begrijpt wat ik bedoel. Dan zou het wel heel erg veilig worden.

Niet dat ik perse zo erg wil opvallen dat iedereen staat te kijken van mijn kleurencombinatie, maar het mag wel iets vlotter etc.
Ik heb ooit wel eens ergens gelezen of gehoord dat je outfit eigenlijk nooit uit 2 kleuren moet bestaan maar minimaal uit 3. Dat maakt een outfit minder “hard’.
Ik let daar nu op en het is echt waar met 3 kleuren staat veel mooier. Dat kan ton sur ton zijn maar ook bv doordat je bv een blouse/shirt met 2 kleuren printje hebt en dan een effen broek , rok, blazer of vest erbij draagt.
Extra kleurvariatie kan ook al met andere kleur schoenen of laarzen.
Het haalt echt de boel enorm op.
Doen! Ik ben zeer benieuwd wat je er van vindt :)
Ik ben heel bleek en mij staat die kleur juist heel goed!
geenidee2018 schreef:
24-02-2023 15:25

Zelf lijkt het me nogal donker bij een bleke huid. Maar goed, ik heb er ook weinig verstand van haha.

Ik heb zelf ook een bleke huid. Wel donkere ogen. Beetje dit idee

https://www.google.com/search?q=kiera+k ... Hv3R9zCnBM

Al lijkt ik niet op haar, maar de kleur huid en ogen komt wel ongeveer overeen. Ik draag onder die blazer zelden iets wat donkerder is dan de blazer zelf. Iets lichters eronder en het oogt niet zwaar of te donker. Bij mij in ieder geval niet. Zou ik er zwart onder dragen, dan is het geheel voor mij erg donker.
Ik ga de blazer bestellen! Ik ben benieuwd.

Qua huidskleur en haarkleur lijk ik ook wel op haar Jufjoke.

Al heb ik ook momenten dat ik echt wit ben. Ik draag geen make-up, dus dan valt het nog meer op.
geenidee2018 schreef:

Hangt er vanaf. Heb je een warme ondertoon zou ik het niet doen, met koude ondertoon is donkerpaars echt leuk.
geenidee2018 schreef:
24-02-2023 15:47

Qua huidskleur en haarkleur lijk ik ook wel op haar Jufjoke.

Al heb ik ook momenten dat ik echt wit ben. Ik draag geen make-up, dus dan valt het nog meer op.
Ik moet wel zeggen: ik draag wel make up. En dat draagt er mede aan bij dat best veel me staat. Draag ik kleding met wat meer contrast, dan zet ik mijn ogen wat sterker aan. Draag ik koelere kleuren, dan zijn mijn oogschaduw en blush ook koel. Idem voor warme kleuren. Draag ik zachtere tinten, dan maak ik mijn make up ook zacht. Zo is er altijd balans in de look. En daardoor kan ik veel dragen. Alleen nude, beige, poederroze en pasteltinten zijn een slecht idee, en ik draag geen zwart bij mijn gezicht. Maar verder kan er veel, maar ik weet dat er zonder make up minder had gekund.
Ik snap dat make up veel kan doen. Maar daar ligt mijn interesse niet en kan ik mezelf niet toe zetten. Dat weet ik van mezelf dat ik dat niet volhoudt om te blijven doen.

Ik snap dat combinaties daardoor misschien minder mooi staan.
Ik maak me alleen op voor feestjes en dates ;)
Voor gewoon door de weeks een snel oogpotloodje en mascara. Ik ben wel blond (en groene ogen), dus nauwelijks zichtbare wimpers en zonder vind ik mezelf wel erg flets.
Ow to ik snap je echt helemaal! Ik ben regelmatig aan het kijken voor een kleuranalyse. Maar heb het mezelf nog niet gegund want is toch best prijzig.

En sommigen zijn dan met makeup maar ik weet al dat ik dat toch niet zou volhouden. En ik hou ook niet van winkelen dus kijk het liefste op vinted bijvoorbeeld maar dan wijkt kleur soms weer af etc.
Banananaa schreef:
24-02-2023 20:32
Ow to ik snap je echt helemaal! Ik ben regelmatig aan het kijken voor een kleuranalyse. Maar heb het mezelf nog niet gegund want is toch best prijzig.

En sommigen zijn dan met makeup maar ik weet al dat ik dat toch niet zou volhouden. En ik hou ook niet van winkelen dus kijk het liefste op vinted bijvoorbeeld maar dan wijkt kleur soms weer af etc.
Ik heb het vroeger geprobeerd, make up workshops gevolgd etc. Maar het is echt niks voor mij.

Soms vind ik dat wel jammer, want het kan wel veel doen voor je uiterlijk. Maar ik ga dat gewoon niet doen.
geenidee2018 schreef:

Ik ben ook erg bleek, met donker haar en donkere ogen.

Ik heb ooit zo’n kleurentest gehad met een sjaal bij mijn gezicht, en dat gaat stralen van felle koele kleuren. Paars staat dan geweldig.

Veel plezier met je jasje, mooie keus!
Henk-und-Roelie schreef:
24-02-2023 12:01
Zo te lezen kan ik een capsule wardrobe wel op mijn buik schrijven aangezien mauve mijn kleur is die kleur nooit/nauwelijks in de mode is. Dat wordt een kleine wardrobe :P
De hema heeft nu mauve handdoeken... om bij je denkbeeldige capsule te matchen :-D
Geen mauve te vinden? Ik vind dit ook een mooie kleur. Niet dat het overal hangt (gelukkig niet) maar het is zeker wel te vinden.
Voor mauve kun je in de sale en bij sites als limango en Zalando lounge kijken. Vorig seizoen was veel mauve te vinden.
Gisteren de stad in geweest en veel foto's gemaakt in verschillende kleuren.

Ik zie echter nog steeds niet goed welke kleuren mij mooi staan. Mede door het licht in de pashokjes lijk ik erg bleek met alles.

Wellicht dat ik toch een kleuranalyse ga doen. Iemand tips in noord brabant? Liefst zonder make-up advies.
Ik ben er nog niet geweest, maar de website van Bellalicious spreekt mij aan in Noord Brabant voor kleurenanalyse.

(En nu ik weer een baan heb, ga ik het mezelf gunnen als mijn proeftijd voorbij is)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven