Gevoelens voor oudere man
dinsdag 18 april 2023 om 17:06
Tja, en dan?
Nooit wilde ik meer een man; genoeg mee gemaakt. Ondertussen in een traject bij de GGZ en laat ik hem daar nou hebben leren kennen.
Hij wilde ook nooit meer een vrouw.
En dan 17 jaar leeftijdsverschil: ik 53 en hij 70 jaar.
Dan overkomt het je en wat nu dan?
Ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan, het lijkt wel alsof we beiden een “probleem”erbij hebben.
Samen hebben we het super leuk, maar vooral voor mij die worsteling met het leeftijdsverschil.
Heeft iemand iets dergelijks mee gemaakt?
Adviezen, tips?
Nooit wilde ik meer een man; genoeg mee gemaakt. Ondertussen in een traject bij de GGZ en laat ik hem daar nou hebben leren kennen.
Hij wilde ook nooit meer een vrouw.
En dan 17 jaar leeftijdsverschil: ik 53 en hij 70 jaar.
Dan overkomt het je en wat nu dan?
Ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan, het lijkt wel alsof we beiden een “probleem”erbij hebben.
Samen hebben we het super leuk, maar vooral voor mij die worsteling met het leeftijdsverschil.
Heeft iemand iets dergelijks mee gemaakt?
Adviezen, tips?
dinsdag 18 april 2023 om 17:08
Niets mee doen.
Jullie vinden waarschijnlijk herkenning in elkaar bij waarvoor jullie elk bij de GGZ zijn.
Heb het leuk en gezellig en fijn in de klik.
Maar vlucht niet in nieuwe gevoelens. Je bent daar om oude gevoelens op te ruimen en een plek te geven. Dit is niet meer dan een vorm van ontwijken van je traject.
Jullie vinden waarschijnlijk herkenning in elkaar bij waarvoor jullie elk bij de GGZ zijn.
Maar vlucht niet in nieuwe gevoelens. Je bent daar om oude gevoelens op te ruimen en een plek te geven. Dit is niet meer dan een vorm van ontwijken van je traject.
dinsdag 18 april 2023 om 17:15
Mee eens, het leeftijdsverschil heeft hier nog niet eens van doen.Doreia* schreef: ↑18-04-2023 17:08Niets mee doen.
Geeft die nog kopjes? Dan zou ik vooral plezier hebben. Lekker toch...
Serieus. Wat zijn je gedachten over het leeftijdsverschil? Aftakeling? Wat anderen denken? Bang voor een 'korte toekomst'?
Kan de lamme de blinde helpen of juist niet?
Serieus. Wat zijn je gedachten over het leeftijdsverschil? Aftakeling? Wat anderen denken? Bang voor een 'korte toekomst'?
Kan de lamme de blinde helpen of juist niet?
tantejuut wijzigde dit bericht op 18-04-2023 17:24
10.39% gewijzigd
'balans leidt tot glans'
wat een aannames. ik vind zulke generalisaties op basis van een kort stukje tekst van TO niet zo gepast eigenlijkDoreia* schreef: ↑18-04-2023 17:08Niets mee doen.
dinsdag 18 april 2023 om 17:20
Ik ben het hier wel mee eens. Maar ik weet ook dat toen mijn ex in de GGZ terecht kwam, ook daar het starten van een nieuwe relatie, zeker met een lotgenoot, sterk werd afgeraden. Omdat het vaak een vlucht is, en altijd een afleiding.noorderlicht76 schreef: ↑18-04-2023 17:15wat een aannames. ik vind zulke generalisaties op basis van een kort stukje tekst van TO niet zo gepast eigenlijk
Desalniettemin, als jij 30 was geweest en hij 47… zou je er dan ook zo mee zitten?
Everything is fluid
dinsdag 18 april 2023 om 17:23
Eens. Dat kun je toch helemaal niet zo zeggen...noorderlicht76 schreef: ↑18-04-2023 17:15wat een aannames. ik vind zulke generalisaties op basis van een kort stukje tekst van TO niet zo gepast eigenlijk
dinsdag 18 april 2023 om 17:28
Dank voor jullie reacties alvast.
Eerlijk gezegd weet ik zelf niet waarom ik moeite heb met het leeftijdsverschil en toch houd het mij bezig.
Ik heb dus geen idee of dit de daadwerkelijke reden is dat ik er nog niet volledig voor durf te gaan, of is het omdat we te maken hebben met gevoelens omdat we allebei een moeilijk traject doorlopen, of speelt er echt verliefdheid?
Nouja, ik ben in de war van dit gevoel, dat is wel duidelijk.
Eerlijk gezegd weet ik zelf niet waarom ik moeite heb met het leeftijdsverschil en toch houd het mij bezig.
Ik heb dus geen idee of dit de daadwerkelijke reden is dat ik er nog niet volledig voor durf te gaan, of is het omdat we te maken hebben met gevoelens omdat we allebei een moeilijk traject doorlopen, of speelt er echt verliefdheid?
dinsdag 18 april 2023 om 17:44
Wat een geitenwollensokken-geneuzel.Doreia* schreef: ↑18-04-2023 17:08Niets mee doen.
Gewoon voor gaan, jullie zijn beiden volwassen en alleen.
'Een probleem erbij hebben'?
Omdat je elkaar leuk vindt?
Geniet er toch gewoon van.
Het leven is al zo kort.
dinsdag 18 april 2023 om 17:44
Wat een geitenwollensokken-geneuzel.Doreia* schreef: ↑18-04-2023 17:08Niets mee doen.
Gewoon voor gaan, jullie zijn beiden volwassen en alleen.
'Een probleem erbij hebben'?
Omdat je elkaar leuk vindt?
Geniet er toch gewoon van.
Het leven is al zo kort.
dinsdag 18 april 2023 om 17:47
dinsdag 18 april 2023 om 17:49
Laat het over jullie heen komen zou ik zeggen. Ik snap dat het eng is (geen van beiden zitten jullie daar voor jubeltenen), maar nu al alles willen analyseren heeft ook niet zoveel zin.Hophop schreef: ↑18-04-2023 17:28Dank voor jullie reacties alvast.
There is always something happening, and it's usually right now
dinsdag 18 april 2023 om 18:13
Het kan natuurlijk altijd dat je in therapie toevallig tegen de liefde van je leven aanloopt. Maar het kan ook dat er herkenning is in jullie problematiek. Als je wil weten hoe het zit en er helemaal zuiver naar wil kijken, dan zou ik het op een laag pitje zetten zolang de therapie loopt en daarna eens kijken of die gevoelens nog steeds aanwezig zijn.
Waarom heb je op zo'n jonge leeftijd eigenlijk al besloten de liefde nooit meer een kans te geven? Je ontzegt jezelf dan toch heel wat, wat trouwens ook zou kunnen maken dat het nu - als een soort verboden vrucht - juist meer aantrekkingskracht heeft.
Waarom heb je op zo'n jonge leeftijd eigenlijk al besloten de liefde nooit meer een kans te geven? Je ontzegt jezelf dan toch heel wat, wat trouwens ook zou kunnen maken dat het nu - als een soort verboden vrucht - juist meer aantrekkingskracht heeft.
dinsdag 18 april 2023 om 18:13
Je hoeft toch niet meteen samen te wonen, te trouwen, ... en kinderen zullen er wellicht ook niet meer komen.
Ga genieten en kijken waar het schip strandt.
Duurt het 3 maanden ... fijn.
Duurt het 20 jaar ... ook fijn.
Ga genieten en kijken waar het schip strandt.
Duurt het 3 maanden ... fijn.
Duurt het 20 jaar ... ook fijn.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
dinsdag 18 april 2023 om 18:23
Ik reageerde overigens niet op het leeftijdsverschil omdat ik dat zelf geen probleem zou vinden en eigenlijk ook niet lees waarom jij het een probleem vindt, anders dan dat er een leeftijdsverschil ís.meisje85 schreef: ↑18-04-2023 18:13Het kan natuurlijk altijd dat je in therapie toevallig tegen de liefde van je leven aanloopt. Maar het kan ook dat er herkenning is in jullie problematiek. Als je wil weten hoe het zit en er helemaal zuiver naar wil kijken, dan zou ik het op een laag pitje zetten zolang de therapie loopt en daarna eens kijken of die gevoelens nog steeds aanwezig zijn.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in