Daten
dinsdag 2 mei 2023 om 16:08
Sinds kort ben ik aan het daten. En ik merk dat ik dat super spannend vindt. Zeker de beginfase. We hebben nu ongeveer 8 dates gehad en hij heeft uitgesproken mij leuk te vinden maar nog niet verliefd maar dat er wel gevoel is. Toch merk en voel ik twijfel bij hem. Hij gaf aan bindingsangst te hebben door een verleden en er spelen nu ook andere zaken in zijn privéleven. En dat vind ik nu dus moeilijk. Heb ik ook gezegd dat ik de twijfel lastig vindt om te ervaren omdat ik juist behoefte heb aan meer zekerheid.
Afspreken loopt ook niet heel soepel omdat hij meer van we zien wel is en ik wil een afspraak inplannen.
Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Afspreken loopt ook niet heel soepel omdat hij meer van we zien wel is en ik wil een afspraak inplannen.
Hoe kijken jullie hier tegenaan?
dinsdag 2 mei 2023 om 16:11
Dat 99% van de mensen die zeggen dat ze bindingsangst hebben, dat helemaal niet hebben. Vaak een excuus om door te daten terwijl ze al weten dat jij het niet bent voor hen maar ze wel gezellig vinden of seks willen zonder strings.
En wat voor issues in zijn prive leven? Het klinkt als iemand die je bewust aan het lijntje houdt en/of voor drama gaat zorgen.
En wat voor issues in zijn prive leven? Het klinkt als iemand die je bewust aan het lijntje houdt en/of voor drama gaat zorgen.
Jaja.
dinsdag 2 mei 2023 om 16:28
Ik merkte aan de telefoon hoe hij in paniek raakte als ik het uit zou gaan maken als hij dit gevoel zou gaan toelaten.
En hij analyseert álles wat ik zeg.
Vind ik bijvoorbeeld bloemkool lekker krijg ik de volgende dag een foto met een bord met bloemkool. Het zijn dingen die mij opvallen dat alles wat ik zeg hij heel erg aantrekt.
dinsdag 2 mei 2023 om 16:30
Ojeee, dank je wel.LuciFee2023 schreef: ↑02-05-2023 16:29Het klinkt als een rode vlag die 20 meter groot is. En jij niet ziet wapperen.
dinsdag 2 mei 2023 om 16:31
Dit is niet echt relaxed hoor, ik zou het hier benauwd van krijgen. Zo kan jij toch ook niet jezelf zijn?Merelzingt schreef: ↑02-05-2023 16:28Ik merkte aan de telefoon hoe hij in paniek raakte als ik het uit zou gaan maken als hij dit gevoel zou gaan toelaten.
En hij analyseert álles wat ik zeg.
Vind ik bijvoorbeeld bloemkool lekker krijg ik de volgende dag een foto met een bord met bloemkool. Het zijn dingen die mij opvallen dat alles wat ik zeg hij heel erg aantrekt.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
dinsdag 2 mei 2023 om 16:34
rijp voor therapie, en dan pas datenMerelzingt schreef: ↑02-05-2023 16:28Ik merkte aan de telefoon hoe hij in paniek raakte als ik het uit zou gaan maken als hij dit gevoel zou gaan toelaten.
dinsdag 2 mei 2023 om 16:38
Dat heb ik ook gezegd.
dinsdag 2 mei 2023 om 16:42
nou ja, dan is het toch duidelijk?
Dan laat jij hem nu los, en misschien vind je hem weer, na zijn therapiesessies
Ik snap niet zo goed waarom jij hem wil daten? Ben je zo wanhopig? Heb je liever hem dan niets? Of denk je dat dit hoort door slecht voorbeeld thuis ofzo?
Of dat de ander bepaald of je wel of niet nog date? Hij wil daten maar ook weer niet, maar is wel bang dat je uitmaakt.
Dat jij daar zelf niets over te zeggen hebt ofzo?
Of dat de ander bepaald of je wel of niet nog date? Hij wil daten maar ook weer niet, maar is wel bang dat je uitmaakt.
Dat jij daar zelf niets over te zeggen hebt ofzo?
lucifee2023 wijzigde dit bericht op 02-05-2023 16:43
11.95% gewijzigd
Jaja.
Ik heb net 3 maanden gedate met iemand die zei zowel bindings als verlatingsangst te hebben. Plus een aantal andere psychische dingetjes.
De laatste maand hebben we daar aardig wat gesprekken over gehad, hij zei wel dat hij me niet kwijt wilde en ervoor wilde gaan, maar mijn onderbuik zei al dat het fout zou gaan, wat uiteindelijk ook is gebeurd.
Ik merk dat zeker die laatste maand de onzekerheid er bij mij ook ingehakt heeft en me veel verdriet opleverde.
Laat het niet zover komen, je doet alleen jezelf pijn.
De laatste maand hebben we daar aardig wat gesprekken over gehad, hij zei wel dat hij me niet kwijt wilde en ervoor wilde gaan, maar mijn onderbuik zei al dat het fout zou gaan, wat uiteindelijk ook is gebeurd.
Ik merk dat zeker die laatste maand de onzekerheid er bij mij ook ingehakt heeft en me veel verdriet opleverde.
Laat het niet zover komen, je doet alleen jezelf pijn.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Dus we hebben na acht dates:
hij is (nog) niet verliefd op jou,
hij heeft bindingsangst,
raakt in paniek als jij het 'uitmaakt' (wat wil je dan uitmaken; jullie zijn nog in de datefase),
hij wil liever geen volgende date met jou plannen maar jij wel,
jij wil duidelijkheid/vastigheid, hij niet.
Kan hij misschien best vriendelijk zijn ofzo, maar ik zie geen match...
Ik zou het contact netjes afronden.
hij is (nog) niet verliefd op jou,
hij heeft bindingsangst,
raakt in paniek als jij het 'uitmaakt' (wat wil je dan uitmaken; jullie zijn nog in de datefase),
hij wil liever geen volgende date met jou plannen maar jij wel,
jij wil duidelijkheid/vastigheid, hij niet.
Kan hij misschien best vriendelijk zijn ofzo, maar ik zie geen match...
Ik zou het contact netjes afronden.
En blijf je weg, die gaat echt geen therapie volgen.Lila-Linda schreef: ↑02-05-2023 16:42nou ja, dan is het toch duidelijk?
Dan laat jij hem nu los, en misschien vind je hem weer, na zijn therapiesessies
Jaja.
dinsdag 2 mei 2023 om 16:46
Ik wil dat niet meer doen en dat voelt hij denk ik.madamzonderm schreef: ↑02-05-2023 16:39En dat daten hoeft niet met jou. Jij kan ook verder.
Je noemt allerlei dingen die maken dat het niet werkt. Als je zou overwegen met hem verder te daten, waarom zou je dat wel doen?
Nou, ik merk dat ik van dat daten vooral veel over mezelf wilde leren. Hoe ik erin kan staan (lange relatie gehad).
Hoe het voelt om weer te daten. Op zich vind ik hem leuk maar er zijn ook dingen die ik van hem minder leuk vindt vanaf het begin.
dinsdag 2 mei 2023 om 16:47
Ik lees in een vorig topic van je dat je uit een gezin komt waarin familieleden psychische problemen hebben.
Wellicht trek je dergelijke personen aan, voelen ze zich bij jou gezien omdat jij er bekend mee bent en ze er niet op veroordeelt maar als het even kan, zou ik gaan daten met mensen die goed in hun vel zitten; tijdens een relatie komen er al genoeg hobbels die je samen moet overwinnen dus een leuke, gezellige, gemakkelijke start vind ik wel een vereiste.
Wellicht trek je dergelijke personen aan, voelen ze zich bij jou gezien omdat jij er bekend mee bent en ze er niet op veroordeelt maar als het even kan, zou ik gaan daten met mensen die goed in hun vel zitten; tijdens een relatie komen er al genoeg hobbels die je samen moet overwinnen dus een leuke, gezellige, gemakkelijke start vind ik wel een vereiste.
dinsdag 2 mei 2023 om 16:50
Juist. dat klopt helemaal. Ik kan in een beginnende dating ook best gaan claimen. Dus ik ben ook mijn eigen gedrag aan het onderzoeken.SaraSara300 schreef: ↑02-05-2023 16:47Ik lees in een vorig topic van je dat je uit een gezin komt waarin familieleden psychische problemen hebben.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in