Profiteert mijn vriend van mijn geld?

03-05-2023 22:03 411 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn vriend en ik hebben een liefdevolle relatie sinds 2 jaar. Vanaf het moment dat hij ontdekte dat ik een leuk spaarcentje heb, werd het voor hem vanzelfsprekend dat ik de uitjes/vakanties en boodschappen betaal. Hij heeft veel vaste lasten en leeft erg zuinig om rond te komen. Dus vond ik het niet erg om wat bij te springen. Ik heb echter ook een laag inkomen door ziekte en het spaargeld is mijn enige buffer voor de toekomst. Ik gebruik dus het spaargeld om leuke dingen mee te doen. Nu oppert hij het idee om een andere auto te kopen en ik heb het idee dat hij van mij ook een bijdrage verwacht want met die auto zouden we dan meer gaan rijden (ik heb mijn eigen auto). Ik vind het lastig: tot hoever deel je je geld met je partner? We zijn niet officieel samenwonend of getrouwd en dat wil hij in de toekomst ook niet.
hanke321 schreef:
07-05-2023 18:11
Maar nu zegt hij wat anders toch? Nadat je gisteren je grenzen hebt aangegeven?
Ja, nu wel. Maar hij is de hele dag chagrijnig, zegt dat ik niks snap. Dat hij maar weer in zijn eigen huis moet gaan wonen want hij voelt zich niet welkom meer. Dat hij moet gaan overwerken om mee te betalen. Klaagt de hele dag.
Gezien alle reacties heb ik schijnbaar lang geleden de fouten al gemaakt. Dat kan ik niet meer terug draaien. Ik ben duidelijk naar hem toe geweest, de hele tijd. En ja, ik zal wel naïef en idioot zijn geweest met dat onderzoek maar ik ben ook maar een mens. Ik ben 52 en was op zoek naar mijn laatste ware liefde. En hij is super lief en we hadden het goed samen. Maar het is me inmiddels ook wel duidelijk dat ik een zandkasteel heb gebouwd.
Mostar1971 schreef:
07-05-2023 18:09
Overigens heb ik wel degelijk meerdere malen aangegeven dat het niet goed voelde dat ik zoveel betaalde. Maar dan kwam er altijd een zielig verhaal waardoor ik het hem toch gunde en mezelf een trut voelde die hem dat afnam. Hij heeft veel shit meegemaakt in zijn leven en dan voelde ik me weer schuldig dat ik hem geen beter leven gunde. Hij zei: jij hebt het toch op je rekening staan, daar kun je zó lang mee vooruit.

Liefde kun je toch niet afkopen?

Overigens, nu ik je toch spreek. Ik heb ook veel shit meegemaakt en ben nu druk aan het sparen voor mijn zonnepanelen. Mijn IBAN is NL17 INGB 4567 2421 87.

Je wordt belazerd TO.
'balans leidt tot glans'
Mostar1971 schreef:
07-05-2023 18:17
En ja, ik zal wel naïef en idioot zijn geweest met dat onderzoek maar ik ben ook maar een mens. Ik ben 52 en was op zoek naar mijn laatste ware liefde. En hij is super lief en we hadden het goed samen. Maar het is me inmiddels ook wel duidelijk dat ik een zandkasteel heb gebouwd.
Je snapt het niet. Je bent niet naïef, je bent wantrouwig. Je hebt niets dan rode vlaggen van hem gehad en kiest er bewust voor toch te blijven en je wantrouwen te blijven voeden. Je bent toch niet zo wanhopig? Er zijn wel meer 50+ mannen.
murgatroyd wijzigde dit bericht op 07-05-2023 18:31
1.48% gewijzigd
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
Minder werken omdat je chronisch ziek bent maar geen aanvullende wao uitkering krijgen?
Mostar1971 schreef:
Ik ben 52 en was op zoek naar mijn laatste ware liefde. En hij is super lief en we hadden het goed samen. Maar het is me inmiddels ook wel duidelijk dat ik een zandkasteel heb gebouwd.
:hug:
'balans leidt tot glans'
Ik voel me echt zwaar ellendig nu. Er is niks grappigs aan heel deze situatie, ik ben ook een mens met gevoel. Ik erken dat ik naïef ben geweest en dom. Maar ik vraag om advies, geen flauwe grappen en belachelijk maken. Ik ben inmiddels ook wel zover dat ik weet dat deze relatie op niks gaat uitlopen gezien zijn slachtofferreactie van vandaag. En ik kan wat soul searching gaan doe naar de vraag hoe ik het zover heb laten komen. En dan maar vooral single blijven.
Joanjett schreef:
07-05-2023 18:22
Minder werken omdat je chronisch ziek bent maar geen aanvullende wao uitkering krijgen?
Die snap ik ook niet. Maar ik begrijp wel meer niet van de geschetste situatie. Blijkbaar kan TO werken terwijl ze plant om 180 dagen per jaar in het buitenland te zijn (ze zal dan wel thuis kunnen werken), logeert vriend bij TO terwijl hij in verweggistan gaat werken ipv TO bij hem als ze thuis kan werken :blond:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
Joanjett schreef:
07-05-2023 18:22
Ik wil gewoon werken.
Mostar1971 schreef:
Ja, nu wel. Maar hij is de hele dag chagrijnig, zegt dat ik niks snap. Dat hij maar weer in zijn eigen huis moet gaan wonen want hij voelt zich niet welkom meer. Dat hij moet gaan overwerken om mee te betalen. Klaagt de hele dag.
Gezien alle reacties heb ik schijnbaar lang geleden de fouten al gemaakt. Dat kan ik niet meer terug draaien. Ik ben duidelijk naar hem toe geweest, de hele tijd. En ja, ik zal wel naïef en idioot zijn geweest met dat onderzoek maar ik ben ook maar een mens. Ik ben 52 en was op zoek naar mijn laatste ware liefde. En hij is super lief en we hadden het goed samen. Maar het is me inmiddels ook wel duidelijk dat ik een zandkasteel heb gebouwd.
Ik stelde je de vraag omdat ik drama proefde. En die is er dus. Bij hem. Hij maakt er een drama van. Kinderachtig. Manipulatief.

Een afknapper.
OlleGrieze schreef:
07-05-2023 18:27
Die snap ik ook niet. Maar ik begrijp wel meer niet van de geschetste situatie. Blijkbaar kan TO werken terwijl ze plant om 180 dagen per jaar in het buitenland te zijn (ze zal dan wel thuis kunnen werken), logeert vriend bij TO terwijl hij in verweggistan gaat werken ipv TO bij hem als ze thuis kan werken :blond:
Ik werk niet thuis. We gaan pas q80 dagen naar het buitenland als we met pensioen zijn. Hij kiest er zelf voor om hier het meest van de tijd te zijn.
Mostar1971 schreef:
Ik wil gewoon werken.
Dat begrijp ik. Ik ben zelf ook niet de 'gezondste' maar wil echt blijven werken. Maar als je minder 'moet' werken omwille van je gezondheid dan zijn daar in NL aanvullingen voor. Gedeeltelijk afgekeurd worden bijvoorbeeld.
OlleGrieze schreef:
:sherlock:
Mostar1971 schreef:
07-05-2023 18:26
Ik voel me echt zwaar ellendig nu. Er is niks grappigs aan heel deze situatie, ik ben ook een mens met gevoel. Ik erken dat ik naïef ben geweest en dom. Maar ik vraag om advies, geen flauwe grappen en belachelijk maken. Ik ben inmiddels ook wel zover dat ik weet dat deze relatie op niks gaat uitlopen gezien zijn slachtofferreactie van vandaag. En ik kan wat soul searching gaan doe naar de vraag hoe ik het zover heb laten komen. En dan maar vooral single blijven.

Mijn excuses daarvoor. Vind het oprecht kut voor je.
'balans leidt tot glans'
Dat is kut TO, maar denk dat je er goed aan doet om bij hem weg te gaan, dit verdien je niet. En Je bent juist niet naïef.
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
Mostar1971 schreef:
07-05-2023 18:30
Ik werk niet thuis. We gaan pas q80 dagen naar het buitenland als we met pensioen zijn. Hij kiest er zelf voor om hier het meest van de tijd te zijn.
Ah. Dat pensioen duurt nog wel een tijdje als je nu 52 bent.
Ik lees gelukkig in een van je laatste reacties dat je ogen open zijn gegaan door zijn gedrag na jullie gesprek. Goed zo. Er lopen echt leukere partners in het wild rond.
Ik gun je van harte een laatste liefde, maar dan iemand die daadwerkelijk lief voor je is. Dus niet iemand die alleen een soort van lief doet, als je de portemonnee trekt.

Er zijn veel dingen die ik aan dit topic niet snap, zoals dat je het kennelijk belangrijk vindt om te melden dat het om veel spaargeld gaat. Wat maakt het uit als je niet wordt geloofd? Dat lijkt mij juist prima, daarmee wordt voorkomen dat er misbruik van wordt gemaakt.

Na een half jaar niet bij je vriend thuis mogen komen, dat hij nog op datingsites staat, etc. zijn terechte rode vlaggen. Reden om het uit te maken. Een privedective lijkt me zonde van het geld. Ik zie drie scenario's voor me: 1 hij heeft inderdaad niets op zijn kerfstok 2 de dective heeft het werk niet goed gedaan of 3 je vriend is een meester in het manipuleren. Dus hoeveel geruststelling geeft het onderzoek?

In de toezeggingen die hij gisteren heeft gedaan, lees ik vooral dingen naar de toekomst toe, maar niets dat vandaag of morgen concreet anders gaat.
OlleGrieze schreef:
07-05-2023 18:30
Dat begrijp ik. Ik ben zelf ook niet de 'gezondste' maar wil echt blijven werken. Maar als je minder 'moet' werken omwille van je gezondheid dan zijn daar in NL aanvullingen voor. Gedeeltelijk afgekeurd worden bijvoorbeeld.
Dat heb ik dus niet gedaan. Ik ben uit mezelf minder gaan werken en vind dat oké.
Hoe ga je het nu verder aanpakken TO? Kunnen we helpen met bedenken van een goede exit?
'balans leidt tot glans'
Mostar1971 schreef:
Overigens heb ik wel degelijk meerdere malen aangegeven dat het niet goed voelde dat ik zoveel betaalde. Maar dan kwam er altijd een zielig verhaal waardoor ik het hem toch gunde en mezelf een trut voelde die hem dat afnam. Hij heeft veel shit meegemaakt in zijn leven en dan voelde ik me weer schuldig dat ik hem geen beter leven gunde. Hij zei: jij hebt het toch op je rekening staan, daar kun je zó lang mee vooruit.
Manipulatief!!! Je kan toch deze relatie niet zo voortzetten?
Mostar1971 schreef:
Hij klinkt helemaal niet lief en je bent pas 52! Tijd genoeg om een normale vent te vinden hoor.
Mostar1971 schreef:
07-05-2023 09:01
Een gezamenlijke bankrekening wordt gezien als een gezamenlijke huishouding. Ik ben daar huiverig voor, zeker gezien alle vaagheden. Ben bang dat dat toch onvoorzien een nadeel kan worden, belastingtechnisch ofzo. Ik ben van plan cash te lappen wat ik beheer want ik doe toch het meest de boodschappen.

Als je geen uitkering hebt, maakt het dan uit dat je of je gemeenschappelijke rekening hebt? Je kunt ook voor andere zaken een gemeenschappelijke rekening hebben, bijvoorbeeld met een ex-partner voor de kosten van een kind.

Als je bang bent om te worden gezien als samenwoners: heeft het feit dat hij 80% van de tijd bij jou is (en overnacht?) dan geen invloed op een vermoeden van samenwonen?

Ik heb geen idee, maar vraag het me af.
OlleGrieze schreef:
Ach het is sowieso een raar verhaal.
Haar vriend heeft
- een koopwoning
- een stuk land en een tweede woning zonder hypotheek in het buitenland. Hiervan moet trouwens de 2e verdieping nog van verbouwd worden
- een auto maar moet perse een nieuwe op TO's kosten
- claimed 500e per maand kwijt te zijn aan vervoerskosten maar dit blijkt maar 350e te zijn
- gaat douchen in de sportschool omdat hij zo'n arme sloeber is dat hij 2 euro moet besparen maar denkt er niet aan zijn abonnement stop te zetten
- zo goed als niks betaald

Een dan heb je to die reiskosten, vliegtickets, boodschappen en uitjes betaald van een minimum inkomen. En een privé detective inhuurt (hoe dan die zijn duur) om d'r vriend na te trekken en expres doet tijdens eerste dates alsof ze een arme sloeber is.

En om een of andere vage reden in het sprookje trapt dat je op je aow leeftijd (dat is wat, over 15 jaar??) wel 50/50 in dat huisje in het buitenland gaat wonen.

Ik zie zoveel rode vlaggen dat het eerder een vlaggenparade is
TanteJuut schreef:
07-05-2023 18:55
Hoe ga je het nu verder aanpakken TO? Kunnen we helpen met bedenken van een goede exit?
Tips zijn zeker altijd welkom. Ik moet mezelf wapenen tegen zijn mooie woorden die ongetwijfeld nog gaan komen. Want hij zal niet zomaar loslaten. Terug naar zijn eigen huis is de eerste actie. En dan mijn rug recht houden.
Dat hij nu al zo loopt te mokken en te pruilen en er van alles bij haalt vind ik zeker een rode vlag. Natuurlijk gaat hij niet meteen zeggen: 'Als jij niet meer alles betaalt houdt het voor mij op', dat zou ook wel een heel grote afgang zijn. Maar hij legt zich er duidelijk niet echt makkelijk bij neer. Hij probeert op allerlei knoppen te drukken en ik gok dat als dat na verloop van tijd niet blijkt te werken, hij met een smoes de relatie verbreekt of zorgt dat het echt niet meer leuk is zodat TO dat doet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Mostar1971 schreef:
Mijn God....

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven