Vriend van moeder (85) kan zijn handen niet thuis houden

11-05-2023 23:31 171 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedenavond,

Ik hoop dat mijn berichtje nog op de site komt vanavond want ik zit met mijn handen in het haar en weet niet bij wie ik terecht kan. Ik schaam me namelijk.

Ik zal proberen om een lang verhaal kort te maken. Mijn moeder (70) heeft al 18 jaar een vriend, ze hebben een platonische relatie. Hij wilde altijd meer, zij niet. Hij is 85. Altijd al veel gedoe en ruzie geweest tussen hen. Hij is een rokkenjager en gewoon een viespeuk, in al die jaren heeft hij meerdere keren opmerkingen naar mij gemaakt, aan me gezeten op foute manieren en jaren terug me een zoen op m'n mond gegeven.

Ik heb dit toen tegen mijn moeder gezegd en het is een tijdje rustig geweest. Wel was hij boos op me want ik was een klikspaan enz.
Eind vorig jaar begon hij toen we even samen waren weer over dat hij behoefte heeft aan seks en mijn moeder dat niet wilt en dat hij te oud is om nog weg te gaan bij haar.
En hij wilde een knuffel van me. Hij had me net geholpen met wat karweitjes in huis, en ik dacht laat ik hem snel een knuffel geven. Toen pakte hij me hard vast en duwde tot meerdere keren aan toe zijn tong in mijn mond.

Ik bevroor en beet niet van mezelf af, ik deinsde alleen terug naar achteren.
Ik schaam me dat ik niet meer tegen hem toen heb gedaan, ik klap gewoon dicht op één of andere manier. Ik zie er tegenop op naar m'n moeder te gaan want zodra zij weg is uit de kamer begint hij.

Na een maand of twee heb ik het tegen m'n moeder gezegd. Ze vindt het rot voor mij maar zegt ook terecht dat ik voor mezelf moet opkomen. Ze heeft het ook tegen hem gezegd dat hij zich belachelijk maakt. Hij negeert me sindsdien.

Maar nu is het ergste, hij begint nu bij mijn oudste dochter (ik heb twee meiden van 15 en 18). Vanavond heeft hij voor de tweede keer ongepaste aanrakingen bij haar gedaan. Zij durft nu bijna niet meer naar haar oma.

Ik ga morgen met mijn moeder praten, en daarna met hem, dit gaat zo niet langer. Maar zij heeft een zwakke gezondheid en hij kan heel verward en boos doen. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Mijn moeder is mijn enigste familie die ik nog heb en ik kan nooit op mijn gemak zonder stress daarheen en mijn kinderen ook niet meer.
Is je moeder mentaal nog goed bij? Dan hoop ik toch dat zij haar verantwoordelijkheid neemt om haar kleindochters te beschermen. Dit is geen vriend maar een viespeuk.
Is deze ‘vriend’ misschien de enige vriend die ze nog heeft, dat ze het lastig vindt om afstand te nemen?
In elke andere situatie (leraar, buurman, vader van vriendin) had je er melding/aangifte van gedaan bij de politie. Nu ook.

Bescherm je kinderen. Bescherm jezelf. En eerlijk ben ik een beetje bang voor de situatie van je moeder.

Of je nu 30, 50 of 85 bent, van mensen blijf je af met je ongewenste gedrag.
Ben je hier nooit eerder bang voor geweest?
Dit is een man die geen grenzen kent.
Is dit de eerste keer voor je dochter(s), weet je dat zeker?

Jij dient nu paal en perk te stellen. Je moeder zegt letterlijk dat jij voor jezelf op moet komen. Dat doe je door nu met je vuist tafel te slaan!

Mam, die vent is fout! Ik en mijn dochters zetten geen stap meer over jouw drempel wanneer hij er is!

En aangifte doen.
anoniem_65e9b0826cfac wijzigde dit bericht op 12-05-2023 06:49
2.35% gewijzigd
Dus, jullie laten je met zijn allen door die man terroriseren?

Onderneem actie, bescherm je kinderen, je moeder en jezelf.
Doe aangifte, anders stopt dit nooit meer.

Wil je dit in de laatste jaren van je moeder? Moeten dit de herinneringen zijn van je kinderen aan oma?

Dit stopt niet vanzelf.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Je bent misbruikt/en nu zijn je kinderen aan de beurt en jij wil praten?!!

Neem je verantwoordelijkheid en doe wat je moet doen , dit gaat van kwaad tot erger en jij moet je kinderen beschermen!

Waar is de vader van je kinderen?
TVP
Ga ik over nadenken.
Laat die leeuwin in je los. Bescherm je meiden. Het is vreselijk dat het jou al is overkomen, en nu gebeurt het je dochter en wellicht straks je andere dochter.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Zoooo dat had een slechte voor mij geweest, waarom vind jij het lastig om voor jezelf op te komen TO? En waarom nog lastiger voor je eigen dochters?
Waarover wil je praten? Deze man is grenzen te ver gegaan en denkt daar recht op te hebben.
Heck no!
Het stadium van praten is voorbij lijkt me, hoe triest ook ik zou daar niet meer komen zo lang hij daar woont.
Je moeder lijkt de situatie te benaderen vanuit de invalshoek dat jij geen klein meisje meer bent maar een vrouw die voor zichzelf op kan komen.

Hou de band met je moeder in ere, als hij er niet bij is.. je moeder is geen zielige oude vrouw, ze heeft 85 jaar levenservaring.. en al meer dan 10 jaar ervaring met deze man..

Dus bescherm jezelf en jouw kinderen in deze situatie. En als hij je zijn ware aard bij je moeder laat zien, als ze die niet zelf allang gezien heeft.. kom dan wel voor haar op.

En met hem praten? Voor erkenning wat hij waarschijnlijk gaat afdoen als "stel je niet zo aan.. het was maar een grapje..etc.." En dat jij dan weer dicht klapt?
Wil je met jezelf dat risico nemen voor een gesprekje dat niets veranderd aan wat er gedaan is?

Hij heeft je aangerand.

Doe aangifte, blijf vooral met je kinderen bij hem vandaan.

Dat had je moeder ook wel tegen je mogen zeggen.

Wat zou jij voor je dochter doen in zo'n situatie?
Doe dat nu ook voor jezelf.. ook als je het moeilijk vind.

Je bent veel sterken dan je denkt en zeker sterker dan een slappe oude viezerik met zijn mooie praatjes.
Dit is toch duidelijk? Die man komt niet meer bij jou thuis (en zeker geen klusjes) en je dochters hoeven niet meer naar oma als hij er is (jij ook niet trouwens). Dan zie je je moeder misschien minder, maar dat is dan maar zo. Zij kiest ervoor met een man te zijn die haar (klein)kinderen lastig valt.
Aangifte!! En wel direct!
I wanna live my life with the volume full!
nerdopviva schreef:
12-05-2023 07:03
Dit is toch duidelijk? Die man komt niet meer bij jou thuis (en zeker geen klusjes) en je dochters hoeven niet meer naar oma als hij er is (jij ook niet trouwens). Dan zie je je moeder misschien minder, maar dat is dan maar zo. Zij kiest ervoor met een man te zijn die haar (klein)kinderen lastig valt.
Nou, dat. Je moeder kiest voor die man en tegen jullie. Dus waarom zou je daar heen willen?
Kom op zeg! Hij is verkeerd! Neem het jezelf niet kwalijk dat je bevroor. Hij is de viespeuk hier en weet dat donders goed. Dit is gewoon aanranding.

Maar jij hoort je dochters te beschermen. Die neem je niet mee naar het hol van de leeuw. Hier valt niet over te praten. Jij leert je dochters nu dat er situaties zijn dat het kan gebeuren dat iemand ongewenst aan je zit, en dat het vervelend is, maar ja, je wil oma zien en oma vindt het blijkbaar allemaal goed.
Dit vormt hun voor de rest van hun leven. Dit geeft hun mee dat mannen eigenlijk gewoon hun gang kunnen gaan ook al wil je niet. Ik word gewoon boos bij de gedachte dat die meisjes dus gewoon mee moeten naar oma wetende dat er weer een kans is dat...

Ik zou aangifte doen. En wil je dat echt niet zorg dan dat deze viezerik niet meer bij jou en je dochters kan komen.
Dat je bevriest als engnek zijn lap vlees in je mond legt, is niet raar. Dat is een van de drie reacties die mensen kunnen vertonen.

Maar als het goed is, is die bevriezing nu over. Zoals de Amerikanen zeggen, time to wake up the mama bear. Dat betekent aangifte doen van zijn gedrag bij zowel jou als je dochters. Maar ook; je moeder vertellen wat engerd heeft gedaan en dat je hem niet meer wil zien. Nooit meer. Hopelijk ontwaakt ook in je moeder de ‘oma bear’ en zet ze hem het huis uit omdat hij haar kleindochters betast.

Zo niet, dan is dat heel verdrietig maar is ze niet de zorgzame moeder die jij nu eigenlijk nodig hebt. Kan ze niet het voorbeeld zijn dat jou kan helpen om het juiste te doen voor je dochters. Heel bot gezegd; als ze niet in staat is om hem eruit te zetten om dit gedrag, dan weet je hoe je dochters zich nu voelen.
Vandaag nog aangifte doen!
Je bent moeder, geen kind meer. Die vent gaat jou en je dochters nooit meer zien.
Als hij verward is met momenten en dit gedrag toe lijkt te nemen zou het mogelijk ook bij een dementieel beeld passen.
Neemt niet weg dat jij je verantwoordelijkheid als moeder moet nemen en je aangifte kan doen, maar op zijn minst hem niet meer toelaten in jullie omgeving. En er dus ook niet meer naartoe gaan.
Dit is wel het moment dat je je dochters kan leren dat sommige grenzen niet gepasseerd dienen te worden.
This is not kosher!
Vanaf nu spreek je alleen af met je moeder, zonder die hitsige man. Zeker niet je dochters bij deze man laten.
Wat een goorlap!!!
Dat ie nu ook al aan je kinderen gaat zitten, is toch zeker wel dé druppel!!!

Wat als je moeder het gaat bagataliseren?

Hij gaat dat zo wiezo doen hoor, denk daar maar om.

Ik zou dat alles een stap voor willen zijn.
Pieremachochel
Ik word ook helemaal plaatsvervangend woedend op die viespeuk. Gatverdamme hij had recht mijn knie in zijn zak gekregen. En daarna nog een keer voor mij dochter.

Bescherm ze!! Sneu voor je moeder maar je kinderen zijn belangrijker!
I wanna live my life with the volume full!
Die kwam mijn huis niet meer in en ik zou ook niet naar hun woning gaan zolang hij thuis is. Want hij kan z’n poten niet thuis houden en dat wordt echt niet opeens anders.

Ik zou tegen hem en tegen je moeder zeggen dat je hem nooit meer wilt zien en ook je dochters niet.

En ik zou ook aangifte overwegen.
Hoeveel andere meisjes zal hij inmiddels al aangerand hebben? Buurtmeisjes, vakkenvullers, behulpzame dames bij de bushalte?

Hij heeft geen enkele grens. En nu hij ouder is, is hij alleen maar gevaarlijker. Want een zestiger geef je nog een knietje misschien bij de bushalte, maar een bejaarde niet. En ondertussen worden die meiden wel voor het leven getekend.

Doe aangifte, alsjeblieft. Hij is ziek, en vrouwen en meisjes moeten tegen hem beschermd worden. De jonge vrouwen hebben je hulp nu harder mogelijk dan jouw moeder. Ik snap dat dat heel moeilijk is vanwege je loyaliteitsgevoel naar haar, maar zij kan niet haar handen wassen in onschuld. Zij heeft nooit eerder ingegrepen, daar heeft ze meer dan genoeg kans voor gehad.
Waarom blijf je in hemelsnaam naar die vent toegaan als hij dit gedrag vertoont? En zéker als hij dit ook bij je kinderen doet. Dat je verstijfd als iemand zoiets smerigs bij je doet kan ik me goed voorstellen. Dat je eerste reactie is om erover te praten met je moeder en die vent nog een kans te geven om welke reden dan ook kan ik ook nog inkomen. Dat je vervolgens naar hun huis toe blijft gaan als hij er is of hem naar jouw huis laat komen (mocht dit het geval zijn) snap ik dan weer totaal niet. Waarom spreek je niet af met je moeder als hij niet thuis is? Of spreek je af dat zij naar jou komt? Je hebt zelf in de hand of je hem blijft zien. Als je je moeder wil blijven zien zijn er genoeg andere opties.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven