Vriend van moeder (85) kan zijn handen niet thuis houden

11-05-2023 23:31 171 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedenavond,

Ik hoop dat mijn berichtje nog op de site komt vanavond want ik zit met mijn handen in het haar en weet niet bij wie ik terecht kan. Ik schaam me namelijk.

Ik zal proberen om een lang verhaal kort te maken. Mijn moeder (70) heeft al 18 jaar een vriend, ze hebben een platonische relatie. Hij wilde altijd meer, zij niet. Hij is 85. Altijd al veel gedoe en ruzie geweest tussen hen. Hij is een rokkenjager en gewoon een viespeuk, in al die jaren heeft hij meerdere keren opmerkingen naar mij gemaakt, aan me gezeten op foute manieren en jaren terug me een zoen op m'n mond gegeven.

Ik heb dit toen tegen mijn moeder gezegd en het is een tijdje rustig geweest. Wel was hij boos op me want ik was een klikspaan enz.
Eind vorig jaar begon hij toen we even samen waren weer over dat hij behoefte heeft aan seks en mijn moeder dat niet wilt en dat hij te oud is om nog weg te gaan bij haar.
En hij wilde een knuffel van me. Hij had me net geholpen met wat karweitjes in huis, en ik dacht laat ik hem snel een knuffel geven. Toen pakte hij me hard vast en duwde tot meerdere keren aan toe zijn tong in mijn mond.

Ik bevroor en beet niet van mezelf af, ik deinsde alleen terug naar achteren.
Ik schaam me dat ik niet meer tegen hem toen heb gedaan, ik klap gewoon dicht op één of andere manier. Ik zie er tegenop op naar m'n moeder te gaan want zodra zij weg is uit de kamer begint hij.

Na een maand of twee heb ik het tegen m'n moeder gezegd. Ze vindt het rot voor mij maar zegt ook terecht dat ik voor mezelf moet opkomen. Ze heeft het ook tegen hem gezegd dat hij zich belachelijk maakt. Hij negeert me sindsdien.

Maar nu is het ergste, hij begint nu bij mijn oudste dochter (ik heb twee meiden van 15 en 18). Vanavond heeft hij voor de tweede keer ongepaste aanrakingen bij haar gedaan. Zij durft nu bijna niet meer naar haar oma.

Ik ga morgen met mijn moeder praten, en daarna met hem, dit gaat zo niet langer. Maar zij heeft een zwakke gezondheid en hij kan heel verward en boos doen. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Mijn moeder is mijn enigste familie die ik nog heb en ik kan nooit op mijn gemak zonder stress daarheen en mijn kinderen ook niet meer.
Sluit mij aan bij de rest en met m'n moeder was ik ook klaar.
Iemand die bij zo n viespeuk blijft die haar dochter en klein dochter aanrandt hoef ik niet in mijn leven.
Het moet echt uitgesloten zijn dat je dochters ooit nog maar een seconde alleen zijn met die man! (En jijzelf ook niet trouwens).

Lijkt me duidelijk dat:
* Jij en je dochters je moeder alleen nog 1 op 1 kunnen zien. Haar vriend kan niet meer aanwezig zijn bij bezoekjes over en weer. (Of er moet een vertrouwd persoon bij aanwezig zijn die hen/jou werkelijk geen seconde uit het oog verliest. Dat is dus NIET jouw moeder!)
* De vriend van je moeder komt helemaal niet meer bij jullie over de vloer. Ook niet voor klusjes dus. Zorg dat je nooit, maar dan ook nooit 'in het krijt staat' bij hem of op een andere manier het gevoel hebt dat je hem iets (knuffel) verschuldigd bent.
* Kap ieder gesprek over zijn seksuele frustraties direct af. Dat gaat hij maar met een hulpverlener bespreken. Is in elke situatie (ook zonder aanranding) ongepast en ongewenst om dat met de kinderen van je partner te bespreken.

Misschien ook nog eens 1 op 1 aan je moeder vragen waarom zij, ondanks dat ze weet hoe hij is en wat hij heeft gedaan, toch bij hem wil blijven. Is zij wel veilig? Is ze bang om alleen te zijn? Volledig afhankelijk van hem?
'Every new beginning comes from some other beginning's end.'
Lorem_Ipsum schreef:
12-05-2023 10:32
Is die man niet aan het dementeren?
Hij was 18 jaar geleden ook al zo volgens TO.
Rooss4.0 schreef:
12-05-2023 10:51
Wat denken jullie dat er gaat gebeuren met een aangifte?

Helemaal niets.
En daarom zou ik hem zelf klappen verkopen, pijnlijke klappen zodat die never nooit meer aan mijn dochter zou zitten.

En met de moeder zou ik ook klaar zijn, zolang zij hem binnen laat.
Ik bloei op van een kop koffie!
Woez schreef:
12-05-2023 09:31
En wat hier eerder werd gezegd:
Neem contact op met meldpunt zorgwekkend gedrag.
Dit is geen schattige verwarde bejaarde die je makkelijk aankunt.
Afbeelding
Hij moet aangepakt worden.
Eens
Rooss4.0 schreef:
ik mag toch hopen dat er iig een gesprekje met die smeerlap gevoerd wordt.
Maar stel dat iedereen denkt, hoef geen aangifte te doen, want daar gebeurt toch niks mee. Dan komt iedere smeerlap er gewoon mee weg.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Rooss4.0 schreef:
Ik denk strafrechtelijk niet zo veel maar dat je dan wel duidelijk maakt naar die man dat het klaar is en dat je geen contact meer wil.
akatosh schreef:
12-05-2023 11:18
Ik denk strafrechtelijk niet zo veel maar dat je dan wel duidelijk maakt naar die man dat het klaar is en dat je geen contact meer wil.
Tja, maar als er niks met de aangifte gebeurd, kan deze man ook denken, dat het blijkbaar niet zo erg is
Ik zou hier eerst even met bijvoorbeeld politie over praten
Ouderdom kan hier deels een rol spelen. Door hoge leeftijd kunnen remmingen wegvallen. Verwardheid of doen alsof men verward is, ongepaste (sexuele) opmerkingen, aanranding en woede aanvallen komen vooral bij mannen van hoge leeftijd meer voor. In de ouderenzorg weten ze hier alles van.

Die vriend negeren.

Bij je moeder blijven benadrukken wat er is gebeurd en dat je geen contact meer haar kan hebben als die vriend daar ook bij is. Je dochters al helemaal bij hem weghouden. Laat moeder maar naar jou komen of haal haar op. En zonder vriend uiteraard. Uiteindelijk zal het kwartje bij je moeder wel vallen.

Geen gemakkelijke situatie nu je moeder een zwakke gezondheid heeft.
Suzanne84 schreef:
12-05-2023 10:32
Als je de leeftijden weglaat, is je dochter dus aangerand door je stiefvader.
En zij zelf ook!
Je doet aangifte voor jezelf, maar ook voor iemand anders. Doet straks een thuiszorgmedewerker ook een melding, dan komt die bij die van TO en dan wordt het alweer een ander verhaal.

Voor de rest wat iedereen zegt: er komt geen kind in de buurt van een man van wie je weet dat hij aan de kinderen zit. En ik zou dit ook heel goed met dochters bespreken, zodat ze nooit zullen denken dat zij hier enige schuld in dragen.
Kan oma niet accepteren dat het zo loopt, is dat heel spijtig, maar de veiligheid van je kinderen is je hoofdzaak.
Ze vindt het rot voor je...

Ik zou met beiden klaar zijn.
Je bent het jezelf, je moeder en bovenal je dochters verschuldigd om dit te stoppen.
Geef het goede voorbeeld. Laat zien dat je zo gewoon NIET met vrouwen omgaat. Zero tolerance. Wat een viespeuk zeg.
akatosh schreef:
12-05-2023 11:18
Niet alleen strafrechterlijk en naar die man maar ook naar jezelf en je kinderen. Hanteer grenzen en handel ernaar. Een goed voorbeeld naar jouw dochters over hoe je je zelf kunt beschermen en de regie neemt als mensen je kwaad doen. Daar zullen ze hun leven lang profijt van hebben. En jij ook natuurlijk.
Oh bah wat een nare situatie. Ik zou echt direct grenzen stellen voor jezelf en met name voor je dochters. Dus idd niet meer op bezoek als hij er is. Zou ook boos zijn op mijn moeder dat ze weet dat hij jullie aanrandt en niks doen. Tegelijk zou ik me ook een beetje zorgen om haar maken want als hij het bij jullie doet, wat houdt hem dan tegen om het ook bij haar te doen? Lekker toxische situatie zeg. Ik zou wel aangifte doen. Wat er dan ook mee gebeurt, jij hebt een signaal aan de politie afgegeven. Voor hetzelfde geld hebben ze al een heel dossier over deze man 😫
Bescherm je dochters, jij bent de enige die dat kan doen. Als je dit niet doet vindt ik dat je net zo fout bezig bent als die viespeuk. Stop met zielig doen en onderneem actie.
Chanelno1 schreef:
12-05-2023 12:08
Bescherm je dochters, jij bent de enige die dat kan doen. Als je dit niet doet vindt ik dat je net zo fout bezig bent als die viespeuk. Stop met zielig doen en onderneem actie.
Helemaal eens ! Wegwezen met die ouwe gek
Bimzarellio...what else
Aangifte doet misschien niet zo veel, (al zou ik het sowieso doen) maar een gesprek met de wijkagent erbij met hem kan je altijd proberen.

Je moeder woont niet met hem toch? Dan kan je inderdaad tegen je moeder zeggen dat jij en je kinderen alleen bij haar komen als hij er niet is en zij ook alleen bij jullie kan komen zonder hem. Lijkt me heel logisch en redelijk.
Boogschutter10 schreef:
12-05-2023 11:36
Ouderdom kan hier deels een rol spelen. Door hoge leeftijd kunnen remmingen wegvallen. Verwardheid of doen alsof men verward is, ongepaste (sexuele) opmerkingen, aanranding en woede aanvallen komen vooral bij mannen van hoge leeftijd meer voor. In de ouderenzorg weten ze hier alles van.

Die vriend negeren.

Bij je moeder blijven benadrukken wat er is gebeurd en dat je geen contact meer haar kan hebben als die vriend daar ook bij is. Je dochters al helemaal bij hem weghouden. Laat moeder maar naar jou komen of haal haar op. En zonder vriend uiteraard. Uiteindelijk zal het kwartje bij je moeder wel vallen.

Dit. Eventueel even bellen met meldpunt zorg en overlast voor advies van de wijk GGD.

En vooral naar je dochters heel duidelijk maken dat een grens is overschreden en dat je daar op handelt. Je moet hen beschermen én het goede voorbeeld geven.
Dat je jezelf eraan blootstelt is één ding, maar zorg alsjeblieft dat je dochters nooit met hem alleen zijn als je dan al niet doorpakt om alle contact te verbreken met die engbek.

Overigens zou ik de eerste keer na de melding van ongewenste aanrakingen mezelf al op vakantie gestuurd hebben om die vent niet de prullenbak in te vouwen met zijn broze bejaarde botjes, maar dat ben ik.

Ik snap dat je het gecontroleerd wil aanpakken, maar soms is er geen discussie of praten meer mogelijk over iets. Als ze aan je kinderen zitten, dan is dat aan de orde.
Ik zou wel klaar zijn met mijn moeder als ze op zoiets zou reageren met 'je moet gewoon meer voor jezelf opkomen'. Ik vind het eerlijk gezegd ook heel gek dat jij vindt dat ze dat terecht zegt. Alsof iemand gewoon maar aan je mag komen en je mag tongzoenen zolang jij niet voor jezelf opkomt, echt, wat is dat voor rare bullshit?

Ik zou daar niet meer komen als hij er is. En mijn kinderen al helemaal niet. Heel naar dat ze je enige familie is, maar zo zuinig is ze niet op jullie band.

Verder, als zij ziek en zwak is en hij verward en boos en je hebt het vermoeden dat hij haar fysiek iets aandoet dan zou ik Veilig Thuis bellen. Daar langs blijven gaan en je laten bepotelen en tongzoenen en ook nog je dochters eraan blootstellen, helpt daar echt niks tegen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Boogschutter10 schreef:
12-05-2023 11:36

Die vriend negeren.

Lees eens goed….deze man is al jaren zo!
Hoe heeft jouw moeder gereageerd op het feit dat hij zelfs je dochter aanrand?
Lila-Linda schreef:
12-05-2023 11:34
Tja, maar als er niks met de aangifte gebeurd, kan deze man ook denken, dat het blijkbaar niet zo erg is
Ik zou hier eerst even met bijvoorbeeld politie over praten
Eens.
Ik zou dan ook pas aangifte doen als hij daadwerkelijk een tik op zijn vingers krijgt. Maar eigenlijk vrees ik dat het gewoon onderop het stapeltje komt.
.
Zo... Dit zou mij echt niet moeten gebeuren. Hoe oud mijn moeder ook is. Ik ging daar niet meer langs als die viespeuk daar was.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven