Vriend van moeder (85) kan zijn handen niet thuis houden
donderdag 11 mei 2023 om 23:31
Goedenavond,
Ik hoop dat mijn berichtje nog op de site komt vanavond want ik zit met mijn handen in het haar en weet niet bij wie ik terecht kan. Ik schaam me namelijk.
Ik zal proberen om een lang verhaal kort te maken. Mijn moeder (70) heeft al 18 jaar een vriend, ze hebben een platonische relatie. Hij wilde altijd meer, zij niet. Hij is 85. Altijd al veel gedoe en ruzie geweest tussen hen. Hij is een rokkenjager en gewoon een viespeuk, in al die jaren heeft hij meerdere keren opmerkingen naar mij gemaakt, aan me gezeten op foute manieren en jaren terug me een zoen op m'n mond gegeven.
Ik heb dit toen tegen mijn moeder gezegd en het is een tijdje rustig geweest. Wel was hij boos op me want ik was een klikspaan enz.
Eind vorig jaar begon hij toen we even samen waren weer over dat hij behoefte heeft aan seks en mijn moeder dat niet wilt en dat hij te oud is om nog weg te gaan bij haar.
En hij wilde een knuffel van me. Hij had me net geholpen met wat karweitjes in huis, en ik dacht laat ik hem snel een knuffel geven. Toen pakte hij me hard vast en duwde tot meerdere keren aan toe zijn tong in mijn mond.
Ik bevroor en beet niet van mezelf af, ik deinsde alleen terug naar achteren.
Ik schaam me dat ik niet meer tegen hem toen heb gedaan, ik klap gewoon dicht op één of andere manier. Ik zie er tegenop op naar m'n moeder te gaan want zodra zij weg is uit de kamer begint hij.
Na een maand of twee heb ik het tegen m'n moeder gezegd. Ze vindt het rot voor mij maar zegt ook terecht dat ik voor mezelf moet opkomen. Ze heeft het ook tegen hem gezegd dat hij zich belachelijk maakt. Hij negeert me sindsdien.
Maar nu is het ergste, hij begint nu bij mijn oudste dochter (ik heb twee meiden van 15 en 18). Vanavond heeft hij voor de tweede keer ongepaste aanrakingen bij haar gedaan. Zij durft nu bijna niet meer naar haar oma.
Ik ga morgen met mijn moeder praten, en daarna met hem, dit gaat zo niet langer. Maar zij heeft een zwakke gezondheid en hij kan heel verward en boos doen. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Mijn moeder is mijn enigste familie die ik nog heb en ik kan nooit op mijn gemak zonder stress daarheen en mijn kinderen ook niet meer.
Ik hoop dat mijn berichtje nog op de site komt vanavond want ik zit met mijn handen in het haar en weet niet bij wie ik terecht kan. Ik schaam me namelijk.
Ik zal proberen om een lang verhaal kort te maken. Mijn moeder (70) heeft al 18 jaar een vriend, ze hebben een platonische relatie. Hij wilde altijd meer, zij niet. Hij is 85. Altijd al veel gedoe en ruzie geweest tussen hen. Hij is een rokkenjager en gewoon een viespeuk, in al die jaren heeft hij meerdere keren opmerkingen naar mij gemaakt, aan me gezeten op foute manieren en jaren terug me een zoen op m'n mond gegeven.
Ik heb dit toen tegen mijn moeder gezegd en het is een tijdje rustig geweest. Wel was hij boos op me want ik was een klikspaan enz.
Eind vorig jaar begon hij toen we even samen waren weer over dat hij behoefte heeft aan seks en mijn moeder dat niet wilt en dat hij te oud is om nog weg te gaan bij haar.
En hij wilde een knuffel van me. Hij had me net geholpen met wat karweitjes in huis, en ik dacht laat ik hem snel een knuffel geven. Toen pakte hij me hard vast en duwde tot meerdere keren aan toe zijn tong in mijn mond.
Ik bevroor en beet niet van mezelf af, ik deinsde alleen terug naar achteren.
Ik schaam me dat ik niet meer tegen hem toen heb gedaan, ik klap gewoon dicht op één of andere manier. Ik zie er tegenop op naar m'n moeder te gaan want zodra zij weg is uit de kamer begint hij.
Na een maand of twee heb ik het tegen m'n moeder gezegd. Ze vindt het rot voor mij maar zegt ook terecht dat ik voor mezelf moet opkomen. Ze heeft het ook tegen hem gezegd dat hij zich belachelijk maakt. Hij negeert me sindsdien.
Maar nu is het ergste, hij begint nu bij mijn oudste dochter (ik heb twee meiden van 15 en 18). Vanavond heeft hij voor de tweede keer ongepaste aanrakingen bij haar gedaan. Zij durft nu bijna niet meer naar haar oma.
Ik ga morgen met mijn moeder praten, en daarna met hem, dit gaat zo niet langer. Maar zij heeft een zwakke gezondheid en hij kan heel verward en boos doen. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Mijn moeder is mijn enigste familie die ik nog heb en ik kan nooit op mijn gemak zonder stress daarheen en mijn kinderen ook niet meer.

vrijdag 12 mei 2023 om 09:11
Dat je niet voor jezelf op kunt komen begrijp ik helemaal. Maar als het om je kinderen gaat is het toch heel makkelijk? Je zegt tegen de viespeuk dat hij weg moet zijn als jij er bent en zo niet dan doe je aangifte. En als hij dat niet wil zeg je tegen je moeder dat haar vriend z’n kleindochters aanrandt.
Dikke kans dat je moeder weinig bezoek heeft door die viespeuk.
Dikke kans dat je moeder weinig bezoek heeft door die viespeuk.

vrijdag 12 mei 2023 om 09:12
Hij is al 18 jaar de vriend van je moeder, lees ik dat goed? En je oudste dochter is 18 jaar. Je dochters hebben dus allebei al hun hele leven met deze predator te maken. Oké.
Zowel je moeder als jij gedragen je (in mijn ogen) zeer opmerkelijk in jullie rol als moeder. Want jullie laten beide willens en wetens een dader van seksueel grensoverschrijdend gedrag toe bij jullie dochter(s). En geven hem dus de kans om zijn lusten op jullie eigen dochter(s) te botvieren. Aardig ziek als je het mij vraagt.
Zou bij mezelf te rade gaan waarom jij als moeder deze man de kans gegeven hebt om niet alleen jou, maar ook je dochters te betasten/aanranden/misschien nog erger. Ik vraag mij namelijk sterk af hoelang en in welke mate deze man al misbruik heeft gemaakt van je dochters.
Je bent een volwassen vrouw, geen kind die geen kant op kan omdat je moeder ervoor kiest jou in een onveilige situatie neer te (blijven) zetten met een gestoorde man. Lekker belangrijk dat je moeder je enige familielid is. Je hoeft daar niet naartoe te gaan (zeer zeker niet als hij er is) en je hoeft hem zeker niet in je eigen woning toe te laten.
Mijn kind is in ieder geval 10000000000000000000000000000000x belangrijker dan mijn moeder. Dus die keuze zou ik met veel gemak direct al gemaakt hebben. Sterker nog, in mijn ogen is het niet eens een keuze. De veiligheid van je kind(eren) staat namelijk, als het goed is, op nummer 1. Ver boven al het andere. Heel bijzonder dus om vrijwillig in dit soort situaties te blijven hangen als je de keuze & de vrijheid hebt om dat niet te doen.
Contact met deze man had dus allang verbroken moeten worden. En melding of aangifte hiervan doen vind ik ook wel een aanrader. Maar het eerste is het meest urgent in mijn ogen.
Zowel je moeder als jij gedragen je (in mijn ogen) zeer opmerkelijk in jullie rol als moeder. Want jullie laten beide willens en wetens een dader van seksueel grensoverschrijdend gedrag toe bij jullie dochter(s). En geven hem dus de kans om zijn lusten op jullie eigen dochter(s) te botvieren. Aardig ziek als je het mij vraagt.
Zou bij mezelf te rade gaan waarom jij als moeder deze man de kans gegeven hebt om niet alleen jou, maar ook je dochters te betasten/aanranden/misschien nog erger. Ik vraag mij namelijk sterk af hoelang en in welke mate deze man al misbruik heeft gemaakt van je dochters.
Je bent een volwassen vrouw, geen kind die geen kant op kan omdat je moeder ervoor kiest jou in een onveilige situatie neer te (blijven) zetten met een gestoorde man. Lekker belangrijk dat je moeder je enige familielid is. Je hoeft daar niet naartoe te gaan (zeer zeker niet als hij er is) en je hoeft hem zeker niet in je eigen woning toe te laten.
Mijn kind is in ieder geval 10000000000000000000000000000000x belangrijker dan mijn moeder. Dus die keuze zou ik met veel gemak direct al gemaakt hebben. Sterker nog, in mijn ogen is het niet eens een keuze. De veiligheid van je kind(eren) staat namelijk, als het goed is, op nummer 1. Ver boven al het andere. Heel bijzonder dus om vrijwillig in dit soort situaties te blijven hangen als je de keuze & de vrijheid hebt om dat niet te doen.
Contact met deze man had dus allang verbroken moeten worden. En melding of aangifte hiervan doen vind ik ook wel een aanrader. Maar het eerste is het meest urgent in mijn ogen.
vrijdag 12 mei 2023 om 09:18
Als je een beetje opgelet had, had je kunnen zien dat dit bericht gisteren geschreven is, niet direct geplaatst is en dat de eerste reactie van vanochtend is.
In dit geval is niet de TO die niet zelf meeschrijft raar, maar degene die verwacht dat ze na goedkeuring en plaatsing van mods binnen korte tijd reageert.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

vrijdag 12 mei 2023 om 09:29
Ik lees nu pas dat hij TO's dochter ook daadwerkelijk aangeraakt heeft. Ik vond de laatste paar reacties zo hard op TO, dus ik las de OP nog eens goed. Nu snap ik het.SimpeleZiel schreef: ↑12-05-2023 09:27Bied excuses aan aan je dochters dat je hun hebt meegenomen naar die man terwijl je wist wat een goorlap dat is. Echt te gek voor woorden dat jij je kinderen niet beschermt.
TO, er moet iets gebeuren, dat snap jij toch ook? Je dochter is aangerand door deze vent. Doe in godsnaam gewoon aangifte, vandaag nog.
vrijdag 12 mei 2023 om 09:34
de ene 70jarige is de andere nietfansonly schreef: ↑12-05-2023 09:0570 is hartstikke jong. Mijn moeder is 71 en staat nog uit haar dak te gaan bij pink floyd en reist nog de hele wereld rond. Als jouw moeder jouw argumenten niet respecteert zou ik per direct alle banden verbreken. Sorry hoor maar die " platonische" vriend is niet goed in zijn pan en ik zou het echt niet pikken. Komen ze aan mij dan krijg je al een rechtse maar komen ze aan mijn dochters dan castreer ik ze met mijn blote handen.
en zolang jij niet de zus van TO bent, heeft hoe jong jouw moeder nog is, geen enkele zin in dit topic

vrijdag 12 mei 2023 om 10:04
Zo dit. Die had er bij ons allang uit gelegen. Spulletjes inpakken en u kunt gaan, meneer. Ander slot op de deur en wegwezen.Ladylola2022 schreef: ↑12-05-2023 06:45Dus, jullie laten je met zijn allen door die man terroriseren?
Onderneem actie, bescherm je kinderen, je moeder en jezelf.
Doe aangifte, anders stopt dit nooit meer.
Wil je dit in de laatste jaren van je moeder? Moeten dit de herinneringen zijn van je kinderen aan oma?
Dit stopt niet vanzelf.
vrijdag 12 mei 2023 om 10:09
Eens.SimpeleZiel schreef: ↑12-05-2023 09:27Bied excuses aan aan je dochters dat je hun hebt meegenomen naar die man terwijl je wist wat een goorlap dat is. Echt te gek voor woorden dat jij je kinderen niet beschermt.
Maar ik denk ook dat jij een heel slecht voorbeeld gehad hebt.
Wordt niet zoals je moeder, een moeder die het accepteert dat haar dochter lastiggevallen wordt en de ‘schuld/oplossing’ vervolgens bij dochter neerlegt met ‘je moet voor jezelf opkomen’.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

vrijdag 12 mei 2023 om 10:11
Er is al heel veel gereageerd en veel goede adviezen gegeven. Maar echt…… Ik kan niet anders dan ook benadrukken dat je je dochters daar echt niet meer heen moet laten gaan. Plus actie ondernemen (politie of die andere instantie die hier genoemd werd). Hoe ver mag hij gaan voordat jullie hem een halt toeroepen? Want alleen een stevig gesprek met hem en je moeder… wat gaat dat serieus opleveren. Als die man al 18 jaar zo is hoef je geen verandering meer te verwachten.
En echt…. Ik weet uit ervaring hoe heftig het kan zijn om aangerand te worden. Laat je dochters er niet meer komen. Ik kan het niet vaak genoeg benadrukken.
En o ja. Ik hoop heel erg dat het inderdaad een reltopic is.
En echt…. Ik weet uit ervaring hoe heftig het kan zijn om aangerand te worden. Laat je dochters er niet meer komen. Ik kan het niet vaak genoeg benadrukken.
En o ja. Ik hoop heel erg dat het inderdaad een reltopic is.
vrijdag 12 mei 2023 om 10:23
Ik zou het doen als jij, praten met beiden. Ikzelf zou geen aangifte doen maar dat is totaal aan jou, de goegemeente hier denkt daar duidelijk anders over.
Ik zou ze heel duidelijk maken dat de combinatie oude viezerik en dochters niet werkt dus ik zou met moeder afspreken dat ze voortaan naar mij toe komt als er behoefte is aan contact. Wil moeder dat niet dan houdt het op en verbreek ik het fysieke contact. (met moeder dan welteverstaan).
Oude viezerik zou ik niet meer hoeven zien.
Ik zou ze heel duidelijk maken dat de combinatie oude viezerik en dochters niet werkt dus ik zou met moeder afspreken dat ze voortaan naar mij toe komt als er behoefte is aan contact. Wil moeder dat niet dan houdt het op en verbreek ik het fysieke contact. (met moeder dan welteverstaan).
Oude viezerik zou ik niet meer hoeven zien.
.
vrijdag 12 mei 2023 om 10:37
Dit is niet normaal, zolang smeerlap daar zit ga je toch niet met je dochters daarheen? Dat zo voor mij een harde grens zijn.
Die aanrander zegt " dat hij te oud is om nog weg te gaan bij haar". Dat is niet jullie probleem. Hij kan vandaag nog weg bij haar. Maar als je moeder deze aanrandingen van haar dochter en kleindochters niet zo erg vind.....tja waar sta je dan nog?
Dus niet langsgaan met je dochters!
Die aanrander zegt " dat hij te oud is om nog weg te gaan bij haar". Dat is niet jullie probleem. Hij kan vandaag nog weg bij haar. Maar als je moeder deze aanrandingen van haar dochter en kleindochters niet zo erg vind.....tja waar sta je dan nog?
Dus niet langsgaan met je dochters!
pontipiene wijzigde dit bericht op 12-05-2023 10:45
1.44% gewijzigd
vrijdag 12 mei 2023 om 10:47
In je OP schrijf je dat je moeder de laatste familie is die je nog hebt. Wat dacht je van je dochters? Zijn zij geen familie? Het is jouw taak als moeder om ze te beschermen, hetgeen jouw eigen moeder schijnbaar is vergeten.
Geef je dochters het goede voorbeeld en los dit op, stel grenzen en pak dit aan. Ze horen geen seconde meer met hem in 1 ruimte zijn.
En bel de huisarts van je moeder en bespreek deze situatie, er is hier duidelijk sprake van een onveilige thuissituatie, dit kan zo niet langer.
Geef je dochters het goede voorbeeld en los dit op, stel grenzen en pak dit aan. Ze horen geen seconde meer met hem in 1 ruimte zijn.
En bel de huisarts van je moeder en bespreek deze situatie, er is hier duidelijk sprake van een onveilige thuissituatie, dit kan zo niet langer.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in