Vriend van moeder (85) kan zijn handen niet thuis houden
donderdag 11 mei 2023 om 23:31
Goedenavond,
Ik hoop dat mijn berichtje nog op de site komt vanavond want ik zit met mijn handen in het haar en weet niet bij wie ik terecht kan. Ik schaam me namelijk.
Ik zal proberen om een lang verhaal kort te maken. Mijn moeder (70) heeft al 18 jaar een vriend, ze hebben een platonische relatie. Hij wilde altijd meer, zij niet. Hij is 85. Altijd al veel gedoe en ruzie geweest tussen hen. Hij is een rokkenjager en gewoon een viespeuk, in al die jaren heeft hij meerdere keren opmerkingen naar mij gemaakt, aan me gezeten op foute manieren en jaren terug me een zoen op m'n mond gegeven.
Ik heb dit toen tegen mijn moeder gezegd en het is een tijdje rustig geweest. Wel was hij boos op me want ik was een klikspaan enz.
Eind vorig jaar begon hij toen we even samen waren weer over dat hij behoefte heeft aan seks en mijn moeder dat niet wilt en dat hij te oud is om nog weg te gaan bij haar.
En hij wilde een knuffel van me. Hij had me net geholpen met wat karweitjes in huis, en ik dacht laat ik hem snel een knuffel geven. Toen pakte hij me hard vast en duwde tot meerdere keren aan toe zijn tong in mijn mond.
Ik bevroor en beet niet van mezelf af, ik deinsde alleen terug naar achteren.
Ik schaam me dat ik niet meer tegen hem toen heb gedaan, ik klap gewoon dicht op één of andere manier. Ik zie er tegenop op naar m'n moeder te gaan want zodra zij weg is uit de kamer begint hij.
Na een maand of twee heb ik het tegen m'n moeder gezegd. Ze vindt het rot voor mij maar zegt ook terecht dat ik voor mezelf moet opkomen. Ze heeft het ook tegen hem gezegd dat hij zich belachelijk maakt. Hij negeert me sindsdien.
Maar nu is het ergste, hij begint nu bij mijn oudste dochter (ik heb twee meiden van 15 en 18). Vanavond heeft hij voor de tweede keer ongepaste aanrakingen bij haar gedaan. Zij durft nu bijna niet meer naar haar oma.
Ik ga morgen met mijn moeder praten, en daarna met hem, dit gaat zo niet langer. Maar zij heeft een zwakke gezondheid en hij kan heel verward en boos doen. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Mijn moeder is mijn enigste familie die ik nog heb en ik kan nooit op mijn gemak zonder stress daarheen en mijn kinderen ook niet meer.
Ik hoop dat mijn berichtje nog op de site komt vanavond want ik zit met mijn handen in het haar en weet niet bij wie ik terecht kan. Ik schaam me namelijk.
Ik zal proberen om een lang verhaal kort te maken. Mijn moeder (70) heeft al 18 jaar een vriend, ze hebben een platonische relatie. Hij wilde altijd meer, zij niet. Hij is 85. Altijd al veel gedoe en ruzie geweest tussen hen. Hij is een rokkenjager en gewoon een viespeuk, in al die jaren heeft hij meerdere keren opmerkingen naar mij gemaakt, aan me gezeten op foute manieren en jaren terug me een zoen op m'n mond gegeven.
Ik heb dit toen tegen mijn moeder gezegd en het is een tijdje rustig geweest. Wel was hij boos op me want ik was een klikspaan enz.
Eind vorig jaar begon hij toen we even samen waren weer over dat hij behoefte heeft aan seks en mijn moeder dat niet wilt en dat hij te oud is om nog weg te gaan bij haar.
En hij wilde een knuffel van me. Hij had me net geholpen met wat karweitjes in huis, en ik dacht laat ik hem snel een knuffel geven. Toen pakte hij me hard vast en duwde tot meerdere keren aan toe zijn tong in mijn mond.
Ik bevroor en beet niet van mezelf af, ik deinsde alleen terug naar achteren.
Ik schaam me dat ik niet meer tegen hem toen heb gedaan, ik klap gewoon dicht op één of andere manier. Ik zie er tegenop op naar m'n moeder te gaan want zodra zij weg is uit de kamer begint hij.
Na een maand of twee heb ik het tegen m'n moeder gezegd. Ze vindt het rot voor mij maar zegt ook terecht dat ik voor mezelf moet opkomen. Ze heeft het ook tegen hem gezegd dat hij zich belachelijk maakt. Hij negeert me sindsdien.
Maar nu is het ergste, hij begint nu bij mijn oudste dochter (ik heb twee meiden van 15 en 18). Vanavond heeft hij voor de tweede keer ongepaste aanrakingen bij haar gedaan. Zij durft nu bijna niet meer naar haar oma.
Ik ga morgen met mijn moeder praten, en daarna met hem, dit gaat zo niet langer. Maar zij heeft een zwakke gezondheid en hij kan heel verward en boos doen. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Mijn moeder is mijn enigste familie die ik nog heb en ik kan nooit op mijn gemak zonder stress daarheen en mijn kinderen ook niet meer.

vrijdag 12 mei 2023 om 08:05
Dit. En in plaats van een aangifte doen bij de politie, zou ik een melding doen bij het landelijke meldpunt zorgwekkend gedrag. Direct naar de politie gaan zou resulteren in een papiertje dat ergens onderaan in een bureaula verdwijnt ben ik bang. Want hij is hoogbejaard, waarschijnlijkheid dement in hun ogen en fysiek niet meer zo’n groot gevaar (want oud). Hij krijgt meer last en aandacht via dat meldpunt.Pietje schreef: ↑12-05-2023 07:36Die kwam mijn huis niet meer in en ik zou ook niet naar hun woning gaan zolang hij thuis is. Want hij kan z’n poten niet thuis houden en dat wordt echt niet opeens anders.
Ik zou tegen hem en tegen je moeder zeggen dat je hem nooit meer wilt zien en ook je dochters niet.
En ik zou ook aangifte overwegen.
Ik zou mijn moeder (ze is 70 als ik goed gelezen heb) heel duidelijk maken dat mijn kinderen en ik niet meer over de vloer komen bij haar als die ouwe viezerd er is. Mag moeder zelf overwegen waar haar prioriteiten liggen.
vrijdag 12 mei 2023 om 08:11
Wat een walgelijke man en iedereen houdt hem de hand boven het hoofd. Omdat hij oud en zielig is??
Hou je kinderen weg bij die vent, doet hij dat ook bij andere kinderen, andere kleinkinderen?
Doe een melding bij de politie, huisarts, en bespreek dit. Jouw moeder is al de En is veel te laconiek. Blijf weg bij hun en alleen moeder is welkom bij jou eventueel p, als je dat nu nog wil.
En geef die vent een dikke trap nu je voorbereid bent, als hij het weer doet. Dat je bevroor is heel normaal, en begrijpelijk. Helaas kunnen we op dat soort situaties niet altijd adequaat optreden. Heel naar voor jou en je dochters.
Hou je kinderen weg bij die vent, doet hij dat ook bij andere kinderen, andere kleinkinderen?
Doe een melding bij de politie, huisarts, en bespreek dit. Jouw moeder is al de En is veel te laconiek. Blijf weg bij hun en alleen moeder is welkom bij jou eventueel p, als je dat nu nog wil.
En geef die vent een dikke trap nu je voorbereid bent, als hij het weer doet. Dat je bevroor is heel normaal, en begrijpelijk. Helaas kunnen we op dat soort situaties niet altijd adequaat optreden. Heel naar voor jou en je dochters.
vrijdag 12 mei 2023 om 08:34
Melding bij politie. DU moment dat hij aan je dochters zit, is het melden. Zal mij jeuken dat het de partner is van mijn moeder. Aan mijn kinderen kom je niet. En ik zou niet meer bij mijn moeder komen en mijn dochters al helemaal niet meer.
poldervrouw wijzigde dit bericht op 12-05-2023 08:36
20.80% gewijzigd
vrijdag 12 mei 2023 om 08:35
Helemaal eenspoldervrouw schreef: ↑12-05-2023 08:34Melding bij politie. DU moment dat hij aan je dochters zit, is het melden. Zal mij jeuken dat het de partner is van mijn moeder. Aan mijn kinderen kom je niet
vrijdag 12 mei 2023 om 08:42
vrijdag 12 mei 2023 om 08:43
Waarom? Deze situatie kan heel gemakkelijk worden opgelost door die engnek uit haar leven en dat van haar dochters te bannen.2020Suzuki schreef: ↑12-05-2023 08:38Heeft deze man ook kinderen met wie je ook eens zou kunnen praten. En zij vervolgens met hem. Misschien helpt dat ook nog.
Zij hoeft niks op te lossen voor die lul.
vrijdag 12 mei 2023 om 08:43
Is hij dement(erend)??
Bel eens met een verzorgingstehuis. Je zult horen dat dit vaker voorkomt. Nee, het is niet goed te praten en nee, mijn kind ging daar niet meer heen. Echt niet.
Maar als blijkt dat de man dement is, is het sowieso beter om de molen aan het werk te krijgen, want anders komen er nog heel zware jaren aan voor je moeder.
Bel eens met een verzorgingstehuis. Je zult horen dat dit vaker voorkomt. Nee, het is niet goed te praten en nee, mijn kind ging daar niet meer heen. Echt niet.
Maar als blijkt dat de man dement is, is het sowieso beter om de molen aan het werk te krijgen, want anders komen er nog heel zware jaren aan voor je moeder.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

vrijdag 12 mei 2023 om 08:44
Ja precies. Ga er niet meer heen, al helemaal niet met je kinderen. Je moeder kan naar jou toe komen, alleen. Als ze dat niet kan, haal je haar op of neemt ze maar een senioren taxi.Cactusjeprik schreef: ↑12-05-2023 08:04Waarom blijf je in hemelsnaam naar die vent toegaan als hij dit gedrag vertoont? En zéker als hij dit ook bij je kinderen doet. Dat je verstijfd als iemand zoiets smerigs bij je doet kan ik me goed voorstellen. Dat je eerste reactie is om erover te praten met je moeder en die vent nog een kans te geven om welke reden dan ook kan ik ook nog inkomen. Dat je vervolgens naar hun huis toe blijft gaan als hij er is of hem naar jouw huis laat komen (mocht dit het geval zijn) snap ik dan weer totaal niet. Waarom spreek je niet af met je moeder als hij niet thuis is? Of spreek je af dat zij naar jou komt? Je hebt zelf in de hand of je hem blijft zien. Als je je moeder wil blijven zien zijn er genoeg andere opties.

vrijdag 12 mei 2023 om 08:50
Ja, ik zat ook al te rekenen. 18 jaar geleden was hij 67. Volgens TO was hij altijd al een viespeuk. (Ik weet dat mensen van 67 (en jonger) dement kunnen zijn, maar ik gok op viespeuk in dit geval.)
En waarom zou je als vrouw van 52 bevriend zijn met een viespeuk van 67? Dat vind ik ook wel interessant.

vrijdag 12 mei 2023 om 08:50
Ten eerste had ik hem na de eerste toespelingen nooit klusjes in huis laten doen. Is vast lekker makkelijk, maar nee. Zeker van een “viespeuk” krijg je gegarandeerd verwachtingen.
Dat heeft niks met dichtklappen of voor jezelf opkomen te maken, maar met gezond verstand gebruiken.
Overigens zou ik -en ik begrijp dat niet iedereen zo assertief is- deze man na de eerste toespelingen en rare opmerkingen naar mijn dochter zo hard op zijn muil getiefd hebben dat hij niet eens meer een blik op hen durft te werpen. Kom op zeg.
Dat je nog bij je moeder over de vloer wil komen met je dochters. Hemel. Ze komt maar naar jou toe. Kun je ondertussen een ruggengraat kweken.
Dat heeft niks met dichtklappen of voor jezelf opkomen te maken, maar met gezond verstand gebruiken.
Overigens zou ik -en ik begrijp dat niet iedereen zo assertief is- deze man na de eerste toespelingen en rare opmerkingen naar mijn dochter zo hard op zijn muil getiefd hebben dat hij niet eens meer een blik op hen durft te werpen. Kom op zeg.
Dat je nog bij je moeder over de vloer wil komen met je dochters. Hemel. Ze komt maar naar jou toe. Kun je ondertussen een ruggengraat kweken.
anoniem_67825c2f5de5e wijzigde dit bericht op 12-05-2023 08:52
12.54% gewijzigd
vrijdag 12 mei 2023 om 08:51
Helemaal eens. Maar ik zou daarnaast zeker zijn kinderen vertellen wat hun vader flikt. Daar mogen zij verder mee dealen.
En verder geen stap over de drempel meer bij je moeder. Zij komt maar naar jullie toe.
En die vent komt er niet meer in!
She was brave and strong and broken, all at once.

vrijdag 12 mei 2023 om 08:53
En vervolgens blijft ze bevriend met de man? Op welke manier is je moeder afhankelijk van hem?Marielle40 schreef: ↑11-05-2023 23:31Ze vindt het rot voor mij maar zegt ook terecht dat ik voor mezelf moet opkomen.
vrijdag 12 mei 2023 om 08:56
Jemig wat heftig!
Voor jou maar zeker ook voor jouw kinderen.
Ik zou er niet meer komen. En dit ook heel duidelijk maken.
Mocht je moeder je willen blijven zien,dan komt ze maar naar jou.
Maar die vent zou ik niet meer hoeven zien. Ik word gewoon onpasselijk als ik aan zulke handelingen denk.
Aangifte kun je zelf over nadenken of je dat wilt.
Ik vind het al heftig om te lezen dat jij het jaren ondergaan hebt. Waarom heb je dit geen halt toegeroepen?
Die man flink een halt toegeroepen. En je moeder die dit door de vingers ziet vind ik ook heel heftig.
Sterkte!
Voor jou maar zeker ook voor jouw kinderen.
Ik zou er niet meer komen. En dit ook heel duidelijk maken.
Mocht je moeder je willen blijven zien,dan komt ze maar naar jou.
Maar die vent zou ik niet meer hoeven zien. Ik word gewoon onpasselijk als ik aan zulke handelingen denk.
Aangifte kun je zelf over nadenken of je dat wilt.
Ik vind het al heftig om te lezen dat jij het jaren ondergaan hebt. Waarom heb je dit geen halt toegeroepen?
Die man flink een halt toegeroepen. En je moeder die dit door de vingers ziet vind ik ook heel heftig.
Sterkte!
snellie wijzigde dit bericht op 12-05-2023 08:57
5.79% gewijzigd

vrijdag 12 mei 2023 om 08:57
Exact mijn gedachte.stokbootje schreef: ↑12-05-2023 07:48Hoeveel andere meisjes zal hij inmiddels al aangerand hebben? Buurtmeisjes, vakkenvullers, behulpzame dames bij de bushalte?
Hij heeft geen enkele grens. En nu hij ouder is, is hij alleen maar gevaarlijker. Want een zestiger geef je nog een knietje misschien bij de bushalte, maar een bejaarde niet. En ondertussen worden die meiden wel voor het leven getekend.
Doe aangifte, alsjeblieft. Hij is ziek, en vrouwen en meisjes moeten tegen hem beschermd worden. De jonge vrouwen hebben je hulp nu harder mogelijk dan jouw moeder. Ik snap dat dat heel moeilijk is vanwege je loyaliteitsgevoel naar haar, maar zij kan niet haar handen wassen in onschuld. Zij heeft nooit eerder ingegrepen, daar heeft ze meer dan genoeg kans voor gehad.
TO: Wat verschrikkelijk dat je dit overkomen is. Voel je alsjeblieft niet schuldig omdat je bevroor. Dat is een heel natuurlijke en volstrekt normale reactie. Wat hij doet daarentegen is echt walgelijk.
Bescherm jezelf en je meiden, doe aangifte bij de politie. Je hoeft geen medelijden met deze smeerlap te hebben, ook al is hij oud. Ik kan me overigens niet voorstellen dat je moeder jullie niet veilig wil houden, haar reactie vind ik eigenlijk vrij bizar. Dat ze deze man nog in haar leven wil...zo oud is ze niet, ze kan nog makkelijk alleen blijven of iemand anders ontmoeten.
vrijdag 12 mei 2023 om 09:02
ze schrijft dat hij het al langer doet..2020Suzuki schreef: ↑12-05-2023 08:42En ik weet niet of hij altijd al zo geweest is, maar dit kan ook een teken zijn van beginnende dementie. Gedragsverandering. Mijn opa kreeg op late leeftijd ook een soort van grenzeloosheid in zijn gedrag. Hij begreep niet meer dat bepaalde dingen ongepast waren. En dan is er andere hulp nodig.
vrijdag 12 mei 2023 om 09:04
Ik snap dus echt niet hoe je je dochters dit risico hebt laten lopen wetende waartoe hij in staat is. Dat je het zelf een soort van hebt geaccepteerd tot daar aan toe. Maar dat je je dochters in dezelfde situatie terecht laat komen vind ik echt ZO bizar. En ook de reactie van je moeder is te bizar voor woorden.
vrijdag 12 mei 2023 om 09:05
70 is hartstikke jong. Mijn moeder is 71 en staat nog uit haar dak te gaan bij pink floyd en reist nog de hele wereld rond. Als jouw moeder jouw argumenten niet respecteert zou ik per direct alle banden verbreken. Sorry hoor maar die " platonische" vriend is niet goed in zijn pan en ik zou het echt niet pikken. Komen ze aan mij dan krijg je al een rechtse maar komen ze aan mijn dochters dan castreer ik ze met mijn blote handen.
vrijdag 12 mei 2023 om 09:08
Moeder en dochter (to dus) vertonen hetzelfde gedrag; to verwijten dat ze niets gedaan heeft en vervolgens zelf ook niets doen.
Maar op het momént dat hitsige Harry zijn handen en lap leer ook op de (klein-)dochters legt, weet je dat hij de bijnaam van rokkenjager niet voor niets heeft. Daarom is het aan to om niet te praten maar te vertellen; Harry is niet meer welkom bij ons en wij komen niet als Harry er is.
Aangifte zou ik echt overwegen. Ook om de kleindochters te laten zien dat dit geen ok gedrag is. En mocht het nou dementie zijn, dan nog is het onacceptabel en moet er iets aan gebeuren. Wat, dat mogen anderen bepalen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in