Ik vind alle mannen vreselijk

zondag 14 mei 2023 om 19:19
Ik heb net de app Breeze verwijderd, omdat ik er moedeloos van werd dat ik in 2 weken niet 1 man naar rechts heb geswiped.
Ik ben 43 en ben op wat pogingen na al 10 jaar single na mijn scheiding (10 jaar samen). Ik verlang wel weer naar een relatie, maar ik lijk daar niet voor open te staan. Er komt geen enkele man door de ballotage. Daar speelt wel een rol in dat ik niks met kinderen heb. Ik hoef ze zelf niet en ik heb ook slechte ervaring met co-ouderende vaders.
Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik weet rationeel dat ik te kritisch ben, maar ik vind gewoon niemand aantrekkelijk. Kan er moeilijk mee naar een psycholoog denk ik?
(En nee, ik val ook niet op vrouwen)
Ik ben 43 en ben op wat pogingen na al 10 jaar single na mijn scheiding (10 jaar samen). Ik verlang wel weer naar een relatie, maar ik lijk daar niet voor open te staan. Er komt geen enkele man door de ballotage. Daar speelt wel een rol in dat ik niks met kinderen heb. Ik hoef ze zelf niet en ik heb ook slechte ervaring met co-ouderende vaders.
Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik weet rationeel dat ik te kritisch ben, maar ik vind gewoon niemand aantrekkelijk. Kan er moeilijk mee naar een psycholoog denk ik?
(En nee, ik val ook niet op vrouwen)
donderdag 18 mei 2023 om 12:26
Waarom is dit toch zo'n terugkerend thema op Viva? En waarom ook steeds zo negatief?Peertjes schreef: ↑17-05-2023 23:54Jeetje, wat een gedoe lijkt me dat ook. Helpt het niet om dan dingen te visualiseren? Bijv over 7 jaar ben ik zo jong en hij zo oud, dan doe ik nog dit en dat en hij is dan op die en die leeftijd en die en die bijpassende gezondheidskwalen.. zoiets?
Natuurlijk een wat flauwe reactie op wat je eigenlijk inhoudelijk verteld![]()
Ik vind dat 'daddy' ook gewoon zo weerzinwekkend klinken.
Die man is 20 jaar ouder. Geen idee hoe oud jij bent, maar wat is daar nu in vredesnaam lekker aan als je even realistisch nadenkt. Stel je voor dat jij 50 bent en hij dus 70.
Je wilt nog een gezin opbouwen. Dat kan niet met zo'n ouwe knakkerJongere mannen zijn toch veel leuker. Samen naar het zwembad met de kinderen, is hij lekker aan het stoeien en ravotten met de kinderen. Nog energie zat en een aantrekkelijk lijf in een zwembroek, om maar een voorbeeld te noemen.
Heeft nog plenty energie om de kinderen te vermaken overdag, te werken en voor jullie samen tijd te maken. Dat trekt zo'n oude kerel toch allemaal helemaal niet.
Je valt toch niet op een reeks eigenschappen die in een spreadsheet samen te vatten zijn? En als je dacht dat het zo werkt, dan heeft MAFS dat denk ik wel goed doorgeprikt.

Je valt op een specifiek persoon. En hoe die persoon is kun je echt niet aflezen aan leeftijd. Niet iedere man van 50+ is bijna bejaard. Genoeg mannen van 30 die al na een trap oplopen moeten uithijgen.
En dat jij een jonge man aantrekkelijk vindt is helemaal prima. Maar zo zijn er ook genoeg vrouwen die een andere voorkeur hebben. Prima toch?
donderdag 18 mei 2023 om 12:31
Ja, dat is misschien onaardig. Maar je etaleert je hier als date-orakel terwijl je zelf de ballen niet hebt om met je eigen partner in gesprek te gaan. Dat vind ik vrij irritant en dan word ik wat cynisch.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

donderdag 18 mei 2023 om 12:33
En dan ook altijd de eeuwige dooddoener "over tig jaar ben je aan het mantelzorgen."
Mijn moeder (53) is terminaal ziek, terwijl mijn vader (74) haar verzorgt, overal nog heen fietst en elke dag wandelt.
Je hebt geen garanties helaas. En dan is mijn vader nog een roker die al een bypass heeft gehad jaren terug, en mijn moeder niet.
Genieten van de tijd die je samen hebt, op elke leeftijd.
Mijn moeder (53) is terminaal ziek, terwijl mijn vader (74) haar verzorgt, overal nog heen fietst en elke dag wandelt.
Je hebt geen garanties helaas. En dan is mijn vader nog een roker die al een bypass heeft gehad jaren terug, en mijn moeder niet.
Genieten van de tijd die je samen hebt, op elke leeftijd.
donderdag 18 mei 2023 om 12:36
Ik ben helemaal geen date-orakel. Ik zit alleen te analyseren hoe die apps werken (aangezien dit topic over Breeze ging).Chienandalou schreef: ↑18-05-2023 12:31Ja, dat is misschien onaardig. Maar je etaleert je hier als date-orakel terwijl je zelf de ballen niet hebt om met je eigen partner in gesprek te gaan. Dat vind ik vrij irritant en dan word ik wat cynisch.
En hoezo zou je niet over het daten van anderen mogen meedenken als je eigen relatie niet lekker loopt? Alsof je alleen maar over tuinieren mag nadenken omdat je toevallig een onkruidprobleem hebt en niet meer over koken, films of wat maar ook..
donderdag 18 mei 2023 om 12:39
Ik heb al bijna een kwart eeuw dezelfde man en hoe ouder hij wordt hoe leuker. De 50 plusser kan echt heel leuk zijn kijk maar naar die van mij. Als hij belangrijk loopt te zijn in zijn nette kleding als meneer de manager maar ik weet wat er onder zit en als hij warrig met zijn five-o-clock shadow en halflange haar zijn bed uit stapt of als hij oververhit terugkomt van een rondje hardlopen. Ik kan hem nog steeds opvreten.
Maar hij is ook bijna 10 jaar ouder. Dat was hij al toen ik hem leerde kennen uiteraard. En ja dat is hij nog steeds. Toch is hij stukken fitter dan ik met mijn overgang en kwaaltjes en ditjes en datjes. Ik ben ook momenteel niet bepaald een lot uit de loterij. Ik ben dus ook niet bekend met dating-apps etc. Ik heb hem gewoon old school via vrienden leren kennen. Zo ging dat nog in de vorige eeuw.
Man wat ben ik oud hahaha.
Moet wel zeggen dat mijn 50 plusser wel echt een leukerd is hoor. Ik zie veel kalende vadsige kerels die mij echt niet hoeven bellen. De mijne heeft gewoon goeie genen. Wist ik toen al
En ja hij is slim en heeft leuk werk en is goed in hobby' s
Eigenlijk is hij een soort superman. En ik hang er een beetje verveeld naast. Dat dus.
Maar hij is ook bijna 10 jaar ouder. Dat was hij al toen ik hem leerde kennen uiteraard. En ja dat is hij nog steeds. Toch is hij stukken fitter dan ik met mijn overgang en kwaaltjes en ditjes en datjes. Ik ben ook momenteel niet bepaald een lot uit de loterij. Ik ben dus ook niet bekend met dating-apps etc. Ik heb hem gewoon old school via vrienden leren kennen. Zo ging dat nog in de vorige eeuw.
Man wat ben ik oud hahaha.
Moet wel zeggen dat mijn 50 plusser wel echt een leukerd is hoor. Ik zie veel kalende vadsige kerels die mij echt niet hoeven bellen. De mijne heeft gewoon goeie genen. Wist ik toen al

En ja hij is slim en heeft leuk werk en is goed in hobby' s

donderdag 18 mei 2023 om 12:40
Voor een korte periode: prima. Ik had niet zo lang geleden een heel leuke begin dertiger die met me wilde daten. Als ik niet getrouwd was geweest… hadden die kleine 20 jaar me niks kunnen schelen. Maar in alle eerlijkheid denk ik stiekem wel dat zo’n man een complex heeft, of een paar draden los.Eidde schreef: ↑18-05-2023 11:57Dat ook ja. Veel jonge mannen willen het een keer ervaren met een oudere vrouw. Ze denken dat die meer durven in bed enzo. Wat denk ik ook zo is. Qua zelfverzekerd zijn en weten wat ze willen. Dat prikkelt zo’n jonge vent denk ik.
En misschien ook wel voor de kroegpraat.
Ik heb eentje gehad die echt een soort fetisj had met oudere vrouwen. Schooljuf fantasieën enzo. Wel schattig. Leuke dates mee gehad.
Voor een relatie zou mijn bezwaar zijn dat de mogelijkheid om kinderen te krijgen hem wordt ontnomen door mij. En dat ik qua leeftijd dichter bij zijn ouders zou zitten dan bij hem. (Zag al een kerstdiner voor me waarbij ik de hele avond in geanimeerd gesprek was met z’n ouders, terwijl die arme jongen zich kapot zat te vervelen

Dus toch vooral: levenservaring, gedeelde kennis, gemeenschappelijke interesses, en verder vind ik het heel belangrijk om met een man over mijn kinderen te kunnen praten - altijd gedoetjes, of leuke dingen die ze meemaken, nieuwe liefdes, geldproblemen etcetera. Ik zou dus zoeken naar een man die daarin mee kan gaan, bij voorkeur omdat hij in hetzelfde schuitje zit.
donderdag 18 mei 2023 om 12:44
Maar ohja over alle mannen zijn vreselijk: dat zijn de meesten ook wel. Zeker die uit mijn leeftijdsrange. Als ik nu op de markt zou komen zou ik het ook niet weten. Ik vind sociale status en geen kleine kinderen best belangrijk. Ik heb mijn schaapjes op het droge en mijn kids het huis uit dus dat verwacht ik dan van die ander ook. Verder is domheid sowieso een no-go. Ja en qua type: ik val een beetje op het type kunstenaar slash muzikant maar dan in een net jasje. Dat is al sinds ik me kan heugen mijn type dus dat zal dan wel zo blijven vrees ik. Zit ik straks in het bejaardentehuis te sjansen met van die ouwe rockers hahahaha
Roken en te veel zuipen zijn trouwens ook afknappers. En uit hun mond rieken eveneens. Bah. En schone nagels graag.
Roken en te veel zuipen zijn trouwens ook afknappers. En uit hun mond rieken eveneens. Bah. En schone nagels graag.
donderdag 18 mei 2023 om 12:45
Mijn man? I adore him. I worship him. Ik kus de grond waarop hij loopt.
donderdag 18 mei 2023 om 12:48
Ah okay, het was een beetje ambigufancypancy schreef: ↑18-05-2023 12:45Mijn man? I adore him. I worship him. Ik kus de grond waarop hij loopt.
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
donderdag 18 mei 2023 om 12:50
Oude rockers die niet roken en drinken met een frisse adem schone nagels veel status en geen kinderen zijn dun gezaaid vrees ikfancypancy schreef: ↑18-05-2023 12:44Maar ohja over alle mannen zijn vreselijk: dat zijn de meesten ook wel. Zeker die uit mijn leeftijdsrange. Als ik nu op de markt zou komen zou ik het ook niet weten. Ik vind sociale status en geen kleine kinderen best belangrijk. Ik heb mijn schaapjes op het droge en mijn kids het huis uit dus dat verwacht ik dan van die ander ook. Verder is domheid sowieso een no-go. Ja en qua type: ik val een beetje op het type kunstenaar slash muzikant maar dan in een net jasje. Dat is al sinds ik me kan heugen mijn type dus dat zal dan wel zo blijven vrees ik. Zit ik straks in het bejaardentehuis te sjansen met van die ouwe rockers hahahaha

donderdag 18 mei 2023 om 13:16
Als je me voor de rest leest, zie je dat ik dingen niet zo heel strikt bedoel. Het is een voorkeur maar niet iets waarop ik iets zou laten gaan.deadpoetssociety schreef: ↑18-05-2023 11:22Waarom de grens van 5 jaar? Je kunt ook andersom redeneren: de leeftijd maakt je niet zo uit als er maar een goede klik is. Is leeftijd echt een belangrijk criterium om een relatie te laten slagen?

donderdag 18 mei 2023 om 13:22
Ik vind het ook wel grappig hoe de polo z’n eigen leven gaat leiden. We hadden het over iets moois of niet, ik noem de polo als iets dat ik lelijk vind, dat is wat anders dan criterium.
Tig jaar geleden had ik de kriebels voor een collega, ineens komt ‘ie binnen met -jawel- die zachtroze polo. Het is niet dat zo’n hele man dan ineens op basis van die polo wordt afgeschreven. Dat zou veel meer afhangen van de rest. Context.
Tig jaar geleden had ik de kriebels voor een collega, ineens komt ‘ie binnen met -jawel- die zachtroze polo. Het is niet dat zo’n hele man dan ineens op basis van die polo wordt afgeschreven. Dat zou veel meer afhangen van de rest. Context.

donderdag 18 mei 2023 om 13:28
Zelfde. Nooit gericht op zoek geweest, geen eisenlijstjes maar (on)bewust dat je wel in je achterhoofd hebt of iets wel of niet gaat werken. Dus in de praktijk kan die zolderkamer bij de ouders in samenhang met perspectief of weet ik veel wat niet aanlokkelijk zijn.
donderdag 18 mei 2023 om 13:33
Andersom kan 1 zo'n detail teveel je wel over het randje duwen (in mjjn geval het randje van niet in het echt willen ontmoeten). Ik had eens appcontact met iemand die er op de foto leuk uit zag, maar ik ging hem googlen en op recentere foto's vond ik hem niet zo leuk. Hij werkte in dezelfde branche en had interessante hobby's en een groot ethisch besef, maar leek wat lichtgeraakt en veel te enthousiast, bestookte me met voice memo's ingesproken met een grappig bedoelde radiopresentatorstem. Hij woonde ook al niet in een stad. Een foto van zijn interieur duwde me over het randje.Cappucinno schreef: ↑18-05-2023 13:22Ik vind het ook wel grappig hoe de polo z’n eigen leven gaat leiden. We hadden het over iets moois of niet, ik noem de polo als iets dat ik lelijk vind, dat is wat anders dan criterium.
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?

donderdag 18 mei 2023 om 14:10
Wat ook lastig is, ik vind het een afknapper hoe veel mensen zichzelf presenteren op een app.
Volgens mij zijn wij mensen daar wel zo slecht in. Ik vind het zelf ook moeilijk.
Misschien als het AI gegenereerd zou worden op basis van allerlei info dat het al beter zou gaan dan wanneer we zelf moeten beslissen wat we erop zetten.
Extra lastig is dat ik van zowat iedereen die ik ken, precies die kanten leuk vind waar ze zelf niet zo blij mee zijn. Hun meer kwetsbare kanten die juist zo eigen zijn. Daar zit meestal ook de klik. Maar die zet je dus vaak niet op zo'n app, dat gaat altijd over "ik ben een lollige globetrotter met een baan en een kat" en dan denk ik meh.
Toen een vriend mij z'n profiel liet zien dacht ik ook Jezus, dit ben jij helemaal niet. Komen de meest prachtige dames op af, dat wel, maar ik zou er niet warm van worden. En hij wordt dus ook nooit warm van die dames.
Volgens mij zijn wij mensen daar wel zo slecht in. Ik vind het zelf ook moeilijk.
Misschien als het AI gegenereerd zou worden op basis van allerlei info dat het al beter zou gaan dan wanneer we zelf moeten beslissen wat we erop zetten.
Extra lastig is dat ik van zowat iedereen die ik ken, precies die kanten leuk vind waar ze zelf niet zo blij mee zijn. Hun meer kwetsbare kanten die juist zo eigen zijn. Daar zit meestal ook de klik. Maar die zet je dus vaak niet op zo'n app, dat gaat altijd over "ik ben een lollige globetrotter met een baan en een kat" en dan denk ik meh.
Toen een vriend mij z'n profiel liet zien dacht ik ook Jezus, dit ben jij helemaal niet. Komen de meest prachtige dames op af, dat wel, maar ik zou er niet warm van worden. En hij wordt dus ook nooit warm van die dames.
donderdag 18 mei 2023 om 14:11
Hoerabanaan schreef: ↑17-05-2023 20:29Ik eigenlijk ook niet. Ik vind maar heel weinig mannen écht aantrekkelijk. Terwijl voor mij aantrekkelijkheid wel kan groeien als ik iemand qua karakter leuk vindt. Eigenlijk komt voor mij eerst uitstraling en als de man dan in de neutrale zone (qua aantrekkelijkheid) stond, kan deze zomaar ineens doorschuiven naar (woest) aantrekkelijk.
Een man die ik op het eerste oog een aantrekkelijke man vond, maar daar een uur later geen interessante, prikkelende (voor mij prikkelend) gespreksstof mee heb gehad, kan dan heel snel zakken naar onaantrekkelijk. Aantrekkelijkheid is voor mij een combinatie van uiterlijk/houding (manier van bewegen, praten, kijken) én de geest. Waarbij de geest voor mij zeker heel belangrijk is. Een knappe man op papier, blijft zonder vulling van die geest een knappe man op papier. Misschien net genoeg om de kachel mee aan te steken, maar dat is het dan ook.
Terwijl een medium aantrekkelijke of misschien zelfs wel redelijk gemiddelde man met een aantrekkelijke geest erg aantrekkelijk kan worden. Of een ronduit lelijke man dat ook kan, dat weet ik niet. Maar ik val so wie so al niet op 'modellen' knap. Dus graag een man die echt is en geen perfectie. Perfectie, modellenknap en uit een tijdschrift is eigenlijk vrij saai. Verveelt mij snel.
Hier ben ik het volledig mee eens.
Mijn langste relatie van 10+ jaar heb ik gehad met een man voor wie ik daarvoor niet mijn hoofd om zou draaien op straat.
Gewoon een neutraal gezicht. Maar hij werd steeds knapper naarmate ik hem beter leerde kennen omdat hij zo’n fijn karakter had.
Eerlijk gezegd denk ik dat vanuit zo’n benadering de beste relaties voortkomen.
En voor de mensen die zeggen dat veel vrouwen hier te veeleisend zijn, ben ik van mening dat bepaalde dingen juist heel erg veel zeggen hoe iemand in elkaar zit en in het leven staat.
Als jij bijv. in de schuldsanering zit of in een caravan woont bij je ouders in de tuin dan heeft dit te maken met bepaalde keuzes die je voorheen hebt gemaakt, en die voor mij een enorme afknapper zijn.
Ik wil het liefst een man zonder kinderen, maar een gescheiden man met kinderen die geen co-ouderschap aangaat maar de kinderen maar eens in de twee weken een weekendje ziet, zie ik als iemand die zijn verantwoordelijkheid niet neemt en is daardoor een enorme afknapper.
Als iemand vegetariër of veganist is zegt mij dat heel veel over hoe iemand in het leven staat en met dieren omgaat omdat ik er ook zo insta. Iemand een enorme vleeseter/fastfood-eter is en totaal niet bezig met dierenleed en milieu etc. zou voor mij een enorme afknapper zijn.
Ook vind ik het bijv. belangrijk dat iemand vriendelijk is naar anderen/vreemden toe. Een man die bijv. de buschauffeur niet groet bij het instappen zegt wat mij betreft ook veel over hoe iemand in elkaar steekt.
donderdag 18 mei 2023 om 14:12
donderdag 18 mei 2023 om 14:13
Vage schreef: ↑18-05-2023 14:10Wat ook lastig is, ik vind het een afknapper hoe veel mensen zichzelf presenteren op een app.
Daarom snap ik ook nooit dat mensen zo kritisch swipen en met name vrouwen likkebaardend speuren naar afknappers.
I’m not a big fish, William. I’m Moby Dick.
donderdag 18 mei 2023 om 14:19
meisje85 schreef: ↑18-05-2023 12:21Maar is het niet zo dat voor iedereen geldt dat als ze vast zouden houden aan criteria, ze hoogstwaarschijnlijk niet met hun huidige partner zouden zijn? Je kan een plaatje bedenken van hoe je denkt of vindt dat het zou moeten zijn, maar uiteindelijk voel je je fijn en thuis bij iemand of niet. En dan zou het dus kunnen dat hij 30 roze polo's blijkt te hebben. Dat is volgens mij ook het lastige aan die apps. Dat iets dat vooral om gevoel gaat en deels onverklaarbaar is, wordt teruggebracht tot foto's en kenmerken.
Ik val uiteindelijk altijd als een blok voor een man die ik in eerste instantie totaal niet aantrekkelijk vind. Zo’n man heb ik dan wel een paar keer in het echt gezien. Dat zijn dan toch die feromonen denk ik.
Helaas gaat zo’n verliefdheid ook weer over. Ik ben nog steeds alleen

I wanna live my life with the volume full!
donderdag 18 mei 2023 om 14:27
haha wat een idee. Dit is wat chatgpt eruit gooit.
Maak kennis met onze fantastische vriend, een levendige ontdekkingsreiziger met een sprankelende persoonlijkheid! Op 46-jarige leeftijd straalt hij/zij het perfecte evenwicht uit tussen levenservaring en jeugdige energie. Als trotse ouder in een co-ouderschap-regeling heeft hij/zij de kunst van balans en aanpassing tot in de puntjes geperfectioneerd.
Altijd op zoek naar nieuwe avonturen en ervaringen, is deze dynamische ziel gek op het ontdekken van onbekende horizonten. Van sfeervolle culinaire ontdekkingen tot het verkennen van betoverende bestemmingen, onze hoofdpersoon is de belichaming van levensvreugde en nieuwsgierigheid. En als de zon hoog aan de hemel staat, is er niets wat hem/haar tegenhoudt om op reis te gaan naar warme oorden.
Naast een natuurlijke drang om te verkennen, prijkt eerlijkheid en empathie hoog in het vaandel bij deze charismatische persoonlijkheid. Hij/zij omarmt de waarde van oprechtheid in relaties en begrijpt het belang van het luisteren naar anderen. Met een sprankelende glimlach en een gezonde dosis humor weet hij/zij altijd een lach op ieders gezicht te toveren.
Dus, wees voorbereid op een avontuurlijke reis door het leven in het gezelschap van deze geweldige persoon. Samen nieuwe ervaringen ontdekken, genieten van heerlijke maaltijden en de wereld verkennen onder de warme zonnestralen is nog maar het begin van de onvergetelijke momenten die je zult delen.
donderdag 18 mei 2023 om 14:52
Ik ben blij dat ik voldoende heb aan recente foto's.firstnamelastname schreef: ↑18-05-2023 14:27haha wat een idee. Dit is wat chatgpt eruit gooit.
Maak kennis met onze fantastische vriend, een levendige ontdekkingsreiziger met een sprankelende persoonlijkheid! Op 46-jarige leeftijd straalt hij/zij het perfecte evenwicht uit tussen levenservaring en jeugdige energie. Als trotse ouder in een co-ouderschap-regeling heeft hij/zij de kunst van balans en aanpassing tot in de puntjes geperfectioneerd.
Altijd op zoek naar nieuwe avonturen en ervaringen, is deze dynamische ziel gek op het ontdekken van onbekende horizonten. Van sfeervolle culinaire ontdekkingen tot het verkennen van betoverende bestemmingen, onze hoofdpersoon is de belichaming van levensvreugde en nieuwsgierigheid. En als de zon hoog aan de hemel staat, is er niets wat hem/haar tegenhoudt om op reis te gaan naar warme oorden.
Naast een natuurlijke drang om te verkennen, prijkt eerlijkheid en empathie hoog in het vaandel bij deze charismatische persoonlijkheid. Hij/zij omarmt de waarde van oprechtheid in relaties en begrijpt het belang van het luisteren naar anderen. Met een sprankelende glimlach en een gezonde dosis humor weet hij/zij altijd een lach op ieders gezicht te toveren.
Dus, wees voorbereid op een avontuurlijke reis door het leven in het gezelschap van deze geweldige persoon. Samen nieuwe ervaringen ontdekken, genieten van heerlijke maaltijden en de wereld verkennen onder de warme zonnestralen is nog maar het begin van de onvergetelijke momenten die je zult delen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in