Be ik te oud voor het forum?
dinsdag 23 mei 2023 om 09:00
Zo maar een gedachte, vandaag is m'n jongste 41 geworden. Nostalgisch word ik ervan, en tegelijkertijd vroeg ik me af terwijl ik even aan het scrollen was op het forum: ben ik hier eigenlijk niet te oud (voor) inmiddels?
Of zijn er nog meer 50/60 plussers die hier nog, al dan niet actief, meelezen of meeschrijven?
Of zijn er nog meer 50/60 plussers die hier nog, al dan niet actief, meelezen of meeschrijven?
dinsdag 23 mei 2023 om 10:08
Idd, dat maakt een forum zo leuk, allerlei leeftijden, afkomsten etc etc.
Voor iedereen een groene tuin
dinsdag 23 mei 2023 om 10:15
Hier ook 50+. Ik vraag me af of er ook tachtigers meeschrijven hier. Zou ik ergens wel leuk vinden. Ik lees/schrijf al mee sinds 2003 ofzo, maar heb een paar keer van nick moeten veranderen omdat ik dan het wachtwoord niet meer wist en ook niet meer wist welk e-mailadres eraan gekopppeld was. Nu sla ik het wachtwoord op in Google. Dat helpt wel.
dinsdag 23 mei 2023 om 10:19
Jij waardeert de wijsheid van de ouderenGroenTuintje schreef: ↑23-05-2023 10:09En ik kan beter met oudere mensen overweg dan met leeftijdsgenoten of jonger dan ikzelf ben (mid- dertiger)
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
dinsdag 23 mei 2023 om 10:24
Je bent nooit te oud om te leren. Of datgene dat je in het leven geleerd hebt aan anderen door te geven. Of gewoon een beetje lol te trappen.
Ik reken er overigens op dat het forum mij later, als ik gepensioneerd ben, gezelschap gaat houden.
Iedere dag bekende en onbekende stemmen om mee te sparren, je aan te ergeren, om te lachen. En tegen die tijd verschijnen de eerste topics over "dolle pret in het verpleeghuis", "kutkleinkinderen", "hoe manage ik mijn thuiszorgmedewerker", "wat is de beste scootmobiel", en "mijn dementerende man gaat opeens vreemd met de dementerende buurvrouw".
Ik verheug me er nu al op.
Ik reken er overigens op dat het forum mij later, als ik gepensioneerd ben, gezelschap gaat houden.
Iedere dag bekende en onbekende stemmen om mee te sparren, je aan te ergeren, om te lachen. En tegen die tijd verschijnen de eerste topics over "dolle pret in het verpleeghuis", "kutkleinkinderen", "hoe manage ik mijn thuiszorgmedewerker", "wat is de beste scootmobiel", en "mijn dementerende man gaat opeens vreemd met de dementerende buurvrouw".
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
dinsdag 23 mei 2023 om 10:34
merano schreef: ↑23-05-2023 10:24Je bent nooit te oud om te leren. Of datgene dat je in het leven geleerd hebt aan anderen door te geven. Of gewoon een beetje lol te trappen.
Ik ben eerder verbaasd dat hier nog jonge aanwas is. Ik dacht dat forummen voor 20'ers net zoiets was als faxen voor mijn generatie... Ik ben bijna 50 en hang hier nu zo'n 20 jaar (af en aan) rond. Ik denk dat de gemiddelde leeftijd door al die plakkers zoals ik vanzelf meegroeit.
dinsdag 23 mei 2023 om 10:42
Heerlijk!merano schreef: ↑23-05-2023 10:24Je bent nooit te oud om te leren. Of datgene dat je in het leven geleerd hebt aan anderen door te geven. Of gewoon een beetje lol te trappen.
dinsdag 23 mei 2023 om 10:52
Mijn blagen doen niet aan forummen, wel aan discussies op twitterAvena schreef: ↑23-05-2023 10:34![]()
Ik ben eerder verbaasd dat hier nog jonge aanwas is. Ik dacht dat forummen voor 20'ers net zoiets was als faxen voor mijn generatie... Ik ben bijna 50 en hang hier nu zo'n 20 jaar (af en aan) rond. Ik denk dat de gemiddelde leeftijd door al die plakkers zoals ik vanzelf meegroeit.
daar begin ik dan weer niet aan
dinsdag 23 mei 2023 om 11:00
Maleficent schreef: ↑23-05-2023 09:33Bijna 50 maar niet weg te krijgen. Ik vind het ook wel fijn om te zien dat vele van het vaste meubilair hier al jarenlang dezelfde nickname hebben. Lekker herkenbaar.
Ik heb dan weliswaar een nieuwe nickname, maar ga hier al 20 jaar mee. Denk ook wel dat de gemiddelde leeftijd hier een stuk ouder is dan 20 jaar geleden.
Soms wel eens benieuwd of de mensen van echt vroeger die er nu niet meer zijn er wellicht toch zijn onder een andere naam.
Aan de andere kant ook blij dat sommige mensen van echter vroeger er ook echt niet meer zijn.
En nog weer een andere kant. Dat sommige mensen van vroeger er nog zijn, want leuke herinneringen aan.
dinsdag 23 mei 2023 om 11:03
Maar kijkt elke oudere generatie niet erg kritisch naar de jongere generatie? Volgens mij is dat van alle tijden. Ik denk dat de oudere generatie in de flower power periode ook zo hun bedenkingen hadden over de jeugd en hun gedrag.
dinsdag 23 mei 2023 om 11:18
Die generatie ging juist lekker tekeer. Dat waren geen sneeuwvlokjes. Love en seks en rock and roll en bloemen in je haar weet je wel. BH’s verbranden, baas in eigen buik, nieuwe muziek, beetje blowen.
dinsdag 23 mei 2023 om 11:21
Dat ze niks kunnen is ook maar een mening natuurlijk. Dat ze decennia terug kijken te leven natuurlijk ook.
Ik verbaas me wel over hoe traditioneel jonge gezinnen hun taakverdeling vorm geven. Dan lijkt wel een beetje terug in de tijd te gaan.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 23-05-2023 11:23
0.22% gewijzigd
dinsdag 23 mei 2023 om 11:23
Het is boomerpraat inderdaad.
Lijkt me ook heel vervelend als je echt zo negatief denkt over de jongere medemens en niet kan zien dat zij gelukkig anders kijken naar bepaalde ouderwetse nare zaken. Lijkt me ook eenzaam als je dat steeds op die manier moet uiten. Mensen raken je dan zat.
En ze maken ook zat narigheid mee, misschien wel meer dan de generaties na de oorlog.
Jaja.
dinsdag 23 mei 2023 om 11:28
Hier een fossiel met 1 nickchange. Uit pure ellende, het was beter zo.Honolulu schreef: ↑23-05-2023 11:00Ik heb dan weliswaar een nieuwe nickname, maar ga hier al 20 jaar mee. Denk ook wel dat de gemiddelde leeftijd hier een stuk ouder is dan 20 jaar geleden.
Soms wel eens benieuwd of de mensen van echt vroeger die er nu niet meer zijn er wellicht toch zijn onder een andere naam.
Aan de andere kant ook blij dat sommige mensen van echter vroeger er ook echt niet meer zijn.
En nog weer een andere kant. Dat sommige mensen van vroeger er nog zijn, want leuke herinneringen aan.
Ik ben meegegroeid met het forum, en dat zal zo wel blijven. Die ene poging die ze waagden om met het forum te stoppen zullen ze niet nog eens proberen, toch?
dinsdag 23 mei 2023 om 11:29
Voor eeuwig rond de 40.Female_40plus schreef: ↑23-05-2023 11:10Ik zou mijn forumnaam inmiddels moeten veranderen in female_60min
Ik zal nooit stoppen met de koffie.
dinsdag 23 mei 2023 om 11:29
Dat denk ik ook wel. En zoals ik mijn twintiger jaren beleefde > dat was allemaal best heel vrij en zorgeloos. Zo is dat niet voor de huidige twintigers.LuciFee2023 schreef: ↑23-05-2023 11:23
En ze maken ook zat narigheid mee, misschien wel meer dan de generaties na de oorlog.
Stressed is just desserts spelled backwards
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in