Be ik te oud voor het forum?

23-05-2023 09:00 122 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo maar een gedachte, vandaag is m'n jongste 41 geworden. Nostalgisch word ik ervan, en tegelijkertijd vroeg ik me af terwijl ik even aan het scrollen was op het forum: ben ik hier eigenlijk niet te oud (voor) inmiddels?
Of zijn er nog meer 50/60 plussers die hier nog, al dan niet actief, meelezen of meeschrijven?
Volgens mij ben je pas te oud als je alle jongeren over één (negatieve) kam scheert, je niet meer kunt inleven in hoe onzeker jezelf als jonge moeder/starter op de arbeidsmarkt/voor het eerst een serieuze relatie had, en vervolgens met vele jaren levenservaring stoer gaat doen over hoe cool jouw generatie wel niet is/was. Misschien gingen jouw (ik bedoel in het algemeen, niet TO specifiek) twijfels over iets anders dan zonnebrand, maar die twijfels had iedereen ongetwijfeld. Veel mensen lijken dat juist weer vergeten te zijn....
Honolulu schreef:
23-05-2023 12:34
Even voor de duidelijkheid. Ik zit niet te vissen naar je oude nick. Die hoef ik helemaal niet te weten. Maar ik ben dus wel benieuwd of ik je "ken" van vroeger. Dat je zo'n slaak van herkenning zucht: "O, echt, wat leuk dat jij er ook nog steeds bent.". En dat heb ik dus met veel anderen ook. Ben bijvoorbeeld heel benieuwd of de vrouw (ik noem bewust GEEN nick) die bijna life beviel op het forum hier bijvoorbeeld ook nog steeds onherkenbaar rondhuppelt. Haar kind is inmiddels een ruime tiener. En zo nog een aantal anderen waar ik benieuwd naar ben of ze er nog zijn.
Dat vind ik ook leuk. Of ze er nog zijn, en anders hoe het nu met ze gaat.
Een digitale viva reünie.
oudebaas schreef:
23-05-2023 15:33

Overigens vind ik veel jongeren ouderwetser en traditioneler dan de boomers en de gen-x’ers. En ook kwalijke zaken als racisme en homohaat zie je openlijker onder jongeren. Niet alle jongeren natuurlijk, er zijn ook woke jongeren, waarin sommigen ook weer doorslaan. Toch heb ik het idee dat de meer progressievere jongeren in een minderheid zijn en vooral op campussen en de meer welvarende buurten wonen.
Het is juist door de woke invloed dat je weer ouderwetse ideeën ziet, denk ik.
oudebaas schreef:
23-05-2023 16:35
Ik ben nog van het échte biljart. Met twee witte- en één rode bal en zonder die rare gaten in de tafel.
Drie-banden. 😁
Sjulia schreef:
23-05-2023 16:46
Omdat het weer duidelijk de tegenstellingen laat zien? Als in: ik spreek mij uit VOOR X en een ander voelt zich daardoor geroepen om zich uit te spreken TEGEN X?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Sjulia schreef:
dat geloof ik niet
ik denk dat mensen dat graag roepen, om lekker de schuld bij hen zelf weg te halen

je ziet het ook in de ZP-discussie, racisten roepen graag, dat ze nu racist zijn, omdat kick-out zoveel stennis maakt
ja, duh
Maleficent schreef:
23-05-2023 12:38
Ik heb best veel mensen leren kennen in het echte leven die hier vroeger elke dag op het forum zaten (of ik heb er nog contact mee via social media) maar daarvan zijn er nog maar heel weinig actief op het forum.

Ah ok. Dat geldt voor mij minder (toevallig volg ik wel jouw/jullie pagina op FB). Ik ken maar een oude van vroeger in het echte leven (jij kent haar ook :P ) en heb geen flauw benul of ze hier onder een andere nick aanwezig is. Dat zou wel een goeie grap zijn overigens.
dianaf schreef:
23-05-2023 17:01
Omdat het weer duidelijk de tegenstellingen laat zien? Als in: ik spreek mij uit VOOR X en een ander voelt zich daardoor geroepen om zich uit te spreken TEGEN X?
Ja. For every action, there is an equal and opposite reaction.
Sjulia schreef:
Ook in landen waar woke niet of veel minder speelt zie je weer ouderwetse ideeën opkomen. Denk aan de Oost Europese landen aan christelijke Afrikaanse landen met rigide anti-homo wetgeving of aan islamitische landen waar het salafisme meer invloed krijgt.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
50+ maar dat is toch wel een andere generatie dan de 50+ met een kind van 41 :) Mijn oudste is 24 en ik was een jonge moeder, dus voel nog weinig verwantschap met de dames die bij ons in de 50+ fit zwemmen. Die zijn volgens mij eerder richting 70+. Het voelt dus wel echt als een tussengeneratie, waar ik officieel ook toe behoor (de xennials).
oudebaas schreef:
23-05-2023 17:21
Ook in landen waar woke niet of veel minder speelt zie je weer ouderwetse ideeën opkomen. Denk aan de Oost Europese landen aan christelijke Afrikaanse landen met rigide anti-homo wetgeving of aan islamitische landen waar het salafisme meer invloed krijgt.
Maar die hebben ook gewoon toegang tot internet waar je alle westerse woke invloeden tegenkomt. Alleen al op tiktok leeft het allemaal heel erg.
Mijn kinderen maakten kennis met computer en internet toen ze rond de 15 waren. Je moest nog inbellen en het was duur. Mijn jongste had het er laatst nog over, hoe ze in het pré-mobieltjestijdperk met vriendinnen afsprak in het centrum en dat je dan maar moest wachten wanneer en of iemand kwam opdagen, zonder contactmogelijkheid op dat moment. Onvoorstelbaar voor de huidige pubers. Een 10 jaar jongere vriendin kan zich er zelfs niets bij voorstellen!
Vroeger kon je nog ongestoord ' brommers kiek'n zonder dat je bang moest zijn dat je ontdekkingstocht erg op het internet belandde :roll:
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Joppie schreef:
23-05-2023 18:01
Vroeger kon je nog ongestoord ' brommers kiek'n zonder dat je bang moest zijn dat je ontdekkingstocht erg op het internet belandde :roll:
Dat klopt 😂
Hier ook 50+ zoals velen op het forum. Contact met mijn kalverliefde toen ik 13 was, ging via brieven! Zat je minstens een week te wachten tot je weer iets van hem hoorde, want voor bellen waren we te verlegen ofzo en we woonden niet in dezelfde plaats. Da's nog 'ns wat anders dan: "hij heeft me al een uur niet geappt". :rofl:
Dinges
Elizabethie schreef:
23-05-2023 17:44
Mijn kinderen maakten kennis met computer en internet toen ze rond de 15 waren. Je moest nog inbellen en het was duur. Mijn jongste had het er laatst nog over, hoe ze in het pré-mobieltjestijdperk met vriendinnen afsprak in het centrum en dat je dan maar moest wachten wanneer en of iemand kwam opdagen, zonder contactmogelijkheid op dat moment. Onvoorstelbaar voor de huidige pubers. Een 10 jaar jongere vriendin kan zich er zelfs niets bij voorstellen!
Ik ben 41, heb mijn jeugd ook doorgebracht zonder mobieltjes en ík kan het me al nauwelijks meer voorstellen :hihi:
Ik ben hier volwassen geworden, uhuh tik bijna de 50 aan.
En ik blijf hier tot de laatste snik.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Kocht ooit toen de Viva in de jaren 70 een nieuw soort tijdschrift was, dit in de winkel. Tot horreur van mijn ouders. En schrijf ook al lang mee op dit forum. Ooit onder een andere nick.

Dit alles concludeert dat mijn leeftijd 62,5 is.
Everything you see I owe to spaghetti!
Courage schreef:
23-05-2023 23:11
Hier ook 50+ zoals velen op het forum. Contact met mijn kalverliefde toen ik 13 was, ging via brieven! Zat je minstens een week te wachten tot je weer iets van hem hoorde, want voor bellen waren we te verlegen ofzo en we woonden niet in dezelfde plaats. Da's nog 'ns wat anders dan: "hij heeft me al een uur niet geappt". :rofl:
Ik kreeg brieven/ kaartjes van mijn man toen hij zijn dienstplicht vervulde in Duitsland. Dat was dan nu een cifje geweest denk ik :-]
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Courage schreef:
23-05-2023 23:11
Waarschijnlijker; ik heb hem net geappt en hij heeft 2 vinkjes maar reageert niet!!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Sjulia schreef:
23-05-2023 17:31
Maar die hebben ook gewoon toegang tot internet waar je alle westerse woke invloeden tegenkomt. Alleen al op tiktok leeft het allemaal heel erg.
Volslagen nonsens om de schuld van al dat ultra-conservatieve gedachtegoed op de wokebeweging te schuiven. Woke is namelijk zelf ook weer een reactie op ultra-conservatieve opvattingen.
Griebus67 schreef:
24-05-2023 11:07
Volslagen nonsens om de schuld van al dat ultra-conservatieve gedachtegoed op de wokebeweging te schuiven. Woke is namelijk zelf ook weer een reactie op ultra-conservatieve opvattingen.
Ook dat.

Ik zie trouwens wel parallellen tussen (doorgeslagen) woke en het alt-rechtse conservatisme. Beiden hebben een heel scala aan taboes en newspeak. Ook hebben beiden de neiging om alles wat ze niet aanstaat te cancelen en te verbieden. Het zijn beide zeer intolerante en repressieve stromingen.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven