Overmatig drankgebruik op feestjes.

vrijdag 2 juni 2023 om 17:28
Verjaardagen, oud en nieuw, koningsdag, etc, een aantal keer per jaar komt (een deel van) de vrienden/bekenden van mijn partner wel bij elkaar. Zij zijn inmiddels allemaal 50+
Soms laat ik me overhalen om mee te gaan, maar ik loop altijd weer tegen hetzelfde aan: ze drinken allemaal zoveel! Ik kan zelf helemaal niet goed tegen alcohol en heb na 2 wijn of 3 bier echt wel genoeg gehad. Dat kleurt mijn beeld natuurlijk ook wel, maar toch vind ik het best vreemd dat vijftigers nog altijd zo veel achterover slaan op 1 avond. Vooral de mannen staan uiteindelijk altijd zo te lallen met elkaar, ik vind het niet om aan te zien. Het lijken wel studentenfeestjes, dat is toch een keer klaar?
Sommige mensen zie ik maar heel sporadisch, maar ik weet eigenlijk niet wie dat zijn. Want als ik ze zie zijn ze gewoon altijd dronken. Anderen vertellen weleens dat ze de dag erna altijd weer zo brak zijn maar toch de volgende keer weer voor de bijl gaan. En ik begrijp dat dus echt niet.
Wat vinden jullie, moet dit gewoon kunnen (misschien doe je het zelf ook) of zouden mensen op een bepaalde leeftijd een keer moeten leren om maat te houden?
Soms laat ik me overhalen om mee te gaan, maar ik loop altijd weer tegen hetzelfde aan: ze drinken allemaal zoveel! Ik kan zelf helemaal niet goed tegen alcohol en heb na 2 wijn of 3 bier echt wel genoeg gehad. Dat kleurt mijn beeld natuurlijk ook wel, maar toch vind ik het best vreemd dat vijftigers nog altijd zo veel achterover slaan op 1 avond. Vooral de mannen staan uiteindelijk altijd zo te lallen met elkaar, ik vind het niet om aan te zien. Het lijken wel studentenfeestjes, dat is toch een keer klaar?
Sommige mensen zie ik maar heel sporadisch, maar ik weet eigenlijk niet wie dat zijn. Want als ik ze zie zijn ze gewoon altijd dronken. Anderen vertellen weleens dat ze de dag erna altijd weer zo brak zijn maar toch de volgende keer weer voor de bijl gaan. En ik begrijp dat dus echt niet.
Wat vinden jullie, moet dit gewoon kunnen (misschien doe je het zelf ook) of zouden mensen op een bepaalde leeftijd een keer moeten leren om maat te houden?
zondag 4 juni 2023 om 14:58
Charlotte717 schreef: ↑04-06-2023 14:47Ja, dat klopt. Maar met drank op dan kan ik ook andermans ware aard zien![]()
En met boer bedoel ik uiteraard geen landbouwer, maar iemand die zich gedraagt als een boer/onbeleefd gedrag vertoont.
Wellicht een term uit België.
Alsnog zeg je dan dat een boer onbeleefd is. Ook in België.
I wanna live my life with the volume full!

zondag 4 juni 2023 om 17:48
Ik ben ervan overtuigd dat dat voor die persoon geen bewuste keuze meer is, maar gewoon geen maat (meer) kunnen houden.Surebaby schreef: ↑04-06-2023 13:09
Maar ik snap echt die ene kennis niet die letterlijk bij elke gelegenheid zo dronken is, dat je hem al 30 jaar tegen een muur hangend niet aanspreekbaar aantreft op ieder feest na een tijdje.
Naast een dure hobby, wat is daar nou aan?
Net als sommige dronken mensen met eeuwig een kwade dronk, of alleen maar in herhaling vallen en/ of overal kakelend om krijs/brullachen.
Dat wordt toch ook voor jezelf saai?
Die kunnen gewoon niet meer stoppen na 2 drankjes.
Problematisch alcoholgebruik dus.
dinsdag 6 juni 2023 om 16:29
hahaha zie jouw reactie nu pas.
Het nadeel van een keer te diep in het glaasje kijken is dat ik dan maar heel kort slaap, uurtje of twee a drie en daarna niet meer kan slapen.
Dit is wel de reden waarom dit soort feestjes voor mij niet meer veel voorkomen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in