Lijf & Lijn alle pijlers

Welke waterfles

14-06-2023 22:35 34 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet afvallen… dus veel water drinken!! Vorig jaar heb ik de air up gekocht maar dit bevalt me totaal niet dus die gaat de deur uit :byee:. Nu ben ik opzoek naar een waterfles die niet lekt en waar je fijn uit kan drinken. Ik ben bekend met een dopper uit het verleden maar heb toch liever iets met een tuitje denk ik. Welke hebben jullie?
Tupperware eco met de sport-dop.
Lekt echt niet, 25 jaar garantie, en in vele maten te krijgen.
(Heb geen aandelen hoor)

We hebben ondertussen ook de ice versie ervan, die kan je invriezen.
Hebben een gewone schroefdop, maar als ze de vriezer uit zijn doe ik er alsnog een sport-dop van een 'gewone' fles op.

Overigens heeft Dopper ook sport-doppen, maar die vind ik minder lekker drinken.
Ik heb er 1 zonder tuutje.. wel een dubbelwandige want met deze temperaturen vind ik het fijn als het wat kouder blijft.

Ik heb de mijne van mijn werkgever gekregen. Dus geen idee wat voor 1 het er is.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik zweer bij de Camelbak Eddy+!
Ik heb twee van deze units, van Nalgene, onverslijtbaar en 100% lekvrij https://www.bever.nl/p/nalgene-wide-mou ... olour=3544
viamia wijzigde dit bericht op 14-06-2023 23:17
4.26% gewijzigd
Ik vind de de Ion8 echt fijn. Heb jarenlang Dopper gebruikt, maar als die maar even niet goed was dichtgedraaid, was je toch de sjaak. De flessen van Ion8 zijn echt lekvrij. M'n kinderen gebruiken een 500 ml. en zij zijn er echt blij mee. Je hebt leuke kindermotieven en effen kleuren. Ik lijk wel een influencer, maar ben er gewoon blij mee, na een poos speuren naar een goed alternatief voor de Dopper :) En oja, ik gebruik zelf een literfles die ik een keer bijvul, zodat ik zeker weet dat ik aan m'n 2 liter vocht kom.
Nalgene, onverslijtbaar en in allerlei maten en kleuren te koop. Ik heb er meerdere.
Flesje van glas, krijg je iig geen plastic binnen.
Such fun!1
Een fles van waterdrop.
Ik drink gewoon uit een Nalgene literfles. Maar ik houd juist niet van tuutjes.

Afbeelding

Ik heb trouwens ook metalen en glazen flessen met zo’n siliconen hoesje er omheen. Die van metaal is van Sigg, dacht ik.
Hier al jaren Sigg flessen, doppen zijn uit te wisselen dus gebruik ik soms een bidondop en soms een tuitje.
Het enige ‘nadeel’ ze mogen niet in de vaatwasser.
Ik weet niets van gekochte waterflessen maar een fles met wijde hals van polyethyleen lijkt mij het fijnste beet te houden en schoon te maken. Het materiaal is praktisch onbreekbaar.

Verder is het van belang dat hij niet langer dan een paar uur in gebruik blijft en dat er zo weinig mogelijk speeksel in de fles terecht komt omdat dat een ontzettend snel bederf tot gevolg heeft. Het water gaat dan bepaald goor smaken. :) En zitten heel veel bacteriën in je mond plus meestal ook wat etensresten.
Dan moet het maar zoals het kan
Fairytale schreef:
14-06-2023 22:56
Ik vind de de Ion8 echt fijn. Heb jarenlang Dopper gebruikt, maar als die maar even niet goed was dichtgedraaid, was je toch de sjaak. De flessen van Ion8 zijn echt lekvrij. M'n kinderen gebruiken een 500 ml. en zij zijn er echt blij mee. Je hebt leuke kindermotieven en effen kleuren. Ik lijk wel een influencer, maar ben er gewoon blij mee, na een poos speuren naar een goed alternatief voor de Dopper :) En oja, ik gebruik zelf een literfles die ik een keer bijvul, zodat ik zeker weet dat ik aan m'n 2 liter vocht kom.
Ja die gewone Dopper flessen zijn waardeloos.. hoe vaak ik wel niet een lekkende fles heb gehad in de rugzak :P
Voor iedereen een groene tuin
Wie heeft je wijsgemaakt dat je veel water moet drinken om af te vallen
2 liter water drinken is ook als je niet wil afvallen goed voor je. Ik zweer bij rietjesflessen. Ik heb nu de aluminiumversie van Decathlon.
Ik doe al ruim 10 jaar met een Dopper en hij heeft hier nog nooit gelekt. Er zijn ook sportdoppen voor te koop.
Die waterflessen met tuit of rietje vind ik zo snel ranzig worden. Die moet je echt dagelijk uit elkaar halen en met een ragertje ofzo boenen. Anders krijg je geheid dat je fles/water gek gaat ruiken en smaken na verloop van tijd.
Ik dacht dit goed te doen bij een met rietje (geen idee welk merk) maar daar bleek zich toch ergens schimmel te hebben verstopt.. zo ranzig! Dus fles weggekiept en nu gebruik ik de Mepal Ellipse met volle tevredenheid.
Mijn collega heeft zo’n hele grote, met streepjes die aangeven hoe laat je weer moet drinken. Of ie fijn drinkt weet ik niet.
Lila-Linda schreef:
15-06-2023 06:52
Wie heeft je wijsgemaakt dat je veel water moet drinken om af te vallen
Je moet idd echt niet te veel water gaan drinken, kan zelfs gevaarlijk zijn (watervergiftiging).
Voor iedereen een groene tuin
MarindaH schreef:
14-06-2023 23:20
Flesje van glas, krijg je iig geen plastic binnen.

Dit. Jaren een plastic fles gehad zoals een dopper, maar toen ik erover ging nadenken dat ik uit plastic dronk, stond me het tegen. Nu alleen nog maar een glazen fles met beschermhoes. Merk weet ik niet.
Camelbak Chute, in verschillende maten verkrijgbaar. Makkelijk schoon te maken.
stippensokken schreef:
15-06-2023 07:01
Ik doe al ruim 10 jaar met een Dopper en hij heeft hier nog nooit gelekt. Er zijn ook sportdoppen voor te koop.
Ik heb ook een sportdop, alleen ik gebruik hem bijna nooit. Ik giet het water uit mijn dopper gewoon over in een glas of bekertje en drink daar uit. Dan kan ik het gewoon drinken of mijn thee kouder maken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
15-06-2023 08:20
Ik heb ook een sportdop, alleen ik gebruik hem bijna nooit. Ik giet het water uit mijn dopper gewoon over in een glas of bekertje en drink daar uit. Dan kan ik het gewoon drinken of mijn thee kouder maken.
Ik gebruik die aparte dop ook niet hoor, maar TO geeft aan dat ze 'bekend is met een Dopper, maar liever iets heeft met een tuitje'. Voila, die optie is er in principe:
https://shop.dopper.com/nl/accessoires

In het kader van duurzaamheid is dat misschien wel de beste optie, niet wéér een nieuwe fles erbij...
Ik doe juist zonder tuutje want die zijn lastig schoon te houden.

Heb nu ook een Nalgene. Maar wel een met een smallere opening. Heel fijn. Gelijk een liter bij me. Handig in de sportschool.
Kambukka Elton heeft tuitje en is goed afsluitbaar.
Je moet een fles ook in je tas kunnen gooien zonder erover na te moeten denken.
Er is een geïsoleerde versie en een BPA-vrije kunststof, die is iets van €15.
Je kunt ook naar de Lagoon versie kijken.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven