Ervaringen Curacao???
vrijdag 3 juli 2009 om 16:50
Ik en mijn vriend gaan in oKtober , ruim 3 weken naar Curacao!!
We zijn er allebei nog nooit geweest, we zitten in een apartamentje van een kennis met een auto erbij dus we kunnen overal naar toe.. wat raden jullie aan? Wat voral wel en wat vooral niet
Ik heb gehoord dat je voor de meeste stranden moet betalen...
Eten? uitgaan? Daytrips??
Alleen schijnt het in Oktober wel regenseizoen te zijn.. heeft iemand daar ervaring mee?
Alvast heeel erg bedankt als iemand zijn of haar ervaring wil vertellen..!
greetzz summer
We zijn er allebei nog nooit geweest, we zitten in een apartamentje van een kennis met een auto erbij dus we kunnen overal naar toe.. wat raden jullie aan? Wat voral wel en wat vooral niet
Ik heb gehoord dat je voor de meeste stranden moet betalen...
Eten? uitgaan? Daytrips??
Alleen schijnt het in Oktober wel regenseizoen te zijn.. heeft iemand daar ervaring mee?
Alvast heeel erg bedankt als iemand zijn of haar ervaring wil vertellen..!
greetzz summer

vrijdag 3 juli 2009 om 17:44
Wij zijn vorig jaar oktober op curacao getrouwd, hebben vooral mooi weer gehad met heel af en toe een kort regenbuitje tussendoor (even schuilen onder de parasol en daarna weer zonnig). De week voordat wij er waren was er wel echt een storm geweest waardoor ook een deel van het koraal verwoest was en er van een aantal stranden (blue bay) relatief weinig over was.
Meeste stranden moet je idd betalen, maar bedrag valt wel mee (paar gulden). Aanraders qua strand grote en kleine knip, verder vond ik porte marie ook een leuk strandje waar je ook lekker kunt eten.
Verder kun je een dagje naar klein curacao, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de prijs die ze daarvoor vragen eigenlijk te veel vind.
Meeste stranden moet je idd betalen, maar bedrag valt wel mee (paar gulden). Aanraders qua strand grote en kleine knip, verder vond ik porte marie ook een leuk strandje waar je ook lekker kunt eten.
Verder kun je een dagje naar klein curacao, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de prijs die ze daarvoor vragen eigenlijk te veel vind.

vrijdag 3 juli 2009 om 18:07
Inderdaad 3 weken Dushi Korsou , je Padi halen .
Verder ben je een auto echt nodig !
Lekker een dagje naar Westpunt rijden , heerlijke stranden daar onderweg kom je ook nog langs het flamingo park
Elke zondagavond naar Mambo en wet & wild , dinsdagsavonds filmavond op Mambo
Oh en naar Penha en parfums inslaan.
Jan Thielbaai ook altijd leuk en gezellig . Ook kan je heerlijk eten bij Seasons ( is op het park van Papagayo)
Vrijdagsavonds is de Heeren altijd leuk en gezellig.
Weet je , gewoon een kaart kopen op Curacao , en lekker met de auto erop uit.
Waar op Curacao verblijf je ?
Verder ben je een auto echt nodig !
Lekker een dagje naar Westpunt rijden , heerlijke stranden daar onderweg kom je ook nog langs het flamingo park
Elke zondagavond naar Mambo en wet & wild , dinsdagsavonds filmavond op Mambo
Oh en naar Penha en parfums inslaan.
Jan Thielbaai ook altijd leuk en gezellig . Ook kan je heerlijk eten bij Seasons ( is op het park van Papagayo)
Vrijdagsavonds is de Heeren altijd leuk en gezellig.
Weet je , gewoon een kaart kopen op Curacao , en lekker met de auto erop uit.
Waar op Curacao verblijf je ?
vrijdag 3 juli 2009 om 18:08
http://www.kikotakiko.com/
Hier staat heel veel info over feestjes , restaurants links etc
Bovendien grote kans om jezelf terug te zien op een foto op de site.
Hier staat heel veel info over feestjes , restaurants links etc
Bovendien grote kans om jezelf terug te zien op een foto op de site.
vrijdag 3 juli 2009 om 18:33
oktober valt het meestal nog wel mee met de regen.
Als je naar de stranden op Banda Bao gaat, dan hoef je niet te betalen en veel al zijn die stranden veel mooier!!
Snorkelen bij de tug boot (vlakbij baya beach) is een échte aanrader.
Christoffelberg beklimmen, maar wel s ochtends vroeg.
kan in dat park ook erg gaaf mountainbiken (wel pittig)
Shete Boka is leuk om te doen.
Duikcursus ook aan te raden.
sea side terrace is ook er leuk om te eten.
lokaal eten doe je tussen de middag bij Plaza in de stad (erg lekker en niet duur)
niet bij Jaanchi's gaan eten op west punt.
wel naar watamula rijden, het alle westelijkste puntje van het eiland. Langs de noordkant is het altijd erg mooi.
Je kan kitesurfen, windsurfen.
Dagje Klein Curacao zou ik ook zeker doen, maar wel met de mermaid en niet Miss Ann.
nog meer tips nodig?
Als je naar de stranden op Banda Bao gaat, dan hoef je niet te betalen en veel al zijn die stranden veel mooier!!
Snorkelen bij de tug boot (vlakbij baya beach) is een échte aanrader.
Christoffelberg beklimmen, maar wel s ochtends vroeg.
kan in dat park ook erg gaaf mountainbiken (wel pittig)
Shete Boka is leuk om te doen.
Duikcursus ook aan te raden.
sea side terrace is ook er leuk om te eten.
lokaal eten doe je tussen de middag bij Plaza in de stad (erg lekker en niet duur)
niet bij Jaanchi's gaan eten op west punt.
wel naar watamula rijden, het alle westelijkste puntje van het eiland. Langs de noordkant is het altijd erg mooi.
Je kan kitesurfen, windsurfen.
Dagje Klein Curacao zou ik ook zeker doen, maar wel met de mermaid en niet Miss Ann.
nog meer tips nodig?
vrijdag 3 juli 2009 om 18:38
Hoi summer, nou hier de tips van een jaloerse summer
Eerste tip: neem mij mee!! haha..
Heerlijk eiland, ga je duiken? Dat is tip 1, trouwens. Goede is Wedervoort in Boca St.Michiel. Daar kun je ook lekkere vissoep eten na je duikje op hun terras, reastaurant octopus. Ook 's avonds heerlijk zitten op het water.
- Andere tip is een keer gaan lunchen bij Willemstad in die grote hal die daar staat. Het lijkt op een markthal. Elke dag tussen 1200 en 1400 kun je daar belachelijk goedkoop lokaal eten. Prijs is echter niet belangrijkste, wel de smaak!!! En gezellig kletsen met de locals. Zorg dat je op tijd bent! Vraag maar even de precieze naam/locatie na, die ben ik even kwijt, maar iedereen zal weten waarover je het hebt.
- wandelen bij dokterstuin, is leuk: staat een route aangegeven. Mooie planten bekijken etc
- bezoek een van de grote landhuizen (ze staan aangegeven op die kaart die je op het eiland gaat kopen )
- Er zijn een aantal locale eettentjes, die je echt niet mag missen! Vooral als je 3 weken gaat bestaat de kans dat je eens verveeld raakt van de toeristische strip aan de kade in Willemstad, dan kun je nog een aantal kanten op.
Er zit bijvoorbeeld rechts achter het Hilton een mijnheer met een tentje. Hij heet Anthony en verkoopt de heerlijkste vis. Lekker gegrillde grote verse vis met friet of rijst erbij, groente etc. Rijdt naar het Hilton, rechts van het hotel rijd je richting strand. Dan zit links een strandtent (volgens mij Hook's Huts, ook leuk om een avondje naartoe te gaan trouwens, maar wat 'ontwikkelder'). Rechts zit het parkeerterrein van Hook's. Daar rij je voorbij en dan net na het parkeetterrein ga je rechts en zie je aan het water een kleine overkapping staan met wat stoeltjes en tafeltje. Hier moet je zijn. 'S middags zit hier een vismarktje, en kun je hier ook eten.
- ook lokaal eten kun je als je vanaf Willemstad de andere kant op rijdt dan het Hilton. Je rijdt dan naar Avila Beach club etc. Ergens na een hele tijd rijden kom je aan de kant van het strand 2 naast elkaar gelegen restaurants tegen: 'Surf 'n Turf" en nogeen (naam kwijt). Ook hier: lekker lokaal, spotgoedkoop en een verademing na een aantal avonden toeristenmenu. Je eet hier op het strand, met je voeten in het zand trouwens.
Aan diezelfde kustweg vind je aan de andere kant in een buitenwijk van Willemstad een Japans resaturant. Ben de naam weer eens kwijt, maar het kan niet missen.
En nu ga ik zelf eten
Veel plezier!!
Heerlijk eiland, ga je duiken? Dat is tip 1, trouwens. Goede is Wedervoort in Boca St.Michiel. Daar kun je ook lekkere vissoep eten na je duikje op hun terras, reastaurant octopus. Ook 's avonds heerlijk zitten op het water.
- Andere tip is een keer gaan lunchen bij Willemstad in die grote hal die daar staat. Het lijkt op een markthal. Elke dag tussen 1200 en 1400 kun je daar belachelijk goedkoop lokaal eten. Prijs is echter niet belangrijkste, wel de smaak!!! En gezellig kletsen met de locals. Zorg dat je op tijd bent! Vraag maar even de precieze naam/locatie na, die ben ik even kwijt, maar iedereen zal weten waarover je het hebt.
- wandelen bij dokterstuin, is leuk: staat een route aangegeven. Mooie planten bekijken etc
- bezoek een van de grote landhuizen (ze staan aangegeven op die kaart die je op het eiland gaat kopen )
- Er zijn een aantal locale eettentjes, die je echt niet mag missen! Vooral als je 3 weken gaat bestaat de kans dat je eens verveeld raakt van de toeristische strip aan de kade in Willemstad, dan kun je nog een aantal kanten op.
Er zit bijvoorbeeld rechts achter het Hilton een mijnheer met een tentje. Hij heet Anthony en verkoopt de heerlijkste vis. Lekker gegrillde grote verse vis met friet of rijst erbij, groente etc. Rijdt naar het Hilton, rechts van het hotel rijd je richting strand. Dan zit links een strandtent (volgens mij Hook's Huts, ook leuk om een avondje naartoe te gaan trouwens, maar wat 'ontwikkelder'). Rechts zit het parkeerterrein van Hook's. Daar rij je voorbij en dan net na het parkeetterrein ga je rechts en zie je aan het water een kleine overkapping staan met wat stoeltjes en tafeltje. Hier moet je zijn. 'S middags zit hier een vismarktje, en kun je hier ook eten.
- ook lokaal eten kun je als je vanaf Willemstad de andere kant op rijdt dan het Hilton. Je rijdt dan naar Avila Beach club etc. Ergens na een hele tijd rijden kom je aan de kant van het strand 2 naast elkaar gelegen restaurants tegen: 'Surf 'n Turf" en nogeen (naam kwijt). Ook hier: lekker lokaal, spotgoedkoop en een verademing na een aantal avonden toeristenmenu. Je eet hier op het strand, met je voeten in het zand trouwens.
Aan diezelfde kustweg vind je aan de andere kant in een buitenwijk van Willemstad een Japans resaturant. Ben de naam weer eens kwijt, maar het kan niet missen.
En nu ga ik zelf eten
Veel plezier!!
Computer says nooooo
vrijdag 3 juli 2009 om 18:52
quote:summer73 schreef op 03 juli 2009 @ 18:38:
Dat is toch Plaza Bieu (weet niet hoe je het schrijft?) Dat bedoelde Xasi ook volgens mij.
In Boca Sami kun je idd erg goed eten bij Octopus, lekker rustig ook daar.
Vraag aan de beheerder van je appartement waar je in de buurt kunt duiken. Bij veel acco's is er een 'eigen' duikschool/instructeur.
Enjoy!
Dat is toch Plaza Bieu (weet niet hoe je het schrijft?) Dat bedoelde Xasi ook volgens mij.
In Boca Sami kun je idd erg goed eten bij Octopus, lekker rustig ook daar.
Vraag aan de beheerder van je appartement waar je in de buurt kunt duiken. Bij veel acco's is er een 'eigen' duikschool/instructeur.
Enjoy!
vrijdag 3 juli 2009 om 19:19
Mijn tip zou zijn: Verdiep je in de rest van de Caribean. Drie weken Curacao is laaaaang. In anderhalve week heb je echt alles wel gezien. Wij zijn er 12 dagen geweest. Heerlijk! Maar langer zou ik er niet heengaan. Als ik drie weken zou hebben zou ik het combineren met Suriname. Of Aruba en/of Bonaire en/of St. Maarten.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...

vrijdag 3 juli 2009 om 19:41

vrijdag 3 juli 2009 om 19:47
Vrienden van ons die op Curacao wonen zeiden dat het op Curacao ook heel makkelijk te is om tickets te boeken. Alleen moet je dan 2 retourtjes kopen. Handiger is dan inderdaad Suriname - Curacao - N'land, zoals jullie hebben gedaan.
Eerst maar eens richten op Zuid-Afrika (planning: sept./okt.) maar misschien leuk voor volgend jaar!
Eerst maar eens richten op Zuid-Afrika (planning: sept./okt.) maar misschien leuk voor volgend jaar!
vrijdag 3 juli 2009 om 22:11
Helo everybody,
bedankt voor de tips! Echt super, andere summer
ik ga jullie berichtjes uitprinten, want ik weet nu waar ik moet zonnen en eten en winkelen..
Ik heb ook al gehoord dat je goed kunt duiken, mijn vriend is al helemaal enthousiast.. ik weet alleen niet of ik durf..
een dagje bonaire ligt ook wel in de planning, heb gehoord dat dit erg mooi is.. klein curacao
We veblijven vlakbij villa park fontein. (kent iemand dit))
Ik denk dat we de eerste dag een een kaart kopen en maar gaan rondrijden..
Maar superrrrr thanx!!!!
bedankt voor de tips! Echt super, andere summer
ik ga jullie berichtjes uitprinten, want ik weet nu waar ik moet zonnen en eten en winkelen..
Ik heb ook al gehoord dat je goed kunt duiken, mijn vriend is al helemaal enthousiast.. ik weet alleen niet of ik durf..
een dagje bonaire ligt ook wel in de planning, heb gehoord dat dit erg mooi is.. klein curacao
We veblijven vlakbij villa park fontein. (kent iemand dit))
Ik denk dat we de eerste dag een een kaart kopen en maar gaan rondrijden..
Maar superrrrr thanx!!!!
vrijdag 3 juli 2009 om 22:26
Ben er ooit 4 weken geweest, omdat de maatschappij waar ik mee vloog faiiet ging en ik dus vast zat. Het was vooral leuk omdat er vrienden woonden, maar echt na een week heb je het er echt wel gezien. De stranden zijn prachtig, duiken is leuk, er zijn een aantal leuke tochten te maken met een gids, maar er is niet extreem veel te doen. Willemstad is ook niet zo veel en echt overal heb je een auto voor nodig. Dus zoals anderen ook zeiden ga eilland hoppen.
zaterdag 4 juli 2009 om 12:33
quote:varuca schreef op 03 juli 2009 @ 22:26:
Ben er ooit 4 weken geweest, omdat de maatschappij waar ik mee vloog faiiet ging en ik dus vast zat. Het was vooral leuk omdat er vrienden woonden, maar echt na een week heb je het er echt wel gezien. De stranden zijn prachtig, duiken is leuk, er zijn een aantal leuke tochten te maken met een gids, maar er is niet extreem veel te doen. Willemstad is ook niet zo veel en echt overal heb je een auto voor nodig. Dus zoals anderen ook zeiden ga eilland hoppen.
Hoe lang je je kunt vermaken op CUR is voor iedereen anders toch?
Als je van actieve vakanties houdt, tja dan is 3 weken wellicht te lang. Maar als je voor een relaxvakantie gaat dan is het toch prima?
Ben er vorig jaar ook bijna 3 weken geweest (daar getrouwd) Ik vond het heerlijk! Man en ik hebben voornamelijk van elkaar genoten. (en beetje gedoken, gezwommen,geluierd, gelezen, lekker eten en o.a. naar siete bocas geweest, dat was erg mooi inderdaad)
Zou zo weer gaan!
Hoe lang je je kunt vermaken op CUR is voor iedereen anders toch?
Als je van actieve vakanties houdt, tja dan is 3 weken wellicht te lang. Maar als je voor een relaxvakantie gaat dan is het toch prima?
Ben er vorig jaar ook bijna 3 weken geweest (daar getrouwd) Ik vond het heerlijk! Man en ik hebben voornamelijk van elkaar genoten. (en beetje gedoken, gezwommen,geluierd, gelezen, lekker eten en o.a. naar siete bocas geweest, dat was erg mooi inderdaad)
Zou zo weer gaan!
zaterdag 4 juli 2009 om 12:46
Hey Akka, toevallig, ik ben er ook getrouwd, in 2006. Vond het er heerlijk. En naar Curacao gaan voor een actieve vakantie zou ik niet doen, veel te warm (de Christoffelberg inderdaad 's ochtends vroeg beklimmen zoals iemand al aangaf). Wij logeerden in Kura Hulanda (Willemstad) en dan kon je ook naar Kura Hulanda Lodge op Westpunt. Wat een paradijs, schitterend! Lekker met de auto op ontdekkingstocht, vond het een heerlijk oord!
zaterdag 4 juli 2009 om 13:33
zaterdag 4 juli 2009 om 14:40
Kura Hulanda, daar zijn wij doorheen gewandeld, zag er mooi uit, net een klein dorpje. Zelf zaten wij in Avila Beach. Kan ik ook enorm aanbevelen. Voordeel t.o.v. Kura Hulanda, het ligt aan zee, aan een mooie baai. Wel zorgen dat je in de Octagon Wing zit, da's SUPERRRRR.
zondag 5 juli 2009 om 03:21
akka heel goed plaza bieu! netjes geschreven!
Enne op curacao kan je je prima vermaken (doe het toch al zo'n 4 jaar!)
Ja als je niet van zon houdt, dan is het hier misschien wat minder
Duiken moet je gewoon doe joh. doe desnoods eerst een introduik!
En vraag locals voor tips er zijn heel veel dingen te zien, die de gemiddelde toerist niet meemaakt.
zoals bijv de seinpost bij rooi santu, schitterend uitzicht!
je verblijf locatie is op zich qua ligging mooi, lekker rustig. Maar wel uit de route van alles! Alhoewel dat misschien voor jullie meevalt als je afstanden gewend bent.
o ook heel mooi, de blauwe kamer. een onderwater grot die geheel kwalificerend blauw is! (laat je brengen vanaf het strand van st Cruz. (kan er alleen met de boor komen namelijk)
en dus klein curacao, ben van de week weer geweest en moet toch zeggen dat zwemmen met schildpadden geweldig blijft!! en dat lukt daar vrij wel altijd, maar zoals ik zei met Mermaid gaan en niet Miss Ann.
en niet vergeten! CHILLEN OP DE ANTILLEN (=liedje zoek het maar op)
Enne op curacao kan je je prima vermaken (doe het toch al zo'n 4 jaar!)
Ja als je niet van zon houdt, dan is het hier misschien wat minder
Duiken moet je gewoon doe joh. doe desnoods eerst een introduik!
En vraag locals voor tips er zijn heel veel dingen te zien, die de gemiddelde toerist niet meemaakt.
zoals bijv de seinpost bij rooi santu, schitterend uitzicht!
je verblijf locatie is op zich qua ligging mooi, lekker rustig. Maar wel uit de route van alles! Alhoewel dat misschien voor jullie meevalt als je afstanden gewend bent.
o ook heel mooi, de blauwe kamer. een onderwater grot die geheel kwalificerend blauw is! (laat je brengen vanaf het strand van st Cruz. (kan er alleen met de boor komen namelijk)
en dus klein curacao, ben van de week weer geweest en moet toch zeggen dat zwemmen met schildpadden geweldig blijft!! en dat lukt daar vrij wel altijd, maar zoals ik zei met Mermaid gaan en niet Miss Ann.
en niet vergeten! CHILLEN OP DE ANTILLEN (=liedje zoek het maar op)