Einde huwelijk??

04-07-2009 23:18 225 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn naam is Ed, ben 39 jaar. Getrouwd 2 kinderen.

Ik weet niet goed of ik deze topic bij relaties moet plaatsen.

Het volgende:

Onlangs heb ik mijn vrouw bewust bedrogen door te sex chatten.

Bewust want zij ziet de bankrekening en dus ook de telefoonkosten. Zij ziet dit als vreemdgaan en heeft terecht tijd nodig om hier mee om te gaan. Het vertrouwen heeft een flinke deuk opgelopen. Natuurlijk kan ik dit begrijpen maar bij een leuk sex leven had ik nooit gebeld. Dit is geen excuus zoeken maar dat ik ontevreden ben daar is zij wel van op de hoogte.

Zelf heeft zij bewust haar ex vriendje op het werk opgezocht, onder het mom van toevallig tegengekomen.

In mijn optiek is dat meer vreemd gaan dan sex-chatten. Helaas het gaat niet om mij maar om haar. Zeker ook niet bedoeld als wraak actie.

Er zijn ongetwijfeld meer mensen in soortgelijke situaties, dus graag jullie mening hoe hier mee om te gaan!!
OMG......... ZEG GEWOON WAT JE BEDOELT en ga niet zo cryptisch lopen zeuren! Ik zou persoonlijk ook helemaal dol worden van je langdradige geneuzel! Je klinkt als een botte boer en dat vrijen MET je vrouw gaat waarschijnlijk heel lang duren.... Ik denk dat voor jou eerst het investeren in romantiek en intimiteit komt....... En ondertussen kun je best jezelf een handje helpen als je anders de hele dag naar de hemel wijst....... Daar hoef je echt geen publieke dames bij te hebben, want met jezelf is wel zo intiemmmmmmmmmmmm
quote:Tammetuk schreef op 06 juli 2009 @ 23:07:

Op de laatste pagina van dit topic aangekomen begon ik net heel erg de dingen te denken die uiteindelijk Alice33 en AliceV ook precies zo opschreven.

Al met al heb ik het gevoel dat we nog geen steek verder zijn en dat Ed nog steeds niet ziet wat er misschien 'verkeerd' is aan zijn wensen en aan het feit dat zijn vrouw 'maar gewoon moet veranderen'.

Er is niks verkeerd aan Ed zijn wensen, maar het is wel verkeerd om dat als het enige juiste te zien en dan alle gevolgen voor je vrouw als haar eigen schuld te zien. Ik vind het ook jammer dat Ed na 7 pagina's nog steeds niet inziet dat het bijna niet anders kan dan dat dit niet goed kan blijven gaan, zeker als hij zelf al aangeeft dat ieder gesprek over sex nu ontaardt in ruzie en dergelijke. Als je op een gegeven moment alleen nog maar ruzie over sex kunt maken, heeft je relatie volgens mij niet veel kans van slagen meer...

Heb je eigenlijk vóórdat je ging sexchatten je vrouw wel eens verteld dat je het buiten de deur ging zoeken als het er niet iets ging veranderen? Want dat is wat me dwarszit in dit verhaal, dat jij voor jezelf het sexchatten goedpraat, terwijl je je vrouw daarin geen keus hebt gegeven.Volledig mee eens. Ed, je zit m.i. echt in een patstelling. Je moet dit toch echt gaan doorbreken of heb jij een ander voorstel?
@positivodo:
Nou Ed, waar blijft die oplossing van je?! Ik moet morgen weer vroeg op en arbeiten. Heb medelij met een zwangere vrouw en gun me op tijd m'n nachtrust. Dus kom effe over de brug, wil je!
quote:Tammetuk schreef op 06 juli 2009 @ 23:07:

Op de laatste pagina van dit topic aangekomen begon ik net heel erg de dingen te denken die uiteindelijk Alice33 en AliceV ook precies zo opschreven.

Al met al heb ik het gevoel dat we nog geen steek verder zijn en dat Ed nog steeds niet ziet wat er misschien 'verkeerd' is aan zijn wensen en aan het feit dat zijn vrouw 'maar gewoon moet veranderen'.

Er is niks verkeerd aan Ed zijn wensen, maar het is wel verkeerd om dat als het enige juiste te zien en dan alle gevolgen voor je vrouw als haar eigen schuld te zien. Ik vind het ook jammer dat Ed na 7 pagina's nog steeds niet inziet dat het bijna niet anders kan dan dat dit niet goed kan blijven gaan, zeker als hij zelf al aangeeft dat ieder gesprek over sex nu ontaardt in ruzie en dergelijke. Als je op een gegeven moment alleen nog maar ruzie over sex kunt maken, heeft je relatie volgens mij niet veel kans van slagen meer...

Heb je eigenlijk vóórdat je ging sexchatten je vrouw wel eens verteld dat je het buiten de deur ging zoeken als het er niet iets ging veranderen? Want dat is wat me dwarszit in dit verhaal, dat jij voor jezelf het sexchatten goedpraat, terwijl je je vrouw daarin geen keus hebt gegeven.

Natuurlijk heb ik dat wel eens verteld dat ik het buiten de deur zou gaan zoeken, maar dat waren lose dreigementen.

Je kan het goed praten vinden maar achteraf is zij er wel mee geconfronteerd en heb ik haar ook het waarom aangegeven.

Ik heb nooit gesteld om mijn wensen als enige juiste te zien en mijn vrouw hiervan de schuld te geven.

Iedereen is verschillend.

Stel mijn vrouw gaat vreemd, we praten het uit en we blijven bij elkaar. Dan ga ik toch echt bij mezelf na waar ik tekort in ben geschoten en probeer daar dan (gezamelijk) aan te werken ondanks dat zij vreemdgegaan zou zijn.
quote:alice33 schreef op 06 juli 2009 @ 23:17:

Nou Ed, waar blijft die oplossing van je?! Ik moet morgen weer vroeg op en arbeiten. Heb medelij met een zwangere vrouw en gun me op tijd m'n nachtrust. Dus kom effe over de brug, wil je!

Als we bij elkaar blijven zal het wel stiekem vreemdgaan worden.

Trouwens in de hoeveelste maand ben je??

De eerste?? Jongen/meisje?

Blijft het geheimp?

In ieder geval lekker slapen straks en geniet van de zwangerschap
quote:positivodo schreef op 06 juli 2009 @ 23:10:

OMG......... ZEG GEWOON WAT JE BEDOELT en ga niet zo cryptisch lopen zeuren! Ik zou persoonlijk ook helemaal dol worden van je langdradige geneuzel! Je klinkt als een botte boer en dat vrijen MET je vrouw gaat waarschijnlijk heel lang duren.... Ik denk dat voor jou eerst het investeren in romantiek en intimiteit komt....... En ondertussen kun je best jezelf een handje helpen als je anders de hele dag naar de hemel wijst....... Daar hoef je echt geen publieke dames bij te hebben, want met jezelf is wel zo intiemmmmmmmmmmmm

Over een botte boer gesproken en langdradig geneuzel.

Waarom reageer je eigenlijk??
........

Je vindt dus eigenlijk dat je het recht hebt om vreemd te gaan (of te sexchatten) en daarmee je vrouw ontzettend te kwetsen , als je daar maar vantevoren een waarschuwing voor geeft, haar de kans geeft iets aan de situatie te doen, en het bedoelt als een soort wake-up call.

En daarna verwacht je dat ze gaat nadenken over wat ZIJ nu fout heeft gedaan en daarin gaat veranderen, zodat jij niet stiekem naar de hoeren hoeft te gaan.

En verder gaat je relatie prima?
hahahahahahahah, om heel eerlijk te zijn: jou sex-leven (of beter het gebrek aan sex-leven) is voor mij precies het juiste vermaak voor een avond na een dag hard werken. ff de buikspiertjes trainen, lekker wild sexen en dan slapen.... sterkte, je zult het nodig hebben....... *ligt dubbel van het lachen dat dit soort mannen überhaupt vreemd denkt te kunnen gaan in real life*
quote:positivodo schreef op 06 juli 2009 @ 23:51:

hahahahahahahah, om heel eerlijk te zijn: jou sex-leven (of beter het gebrek aan sex-leven) is voor mij precies het juiste vermaak voor een avond na een dag hard werken. ff de buikspiertjes trainen, lekker wild sexen en dan slapen.... sterkte, je zult het nodig hebben....... *ligt dubbel van het lachen dat dit soort mannen überhaupt vreemd denkt te kunnen gaan in real life*Dan wens ik je veel plezier en straks lekker slapen.
dank je, enneh, let jij een beetje op je telefoonrekening? 't is toch veel geld voor geen wip hahahahahah
quote:AliceV schreef op 06 juli 2009 @ 23:47:

........

Je vindt dus eigenlijk dat je het recht hebt om vreemd te gaan (of te sexchatten) en daarmee je vrouw ontzettend te kwetsen , als je daar maar vantevoren een waarschuwing voor geeft, haar de kans geeft iets aan de situatie te doen, en het bedoelt als een soort wake-up call.

En daarna verwacht je dat ze gaat nadenken over wat ZIJ nu fout heeft gedaan en daarin gaat veranderen, zodat jij niet stiekem naar de hoeren hoeft te gaan.

En verder gaat je relatie prima?Zo kan je het inderdaad stellen, hoe tegenstrijdig het klinkt.
quote:positivodo schreef op 06 juli 2009 @ 23:55:

dank je, enneh, let jij een beetje op je telefoonrekening? 't is toch veel geld voor geen wip hahahahahahHeb je helemaal gelijk in.
Zo kan je het inderdaad stellen, hoe tegenstrijdig het klinkt.[/quote]

Soms klinkt iets tegenstrijdig, en soms IS het gewoon tegenstrijdig. Volgens mij is dit duidelijk een gevalletje IS......

*pakt twee glazen wijn en verteld alles in geuren en kleuren aan manlief die met z'n ogen blijft rollen*
Wat een lullige postings , Positivo , om iemand nog even onder de neus te wrijven hoe geweldig je het voor elkaar hebt en te laten merken hoe looserig je iemand vindt die dat niet heeft ........
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
tja, de één vind dit lullig, en weer een ander (zoals ik) vind met name zijn gedrag mbt zijn vrouw niet normaal......
Hoi Ed,

Je relatie is prima maar je sexleven niet.... Geloof me dan klopt er iets niet. Goed dat je relatietherapie voorsteld maar als zij niet wil kun je ook zelf gaan of naar een sexuoloog. Misschien moet je je vrouw anders benaderen zodat ze wat meer open staat voor je weet wel wat. Ondertussen naar de sportschool om een goddelijk lichaam te trainen, de vuilniszak buiten zetten en je vrouw in de wattten leggen zonder direct iets terug te verwachten zie het als een lange termijn investering.

Oftewel maak je vrouw het hof. Blaas eerst eens wat passie in jullie leven!

ps jullie zijn geen van beide vreemdgegaan maar sexchatten is wel een actie met averechtse werking ( en ik maar denken dat mannen logisch zijn)
quote:positivodo schreef op 07 juli 2009 @ 00:15:

tja, de één vind dit lullig, en weer een ander (zoals ik) vind met name zijn gedrag mbt zijn vrouw niet normaal......Omdat ? Hij maar moet pikken dat hij zijn hele leven ruksex zal hebben als hij bij haar blijft ?
Jane , denk je dat hij in het begin van zijn relatie haar niet het hof heeft gemaakt ? Toen wilde ze ook al niet pijpen waarschijnlijk .

Tuurlijk helpen alle kleine beetjes mee , tuurlijk bestaat er zoiets als een viceueze cirkel ....maar om nou kutklussen te gaan doen in de hoop dat je ook eens geniet ........... waarschijnlijk zet Ed fluitend de vuilnisbakken 's morgens buiten omdat hij die nacht zo heerlijk geeft gewipt .

We koppen hem terug ; hoe gemeend zijn die klusjes dan ?

( Ed mag vooral niet willen dat ze lingerie dxraagt voor hem , want dat komt niet dan uit haarzelf , maar hij moet wel ineens een totaal andere vent uithangen ? )
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 juli 2009 @ 00:35:

Jane , denk je dat hij in het begin van zijn relatie haar niet het hof heeft gemaakt ? Toen wilde ze ook al niet pijpen waarschijnlijk .

Tuurlijk helpen alle kleine beetjes mee , tuurlijk bestaat er zoiets als een viceueze cirkel ....maar om nou kutklussen te gaan doen in de hoop dat je ook eens geniet ........... waarschijnlijk zet Ed fluitend de vuilnisbakken 's morgens buiten omdat hij die nacht zo heerlijk geeft gewipt .

We koppen hem terug ; hoe gemeend zijn die klusjes dan ?

( Ed mag vooral niet willen dat ze lingerie dxraagt voor hem , want dat komt niet dan uit haarzelf , maar hij moet wel ineens een totaal andere vent uithangen ? )

Voor alles geldt, als je geen zin hebt in iets moet je het niet doen. Als je iets wil veranderen verander....

Zoals je zelf al zegt er bestaat inderdaad een vicieuze cirkel. Soms is het handig een relatie nieuw leven in te blazen en moet je er wat energie lees passie insteken.

Als je even naar de bovenkant van mijn bericht kijkt zie je ook iets over een sexuoloog.....
Ed, wat een vervelende situatie. Ik kan me je frustratie voorstellen. In feite heb je een hoop dingen geprobeerd en je loopt toch tegen die muur aan.

Ik heb geen tips voor je omdat ik denk dat je niet zoveel kunt doen nu. Je kunt het niet afdwingen, als ze moeite heeft met genieten van seks ligt de oplossing daarvoor in haarzelf als ik je postings zo lees.

Ik denk dat vreemdgaan geen oplossing is omdat je intimiteit wil, het liefst met je vrouw. Dat blijkt alleen al uit de tijd die je haar hebt gegeven en dat je pas na 10 jaar zoiets doet. Ik bedoel dit niet als morele terechtwijzing trouwens maar meer dat ik het gevoel krijg uit je postings dat het in feite niet is wat je wil, alleen dat je er zo wanhopig van wordt, van de situatie (en begrijpelijk naar mijn idee).

Het enige wat ik kan bedenken is dat er misschien manieren zijn om haar te interesseren, te prikkelen voor seks en seksuele intimiteit. Mooie boeken, soft erotische films. Je geeft aan dat ze een laag zelfbeeld/lichaamsbeeld heeft en bezig is met wat anderen van haar vinden. Misschien kun je het daar 's over hebben met haar, haar op een leuke manier stimuleren om toch gelukkiger te worden met haarzelf en haar lichaam. En vooral niet pushen, maar juist betrokken zijn en haar laten voelen dat ze het waard is om beter over zichzelf te denken. Wie weet kan ze iets fysieks gaan doen (bijv yoga) waardoor ze meer contact maakt met haar lijf, het meer gaat ervaren.

Het lastige is, je wil nu een oplossing. En dat kan ik me goed voorstellen. En ik vraag me af of investeringen hierin gaan helpen. Maar je houdt van haar en je wil niet uit elkaar. Probeer te bedenken wat een effectieve manier is om hier constructief mee om te gaan. Niet vanuit wat jij nodig zou hebben maar kijk 's goed naar je vrouw. Wat voor mens is ze? Hoe denkt ze, voelt ze, doet ze? Misschien kun je een manier vinden die tegemoet komt aan wat zij nodig heeft.

Succes gewenst iig.
quote:Eduitzeeland schreef op 06 juli 2009 @ 22:47:

[...]

Een soort advies hoe ik met deze situtie moet omgaan zonder haar te kwetsen, met het idee dat zij verandert (tegen beter weten in)

Je wil de relatie behouden.

Je zou de afwezigheid van sex accepteren als de oorzaak voor jou begrijpelijk was

Je weet dat je vrouw het niet accepteert als je vreemd gaat

Je weet dat je vrouw niet zal veranderen.

Je hebt geen advies nodig, je kent het antwoord al.
Ik pijp hem niet meer

Sluit erg goed aan bij dit topic ; de ándere kant , zeg maar .
Hebben jullie wel door dat Ed zijn toekomstige vreemdgaan zit goed te praten? Daarom heeft hij natuurlijk dit topic geopend; Al het advies dat wij hem geven schuift hij direct terzijde (kan niet, lukt niet, werkt niet) maar uit elkaar gaan wil hij ook niet.

En tja, dan blijft er nog maar EEN mogelijkheid over.... logisch!

En dan nog beweren dat zijn relatie goed is....

(Ed, ik heb ook niet het idee dat je sarcasme begrijpt. )
Hoe kun je serieus beweren dat je van je vrouw houdt? Nu ik erover nadenk, vraag ik me trouwens af of je dat in dit topic al eens gezegd hebt, het enige is de kras op je plaat 'we gaan niet uit elkaar',wat een heleboel andere dingen kan betekenen maar niet perse liefde hoeft te zijn.

Hoe kun je serieus beweren dat je 'intimiteit' wil met je vrouw, maar dan toch sex buiten de deur wilt halen? Dat komt niet eens in de buurt van intimiteit!

Waarom kom je nog steeds terug naar dit topic, als je toch alleen maar je eigen 'oplossing' blijf herhalen en totaal geen inzicht laat zien dat je ideeën en goede tips van forummers hier ook wel eens uit wilt proberen. Laat staan dat je bereidheid toont om zelf te veranderen! Dat heb je blijkbaar al 10 jaar geprobeerd en daar heb je genoeg van, maar waarom open je dan überhaupt nog een topic?

Ik begrijp het niet hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven