Hysterisch gedrag

07-07-2009 21:36 1027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ben nieuw op dit forum,maar ik moet toch even iets kwijt.

Heb sinds 3 maanden een paar dates gehad met een hele leuke jongen.

Hij heeft mij benaderd en ben weer zo naief om de hele dag op een sms-je te wachten.

Zaterdag zouden we voor het eerst samen uitgaan en toen ben ik helemaal doorgedraaid thuis.

Ik klamp me direct vast en weet dat dit niet goed is.

Hij heeft zelf al ellende genoeg met zijn ex-vriendin,die ook wanhopig is.

Zaterdag heeft hij mij op mijn slechts gezien,ik flipte en heb onze avond verziekt.

Heb nog wel een berichtje gehad dat ie niet boos was en dat iedereen wel eens in een dipje zit,maar ik bleef maar zeggen dat ik van hem hield....

Kan mezelf wel voor mijn kop slaan met dat hysterische gedrag.

Wat denken jullie,zal ik afstand houden en wachten op zijn reactie.

Weet zeker dat hij erg geschrokken is...
quote:wuiles schreef op 07 juli 2009 @ 21:52:

[...]

Een kwartier geleden hadden jullie een paar dates gehad. Hoe zit dat?hij is een paar keer bij mij thuis geweest.
Maar waarom was je overstuur dan (toen je vriendin langs kwam)?
ging ie niet omdat je overstuur was, of was je overstuur omdat jullie niet gingen?
En waarom troost zij je dan niet maar gaat ze je bijna vriendje bellen?
quote:citronella schreef op 07 juli 2009 @ 21:56:

ging ie niet omdat je overstuur was, of was je overstuur omdat jullie niet gingen?....nu raak ik ernstig in de war ...
Ik zou enorm afknappen op je gedrag. Verliefdheid leuk maar hysterische taferelen mogen van mij de prullenbak in.
Je hebt een probleem met je eigenwaarde en zelfbeeld. Je klampt je vast, je geeft de man een opdracht mee: maak me gelukkig, troost me. Als hij eventjes geen tijd voor je heeft word je hysterisch want je hebt hem NU NODIG!!!

Niet doen, hij zal vertrekken. Niet claimen. Niemand wil geclaimd worden en je hysterische gedrag maakt je ernstig onaantrekkelijk.

He, been there hoor. Schaam je niet, ga eens wat doen aan je afhankelijkheidsprobleem en onthoud: een relatie is leuk maar moet geen invulling zijn van je leven.
En ik word bijna hysterisch zo Kan je wat duidelijker zijn Sheera?
Wacht even hoor, ik ben geloof ik niet snel van begrip vandaag.

Hij was dus niet bij jou toen je flipte?

Je vriendin heeft hem toen gebeld met de mededeling dat jij aan het flippen was, en toen kwam hij langs.

Toen hij er was, wilde jij alsnog met hem uitgaan (vandaar dat je je ging opmaken) . Maar toen wilde hij niet meer.

Vervolgens heb je gehuild. (van teleurstelling of boosheid of wat?)

Jullie zijn nog niet eerder samen uit geweest maar hij is wel een aantal keer bij jou thuis geweest en blijven slapen.

Klopt het zo?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik snap er ook niets van hoor, ik vraag maar wat...

sinds 3 maanden een paar dates, zij is zo naief om op een sms'je te wachten, nu eerste date, en toen hysterisch geworden, schiet mij maar lek..
mij ook...pang
Als ik het goed begrijp kennen jullie elkaar dus al wel (een beetje) maar hadden jullie nog niet samen een date gehad. En jij vond dat spannend/eng omdat het voor jou een tijd geleden is dat je gedate hebt omdat je eerst een langdurige relatie had en deze relatie is overgegaan doordat je toenmalige vriend/man overleden is. Begrijp ik het zo goed?

En jou vriendin die kent hem ook begrijp ik want zij had zijn telefoonnummer begrijp ik.

Kun je wellicht iets uitgebreider uitleggen wat er gebeurt is? Dat helpt dan kunnen anderen, zoals ik, je hopelijk beter helpen en ook een beter luisterend oor bieden.

Sterkte want het is soms ook gewoon erg verwarrend allemaal.
Oh, kijk, Digitalis doet een korte samenvatting, nu snap ik het beter. Sorry, niet de bedoeling om de gek met je te steken meis. Maar zorg dat je vriendinnen niet meer je bijna-vriendje bellen als je flipt. En je maakt het veel te belangrijk die dates, als jij zo gaat flippen bij het idee van een bijna-date, en wel of niet een sms'je dan moet je even afstand houden, voor zijn en jouw bestwil. Daar komt niets goeds van..
De volgende keer dat je flipt (wat dat dan ook mag zijn) kun je misschien beter je date afbellen en een nieuwe afspraak maken voor als je gedeflipt bent ipv hem alsnog te laten komen.
quote:2Italy2 schreef op 07 juli 2009 @ 21:57:

En waarom troost zij je dan niet maar gaat ze je bijna vriendje bellen?Ik wilde zelf dat hij kwam.
Hi Sheera,

Aangezien je geen vraag hebt maar alleen je verhaal kwijt wil; kun je ons vertellen:

A) waarvan je flipte

B) wat je deed toen je flipte

C) wat er gebeurde toen hij kwam.

Dank!
Om je te troosten of....waarom?
quote:Digitalis schreef op 07 juli 2009 @ 21:58:

Je hebt een probleem met je eigenwaarde en zelfbeeld. Je klampt je vast, je geeft de man een opdracht mee: maak me gelukkig, troost me. Als hij eventjes geen tijd voor je heeft word je hysterisch want je hebt hem NU NODIG!!!

Niet doen, hij zal vertrekken. Niet claimen. Niemand wil geclaimd worden en je hysterische gedrag maakt je ernstig onaantrekkelijk.

He, been there hoor. Schaam je niet, ga eens wat doen aan je afhankelijkheidsprobleem en onthoud: een relatie is leuk maar moet geen invulling zijn van je leven.Je hebt gelijk, ik heb hem al eerder verteld dat ik mezelf niet in hem wil verliezen en zal hem voorlopig even met rust laten.
- dit verhaal roept teveel vragen op, en antwoorden ho maar, zou het een quizzzz zijn? -
En waarom zijn jullie uiteindelijk niet meer uitgegaan? Want ik begrijp dat jij op een bepaald moment je wilde gaan opmaken om alsnog te gaan?

Of was je te dronken
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:ossiepossie schreef op 07 juli 2009 @ 22:07:

De volgende keer dat je flipt (wat dat dan ook mag zijn) kun je misschien beter je date afbellen en een nieuwe afspraak maken voor als je gedeflipt bent ipv hem alsnog te laten komen. Die kende ik nog niet!
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
quote:lolapaloeza schreef op 07 juli 2009 @ 21:58:

Wacht even hoor, ik ben geloof ik niet snel van begrip vandaag.

Hij was dus niet bij jou toen je flipte?

Je vriendin heeft hem toen gebeld met de mededeling dat jij aan het flippen was, en toen kwam hij langs.

Toen hij er was, wilde jij alsnog met hem uitgaan (vandaar dat je je ging opmaken) . Maar toen wilde hij niet meer.

Vervolgens heb je gehuild. (van teleurstelling of boosheid of wat?)

Jullie zijn nog niet eerder samen uit geweest maar hij is wel een aantal keer bij jou thuis geweest en blijven slapen.

Klopt het zo?helemaal
Freud wist de oplossing wel: Op basis van zijn werk ontwikkelde Sigmund Freud zijn theorie over conversieneurosen, waarbij psychische problemen zich uiten in lichamelijke symptomen. Meer specifiek gebruikte men het woord hysterie voor de onrust die men waarnam bij seksueel onbevredigde vrouwen. Van hysterie was sprake wanneer het eigen zaad dat de vrouw zou produceren, zich ophoopte en niet geloosd kon worden bij gebrek aan seksuele kontakten. Voor de behandeling bracht de vroedvrouw of de arts uitkomst: door de vrouwelijke genitaliën te masseren trachtte men deze vrouwen tot orgasme te brengen en daarmee de onrust weg te nemen. Ook werden hiervoor waterstralen en (later) vibrators gebruikt.

Bron: wikipedia
We weten nog steeds niet hoe je flipte voor je vriendin kwam. Gooide je meubels uit het raam, was je de naam van de date met voedsel op de muur aan het schrijven, was je aan het gillen of rondjes door het huis rennen? Of was je gewoon een beetje zenuwachtig en had je trillende handen? Wat bedoel je nou precies met flippen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven