Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Anais, dat geldt ook voor Tenerife, je bent er zó!

In Spanje kun je als vrouw lekker doorzakken en flirten, geen probleem. Wel zorgen dat ze je niet kennen, anders wordt het doorgeluld
Ooooe het gaat over drank! Na eten is dat mijn favoriete onderwerp... ;o)

Ik heb net de boodschappen gedaan (moeder komt morgen, dus volle koelkast benodigd) en heb net wat wijn en bier-van-onbekend-merk ingeslagen. We hebben een nieuwe Aldi in de buurt en ik moet zeggen, heulemaal niet verkeerd. Aldi's zijn niet meer zoals de Aldi's vroeger waren in NL. Maar ze hebben geen merkproducten, en voor sommige dingen is dat lastig. Ik heb Duits bier gehaald, Frankfurter, en Vent zegt dat het prima is. Voor mezelf heb ik een paar flessen rose gehaald, maar nog niet geprobeerd.

Heb trouwens ook nog steeds anderhalve fles campari staan, geloof dat mijn campari-jus-fase een beetje voorbij is.
quote:chicha schreef op 08 juli 2009 @ 21:51:

Meeten lijkt me leuk! Het probleem is ons topic... emigranten. We wonen te ver uit elkaar.Echt jammer he. Oh men, kun je je voorstellen, met z'n allen bij Anais!
Efes is ook lekker bier. Mmmh.. bier. Zal ik nog een flesje opentrekken?? Ik heb nog een paar biertjes liggen in de koelkast.

Ja, ik doe het.

Ik denk dat het overal hetzelfde is op scharrel/liefdes/flirtgebied. Alles kan, als je het maar tactisch aanpakt. Niet openlijk met het halve dorp zoenen en sloeren, maar stiekem. Apart van elkaar vertrekken enzo.

Hier ben je ook een sloerie als je elke dag van de week met iemand anders naar huis gaat. Logisch ook wel.

Alleen jullie en een paar sloerievriendinnen (zelfde zielen) weten wat ik zoal uitvreet. Of nou ja, bijna alles .

Oja, dat vliegveld.. Hahahahah.. Ja, dat ging bij Ine natuurlijk ook niet vanzelf - no suprise. Bijna mijn vlucht al gemist, omdat ik met scharrel van bil was gegaan in Munchen en me verslapen had.. Toen geland in Antalya (prachtig mooi trouwens, met al die lampjes enzo - het was laat in de avond).

Mobiel aan. Shit, pincode vergeten. Drie keer de verkeerde en sim geblokkeerd. Geen puk meegenomen, geen mobiel nummer van vriendin op een papiertje geschreven, dus lichte paniek. Toen douane. Waar is uw visum. Visum? Wat voor visum?? Nou, gewoon een visum. Ik weet niks van een visum!

Die douanemensen zuchten en steunen om die debiele oen die ik ben. Daar en daar kon ik het dan wel halen. Huh??? Waar en wat moet ik halen???

Een man kon het dan toch niet over zijn hart verkrijgen en is met me meegelopen. Stempeltjestickertje10euro en klaar.

Gelukkig stond er toen een taxi op me te wachten en had ik in het vliegtuig een fles whisky gekocht, want daar had ik op dat vliegveld niet echt meer het geduld en de geestelijke ruimte voor.

Maar ik weet waar de shop zit . Daar ben ik toen langsgerend..

Die prijzen vallen idd flink mee, Disco. Wij dronken heel veel Ragners, lekker fris. En ik ben absoluut caipirinhafan.

Die zoete mixjes met room enzo vind ik helemaal niks. Die room valt me niet lekker.

Chicha, je kunt toch naar Turkije vliegen? Neem je de heks mee. Heeft ze geen vakantie in het najaar? Of aan het eind van de zomer? Jij hebt alle tijd van de wereld, dus geen echt excuus!
Ik vind dat meeten best kan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ainne schreef op 08 juli 2009 @ 22:12:

[...]

Echt jammer he. Oh men, kun je je voorstellen, met z'n allen bij Anais! Zou inderdaad wel tof zijn.
Snjókorn falla, á allt og alla
@ ine hahahaha hahahaha hahaha hoe typisch!! hahaha

ik zie het ook echt zoooo voor me... hahahah

en campari.. sinds ik die rode bladluisbeessies heb gezien heb ik er niet meer zo'n trek in

das wel een beetje nadeel van zo'n all incl hotel (tenminste die waar wij zaten) daar hadden ze natuurlijk alleen maar alcohol (en veullll ook,) maar nix geen merk ofzo, gewoon wodka en gin en van die kleurdrankjes...

zo sterk (3 ijsblokken, de rest wodka, gin en kleurspul) mn maag draaide er goed van op zn kop. ik ben meer van de subtiele mixjes en dan daar veel van, dan 1 zo'n beker met 'vergif'
quote:Rubis schreef op 08 juli 2009 @ 18:55:

Lapin nodigt ons uit!!! Lapin, ik ga wel even een goed woordje voor je doen. Na een weekje Antalya komen we nog met zijn allen een week jouw wijnkelder leegzuipen, wat auto's van de buren bekrassen, je honden heropvoeden, verkleedpartijtjes houden met jouw kleren, schoenen, tassen, genieten van je kookkunsten, je tuin een beetje onderhouden, je nieuwe bed uitproberen en je dropvoorraad plunderen.

Hohohohoho Rubis

Lijkt me best een leuk feest worden trouwens. Ruimen jullie dan daarna de boel ook weer op? Lapinlief zegt trouwens dat dan het slot op de wijnkelder gaat. *ik weet waar de sleutel ligt *
En anders breken we die deur wel open, gaat wel lukken met z'n tienen
Haha Ainne, nu word ik een beetje zenuwachtig, hihi

Ik moest trouwens ook vreselijk lachen om dat verhaal van Ine op het vliegveld zonder visum, muts

Vrijdagavond heb ik een blinddate met 2 nederlandse dames die hier in de buurt wonen. Mijn vriendin (die uit Spanje, die hier nu woont) zat een beetje te neuzen op het Zwitserland forum en vond een oproep daar van iemand die op zoek was naar nederlandse contacten. Nu hebben we met zijn vieren afgesproken vrijdagavond in het restaurant van 1 van die dames, we gaan een 'bakkie doen'

Ik zou jullie allemaal heel erg graag een keer ontmoeten. Het is hier altijd zo onwijs gezellig en ik heb het gevoel dat ik jullie al jaren ken. Gek is dat eigenlijk.
quote:Ainne schreef op 08 juli 2009 @ 23:23:

En anders breken we die deur wel open, gaat wel lukken met z'n tienen

Ainne, dat lukt je nooit. Het is de deur van de schuilkelder, 20 cm dik massief beton

Ja, Lapinlief weet wel waar hij zijn wijn moet bewaren.
quote:lapin schreef op 08 juli 2009 @ 23:51:

[...]

Ainne, dat lukt je nooit. Het is de deur van de schuilkelder, 20 cm dik massief beton

Ja, Lapinlief weet wel waar hij zijn wijn moet bewaren.Daar maak ik me geen zorgen om Lapin, dynamiet werkt toch wel?
Ik begin me een beetje zorgen te maken na het laatste bericht van Anais
quote:lapin schreef op 09 juli 2009 @ 09:14:

Ik begin me een beetje zorgen te maken na het laatste bericht van Anais

Daar kan ik me iets bij voorstellen.

Ik neem aan dat ik dan "ineens wél" m'n zaagje, hamer en tangen mee mag nemen??
quote:Ine schreef op 08 juli 2009 @ 22:22:

Hier ben je ook een sloerie als je elke dag van de week met iemand anders naar huis gaat.Ha ha haaaa (Ik wilde hier de rollende smily zetten maar hij doet het niet...)
Je moet de smilies typen momenteel, heel irritant. Rollende smiley is volgens my dubbele punt rolling dubbele punt. Even proberen:

Wahaaay!
Lapin, no worries. Als je nu stiekem een extra sleutel na laat maken, kan hij die andere verstoppen waar en wanneer hij wil.. wij zijn binnen!!

En dan komt Snjokorn ineens met een gereedschapskist het vliegveld af . Mevrouw, wat denkt u te gaan doen met dat gereedschap.. En nou, gewoon.. een wijnkelder openbreken - wat dacht u dan? ;)

Ik ben ook echt de enige hier met die abnormale acties enzo.. Hoe kan het dat jullie dat nooit gebeurd? Of vertellen jullie het gewoon niet hier.. dat kan ook.
daar ben ik weer!!!

De reis was fantastisch, vliegen met singapore is geweldig!!!!

we zijn hier nu 2 dagen en het is zo indrukwekkend!!!

we hebben veel te regelen en we zijn al naar 1 makelaar geweest voor een definitief huis, het tijdelijk onderkomen is ook heel relaxed, met uitzicht op de oceaan, Cronulla is heel leuk, het weer is lekker, totaal geen winter zoals wij het kennen, in de avond een jogginpak , maar overdag wordt het al snel heel aangenaam.

de shoppingcenters zijn inmens!!

en bij mijn vriendin hier zitten de kakatoes op het hek in de tuin en ik keek gister rechtstreeks in de snufferd van een possum.

echt te gek, de jetlag valt mee, we hebben heel lang geslapen vandaag en zijn er eigenlijk al overheen.

we gaan vh weekend de stad bekijken met iemand die al de weg weet, ben erg benieuwd.

lieve groetjes
Wat wil je horen dan?? Dat toen ik vorig jaar ging verhuizen de kledingkast uit elkaar heb laten vallen (het is niet eens mijn eigen kast) en dat 'ie nu of tegen een muur moet staan of gestut moet worden zodat ik 'm kan gebruiken??
Welcome down under Sarah.
Ine, nee hoor, don't worry. Ik ben ook af en toe zo stom als het achtereind van een varken. Alleen zorg ik er voor dat het mijzelf niet gebeurdt, maar anderen.

Zo bracht ik een paar maanden geleden een vriendin naar het vliegveld hier. Ze had een behoorlijk gevulde beautycase bij zich en een koffer, maar ze mocht maar 1 stuk bagage inleveren. Voor de beautycase moest ze dan apart bijbetalen. Dus ik zeg tegen haar 'dan neem je die beautycase toch gewoon mee als handbagage', 'geef maar even aan mij dat ding bij het inchecken, dan zien ze niet dat je 2 stuks handbagage bij je hebt'. Bij de bagagecheck zet ze dus dat ding (gevuld met grote flessen parfum en dure cremes) op de band voor het rontgenapparaat en krijgt natuurlijk te horen dat dat niet mee mag het vliegtuig in .

Moest ze weer helemaal terugrennen naar de incheck om dat ding af te geven en bij te betalen. Ze miste er bijna haar vliegtuig door. En bedankt Lapin
Sarah, ik ben jaloers. Dat klinkt wel heel erg gaaf. Neem je wel een huis met een extra logeerkamer? We zijn hier toch reizen aan het voorbereiden, komen we meteen even een weekje naar jou toe (nadat we mijn wijnkelder hebben geplunderd).

Ik hoop dat je snel een leuk huis vind.

Snjokorn, gewoon de zaag erin, in die kast
Oh, pfieuw. Alleen zijn jullie zo slim om het hier niet te vermelden . Speltip 14, Ine, vermeld niet al je blunders in het openbaar.

Ik ga me nu buigen over een groot deel van de bende in de administratie die ik heb laten liggen. Kijken of ik wat orde in de chaos kan scheppen.
quote:lapin schreef op 09 juli 2009 @ 10:49:

Sarah, ik ben jaloers. Dat klinkt wel heel erg gaaf. Neem je wel een huis met een extra logeerkamer? We zijn hier toch reizen aan het voorbereiden, komen we meteen even een weekje naar jou toe (nadat we mijn wijnkelder hebben geplunderd).

Ik hoop dat je snel een leuk huis vind.

Snjokorn, gewoon de zaag erin, in die kast Kast is niet van mij maar van de huurbaas. . .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven