Januari 2010

30-04-2009 06:48 685 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamUitgerekendLeeftijdKindjeBijzonderhedenLily794 jan3eCorneel705 jan392eLeeuwedraak5 jan332eFluor5 jan291eMissDreamer6 jan362e Sanne787 jan301e14/9 echoEllen10 jan251eNonovrouw10 jan302eSientje3313 jan2eIlta13 jan261e30/9 vkFayama14 jan3e18/9 20-wkn echo, 28/9 gynSquirrel16 jan353eWind19 jan313e4/9 20-wkn echoBianca19 jan1eLientje197220 janArc21 jan382e10/9 20-wkn echoDemismile21 jan401eMagica22 jan292eZomer24 jan1e11/9 20-wkn echoNajul25 jan3eSabine25 jan1eIlar27 jan321e14/9 20 wkn-echoLolalila28 jan322eZwolleneesje30 jan1eSaffier31 jan

Hoi!

Zojuist heb ik positief getest: zwanger!! Ik sta te stuiteren, zo blij ben ik. Een snelle check zegt 6 januari. Whoehoe!!

Zijn er meer meiden die het leuk vinden om zich aan te sluiten en mee te schrijven?

Groetjes,

Leeuwedraak
Nog even over de tabel: ik heb alle verstreken data eruit gehaald. Als je iets vermeld wilt hebben in de kolom 'Bijzonderheden', meld je het dan effe? Thanks!
Inderdaad rustig hier.

Leeuwdraak, wat leuk dat je je kindje al hebt gevoeld! Zal hier nog wel even duren, mijn baarmoeder bleek vorige week nog erg diep te zitten en naar achter gekanteld, met de placenta voor... Maar de vorige ker voelde ik het ook pas bij 20 weken, dus zal wel niet zo'n verschil zijn.

Nou ja, de nekplooimeting ging goed, 2 mm en een neusbeentje te zien, maar de bloeduitslagen en kansberekening heb ik nog niet. Heb hier inderdaad ook in mijn achterhoofd het vehaal van Corneel.

Echo was wel leuk, kindje bewoog veel, en handjes en voetjes waren allemaal afzonderlijk te zien. Ook zag je het kindje slikken.

Verder hier ook geen klachten / kwaaltjes. Omdat de baarmoeder nog zo ver weg zat, en naar achter gekanteld waarschuwde de vk me dat ik binnen nu en 2 weken wel eens heel hevige bandenpijn zou kunnen krijgen, op het moment dat de (al zware) baarmoeder naar voren zou gaan kantelen. Moest ik niet van schrikken, was normaal......

Hier overdag nog geen buik, echter na het avondeten wel opgeblazen darmen....

Iedereen alvast een fijn weekend
Hoi allemaal,

Zou ik hier nog mee kunnen schrijven? Ik ben vandaag precies 11 weken zwanger van nr. 2. Samen met man en zoon woon ik in Duitsland. Vandaag ben ik bij de gyn geweest en heb ik ook een echo gehad. Alles was oké en de beebs was enorm actief; hij stuiterde echt door de baarmoeder, leuk om te zien! De gyn dacht trouwens te zien dat het een jongen is...

De uitgetelde datum is trouwens 28 januari.
Voor de tabel, ik moet 3 aug weer naar de gyn. Laatste controle was goed, het kindje lag heerljk te spartelen. Zag er goeduit.

De computer is stuk geweest, en heb niet lekker in mn vel gezeten. Ga volgende week voor het eerst naar een psycholoog om over mn problemen te praten. Ook al reageer ik niet veel, lees wel zo veel mogelijk mee.

fayama
Hoi allemaal!

Mag ik hier ook komen meeschrijven?

Ik ben dus arc, 37 jaar en zwanger van de 2e. Ons eerste kindje Luuk is met 34 weken 7-2-09 geboren in het Erasmus MC/Sophia Kinderziekenhuis en helaas 24-2-09 gestorven.

Hij had een aantal afwijkingen waaraan hij is geopereerd, echter door complicaties hebben we hem moeten laten gaan.

De eerste poging om een broertje of zusje voor hem te maken was meteen raak.

dat hadden we nooit durven hopen, maar we zijn er echt heel blij mee!

Dus voor ons is deze zwangerschap extra spannend, zal het met dit kindje allemaal wel goed gaan?

mijn uitgerekende datum is 21-1-2010 (mooie datum vind ik nu ik het zo zie staan) en vandaag zitten we dus precies op 12 weken. Gisteren heb ik het voor het eerst aan familie verteld en nu mag iedereen het weten.

Ik ga voor controles naar de gyn van het ziekenhuis in dordrecht, maar de prenatale diagnostiek (vruchtwaterpunctie, 20weken echo) zal in het Erasmus MC plaatsvinden.

groetjes,

arc
Daar ben ik ook weer! Niet zoveel gereageerd de laatste tijd maar voel me gewoon niet altijd even top en bovendien wil ik som eventjes gewoon 'niet-zwanger' zijn. Het beïnvloedt natuurlijk zo je leven in alles, dat ik soms eventjes gewoon weer m'n oude ik wil zijn zeg maar. Heel eventjes maar hoor .

Lolalila en arc, van harte welkom hier. Arc, toevallig heb ik net jouw hele andere topic weer zitten doorlezen. Ik ben zo blij voor jullie dat je een broertje of zusje voor Luuk verwacht! Het verdriet om Luuk zal er niets minder door worden maar het lijkt me fijn dat je je nu ook weer op iets positiefs kan richten, al kan ik me zo voorstellen dat jullie geen moment meer zorgeloos zullen zijn. Krijgen jullie extra veel controles nu?

Met mij verder alles wel goed. Ook ik lijk idd wel vijf maanden zwanger, er is al twee keer iemand voor me opgestaan in de bus . (Damn dit rotweer en dus de jas die weer aan moet en buik verbergt ). Ilta, bij mij is het ook op en af, hoe ik me voel. hangt heel erg af ook van hoe ik geslapen heb. Er zijn nachten dat ik uren wakker lig en dan wordt het niks meer de dag erna. Dan stort ik halverwege de middag in, en dan is de terugreis (5 kwartier reistijd) echt slopend. Nu lekker drie weken vakantie, daar ben ik wel even aan toe.

Heb alweer de nodige medische bezoekjes achter de rug trouwens. Een uitgebreide echo, met nekplooimeting. Was 0,9 mm, wat me een kans op Trisomie 21 (Down) gaf van 1:1500. De bloedtest doen ze hier pas vanaf 14e week en door mijn vakantie kan dat pas in de 16e week. Dan nog op de uitslag wachten, dan evt nog een vruchtwaterpunctie/vlokkentest + wachten op uitslag... Terwijl we nu al weten dat we het tegen die tijd waarschijnlijk niet meer weg zouden willen en kunnen halen. Eerlijk gezegd heb ik zoiets van laat maar lekker zitten. 1:1500 is een kleine kans en mocht ik toch die ene zijn, dan so be it, ook welkom. Manlief twijfelt nog klein beetje maar denk dat argument dat ik al genoeg polonaise aan mijn lijf heb hem nog wel gaat overtuigen , want verder deelt hij mijn overwegingen helemaal.

Anyway echo dus goed, bezoek aan gyn ook goed, morgen langs verloskundige, benieuwd wat zij me nog te melden heeft. Nog steeds iedere maand bloedprikken, echo en bezoek aan gyn dus ik regel me suf. Nu wilde de gyn dat ik ook nog een afspraak ging maken in het zkh waar ik ga bevallen zodat ze die vleesboom alvast een keer hebben gezien en ze voorbereid zijn. Terwijl ik nog steeds niet helemaal begrijp waar ze dan op voorbereid moeten zijn (ze doet er qua risico's nl bijzonder luchtig over) maar ik doe maar weer gewoon braaf wat ze zegt.

Ik zou graag willen zeggen dat het fijn is dat we nu allemaal een beetje uit de gevarenzone zijn, maar het bericht van Jessie heeft me wat dat betreft wel wat voorzichtiger gemaakt. In ieder geval ben ik nu een paar weekjes uit de lucht en hoor ik graag bij terugkeer allemaal goede berichten!!
.
anoniem_58572 wijzigde dit bericht op 10-07-2009 16:11
Reden: Dubbel
% gewijzigd
hoi squirrel!

een fijne vakantie toegewenst. lekker hoor, waar gaan jullie heen?

tot nu toe voelt deze zwangerschap precies zoals bij de zwangerschap van luuk. dus op dit moment geen extra spanning, behalve dan de spanning die er al was wegens het verlies van luukje (en inderdaad.. dat verdriet zal nooit weggaan).

maar dat zal denk ik wel anders worden als het eenmaal zover is dat we de vruchtwaterpunctie gaan doen, want dat vind ik echt heel eng.

wij doen die punctie trouwens omdat we in het ziekenhuis "de andere kant van down" hebben gezien. ik weet dat er veel kindjes met down een prima leven leiden en dat zij hun ouders echt blij maken, maar ik weet nu dat er ook een groep kindjes met down hebben die door zoveel medische ellende heen moeten dat je zeer gaat twijfelen over hun kwaliteit van leven.

bij mijn zwangerschap van luuk zat ik er meer in zoals jij, maar door wat we gezien en meegemaakt hebben, zou ikzelf er nu voor kiezen een downzwangerschap af te breken.

ik heb trouwens ook een vleesboom in de baarmoeder zitten.. maar daar is ook nooit zo'n aandacht aan besteed. wel is wegens die vleesboom de groei van het kindje meer in de gaten gehouden, in een later stadium van de zwangerschap kan het nl door de hormonen zo zijn dat de vleesboom voeding naar zich toetrekt ten koste van het kindje. en het kan ook dat als de vleesboom gaat groeien door de zwangerschapshormonen er een draaiing kan ontstaan bij de bevalling (schijnt nogal zeer te doen) of hij kan in de weg zitten bij het geboren worden (geboortekanaal is niet vrij) maarre dat komt niet zo heel vaak voor hoor. maar goed, het is wel goed dat ze er rekening mee houden.

maar een probleem is pas een probleem als het zich voordoet. dat is de beste manier om ermee om te gaan hoor. dus niet teveel bij stilstaan.

mijn gyn was trouwens een beetje anti-vlokkentest.. ze vind de vwp een veel betere test.. minder risico en er kan meer mee gezien worden.

groetjes, ilona
Hallo meiden! We zijn weer terug van een weekje vakantie. In Nederland, dus niet alle dagen superweer, maar toch heerlijk uitgerust en lekker gefietst. Nu nog een weekendje vrij en dan weer aan het werk.

Allereerst, Jessie en Soep, (nogmaals) heel veel sterkte de komende tijd. Ik hoop dat jullie snel weer zwanger morgen worden (als je dat wilt natuurlijk).

Peri, grappig dat je mijn nick en avatar zo leuk vindt! Ik ben ook heel erg gewend aan mijn nick, als ik ergens Magica zie staan kijk ik ook altijd even op, om dan te bedenken dat het niet om mij gaat . Vroeger (lees vijf jaar geleden) forumde ik heel veel, daarom zit Magica zo in m'n hoofd denk ik.

Over positiekleding: meteen na de goede echo ben ik de stad ingegaan om wat dingen te kopen, want mijn gewone kleren zaten niet lekker meer. Ik heb al echt een zwangere buik (met 12 weken), raar hoor. Bij mijn eerste zagen de meeste mensen pas iets rond de twintig weken . Eigenlijk vind ik het ook best wel leuk om weer zo mijn mijn buik te kunnen pronken. Hoop alleen wel dat ik weer ongeveer met eenzelfde buik eindig als de vorige keer en dat 'ie niet twee keer zo groot wordt!

Leeuwedraak, leuk dat je je kindje al gevoeld hebt! Daar kijk ik ook echt wel weer naar uit. Mijn dochter voelde ik pas na de 20 weken, maar nu weet ik natuurlijk al hoe het moet voelen. Ik moet bekennen dat ik na de bevalling ook wel af en toe een schopje heb gevoeld, om dan te bedenken dat het toch echt mijn darmen geweest moesten zijn .

Fayama, sterkte de komende tijd! Goed dat je hulp hebt gezocht als je je niet zo goed voelde. Voel je vooral niet verplicht om te reageren, lees lekker meer en we lezen je wel weer als je daar aan toe bent.

Lolalila en Arc, welkom! Lolalila, jij hebt net als ik een kindje van december 2007 toch? Ik heb toen niet meegeschreven met het maandtopic, maar wel meegelezen.

Arc, wat spannend voor jullie. Ik heb je verhaal gevolgd destijds en ik kan me voorstellen dat de komende zes maanden nooit meer onbezorgd zullen zijn (of beter, ik probeer het me voor te stellen). Wanneer krijg je de vruchtwaterpunctie? Dat is toch rond de zestien weken, of heb ik het mis?

Afgelopen maandag viel er een last van m'n schouders. Ik heb per 1 september een nieuwe baan; de positieve test was op de dag tussen het tweede gesprek en het telefoontje dat ik aangenomen was. Met lood in mijn schoenen dus gebeld dat ik zwanger ben en mijn toekomstige baas reageerde echt super! Ik voel me er best wel lullig over: in september beginnen, dan iets meer dan drie maanden werken en daarna vier maanden verlof, maar zij vond dat zulke dingen nou eenmaal gebeuren. Heeeel fijn!

Leeuwedraak, kun je in de tabel veranderen dat dit mijn tweede kindje wordt?

Goed, een hele lap weer, tijd om te stoppen!
Zo, hier ben ik toch nog weer even! Geen zin meer in inpakken en wilde nog even kwijt dat ik vanmiddag bij de VK ben geweest. Dat was echt een heel goed gesprek! De zorg hier in Frankrijk is echt heel goed en uitgebreid maar wel heel medisch en ik miste dus dat echt een beetje het persoonlijke zeg maar. Toen bleek dus dat ik ook nog naar een VK mocht, al wist ik niet wat ik ervan moest verwachten, maar leek me de moeite waard.

Maar goed heb daar ruim een uur binnengezeten. Zij doet vanaf de 8e maand de controles in het ziekenhuis waar ik ga bevallen (had ook nu al gekund maar zit al bij een gyn) en na de bevalling zodra ik thuiskom uit het zkh doet zij de eerste dagen de controle van de baby. Verder geeft zij voorbereidingscursussen, waaronder iets yoga-achtigs dat me aansprak. Maar ze doet dus weer niet de bevalling. Maar ze nam tenminste echt de tijd voor ons en vroeg echt naar hoe ik me voelde en hoe de kinderen eronder waren etc. Ik legde ons 'bloedtest-dilemma' voor en daar hebben we het ook nog uitgebreid over gehad (met als conclusie dat we de bloedtest niet doen. De kans is nu klein en we accepteren de mogelijkheid dat we net die ene zijn zeg maar).

O ja wat ook wel grappig was: in de wachtkamer lag toevallig een foldertje over eerder naar huis uit het zkh. Hier lig je over het algemeen minstens drie dagen in het zkh en daar heb ik natuurlijk helemaal geen zin in. Dus ik begon over dat foldertje, blijkt om een soort experiment te gaan waarbij moeders die al een of meerdere kinderen hebben en bij wie alles goed verlopen is, op hun eigen nadrukkelijke verzoek en na goedkeuring van de kinderarts en mits er thuis goede opvang is, 24 uur na de geboorte het zkh mogen verlaten. Nou doet u mij maar dus. Ze heeft het meteen genoteerd en vertelde erbij dat tot nu toe alleen nog maar buitenlandse vrouwen (Duits, Engels, Zweeds) hier gebruik van hadden gemaakt, en één Française, maar die had dan ook al acht (!) kinderen . Ook gaf ik aan dat ik liever geen ruggenprik aangeboden wilde krijgen. Niet dat ik die per se niet wil, maar mijn andere twee bevallingen zijn vlot verlopen en ik hoop het ook nu gewoon niet nodig te hebben.

Afijn moest het even kwijt ... Het Nederlandse systeem heeft toch echt z'n voordelen hoor, merk ik nu. Maar gelukkig vandaag weer een stukje NL teruggevonden .

Zo, dat was weer mijn egopost, nu ga ik echt op vakantie (kamperen in Italië, duim maar voor mooi weer!).

Succes iedereen!
Enne Magica, gefeliciteerd met je baan!! Kan me voorstellen dat je 't eng vond om het te vertellen, fijn dat ze zo positief reageerden! Ik vond het al moeilijk, en ik werkte er al een tijd. Ook bij mij reageerden ze - en zijn ze nog steeds - superenthousiast, dat voelt wel heel goed.
Hoi, het is alweer wat weken geleden, maar door werk en vakantie kom ik er nu pas weer aan toe om hier bij te lezen. Jeetje, 4 pagina's zijn er volgeschreven. Fijn om alle goede berichten te horen, maar ook heel rot voor Jessie en Soep. Ik hoop dat het wat beter met jullie gaat nu en dat je snel weer zwanger mag worden. In ieder geval een dikke knuffel voor jullie

Hier alles OK denk ik, hebben 2 weken geleden de nekplooimeting gehad. Al gaat dat wel iets anders dan als in NL. De gyn zei dat de uitslagen van de bloedtesten allemaal normaal waren en dat de nekplooi er goed uitzag. Maar ik kreeg geen kansberekening ofzo. Tja, moet er dus maar op vertrouwen dat alles OK is. Over 2 weken alweer de volgende echo, kan niet wachten om de kleine weer te zien.

Ik heb me nog wel een paar dagen ongerust gemaakt. Op vakantie gingen we een ochtend met een boot weg zodat mijn man kon gaan duiken en ik snorkelen (oh, wat was ik jaloers op hem). Alles prima, maar op de terugweg was de zee heel erg ruw en de boot ging als een idoot op en neer op de golven. Moesten ons echt vasthouden om niet overboord gegooid te worden. Zat daarna de hele middag en avond te wachten op bloed, maar gelukkig niets. Nog steeds niets, maar ben wel een beetje bang of het kindje hierdoor 'beschadigd' kan zijn. Ze zeggen ook altijd dat je niet moet vallen, niet in achtbanen enzo mag. Dit kan dus ook niet goed zijn geweest, maar ik kon er echt niets aan doen en de kapitein ook niet.

Denk wel dat ik van de week de baby gevoeld heb, maar weet natuurlijk niet wat ik hoor te voelen, dus het kunnen ook best m'n darmen zijn geweest. Die maken ook overuren (gerommel, windjes, soms wat steken).

Corneel, ben je al terug van vakantie? Wanneer krijg je de uitslag? Ik zal heel hard voor je duimen hier.

Alle andere dames, sorry, ik moet er weer even inkomen, zal weer wat sneller reageren op iedereen deze week.

Liefs, Sanne
Welkom Lolalila en Arc!

Voor mij is het ook al weer een tijdje geleden dat ik hier was. Ben ook wel geschrokken van Soep en Jessie, ik denk er veel aan. Een dikke knuffel voor jullie.

Ik denk dat ik daardoor onbewust wat minder op deze site rondsnuffel en wacht tot de eerste 12 weken voorbij zijn.

Ik voel me de laatste week een stuk misselijker, ik had gehoopt dat het minder zou worden, maar ik ben nu dus vooral 's ochtends en 's avonds (voor en na het eten) erg misselijk en helaas nu wel met overgeven.

De hormonen lijken ook toe te slaan. Ik kan opeens heel 'agressief' reageren om niets. Ligt misschien ook aan het feit dat ik zo moe ben, maar het is ook al weer een tijdje geleden dat ik vakantie heb gehad (maart). Over twee weken gaan we een weekje weg, kamperen in Frankrijk, ik kijk er erg naar uit! Wel een raar idee dat dat de laatste 'echte' vakantie is met z'n tweetjes!

A.s. vrijdag staat de nekplooimeting gepland en krijgen we de uitslag van de bloedonderzoeken. En meteen de dag erop gaan we het aan (schoon)ouders en familie vertellen!

Verder ook alvast wat geshopt voor zwangerschapskleding, een paar broeken van me gaan nu toch wel wat strak zitten!

Wanneer gaan jullie eigenlijk kijken naar babykamertjes en andere spullen of hebben jullie dat al gedaan? Wij gaan denk ik maar als we terug zijn van vakantie.

@ Leeuwedraak: wij waren eigenlijk al vrij snel klaar met de voornamen, wel willen we een tweede naam geven en die keuze gaat wat moeilijker

Enne... voor in de tabel: 14 september 20 wekenecho

liefs ilar
Leeuwedraak, bedankt dat je de tabel zo snel hebt aangepast!

Ik heb net de berichtjes van Jessie en Soep gelezen, vreselijk zeg! Heel veel sterkte.

Magica, ik was inderdaad ook bij de dec. 2007 moeders, grappig dat je me herkende! Leuke leeftijd hebben ze nu, hè?

Fijn dat je toekomstige baas zo goed reageerde en goed dat je het durfde te zeggen. Ik heb per 1 augustus ook een nieuw (vast) contract bij het bedrijf waar ik nu ook al werk (via het uitzendbureau). Ik heb het nog niet gezegd dat ik zwanger ben. De vorige keer zat ik in precies dezelfde situatie en heb ik het wel eerlijk verteld. Toen ging het vaste contract niet door. Ik voel me er evengoed niet goed over, het voelt toch een beetje als bedrog. Maar ik denk nu toch maar even aan mezelf. Met het vaste contract krijg ik meer salaris, vakantiedagen en bonussen en dat is ook belangrijk.

Arc, jeetje wat heftig en naar met Luuk, maar wat een geluk dat je nu zo snel weer zwanger bent. Ik hoop dat je na de test

Sanne, in welk land woon je precies? Wat leuk dat je de baby al gevoeld heb, daar verheug ik me nu ook al op!

Squirrel, ook hier in Dld is de zorg erg uitgebreid, maar net als in Frankrijk ook erg medisch. Grappig dat in Frankrijk ook maar weinig vrouwen ambulant in het ziekenhuis bevallen. Bij mijn zoon moest ik echt praten als Brugman om na de eerste nacht naar huis te kunnen. Ik weet trouwens niet of ik na de geboorte van nr 2 weer zo snel naar huis ga, misschien is het in het ziekenhuis wel rustiger bijkomen (ik zou dan wel een 1persoonskamer regelen). Maar dat zie ik tegen die tijd wel.

Ilar, ik ben vaak tegen de avond misselijk. Volgens mij heeft het met moeheid te maken.

Zwangerschapskleding laat ik nog even zitten totdat ik het op mijn werk heb verteld. Ik heb namelijk het idee dat je er met die kleding zwangerder uitziet en ik moet het natuurlijk nog even verborgen houden. Tot die tijd dus maar elastiekjes door de knoopsgaten en losse tops en blouses.

Babyspullen hebben we voor nr 2 natuurlijk niet zoveel meer nodig. Hij/zij slaapt sowieso de eerste maanden bij ons op de kamer, dus het echte babyshoppen komt daarna pas.

Doeii!!
Hoi allemaal,

Jessie en Soep; wat ontzettend verdrietig voor jullie. Veel sterkte!

Lolalila en Arc; welkom, leuk en gezellig.

Magica; wat bof jij met je nieuwe werkgever. Dat wordt vast een fijne werkplek.

Sanne; werd je niet misselijk op zo’n deinende boot? Ik heb nu snel last van wiebelbenen als er veel beweging is.

Overigens begint de misselijkheid af te nemen, nu nog de vermoeidheid

Wat is er veel gebeurd in een week tijd zeg. Wij hebben een heerlijke vakantie gehad en even lekker eruit geweest en uitgerust. De laatste dagen hier thuis afwachten op de uitslag van de vlokkentest vallen niet mee. Vrijdag kreeg ik te horen na een belletje van mijn kant dat vandaag, maandag, de uitslag binnen zou zijn.... Ik houd jullie op de hoogte. Was best geschrokken na het bericht van Jessie! Afgelopen zaterdag hadden we nog een controle-echo en gelukkig was alles ok. Mogelijke complicaties van het prikken zijn kleine bloedingen in de placenta die als zwarte vlekjes op de echo te zien zijn. Placenta was mooi egaal grijs en baby zag er goed en levendig uit. Toch blijft het vreemd om nog niet helemaal happy te zijn met de zwangerschap en reserves te houden. Dat voelt zo oneerlijk naar het kleintje, want het is zo ontzettend welkom.

Morgen ben ik 15 weken zwanger en we willen het nu toch echt snel aan de grootouders vertellen. Gelukkig hebben we ze al een tijdje niet gezien ivm vakantie, mijn buikje is nl niet meer te verbergen. Zucht.. wisten we maar alvast de uitslag. Oja; het is natuurlijk bijzaak, maar toch leuk, we willen graag het geslacht weten en ik vermoedde een piemeltje te zien hangen... hihi. Ook dat hoor ik vandaag.

Tot later, groetjes, C
Haai, EenTweeDrie hier... omdat ik bij het topic waar ik al tijden schrijf uit de kast ben kan ik nu onder mijn vertrouwde nick schrijven

Corneel, wat een spannende dag (na die afgelopen spannende weken) voor jullie! Heb je enig idee wanneer ze kunnen bellen?

Ik hoop voor dat alles mee zal vallen! Ik duim met jullie mee, oké?

Welkom Lolalila en Arc!

Hier al een tijdje niet geweest. Vorige keer kwam ik aanwaaien en toen had ik een hele posting klaar (aantekeningen op papier ) en toen zag ik het verdrietige nieuws van Jessie en Soep. Ja, dan voelt zo'n luchtige posting ineens zo misplaatst. En verder erg druk op het werk (reorganisatie) dus veel gesprekken en gedoe.

Hier gaat het verder z'n gangetje. Wel nog steeds misselijk maar het wordt minder. En zonder zwangerschapschapskleding zou ik ik voor joker lopen! Ik heb echt een pens

Corneel, ik kom zo nog even langs om te kijken of er nog nieuws is. Sterkte vandaag...
~ Sluipt heeeel sneaky binnen en hoop dat niemand (uitgezonderd Wind) haar opmerkt ~

Wind, komt er echtechtecht een derde Windje als alles goed gaat? Wat geweldig, joh!!! Supergefeliciteerd!!!

~Sluipt weer weg, ondertussen iedereen die het nodig heeft sterkte en geduld enzo toewensend...~
Hieperdepiep, ik werd zojuist gebeld met HET GOEDE NIEUWS; GEEN CHROMOSOMALE AFWIJKINGEN GEVONDEN!!!!

En nu rondvertellen en genieten!

Blijblijblijblijblijblijblijblijblijblijblijblij!
goed zeg corneel! gefeliciteerd!!
Corneel, fantastisch nieuws! Oh, wat ben ik blij voor jullie.

Ik voel de opluchting

Heb gedurende de dag een paar keer gekeken of er al nieuws was en nu gelukkig goed nieuws.

Lieve Xop, bedankt voor de felicitaties!
corneel, wat een fijn nieuws! gefeliciteerd!

123/wind aantekeningen op papier? jij maakt er werk van!
Oh Corneel, wat goed! Super zeg, gefeliciteerd!!

Lolalila, jij gaat dus nog een week of drie je zwangerschap geheim houden? Vervelend dat het zo moet, maar ik zou in jouw situatie precies hetzelfde doen. En net wat jullie zeggen, ik bof maar met mijn toekomstige werkgever. Mijn directe baas heeft ook twee jonge kinderen, dus dat scheelt allicht. Vandaag heb ik op mijn huidige werk verteld dat ik zwanger ben, kreeg leuke reacties. En ik hoorde dat mijn collega en kamergenote afgelopen weekend onverwacht bevallen is... met 34 weken! Ze was nog gewoon aan het werk en nu heeft ze ineens een kindje, echt heel onwerkelijk (voor haar nog veel meer waarschijnlijk).

Ilar, ik ben nog helemaal niet bezig met de babyuitzet, maar goed, wij hebben het meeste nog van nr.1. Deze baby zal wel een eigen commode moeten hebben, maar die gaat vast van Marktplaats komen. Bij mijn dochter hebben we ook geen nieuwe spullen gekocht, ik vind mooi tweedehands vaak leuker en sfeervoller. Plus: het heeft geen levertijd . En wat Lolalila zegt, dochter heeft de eerste zes maanden bij ons op de kamer geslapen, dus toen had ze nog weinig aan een eigen kamertje.
Corneel, fijn dat alles in orde is!

Magica, inderdaad ik houd maar flink mijn buik in op mijn werk. Ik heb het eten nu trouwens wel een beetje onder controle (eet nu 5x per dag kleine porties) en ik merk dat mijn buik ook gelijk een beetje dunner is

De afgelopen dagen zijn twee goede vriendinnen van me bevallen. Wat zijn ze klein en licht, die pasgeboren baby's!! Ik schoot bijna uit bij het optillen Ongelooflijk dat ikzelf over een paar maanden ook weer zo'n prupke in mijn armen mag houden!
Ooow Corneel, dat is héérlijk! Lekker genieten van je zwangerschap èn het zonder voorbehoud kunnen rondvertellen. Geweldig!! Geniet ervan meid!!

Nog een rare vraag voor Wind. Als EenTweeDrie had je een avatar die er uitzag als een vrouwtje. Mag ik vragen hoe/waar je die gemaakt hebt? Vond hem grappig.
Geen idee! Moest toen snel een andere nick verzinnen en een nieuwe avatar dus ben ik gaan googlen. Volgens mij was het engelstalige site.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven