Werk & Studie alle pijlers

Gelogen over huidig salaris. Wat nu?

03-07-2009 10:50 136 berichten
Ik heb gisteren een sollicitatiegesprek gehad en nu werd ik gebeld voor een arbeidsvoorwaardelijk gesprek volgende week. Helemaal leuk natuurlijk. Maar nu heb ik een paar maanden geleden al een sollicitatiegesprek gehad bij hetzelfde bedrijf en toen werd er gevraagd naar mijn huidige salaris. En toen heb ik er dus wat bij verzonnen. Eigenlijk omdat ik mijn huidige salaris er niet zo toe vind doen. Ik heb toen mijn oudste geboren was bewust voor een baan dichtbij huis gekozen en een stap terug gedaan qua salaris. Dus ondanks dat mijn huidige baan heel leerzaam is (en ook heel relevant is voor deze sollicitatie), ben ik minder gaan verdienen. Als ze nu het salaris gaan baseren op mijn huidige salaris, vind ik dat niet terecht. Ik vind dat ze het salaris moeten baseren op mijn werkervaring en opleiding en hun eigen beloningssysteem. Maar nu wordt me gevraagd of ik een kopie van mijn loonstrook wil meenemen. Oeps. Wat zal ik doen? Niet meenemen? Open kaart spelen?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!
Goed gedaan!
Gefeliciteerd joh! Super.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Goed zo!
Joepie!
Gefeliciteerd! Leuk joh!
Bedankt allemaal!
He tijger wat leuk een nieuwe baan en nog een beter salaris.

Gefeliciteerd!
Hee Tiger, wat gaaf zeg! Gefeliciteerd! En je hebt ook nog open kaart gespeeld, zonder je strook te laten zien, zoals je zelf toch het liefst wilde? Klinkt van alle kanten goed. Wanneer begin je?
Half september begin ik. Ik heb er zin in! Vrijdag heb ik het verteld aan mijn huidige werkgever, dat vond ik wel moeilijk. Maar hij reageerde heel leuk (zoals ik ook wel verwachtte). Hij begreep het en was blij voor me.
Leuk hoor! Fijn dat je huidige werkgever sportief reageerde. Is eigenlijk niet meer dan normaal, maar ik heb ook wel eens andere verhalen gehoord. Goede vooruitzichten voor jou dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven