Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
Zo, das wel heel ver afgezakt, pagina 4!

Moet je nog lang wachten MissW? Ik wordt volgens mij ongesteld morgen, ik heb wat rozig slijm. Dus dan maandag maar naar de huisarts bellen en hopen dat we een week later terecht kunnen. Op maandag ben ik vrij dus dat komt mij het beste uit. Hopelijk wil hij dan wat voor ons doen.

Gisteren 48 kilometer gefietst, mn kont doet toch zeer! Maar het was wel leuk hoor! En ook heel gezellig. We willen wel vaker een eind gaan fietsen maar onze fietsen zijn eigenlijk heel slecht. Voor deze gelegenheid hadden we fietsen geleend maar dat kan je ook niet ieder weekend doen.

Het jaloerse gevoel is mij laatst een keer overvallen, toen ik ineens een jankbui had gehad voor de eerste keer. Vriendin van me was in 1 keer zwanger. Ik gun het hun zo maar als ik haar met hun kindje zie dan wil ik het gewoon OOK! Het idee dat anderen wel zwanger worden en jij niet lijkt zo oneerlijk he. Misschien is er een reden voor, dan hoop ik maar dat er wat aan te doen is bij ons! Maar voor het zo ver is zal er wel heel wat tijd overheen gaan, als ik zie hoe lang iedereen hier moet wachten op een afspraak.... Is dat trouwens altijd in een academisch ziekenhuis? (misschien wel een hele domme vraag maar goed...)

We genieten hier van het mooie weer, het hele huis is schoon en schoonmoeder is jarig dus een verjaardag. Maar wel gezellig altijd, ik heb hele leuke schoonouders dus dat scheelt!
Nou, de ongesteldheid heeft zich gemeld hoor. Morgen de huisarts bellen....
Alle reacties Link kopieren
Hey Kaetje*;

Wat jammer dat je weer ongesteld bent geworden, het is toch weer een teleurstelling..

Ik ben er even uit geweest, vandaar mijn vraag: ga je nu morgen bij de ha de 1ste stap zetten richting de mmm? Of wil je er gewoon een keer met hem over praten, misschien een afspraak voor de eerste onderzoeken? Sterkte ermee, het lucht denk ik wel op om er eens met je ha over te praten!

Hier niets bijzonders, gezellige dag gehad bij familie.

Heb al vanaf mijn eisprong giga pijn aan de zijkant van mijn borsten. Ga heeel stiekem weer denken dat het een tekentje kan zijn

Meiden welterusten alvast!
Nou, op 4 juni staat de afspraak. T had wel eerder gekund maar ik wil het liefst op een maandag omdat ik dan vrij ben. Afwachten dus maar....

Bambi, hoe gaat het met jullie? Jullie gaan in de week van 4 juni naar de vruchtbaarheidskliniek, nog maar twee weekjes wachten. Hoewel iedere dag te lang is natuurlijk. Hoe is het met je vriend, voelt hij zich nog schuldig? Wat een emoties komen er vrij he. En je kan er zelf helemaal niks aan doen...

Bila heb je nog wat over het bloed gehoord? Was het genoeg? Of hoor je dat pas op 13 juni?

Winnie, jij bent ook aan het wachten op je afspraak he, hoe gaat het ondertussen?

draaimolen, hoe is het bij jou?

Beetje onzinnig maar ik heb zo'n "boek met alle antwoorden". Je stelt er een ja/nee vraag aan en je gaat met je vinger langs de bovenkant. Als je een goed gevoel hebt sla je het boek daar open en dan heb je antwoord. We hadden wat visite en mn schoonzusje pakte het boek van de boekenplank. Eerst even gevraagd of mn vriend me ten huwelijk zou vragen en het antwoord was "zonder twijfel JA!" :D. Toen ook nog gevraagd of ik zwanger zou raken van zijn kindje en het antwoord was "ja, met de hulp van iemand wiens naam begint met A". Daar moest ik wel om lachen... Toen nog eens wat verder doorgevraagd maar daar kwamen niet van die toepasselijke antwoorden uit... Ach, ik geloof er niet in maar het is toch frappant.... 1 van de twee mag nou in ieder geval wel snel komen :P
Hee MissW!! Jij ook hier! Van ons oude topic is het inderdaad Kaetje, jij en ik. Ben te lui om terug te lezen, dus kun je even een kleine update geven van waar jullie staan? Hier in het kort: 2 negatieve samenlevingstesten, 1 negatieve dinges test (slijm en zaad buiten het lichaam bij elkaar) en (hoe verwonderlijk) een slechte zaaduitslag. Vreemd als vriend al 2 kinderen heeft, maar kennelijk geen garantie (ik breng hem er niet voor terug hoor :D). Nu 5 juni weer op de pot....en dan hopelijk een keer actie, want ik geloof niet meer zo in goed zaad...

En hoe ik ook probeer om er niet teveel mee bezig te zijn, het lukt me toch niet, dus als jullie het niet erg vinden kom ik toch maar weer lekker kletsen.
Hee meiden!

@Krissie, joeppiieee je bent er weer! Heb je wel gemist, de msngroup is ook een beetje doodgebloed.

Tjee, wel heftig al die negatieve uitslagen, dat wordt dus heel waarschijnlijk de mmm. Ben je aan de ene kant blij dat ze er dan wat aan gaan/ kunnen doen? Niet lullig bedoeld, maar dat wachten en steeds weer die teleurstelling is ook zwaar klote!! Hoe ben je eronder??....*;

Tja en met mij?? Niet zwanger. Het gaat ontzettend goed met de rest van ons leven..maar nog geen baby. Moet er wel bij zeggen dat we een paar maanden er helemaal niets aan hebben gedaan. We zijn sinds deze maand weer voor het eggie begonnen. Dus vanaf nu gaan we gewapend weer aan de ovutests en de verplichte nummertjes;) God zeg, had toch nooit gedacht dat zwanger worden dit allemaal teweeg zou brengen! Mijn zus is zwanger door de pil heen( zie nog verhaal deze bladzijde) dus hoe blij ik ook ben( of hoor te zijn) het steekt enorm!

We hebbe afgesproken pm nu nog een halfjaar aan de slag te gaan en dan eens de stap naar de ha te wagen. Manlief ziet er tegenop. Die denkt dat onze ha nog nooit eerder een potje sperma heeft gezien... Ach ergens snap ik best dat ie het ook allemaal wel eng vindt, maar liever heb ik toch op een gegeven moment de bevestiging dat alles goed is of niet. Hij gaat wel mee, maar ziet er tegenop.

Weet jij welke standaard onderzoeken er als eerste worden gedaan.

Daarnaast heb ik er ontzettend veel moeite mee dat het bij ons niet echt lukt, zelfs een gevoel van schaamte. Ik durf het amper hardop te zeggen, het voelt zoo kut!!!

Sorrie voor dit niet zo vrolijke verhaal. Naast dit gaat alles echt heel lekker! Kus!
Welcome back Krissie.... Jammer genoeg zal ik maar zeggen he. Moeilijk he om er niet te veel mee bezig te zijn. Onmogelijk haast. Dan kan je het zo goed hier van je af schrijven, anders blijft het maar in je hoofd zitten.

een lekker rustige dag gehad, lekker vrij. Het schooljaar vliegt voorbij zo.... Nog maar 7 weken en dan hebben we vakantie! Ach, de kinderen hebben hun rust nodig zeg ik altijd maar......

Maar nu ik de vraag van MissW zo lees vraag ik me hetzelfde af, wat zijn eigenlijk de eerste onderzoeken en doet de huisarts die? Spermaonderzoek kan bij de huisarts, dat weet ik, maar ook de samenlevingstest? Of moet je daarvoor naar het ziekenhuis? En is dat dan meteen een academisch ziekenhuis of kan dat ook eerst nog gewoon in het plaatselijk ziekenhuis? Questions questions....
Wat is eigenlijk precies een samenlevingstest? Heb me er nog niet in verdiept op internet omdat ik daar nog niet aan toe ben.
Hey Kaetje, met mij alles goed hoor! Thanks! Ik heb alleen op het moment wat minder te melden, zit zelf te wachten totdat ik de oproep krijg voor de kijkoperatie. Maar dat begint nu te korten hoor, ik mag in de 1e of 2e week van juni. Ik krijg een week vantevoren bericht...spannend. En daarna kunnen we eindelijk starten met iui en dan maar hopen dat het snel raak is!

Misswilliams, bij een samenlevingstest kijken ze of je man´s zaad het overleefd in jouw slijm. Je moet dus een aantal keer op commando sex hebben en dan bv. de ochtend daarna langskomen en dan nemen ze slijm bij je af en checken ze onder de microscoop of er levend zaad in ´zwemt´. Bij was dit dus helaas niet het geval en vandaar dat ze ´m negatief noemen. Als er wel levende zaadjes in je slijm zwemmen, is de test positief. Wanneer deze een paar keer negatief blijft, brengen ze slijm en zaad ook nog een keer samen in het lab. Bij ons bleek toen dat ik ´vijandig´ slijm heb en dus geen zaad levend doorlaat. Erg he :( Vandaar dat wij iui gaan doen, dan wordt het zaad voorbij de baarmoedermond ingespoten en zit het slijm dus niet meer in de weg...

Hoop dat je zo weer even op de hoogte bent gebracht!
Draaimolen, een paar weken wachten dus nog. Verwachten ze iets te vinden met de kijkoperatie of zeggen ze daar niks over. Ik hoop dat verder alles ok is en dat jullie dan snel kunnen beginnen met IUI.

Wel spannend dat je het pas een week vantevoren te horen krijgt....
Hey Kaetje, nee ze verwachten niks te vinden bij de kijkoperatie, maar deze hoort nu eenmaal bij het orienterend fertiliteits onderzoek en willen ze dus doen om alles uit te sluiten. Ik krijg gelukkig tijdens de kijkoperatie ook het doorspuiten van mijn eileiders. Dat is wel fijn, 2 vliegen in 1 klap. En daarna heb ik en mijn mannetje alle onderzoeken afgerond en gaan we kijken wat ons behandelplan gaat worden. Maar goed, de gyn heeft dus al aangegeven dat dit iui gaat worden omdat er verder, buiten mijn agressief slijm om, niets met ons aan de hand is..gelukkig maar. Ik hoop dan dus ook dat dit een mooi jaar voor ons gaat worden!
Hee meiden, bedankt voor het warme welkom. En Miss, heel herkenbaar hoor, ik schaam me er ook een beetje voor dat het niet lukt en ook dat wij de laatsten zijn van de oude club zit me niet lekker, maar goed, daar heeft de natuur geen boodschap aan. Mijn zwager en schoonzus hebben 2 kids door de pil heen, dus ik herken je frustratie! Trouwens, mijn kadokids hebben ook weinig moeite gekost. En nu is het zaad kennelijk op :( Ik ben er redelijk onder, na 2-3 negatieve samenlevingstesten was ik allang blij dat er uberhaupt zaad was (er werd bij ons geen dood zaad maar gewoon GEEN zaad teruggevonden!!). Aan de andere kant is het wel gek, hoor, vriend is ook helemaal van de kaart, twijfelt zelfs of de kinderen van hem zijn (nou, als ze niet van hem zijn, zijn ze van z'n broer, want jemig wat lijken die meiden op hem!). Tja, van een kant kunnen ze er nu wel wat aan doen, aan de andere kant....het was toch wel mijn grote droom om 'spontaan' zwanger te raken en die droom is weg...en dat maakt me ook wel weer erg verdrietig. Maar genoeg over mij!

Jullie vroegen over welke testen je krijgt. Nou weet ik niet of iedere huisarts je gelijk doorverwijst of dat dat bij ons gebeurde omdat het logischerwijs aan mij moest liggen, maar wij werden gelijk doorgesluisd naar de gyn. Die heeft de eerste keer ontzettend veel vragen gesteld over levenswijze, gezondheid, wat we tot nu toe gedaan hadden qua ovu-testen enzo. Daarna werd in ons geval (gezien de 2 kids dus uitgaande van goed zaad) een datum gepland voor de samenlevingstest (die kan alleen de 2 a 3 dagen rondom je eisprong). Gelijktijdig aan die test werd ook operatie kijkdoos gedaan, mijn follikel gemeten, baarmoeder bekeken etc. (inwendige echo dus, dat gaat met een soort hele lange dildo, maar is, mits je ontspant natuurlijk, absoluut pijnloos). Verder werden er kweekjes genomen om te testen op geslachtsziekten. Na ruim een week moest ik bloedprikken voor progestronwaardes (zegt iets over innesteling) en ook voor chlamydia geloof ik. Dat was allemaal goed, alleen die samenlevingstest dus niet. Nou is het op commando best heel lastig, dus vriend had er niet veel van gebakken. Dus nog een keer, maar deze tweede keer gewoon 'toevallig' gevreeën op de avond voordat we naar de gyn moesten (alleen wist ik 'toevallig' dat ik rond mijn ei moest zitten). Helaas bij deze test weer niks. Toen dus zaad ingeleverd voor een test onder de microscoop en bij mij wat slijm gepakt. Daaruit bleek dat ze niet door mijn slijm komen (ik vermoord ze niet ofzo, ZIJ zijn sloom). Toen zaadtest -> sloom zaad! Toen lief naar de dokter, maar geen afwjikingen gevonden, dus nu zaadtest op herhaling. Daarna volgen ook voor mij waarschijnlijk doorblazen eileiders en evt. kijkoperatie (als er bij het doorblazen verstoppingen niet weg willen), dat is idd allemaal standaard. En dan? Ik weet het niet, het schijnt dat we met IUI een eind kunnen komen, maar ik heb er nog niks over gehoord. Wachten dus maar weer!!

Goed, hoop dat dit ff genoeg vragen beantwoord en anders gewoon stellen, hè? (en als het te persoonlijk wordt, mag mailen ook hoor).

Nu maar eens ff aant werk hiero, vindt mijn baas vast ook wel leuk :P
Krissie: bedankt voor je duidelijke uitleg!

Wanneer had jij het eerste gesprek bij de gyn?

Zover wij weten ligt het echt alleen aan mijn vriend.

Zijn zaadkwaliteit is zo slecht dat een spontane zwangerschap er 'bijna' niet in zit. Ik ben beneiuwd of ik dan alsnog onderzocht word maar dat

zal wel een standaard procedure zijn!!!

Ik ben benieuwd naar 6 juni!
Mijn eerste gesprek was begin februari van dit jaar. Maar wij hebben ook bewust anderhalve maand onderzoekpauze ingelast omdat het allemaal wel erg veel werd (het vreet energie allemaal).

Ga er maar vanuit dat de gyn jou iig een keer inwendig gaat bekijken en bloed prikt enzo, simpelweg omdat geen enkele behandeling nut heeft als jij bijvoorbeeld geen eisprong hebt of als je slijm niet goed is of wat ook (ik noem maar een doemscenario hoor).

Wij hebben inderdaad ook 0% kans op een spontane zwangerschap volgens onze eigen gyn, maar de gyn die mijn vriend onderzocht, zei dat we zeg maar de helft van de kansen hebben van een gezond stel....het zal wel allemaal, ik laat het maar even zo totdat we 12 juni de volgende zaaduitslag krijgen (klinkt lekker positief, ZAADuitslag, hihi)
Krissie:

Ik heb iedere maand keurig een eisprong.

Elke 12e van de maand!

Dus aan mijn eisprong kan het niet liggen.

Ik ben benieuwd of we in aanmerking komen voor iui ofzo...

Maar jullie gyn. heeft dat nog neit met jullie besproken of eventuele andere

mogelijkheden?
als member van de 'oude club' wil ik jullie allemaal heeeeeeel veel succes wensen. Ik gun het jullie zo enorm. Jullie zijn supermeiden en worden zeker ook (en hopelijk zeer binnenkort) supermama's!! *;
Highfive: zo dat hadden we net nodig! Bedankt.

Hoe gaat het met jou? (ik ken je verhaal niet) maar toch!
Dank je H5, kom nog eens buurten, ik mis je! Maar het mama-topic is ff te pijnlijk momenteel...

Bambi, een eisprong hebben is op zich goed nieuws! Maar de gyn gaat dus waarschijnlijk toch ook bij jou kijken of verder ook alles ok is qua hormonen etc.. En nee, ik weet nog niet van vervolgstappen, de een had het over IUI en de ander wilde eerst een tweede en waarschijnlijk na WEER 3 maanden een derde zaadtest...schiet lekker op! Alsof die negatieve samenlevingstesten geen indicatie zijn voor sloom zaad *zucht*. Tijd voor actie! Maar daar denkt de medische wereld helaas anders over :(
hey meiden,

@Krissie*; Ik vind het echt heftig hoor om te lezen wat voor onderzoeken je al hebt gehad en dat het allemaal zo negatief uitpakt..Ik heb er wel bewondering dat je al die onderzoeken ondergaat. Ik ben daar zelf huiverig voor. Ik heb echt een hekel aan inwendige onderzoeken simpel omdat ik me niet kan ontspannen, vooral niet bij een man. Heb een vervelende ervaring gehad met de man van een nicht van mij.  Ik was 17, hij al een(in mijn ogen oude lul) en hij is toen te ver gegaan. Niet de daad zelf, maar was toen heel naar! Is te lang en persoonlijk om hier op het forum te vertellen..Sindsdien ben ik heel preuts bij vreemde mensen en kan me dus slecht ontspannen bij bijv een huisarts. Als ik dan lees welke onderzoeken jij hebt kan ik daar al gespannen van worden!!

Maar we gaan eerst nog een paar maanden lekker zelf aan de slag. We willen na de zomer naar de ha als ik dan nog niet zwanger ben.

Kun je het zwanger nog wel een beetje van je afzetten? Ik hoop het, dat je nog wel van je leven geniet!

@Draaimolen, bedankt voor de uitleg!

@ Bambi, gewoon even een knuffel*;, omdat het gewoon klote is dat het gaat zoals het gaat!
Heb net een lekker kopje thee gezet en het bad loopt vol..:) Ga de verborgen geschiedenis nog maar eens lezen, is al weer wat jaartjes geleden.

Er is hier hier toch niemand meer..:(;(
Hee Missy, geen zweet hoor! Ik weet dondersgoed hoe het is als iemand dingen met je doet die je niet wilt en wat daar de gevolgen van zijn. Mijn onderkant zat zelfs zo op slot dat lief het in het begin ook kon schudden. Zodoende ben ik bij de gyn beland voor oefeningen om te leren ontspannen, ik zal je er wel een keer over mailen. Preuts ben ik ook nog steeds en ontspannen lukt ook zo maar niet, maar ik loop nu weer bij diezelfde gyn van destijds (en da's niet direct meer om de hoek tegenwoordig) en zij weet ervan en is heel voorzichtig. Daarbij lig je bij de gyn in zo'n houding dat aanspannen niet zomaar lukt. Maar nogmaals, ik snap je weerstand maar al te goed, de huisarts mag bij mij ook niks meer, alleen de gyn nog en alleen deze! (wordt wat als ze ooit met pensioen gaat....)

Hopelijk gaat het de komende tijd lukken en is het gewoon niet nodig meid!*;
Bedankt Krissie, voor je uitleg... En high5 voor het buurten hier :D

Wel ingrijpend die onderzoeken allemaal, je relatie moet echt supersterk zijn om hier door heen te komen. Maar daar heb ik wel een goed gevoel over hoor, daar maak ik me geen zorgen over. Het enige wat nu de hele tijd in mn hoofd zit is dat ik chlamydia zou kunnen hebben of een andere soa, daar ben ik zo bang voor! Afwachten dus. Ik hoop wel dat ze die onderzoeken eventueel al bij de huisarts willen doen want dan weet ik het ook maar zo snel mogelijk. Dat lijkt me zo erg dat je door onveilig vrijen in het verleden nu geen kinderen meer zou kunnen krijgen...

Maar verder is alles prima hier, de ongi is al bijna weer weg. Komend weekend gaan we bij vrienden langs voor een nachtje, met zn vieren uit eten en ff shoppen, heb er al zin in!

Ons huishouden hebben we over de kop gegooid, we moeten alles echt beter bij gaan houden want het is hier altijd een rotzooi. Ik deed ook veel te weinig en we deden vooral veel in het weekend. Maar als we in het weekend iets te doen hadden kwam er niks van en dan stapelde de was zich op en werd er niet gestofzuigd. We hebben ons leven gebeterd en nu gaat het heel anders, We komen nu 's middags thuis in een schoon en net huis, dat is veel lekkerder natuurlijk. Nu onze financieen nog, dat is ook een zooitje. We geven gewoon maar uit en letten niet echt op. Vergeten ook heel vaak om een rekening te betalen etc. De intentie was er wel want we hebben wel samen een bankrekening maar het werkt allemaal nog niet zoals we bedoelt hadden.  Dus we hebben nog wat te doen samen ;)....

Ik ga het aanrecht en het gasfornhuis nog even afnemen. Tja.....
@Krissie, bedankt voor je lieve berichtje! Je bent een schatje*; Wat naar dat jij ook een vervelende ervaring hebt gehad en hier nu ook nog last van hebt. Ik praat er eigenlijk nooit over, jij?

Denk je, zou het kunnen dat het moeilijk zwanger worden te maken kan hebben met blokkades? Ik denk er eigenlijk nu pas aan, ik ben misschien echt te gespannen. Die keer dat ik zwanger werd was ik vrij relaxed(drunky);). Wie weet, het is de moeite waard hier toch eens mee naar de ha te gaan..

Hoe is het verder ladies? Wat een heerlijk weer hè?!! Heerlijk!
MissW, misschien is het een idee om naar een vrouwelijke huisarts te gaan? Mijn eigen huisarts werkt in een praktijk die eigenlijk steeds groter wordt. Toen ik belde bleek dat hij nog maar twee dagen per week werkt. Ze noemde wel wat namen van andere huisartsen in de praktijk maar die ken ik allemaal niet (ben er al lang niet geweest, heb zelfs mn eigen huisarts al jaren niet meer gezien). Maar de kans is in een praktijk misschien aanwezig dat je naar een vrouw kunt vragen.

Wij gaan dus naar iemand toe die we nog niet eerder hebben gezien (denk ik tenminste, de laatste keer was vorig jaar januari voor een uitstrijkje en dat was een vrouw die nog in opleiding was. Ze vroegen toen nog of ik er bezwaar tegen had om door haar geholpen te worden en dat maakte me niks uit. Vaak is iemand in opleiding nog extra voorzichtig en dat was ook zo). Zou dat eigenlijk wel slim zijn, bij iemand die je misschien nog nooit gezien hebt? Ach, met mn eigen huisarts heb ik ook niet echt een band ofzo, die wil altijd alles zelf oplossen dus misschien maar beter zo....

Persoonlijk ben ik voor inwendige onderzoeken ofzo niet bang, maar ik kan me heel goed voorstellen dat jullie dat wel zijn door onprettige ervaringen... extra vervelend voor jullie *;

Nu ga ik nog even lekker in bad, ff ontspannen met een boek.
Hey Kaetje,

Dat is wel een goede tip om eens te informeren naar een vrouw. Dan voel ik me gewoon prettiger. Ik weer dat als je lichaam vaak gespannen is, dit een innesteling kan blokkeren dus misschien dat ik ook maar eens aan ontspanningsoefeningen moet gaan denken, kan nooit kwaad natuurlijk.

Hoe ben jij eronder dat je nu een eerste stap hebt genomen? Gaan jullie wel gewoon verder met proberen of zet je dat nu liever even op een laag pitje?

Ben je mij aan het na doen:P? Ik zat gister met een kopje thee en een boek in bad, heerlijk!!! geniet ervan!

Ik heb zo'n knallende pijn aan mijn boopies, nog niet eerder gehad, doet echt akelig zeer..vooral de zijkanten.

Moet nog 3 daagjes geduld hebben..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven