Lang geleden... deel 2

18-03-2009 17:01 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar is ineens besloten dat topics met meer dan 5000 berichten gesloten worden.

Dus bij deze dan maar het vervolg op Lang geleden verkracht, nooit behandeld.
Succes bij de tandarst Ev!

(voel lettterlijk met je mee,want ik heb ook weer problemen met mijn gebit en slik paracetamol als snoepjes op het moment)
EV, sterkte zo bij de tandarts!
* knuffeltherapie.

Noteer het op het lijstje keuzemogelijkheden van het therapieaanbod van het op te starten therapie centrum van Saar en Iry.
Ik heb eerst zelf nog wat scholing nodig in dat knuffelen voor ik het aan kan bieden als therapie.

Deze komt dus eerst in jouw takenpakket te zitten Iry.
Bedankt, lief van jullie. Gezellig om weer eens ouderwetsch samen online te zijn, voel me meteen minder alleen. Moet nu echt gaan, dat is minder. Dag!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik zal aan je denken EV!
Haai!

Nog iemand hier?

Saar is prima hoor. Goed dat je het aangeeft.
hoi ik ben hier ook!
Wurm, ik heb gisteren bij de tandarts nog aan je gedacht. Ik kan je melden dat ik mijn eigen persoonlijke strategie heb gevonden om het te verdragen. Toen het (en het was maar een beetje hoor, eigenlijk, maar toch) pijn deed, heb ik in gedachten liggen vloeken en schelden op al degenen in mijn leven die mij pijn hebben gedaan. En dat werkte. Over twee weken moet ik terugkomen en dan is het hopelijk voor het laatst!

Minder was dat er in de wachtkamer een moeder zat die mij herkende toen ik binnenkwam; haar zoontje heeft destijds bij mijn zoontje in de klas gezeten. Dus daar kwamen de vragen: nog iets gehoord, en wat erg. Dan vind ik alles weer zo onbegrijpelijk en onwezenlijk en kan ik wel janken, maar geef toch doodgewoon en normaal antwoord, alsof ik het allemaal onder controle heb. Ik wil wel praten over mijn kinderen, maar het roept nu zóveel op en al het andere kost me al zoveel energie.

Straks verder met de Wii aan de slag (balance board nog uitpakken en uitzoeken hoe het allemaal werkt) en ik moet nog iets leuks kopen voor iemand bij wie ik morgen op bezoek ga; vroegere lerares van de opleiding SPW met wie ik nog af en toe contact heb. Iemand toevallig tips?
Fijn dat je strategie bij de tandarts werkte EV.

Ik ga zo werken. Voor het eerst ook weer een slaapdienst.

Hopelijk wordt het een rustige dienst.

Fijn weekend allemaal!
quote:Elmervrouw schreef op 10 juli 2009 @ 19:46:

[...]

Dat gebeurt bij mij helemaal niet in de therapie... niemand doet dit bij mij zo (klinkt wel heerlijk moet ik zeggen).

Bij mij ook niet. Zou ook meteen gillend wegrennen denk ik.

In therapie zoek ik vooral oplossingen. Wil ik hard werken en snappen waarom ik zo handel, wat me in de weg zit, hoe ik er meer grip op krijg.

Of leren verdragen en omgaan met.

Maar knuffelen en therapie.. Ik geloof dat ik dan compleet in de war zou raken.

Als ik afspraak zou maken met een vervanger zou het dus ook puur praktisch zijn: wat zorgt hier nu voor, hoe voelen dingen (want kan er niet goed bij), wat kan ervoor zorgen dat ik weer wat meer grip ervaar, hoe kan ik nu eigen verantwoordelijkheid dragen.

Als ik me 'zielig' voel heb ik niet echt ontzettende behoefte aan therapie moet ik zeggen.

Heb afgelopen dagen heel veel geslapen en gerust, merk dat dat wel helpt om de chaos wat te verminderen.

Ik voel me ook in principe okee.

Maak me alleen zorgen omdat ik merk dat ik geneigd ben alle verantwoordelijkheden te laten vallen, extreem veel te slapen en weinig grip ervaar op mn handelen. Wil dat (hoe prettig het ook soms is) inperken voor het uit de hand loopt.

Sorrie dat ik verder niet heel veel reageer afgelopen dagen!

(f) voor ieder van jullie!
Goeie strategie EV. You go!

Een kadootje verzinnen. Vind ik altijd leuk!

Hm. Eens zien.

Thee-pakketje? Zakje losse thee, theezeefje en een klein schoteltje-voor-theezakje/theezeefje?

Bos bloemen?

Schaal(tje) met paar leuke kaarsen erop?

Lief/leuk/grappig boekje?

Ben niet zo op dreef vandaag geloof ik.

Ga nog even tv kijken. xx

Iets dat je aan haar doet denken?
Natuurlijk ook niet zo slim van mij om zoiets te vragen als ik daarna meteen wegga. Maar ik heb iets gevonden. Bloemen/plantenzaak, altijd succes bij mij. Het is een soort stenen bloem met daarop een soort glas. Je kunt het buiten of binnen zetten. Zelf heb ik er thuis schelpenzand in gedaan, wat schelpjes en van die glasbolletjesdingen, en een gekleurd theelichtje. Ziet er heel leuk uit, al zeg ik het zelf. En mooi ingepakt, klaar!

Ze hadden ook idd een leuk vierkant laag schaaltje met kleine schelpjes en vier theelichtjes in glaasjes. Maar voor onszelf heb ik nog een rond steenachtig ding gekocht, met daarop een glas met zo'n steenachtige rand erbovenop; theelichtje en schelpjes zaten er al in. Dat staat nu op de lage tafel bij de tv (en de Wii, haha). Ik ben gek op kaarsjes, theelichtjes, houdertjes, dat soort dingen, en ben daar regelmatig mee aan het afwisselen in huis.

Bedankt voor het meedenken (ik bewaar ze gewoon voor later), lief van je. Je ziet wel aan het tandartsverhaal hoe inspirerend je bent! Daar hoef je niet eens veel voor te reageren; dat wat je zegt wordt toch wel gezien.
quote:Wurmpje schreef op 11 juli 2009 @ 16:47:Maar knuffelen en therapie.. Ik geloof dat ik dan compleet in de war zou raken.Ja, ik ook hoor. Maar bij PMT gebeurde het weleens dat ze een hand op mijn rug legde, na wel eerst gevraagd te hebben of dat mocht, en dat gaf mij echt een gevoel van geruststelling in de erg emo-toestand van dat moment.
*zwaait*

Ik geniet van mijn vakantie. Heel veel liefs!
ik ook!

Net terug van Dance Valley;was tegek!

Eerste gedeelte was ik alleen want vriend moest nog werken.Er kwam nog een meisje naar me toe en vroeg of het ging,ze gaf me water en vroeg of ik mee ging de dansvloer op.Dat heb ik gedaan ;gedansd en ben ze toen weer kwijtgeraakt.Wel tekenend voor de sfeer daar gemoedelijk met iedereen

Ik reageer nu even niet want ik heb niets zinnigs tezeggen..
Klinkt gaaf Sponge!
Klinkt wel gezellig Sponge..

Zat het weer ook mee?

Ik ben ook eens naar DanceValley geweest, met slecht weer.

In het begin niet leuk, maar later danste iedereen gewoon door in de modder. En tja, dan doe je gewoon mee!

Echt een super gaaf feest vind ik dat! Ik ga volgend jaar zeker weer!
Even een goedemorgen aan jullie allemaal. (f)

Klinkt goed, Sponge.

Hanke, ik hoop dat je geniet van je vakantie.

Saar, ik hoop dat je eerste slaapdienst meeviel!

Voor jullie, en alle anderen die ik vergeet: veel liefs en een goede zondag gewenst, met hopelijk minder regen dan nu (hier tenminste).
Hier is het ook druilerig. Ga je lekker met je nieuwe Wii spelen?
Nee, ik ga straks (met heel leuk crea ingepakt cadeautje, net gedaan) naar een vroegere lerares van mij op bezoek, nog van de SPW-opleiding die ik deed in de jaren '90. Heel lief mens!

Jij nog plannen vandaag?

Oh, wat de Wii betreft. We hadden gisteren het balance board aangesloten en de body test gedaan. Mijn BMI was naar wens zal ik maar zeggen, maar bij mijn man was de uitslag overgewicht. En dat klopt ook wel, ik ben echt verbaasd dat ze hem dat bij een uitgebreide bodycheck die hij een aantal maanden geleden voor zijn werk heeft gehad, niet hebben verteld. Hij kreeg pillen voor hoge bloeddruk en cholesterol, maar misschien zou het ook wel beter zijn als hij meer zou gaan bewegen. Ik hoop dat de Wii ertoe gaat bijdragen. Zelf heb ik al een beetje yoga geprobeerd gisteravond. Leuk met zo'n personal trainer (natuurlijk heb ik de mannelijke versie gekozen, haha).
Beetje leuk uiterlijk, die virtuele trainer van je? Veel plezier bij je oude docent, ik hoop dat ze je kado geslaagd vindt. Voor mij staan festival Kwakoe in de Bijlmer en evensong in de Oude Kerk op het programma.

Degene die bij mij zou intrekken voor de cursus is helaas geblesseerd. In mijn uppie gaat het ook gezellig worden. Vrijdag in het cafe van de cursuslocatie wat gedronken en de sfeer was prettig.

In dit huis staat een weegschaal en daar ben ik op gaan staan. Viel me niet tegen, wat ik dacht te wegen klopte ook. Mijn bmi is gezakt van 40 naar 29. Is nog te zwaar natuurlijk; de laatste tijd heb ik gestabiliseerd omdat mijn lijf het even niet meer trok. Deze vakantie wil ik genieten. Maar omdat ik meer dan anders beweeg zou het nog best eens kunnen zijn dat ik wat afval.
Ooo ja die bodycheck van het balanceboard!!!

Ik zweer je dat ik op het punt stond om dat hele stronteigenwijze en belerende board het raam uit te donderen.

Heb mn wii 2 jaar terug van onze vriendengroep gekregen, en vermaak me er geregeld een avondje mee. Tot ik dus van een van hen 'ècht het balanceboard mòèst proberen'.

Zag dat op een of andere manier helemaal niet zitten.

Begon dat ding ook nog over mn lengte en gewicht te toeteren.

Nou, uitgezet en die vriend zo pislink aangekeken dat ie inet eens durfde te vragen wat nou het probleem was.

Heb uiteindelijk lekker op de account van Wurman gespeeld.

En dat board maar vragen of ik veel was afgevallen telkens (wurman is 1,5 keer zo zwaar als ik). Dat vond ik dan wel weer lief van m.

(hoezo lekker overgevoelig over mn gewicht)

EV, vind dat cadeautjes bedenken ontzettend leuk! behalve als het voor mensen is die belangrijk voro me zijn, dan ben ik altijd bang dat het niet goed genoeg is. Wat je gekocht had uiteindelijk klonk echt heel leuk!

Veel plezier vandaag!

Sponge, tof dat je het zo naar je zin gehad hebt op Dancevalley. Het lijkt me inderdaad een supergaaf feest als je van festivals en de muziek houd!!!

Volgend jaar weer? (samen met Appel ?)

Nou moppies, mn zware deken begint weer beetje lichter te worden en kan weer wat meer mezelf sturen.

Gister wel bij ouders geweest met Wurman, en echt, ik kan er geen touw meer aan vastknopen. Dat ze nu 'aardig en betrokken' doen, dat 'weet' ik nu zo onderhand, maar blijft al een bizarre overgang met vroeger.

Maar nu komen er ineens allemaal bizarre familieverhalen op tafel en lijkt de halve familie spygisch gestoord. En was ik zo'n geweldig intelligent kind vroeger waar ze zoveel zorgen om hadden omadt ik 'anders' was. (jaa duuh was ik anders. hoe zou het komen!)

Weet nog niet wat ik hiermee kan/moet, maar ik stond echt weer eens met mn oren te klapperen...

Merk dat ik op dat moment zelf wat ze zeggen niet link aan vroeger (dat bestaat dan gewoon soort van niet. Weet ik ècht niet ofzo), maar dat thuis mn halve wereld instort omdat ik het niet in elkaar kan passen.

Nu en toen. En wat een leugen is.

Maar als ik er niet aan denk dan ben ik best rustiger dan vorige week, en voel me ook okee.

Dus daar maar lekker van genieten vandaag.

Beter zoeken naar ieder klein gelukje dan er later achterkomen dat je alle leuke dingen gemist hebt.
En wow Hank, das veel zeg, wat je in bmi gedaald bent!

Daar zal een enorme berg doorzettingsvermogen en wilskracht aan te pas gekomen zijn. Knap!

Veel plezier met je cursus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven