S.M. als initialen: kan dat?

12-07-2009 19:57 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben zwanger van ons eerste kindje en we zijn hard aan het nadenken over de namen. Nu dachten we eruit te zijn, maar kwam ik erachter dat de initialen van een eventuele jongen S.M. zouden worden (met achternaam erbij S.M.V.). Wat vinden jullie, kan dit of zal dit nare reacties oproepen?

Lispeltuutje
Het zal toch alleen maar op officiele papieren zo staan? Ik neem aan dat hij zichzelf gewoon S.V noemt en die is veel leuker
Alles kan. Maar een vriendin van mij heeft die initialen en ik denk altijd aan zweepjes als ik haar naam zie staan. Ik zou het niet doen.
Ik ken een meisje die de initialen SM heeft, en die heeft er volgens mij geen last van.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik zou me er niet druk over maken.
Ik zou het niet doen.
Zou het zelf niet doen, hij zit zijn hele leven met die rare combinatie. ku j er niet nog een naam bij bedenken en dan de twee namen omdraaien.

bijvoorbeeld, nu is het Sam Maarten.

dan doe je Sam Lars maarten. is SLM, klinkt beter!
Ach, dat zal wel meevallen denk ik. Sarah Michelle Gellar (buffy the vampire slayer) heeft dezelfde initialen en wordt er toch ook niet om uitgelachen? ;)

Nee, ik denk niet dat mensen daar echt veel mee doen. In mijn klas zit een meisje die ***k u t heet, zelfs daar wordt niet raar over gedaan
SRV zou ik erger vinden...
hai! mijn initialen zijn zeld S.M. Ik heb nooit nare reacties gehad. Weleens dat ik mn initialen moest geven dat er iemand zei... Goh.. Zijn jouw initialen S.M. En dat er daarna een gniffel volgde... maaar de meeste mensen denken daar nooit zo over na! Dus als jij het een leuke naam vind zou ik me er niet druk over maken!

Succes
In mij leeft een slank iemand. Maar ik kan haar gemakkelijk de baas met koekjes en chocola
Het zijn ook mijn initialen....

Heb er echt nog nooit last van gehad! Doen!!!
Ach..vind het wel kunnen hoor.

Mijn zoontje heeft als initialen M.A.D. en dat vind ik wel geinig ook
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Daar zou ik me echt niet druk over maken.
Wie zou er om die initialen moeten lachen trouwens?
Ik wilde dat ik die initialen had gehad, hoefde ik namelijk niet uit te leggen dat ik dol ben op zweepjes!

Ik vind dat je dat lekker zelf moet bepalen. Als je dan niet als voorletters S.M. hebt, maar een andere naam, ze hebben altijd wel iets om een grapje over te maken.....
DTEEZ!
quote:Ligeia schreef op 12 juli 2009 @ 20:01:

SRV zou ik erger vinden...Dat kent tegen die tijd al helemaal niemand meer
quote:Star wrote on 12 July 2009 @ 20:02:

[...]

Dat kent tegen die tijd al helemaal niemand meer Da's waar...
Zo, dat zijn al veel reacties ineens! Zelf zou ik niet lacherig doen als ik iemand met zulke initialen tegen zou komen, maar ja... Wat gebeurt er als zo'n jongen in de puberteit zit? Ik zie hier dus ook wisselende reacties, al lijken de meesten te gaan voor 'gewoon doen'. Ik vind de namen zo leuk! Een naam ertussen zou inderdaad kunnen, maar ik vind twee eigenlijk genoeg. Tjonge, lastig zeg! Denk je eindelijk een keuze te hebben gemaakt;-)
quote:Lispeltuutje schreef op 12 juli 2009 @ 20:09:

Zo, dat zijn al veel reacties ineens! Zelf zou ik niet lacherig doen als ik iemand met zulke initialen tegen zou komen, maar ja... Wat gebeurt er als zo'n jongen in de puberteit zit? Ik zie hier dus ook wisselende reacties, al lijken de meesten te gaan voor 'gewoon doen'. Ik vind de namen zo leuk! Een naam ertussen zou inderdaad kunnen, maar ik vind twee eigenlijk genoeg. Tjonge, lastig zeg! Denk je eindelijk een keuze te hebben gemaakt;-)Hoevaak gebruik je je initialen dan?
mijn zusje heeft ook als initialen S.M.

Mijn initialen zijn officieel B.E.D.

ook niet over nagedacht, maar ik heb nog nooit iemand gehoord die er iets over heeft gezegd
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ga je dan ook beide namen gebruiken? Meestal gebruik je toch alleen je eerste naam?
Ik zou me er niet druk om maken.

Stel; je kiest nu een andere, toch iets minder perfecte naam, en over tien jaar blijken die initialen ook opeens een andere betekenis te krijgen.

Mijn oudste nicht heeft een dochter van nu 8. Ohohoh, wat was ze trots op de drie namen die ze haar had gegeven.

Toen een paar maanden later Pim Fortuyn politieke furore maakte was ze minder blij; daar had ze immers niet op gerekend toen ze haar dochter de initialen L.P.F. meegaf.

Tja, zolang je geen glazen bol hebt, kun je jouw kind misschien toch gewoon beter de naam (namen) geven die je zelf mooi vindt.
Wat wilde ik nou toch typen?
quote:babado schreef op 12 juli 2009 @ 20:12:

Ga je dan ook beide namen gebruiken? Meestal gebruik je toch alleen je eerste naam?Was mijn punt ook en dat wordt het een SV-tje
quote:Star schreef op 12 juli 2009 @ 20:10:

[...]

Hoevaak gebruik je je initialen dan?

Sja, die staan op alle officiele papieren, je werk-mailadres in veel gevallen, etc.

Het gaat er niet om of het iedereen opvalt, maar ook als maar 10% van de mensen het gek/opmerkelijk vindt, of er althans een bepaalde associatie bij heeft dan is dat heel vaak in je leven hoor.
quote:Star schreef op 12 juli 2009 @ 20:10:

[...]

Hoevaak gebruik je je initialen dan?

En zeker in de puberteit! S.M. Vissers, rooie kaart! S.M. Vissers, d'r uit! S.M. Vissers, wil je verkering met mij?!

Come on...!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven