S.M. als initialen: kan dat?
zondag 12 juli 2009 om 19:57
Hallo!
Ik ben zwanger van ons eerste kindje en we zijn hard aan het nadenken over de namen. Nu dachten we eruit te zijn, maar kwam ik erachter dat de initialen van een eventuele jongen S.M. zouden worden (met achternaam erbij S.M.V.). Wat vinden jullie, kan dit of zal dit nare reacties oproepen?
Lispeltuutje
Ik ben zwanger van ons eerste kindje en we zijn hard aan het nadenken over de namen. Nu dachten we eruit te zijn, maar kwam ik erachter dat de initialen van een eventuele jongen S.M. zouden worden (met achternaam erbij S.M.V.). Wat vinden jullie, kan dit of zal dit nare reacties oproepen?
Lispeltuutje
zondag 12 juli 2009 om 21:25
Ik werk bij een instantie waar ze altijd met de voorletters werken en laatst had ik iemand met diezelfde voorletters. Als ik eerlijk ben dacht ik wel even van 'Hey S.M.' en zei ik de voorletters denk ik ook net even iets anders dan bijvorbeeld een J.G. De klant zal het niet gemerkt hebben hoor maar ik zou dan toch liever voorletters hebben waar helemaal niet overna gedacht wordt of in een ánders gelezen kunnen worden. Ik geef onze zoon dus ook liever geen voorletter als WC e.d.
Maar aan de andere kant. Als je de namen helemaal te gek vindt dan weet ik ook weer niet wat dan belangrijker is. Een goed gevoel bij een voornaam is ook belangrijk.
Maar aan de andere kant. Als je de namen helemaal te gek vindt dan weet ik ook weer niet wat dan belangrijker is. Een goed gevoel bij een voornaam is ook belangrijk.
zondag 12 juli 2009 om 21:29
Als jij tevreden bent met die namen, so what?
Mensen hebben altijd wel wat te zeuren.
Zo heet ik met mijn achternaam S en heeft mijn broer een voornaam die begint met een S.
Toen hij nog op de uni zat is er eens serieus door een docent gevraagd of zijn ouders rechts waren (SS).. Nou vraag ik je, wie denkt er dan te ver door? (Mijn ouders zijn overigeens niet rechts).
Mijn initialen zijn mos. Zit ik ook totaal niet mee, vind het zelfs wel grappig.
Mensen hebben altijd wel wat te zeuren.
Zo heet ik met mijn achternaam S en heeft mijn broer een voornaam die begint met een S.
Toen hij nog op de uni zat is er eens serieus door een docent gevraagd of zijn ouders rechts waren (SS).. Nou vraag ik je, wie denkt er dan te ver door? (Mijn ouders zijn overigeens niet rechts).
Mijn initialen zijn mos. Zit ik ook totaal niet mee, vind het zelfs wel grappig.
Poelepoelepoelepoes!

zondag 12 juli 2009 om 21:50
quote:borodini schreef op 12 juli 2009 @ 21:00:
Gewoon doen.
Wat een onzin zeg. Kleuters en basisschool kinderen zullen het niet zien.
En als volwassenen zich er druk om maken, of flauw om gaan doen zegt dat heel wat meer over die personen dan over de initialen van je kindje.
Eens.
Ik vind het belachelijk en vergezocht.
Mijn dochter heeft de initialen S.M. Daar heeft nog nooit iemand wat gezegd.
Zielig dat je je om zo'n reden de naam van je keuze niet zou nemen.
Maar mensen die grappen maken om de initialen S.M. zijn nog veel zieliger.
Gewoon doen.
Wat een onzin zeg. Kleuters en basisschool kinderen zullen het niet zien.
En als volwassenen zich er druk om maken, of flauw om gaan doen zegt dat heel wat meer over die personen dan over de initialen van je kindje.
Eens.
Ik vind het belachelijk en vergezocht.
Mijn dochter heeft de initialen S.M. Daar heeft nog nooit iemand wat gezegd.
Zielig dat je je om zo'n reden de naam van je keuze niet zou nemen.
Maar mensen die grappen maken om de initialen S.M. zijn nog veel zieliger.

zondag 12 juli 2009 om 21:53
quote:varuca schreef op 12 juli 2009 @ 21:51:
Persoonlijk vind ik trouwens de afkorting van de Katholieke Universiteit Tilburg erger. Sta je daar als tiener met een brief van de K.U.T. Staat er dan ook echt zo op.Ik dacht dat ze, om dat te voorkomen, de universiteit KUB genoemd hadden? (kath. univ. Brabant)
Persoonlijk vind ik trouwens de afkorting van de Katholieke Universiteit Tilburg erger. Sta je daar als tiener met een brief van de K.U.T. Staat er dan ook echt zo op.Ik dacht dat ze, om dat te voorkomen, de universiteit KUB genoemd hadden? (kath. univ. Brabant)
zondag 12 juli 2009 om 22:33
quote:varuca schreef op 12 juli 2009 @ 21:51:
Persoonlijk vind ik trouwens de afkorting van de Katholieke Universiteit Tilburg erger. Sta je daar als tiener met een brief van de K.U.T. Staat er dan ook echt zo op.Daarom heet het ook Katholieke Universiteit Brabant (KUB)
Persoonlijk vind ik trouwens de afkorting van de Katholieke Universiteit Tilburg erger. Sta je daar als tiener met een brief van de K.U.T. Staat er dan ook echt zo op.Daarom heet het ook Katholieke Universiteit Brabant (KUB)
Frankly my dear, I don"t give a damn
zondag 12 juli 2009 om 22:34
quote:varuca schreef op 12 juli 2009 @ 21:56:
Het is nu de UvT, maar kan me toch herinneren dat we daar echt om in een deuk hebben gelelegen op school. Zal wel een vervormde herinnering zijn of zo.
UvT?
Sinds wanneer?
Een jaar of 8 geleden was het toch echt nog KUB
Het is nu de UvT, maar kan me toch herinneren dat we daar echt om in een deuk hebben gelelegen op school. Zal wel een vervormde herinnering zijn of zo.
UvT?
Sinds wanneer?
Een jaar of 8 geleden was het toch echt nog KUB

zondag 12 juli 2009 om 22:50
grappig, ik had 3 jaar geleden hetzelfde probleem. Ik heb er wel even over nagedacht, maar uiteindelijk haar toch de namen gegeven die ik mooi vond. Het is dus S.M.N. geworden.
ik heb maar niet voor SNM gekozen, mocht zij een internationale carriere ambieren of in het buitenland gaan wonen, dan staat dit toch een beetje te raar..
Succes!!
ik heb maar niet voor SNM gekozen, mocht zij een internationale carriere ambieren of in het buitenland gaan wonen, dan staat dit toch een beetje te raar..
Succes!!
zondag 12 juli 2009 om 22:58
quote:knorretje28 schreef op 12 juli 2009 @ 22:57:
Mijn dochter heeft ook de initialen S.m Onze achternaam eindigd op s dus als je dat op papier ziet staan dan is het Sms. nou jammer dan. heb een iemand gehad die er een opmerking over maakte eb verder niemand. Ik zou zeggen doen!Begint met een s bedoel je (je achternaam)
Mijn dochter heeft ook de initialen S.m Onze achternaam eindigd op s dus als je dat op papier ziet staan dan is het Sms. nou jammer dan. heb een iemand gehad die er een opmerking over maakte eb verder niemand. Ik zou zeggen doen!Begint met een s bedoel je (je achternaam)
zondag 12 juli 2009 om 23:02