S.M. als initialen: kan dat?

12-07-2009 19:57 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben zwanger van ons eerste kindje en we zijn hard aan het nadenken over de namen. Nu dachten we eruit te zijn, maar kwam ik erachter dat de initialen van een eventuele jongen S.M. zouden worden (met achternaam erbij S.M.V.). Wat vinden jullie, kan dit of zal dit nare reacties oproepen?

Lispeltuutje
Ik werk bij een instantie waar ze altijd met de voorletters werken en laatst had ik iemand met diezelfde voorletters. Als ik eerlijk ben dacht ik wel even van 'Hey S.M.' en zei ik de voorletters denk ik ook net even iets anders dan bijvorbeeld een J.G. De klant zal het niet gemerkt hebben hoor maar ik zou dan toch liever voorletters hebben waar helemaal niet overna gedacht wordt of in een ánders gelezen kunnen worden. Ik geef onze zoon dus ook liever geen voorletter als WC e.d.

Maar aan de andere kant. Als je de namen helemaal te gek vindt dan weet ik ook weer niet wat dan belangrijker is. Een goed gevoel bij een voornaam is ook belangrijk.
Zijn ook mijn initialen. Tot nu toe alleen mannelijke collega's gehad die hierbij niet normaal konden reageren.
Ik zou er wel rekening mee houden. Natuurlijk weten kinderen altijd wel iets te verzinnen om mee te pesten, maar dit is iets waar je zelf de hand in hebt dus dat zou ik dan toch aanpassen door er bijvoorbeeld een naam tussen te zetten.
Als jij tevreden bent met die namen, so what?

Mensen hebben altijd wel wat te zeuren.

Zo heet ik met mijn achternaam S en heeft mijn broer een voornaam die begint met een S.

Toen hij nog op de uni zat is er eens serieus door een docent gevraagd of zijn ouders rechts waren (SS).. Nou vraag ik je, wie denkt er dan te ver door? (Mijn ouders zijn overigeens niet rechts).

Mijn initialen zijn mos. Zit ik ook totaal niet mee, vind het zelfs wel grappig.
Poelepoelepoelepoes!
denk dat mn moeder graag ruilt qua letters... die krijgt dr post met mevrouw W.C *achternaam* ...

she still isn't amused
Ik zou het gewoon doen. Degene die daar, ouder dan 12 jaar om moet lachen vind ik wel erg kinderachtig.
Waar je je mee bezighoudt zeg...

Vader werkte voor een museum dat de afkorting SM had, hele gezin liep met tasjes met reuzegroot SM erop. Nooit bij nagedacht.
werkte jouw vader bij het sexmuseum?
En juist door dat soort opmerkingen twijfelen mensen Misschicken.
In mijn klas vroegâh zat een meisje die had A.A.P. als voorletters, kon ze zelf tegen die tijd erg om lachen .
quote:shining schreef op 12 juli 2009 @ 21:40:

En juist door dat soort opmerkingen twijfelen mensen Misschicken.

mensen die letten op intitialen hebben kennelijk niets anders te doen.

Oh en ik maakte een geintje, Shining...voordat je er weer serieus op in gaat.
quote:borodini schreef op 12 juli 2009 @ 21:00:

Gewoon doen.

Wat een onzin zeg. Kleuters en basisschool kinderen zullen het niet zien.

En als volwassenen zich er druk om maken, of flauw om gaan doen zegt dat heel wat meer over die personen dan over de initialen van je kindje.

Eens.

Ik vind het belachelijk en vergezocht.

Mijn dochter heeft de initialen S.M. Daar heeft nog nooit iemand wat gezegd.

Zielig dat je je om zo'n reden de naam van je keuze niet zou nemen.

Maar mensen die grappen maken om de initialen S.M. zijn nog veel zieliger.
Weet ik.

Ik ben alleen veel te serieus voor dat soort onderbroekenlol.

Dat mensen echt lachen om W.C. of S.M............
Persoonlijk vind ik trouwens de afkorting van de Katholieke Universiteit Tilburg erger. Sta je daar als tiener met een brief van de K.U.T. Staat er dan ook echt zo op.
Moet eerlijk zeggen: het zou me nieteens opvallen.

Zit nu heel hard te bedenken wat de initialen van mijn kinderen zijn...

Oh ja, RA en JMT.

Ranzige Apen

Jeugdige Mooie Tieten

Ha

Ha

Ha
quote:varuca schreef op 12 juli 2009 @ 21:51:

Persoonlijk vind ik trouwens de afkorting van de Katholieke Universiteit Tilburg erger. Sta je daar als tiener met een brief van de K.U.T. Staat er dan ook echt zo op.Ik dacht dat ze, om dat te voorkomen, de universiteit KUB genoemd hadden? (kath. univ. Brabant)
Het is nu de UvT, maar kan me toch herinneren dat we daar echt om in een deuk hebben gelelegen op school. Zal wel een vervormde herinnering zijn of zo.
Een vriendin van me heeft het en die heeft er zelden opmerkingen over gekregen. Tot nu toe hebben maar weinig mensen het opgemerkt. Wij maken er zelf eigenlijk nog de meeste grapjes over *grijns*
quote:varuca schreef op 12 juli 2009 @ 21:51:

Persoonlijk vind ik trouwens de afkorting van de Katholieke Universiteit Tilburg erger. Sta je daar als tiener met een brief van de K.U.T. Staat er dan ook echt zo op.Daarom heet het ook Katholieke Universiteit Brabant (KUB)
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:varuca schreef op 12 juli 2009 @ 21:56:

Het is nu de UvT, maar kan me toch herinneren dat we daar echt om in een deuk hebben gelelegen op school. Zal wel een vervormde herinnering zijn of zo.

UvT?

Sinds wanneer?

Een jaar of 8 geleden was het toch echt nog KUB
grappig, ik had 3 jaar geleden hetzelfde probleem. Ik heb er wel even over nagedacht, maar uiteindelijk haar toch de namen gegeven die ik mooi vond. Het is dus S.M.N. geworden.

ik heb maar niet voor SNM gekozen, mocht zij een internationale carriere ambieren of in het buitenland gaan wonen, dan staat dit toch een beetje te raar..

Succes!!
Mijn dochter heeft ook de initialen S.m Onze achternaam eindigd op s dus als je dat op papier ziet staan dan is het Sms. nou jammer dan. heb een iemand gehad die er een opmerking over maakte eb verder niemand. Ik zou zeggen doen!
quote:knorretje28 schreef op 12 juli 2009 @ 22:57:

Mijn dochter heeft ook de initialen S.m Onze achternaam eindigd op s dus als je dat op papier ziet staan dan is het Sms. nou jammer dan. heb een iemand gehad die er een opmerking over maakte eb verder niemand. Ik zou zeggen doen!Begint met een s bedoel je (je achternaam)
Inderdaad calvijn 1 hihi.

verder heet vader CS = centraal station en zus van vader NS= nederlandse spoorwegen en nee mijn schoonouders zijn geen grrot aandeelbezitters bij de spoorwegen. Is puur toeval zagen na jaren pas dat het qua afkortingen wel erg goed bij elkaar paste

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven