thuismoeders... lui of zorgzaam
zondag 12 juli 2009 om 22:26
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 juli 2009 @ 22:16:
[...]
En kinderen van thuisblijfmoeders zijn dat per definitie niet ?
Dat zeg ik niet!
Ik denk wel dat mijn oudste, als ik het vergelijk met kinderen uit haar klas (noodgedwongen) voorloopt qua zelfstandigheid. En ik beweer helemaal niet dat dit goed is.
Ik heb me best vaak tekort geschoten gevoeld, maar ik ben wel retetrots op d'r.
[...]
En kinderen van thuisblijfmoeders zijn dat per definitie niet ?
Dat zeg ik niet!
Ik denk wel dat mijn oudste, als ik het vergelijk met kinderen uit haar klas (noodgedwongen) voorloopt qua zelfstandigheid. En ik beweer helemaal niet dat dit goed is.
Ik heb me best vaak tekort geschoten gevoeld, maar ik ben wel retetrots op d'r.

zondag 12 juli 2009 om 22:28
Conclusie:
Thuismoeders zijn dóm want financieel afhankelijk en profiteren van de belastingbetaler.
Werkende moeders zijn lúi want te beroerd om hele dagen met hun eigen kinderen door te brengen en hun eigen ramen te lappen.
Conclusie 2: Wie zijn de winnaars in het verhaal: La Pappa.
Die maakt zich nergens druk over, die werkt lekker, zorgt een beetje, neukt een beetje en voor je het weet is het weer tijd voor de vrijdagmiddagborrel.
Thuismoeders zijn dóm want financieel afhankelijk en profiteren van de belastingbetaler.
Werkende moeders zijn lúi want te beroerd om hele dagen met hun eigen kinderen door te brengen en hun eigen ramen te lappen.
Conclusie 2: Wie zijn de winnaars in het verhaal: La Pappa.
Die maakt zich nergens druk over, die werkt lekker, zorgt een beetje, neukt een beetje en voor je het weet is het weer tijd voor de vrijdagmiddagborrel.
zondag 12 juli 2009 om 22:30

zondag 12 juli 2009 om 22:35
quote:RosieRo schreef op 12 juli 2009 @ 22:27:
Kan dat onderzoek nergens vinden van dat met die kinderen die op een kdv zitten dat die veel zelfverzekerder en zelfstandiger zijn dan kinderen die tot hun 4e bij moeder thuis moeten zitten...
" moeten " zitten .... je brengt het ook of het een stráf is .
Natuurlijk zal elk nadeel zijn voordeel hebben en elk voordeel zijn nadeel .
Maar wat voor de één het voordeel is , is voor een ander dan weer juist het nadeel .
Ik zou niet weten waarom kinderen die voor het grootste deel bij moeder zijn niet zelfstandig gemaakt ouden kunnen worden . Niet elke thuis zittende moeder heeft het iq van een bos uien .
Kan dat onderzoek nergens vinden van dat met die kinderen die op een kdv zitten dat die veel zelfverzekerder en zelfstandiger zijn dan kinderen die tot hun 4e bij moeder thuis moeten zitten...
Maar wat voor de één het voordeel is , is voor een ander dan weer juist het nadeel .
Ik zou niet weten waarom kinderen die voor het grootste deel bij moeder zijn niet zelfstandig gemaakt ouden kunnen worden . Niet elke thuis zittende moeder heeft het iq van een bos uien .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 12 juli 2009 om 22:35

zondag 12 juli 2009 om 22:36
Qwertu, het is de bedoeling dat je mannetje voorlopig voor jou betaalt. Strandt je relatie, dan wissel je je mannetje in voor een uitkeringsinstantie/gemeente/wie weet hoe dat dan heet. Of je gaat op zoek naar een ander mannetje (dan niet de vader van het schoolplein plukken, want die is thuisvader, dat is financieel een onverstandige keus)
zondag 12 juli 2009 om 22:37
zondag 12 juli 2009 om 22:38
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 juli 2009 @ 22:35:
[...]
nouja, MOETEN is een beetje cru gesteld ja. Fair enough.
ik denk dat er best veel kinderen zijn die zonder KDV of PSZ een klein wereldje hebben, en dat kinderen die van jongsaf veel contacten hebben, worden geprikkeld, afwisselende omgevingen hebben etc beter zelfstandig worden. Dat KAN thuis, maar dat gaat denk ik vanzelfsprekender met een vorm van opvang/vorming buiten het gezin.
[...]
ik denk dat er best veel kinderen zijn die zonder KDV of PSZ een klein wereldje hebben, en dat kinderen die van jongsaf veel contacten hebben, worden geprikkeld, afwisselende omgevingen hebben etc beter zelfstandig worden. Dat KAN thuis, maar dat gaat denk ik vanzelfsprekender met een vorm van opvang/vorming buiten het gezin.

zondag 12 juli 2009 om 22:42
quote:RosieRo schreef op 12 juli 2009 @ 22:38:
[...]
Misschien wel , ja .
Ik heb het echter heel vanzelfsprekend gevonden dat IK die prikkels zou aanbieden , die afwisselende omgeving ( en geloof me ; afwisselder dan het gebouw en speelplaats van een kdv ) zou aanbieden en de zelfredzaamheid zou aanleren .
Ik ben er heilig van overtuigd dat ik alles - en veel meer ! - heb gedaan wat een goed kdv te bieden zou hebben .
[...]
Misschien wel , ja .
Ik heb het echter heel vanzelfsprekend gevonden dat IK die prikkels zou aanbieden , die afwisselende omgeving ( en geloof me ; afwisselder dan het gebouw en speelplaats van een kdv ) zou aanbieden en de zelfredzaamheid zou aanleren .
Ik ben er heilig van overtuigd dat ik alles - en veel meer ! - heb gedaan wat een goed kdv te bieden zou hebben .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.