Het Bezemtopic

21-04-2009 15:43 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.
Ach Zoeb toch. En dat jij de klysma's moet geven vind ik ook raar. Natuurlijk doe je dat, maar het is toch raar dat je als man en vrouw zulke dingen moet doen. Dan krijg je toch meer een verzorgende relatie? Nou ja, dat is vast even niet je grootste zorg nu. Ook ik hoop met Goldie mee dat het morgen goed gaat, dat de week wachten de moeite waard is en alles gewoon weer goed komt. Ik hoop het gewoon heel erg voor jullie.

Sterkte voor je man en sterkte voor jou
Ach lieve Zoeb toch! Ook hier een dikke keel.....Meid, wat gun ik jullie een goede, positieve uitslag!

Ik heb hetzelfde als jij GL, betrokkenheid met mensen die je niet eens in het echt kent.

In feite kennen we elkaar wel, we schrijven wat ons bezig houdt, nemen het van de anderen in ons op en zijn er mee bezig.

Zo heb ik vaak aan Pips moeten denken en aan Mamz vandaag..... Iets raakt je en dat blijft bij mij 'hangen'.

Hoe was de zwemmiddag met de 6 meiden?
Hè Zoeb toch, wat een ellende zeg.

Ik hoop ontzettend dat het goed gaat met jullie!

voor jou en man.

HotPip, weten jullie al iets?!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Zoebie
Zoeb, wat verschrikkelijk erg allemaal. Ik hoop toch zo voor jullie dat de uitslagen positief zijn en dat het allemaal weer in orde komt.

Pips, weten jullie al iets?

Vandaag hard gewerkt, wederom een kinderfeestje vanmiddag waardoor ik helemaal gaar thuiskwam. Net nog even 3 taarten gebakken, morgen de vierde. Ik kwam erachter dat ik geen vorm had van 16 cm, terwijl ik er al die tijd vanuit ging die wel te hebben. Morgen dan maar even gaan aanschaffen en alsnog die laatste taart bakken. En dan het vullen en bekleden nog. Denk dat ik morgen vrij weinig online te vinden ben...
Het zit niet goed. De darm is gaan bloeden door de klysma. We gaan nu naar de SEH. Shit,shit.
Zoebie, ik kan van hieruit niet veel meer doen dan een kaarsje voor jullie branden en heel veel positieve vibes naar jullie toesturen! Sterkte!
Ohw Zoeb! shitshitshitshitdubbelshit!

Sterkte!
Zoebie

*gaat de wierook zoeken en aansteken*
Zoeb,
Lieve meiden. Jullie zijn schatten.

Gek he dat mensen die je niet eens persoonlijk kent je toch zo'n oppepper kunnen geven.

Maar we zijn terug. Lage trombocyten in combinatie met de trombosespuiten was een risico. Lekker slim van het ziekenhuis. Ze hadden me moeten waarschuwen dat het kon gebeuren. Wij helemaal voor niks in de stress en 2 uur op de SEH gezeten. (Er kwam natuurlijk een verkeersongeval binnen toen wij ook net binnen waren). En de mededeling dat de klysma's nog steeds moesten. Want de ct- scan morgen MOET doorgaan. Pffft. En zijn bloed is nog steeds slecht van de chemo-kuren. Ik heb wel gevraagd dat als er bloed geprikt moest worden dit dan eerst gedaan werd anders moesten we nog een uur langer wachten. En dat hebben ze ook gedaan. Tussen het verkeersslachtoffer door. Nou ja manlief mocht weer mee naar huis. Aan de telefoon zeiden dat het een opname werd. Gelukkig niet dus. En ik ben heel slim geweest, want de klysma's zijn gedaan en ik heb het gat in het stomazakje zo groot geknipt dat ik het hele ding zo groot als ie was door het gat heb gedaan en geplakt. Het blijft nog zitten ook. Ik had echt geen zin meer om nog eens dik twee uur te proberen die stoma weer normaal te krijgen. Van mij mag die operatie er morgen meteen achteraan. We zijn kapot.

'k Ben weer 10 jaar ouder geworden op een paar uur.

('k Heb gelukkig mijn humor nog niet verloren. Hoe'st mogelijk).

Schattebollen., dank voor jullie medeleven. Ik ga er niet van uit dat jullie dit nu nog lezen. Of jullie moeten erg in spanning zitten.
Pips Is het niet gelukt dat je het hier nog niet hebt laten weten? 'k Heb er geen goed gevoel over.

Of je moet het nu zo druk hebben dat je geen tijd hebt. Dat hoop ik dan maar.

Rozig ik heb drie jaar geleden mijn grote teen gebroken. Niks anders aan te doen dan stevige schoenen dragen. (Ik liep op teenslippers en kreeg commentaar van mijn HA)

Hie is het zwemmen met de zes meiden gegaan?

'k Ga naar bed. Moet om zes uur weer op.
Nog een beetje geslapen Zoeb?

Ik ben blij dat het zo is afgelopen.

Hopelijk gaat het verder allemaal écht goed!

Verder heb ik weinig tijd, staat veel op het progamma vandaag!

Fijne dag allemaal!
Jee, Zoebie, wat een ellende!

Ik duim voor jullie dat jullie vandaag snel en moeiteloos door de onderzoeken heen rollen!
De bank doet uiteindelijk toch niet mee :(

Maar dat valt allemaal in het niet bij jouw sores Zoeb
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Shit Pip wat rot. En ze waren eerst zo positief.

Wel raar toch? Het gaat wel om jullie toekomst.

We gaan nu weer naar het zh. Tot straks.
Voor zoebie en pip en speciale En

Wat een ellende Zoebie, ik denk vandaag aan jullie (f)

En Pip , wat balen zeg ! Getverderrie hoe kan nou dat de bank ineens toch maar niet mee doet ? Ze waren toch zo positief , tenminste, zo leek het

Bah !

en, goedemorgen !
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Jee Zoeb..ben er eigenlijk een beetje stil van.Wat krijg je een hoop voor je kiezen en telkens ben je weer zo opgewekt(wat wij hier lezen dan..)De gelukskaars brand hier al.Ik vind het persoonlijk een mooi idee dat mensen die je niet uit je dagelijks leven kent toch zo met je meeleven.Geeft mij een goed gevoel van binnen.Sterkte vandaag met alle onderzoeken en een dikke

Pips..dat is ook geen leuk bericht!(understatement)Zoals je alles verteld had hier had ik wel gedacht dat het allemaal in orde zou komen..Zijn er nog andere mogelijkheden voor jullie?

Ik had me vanochtend een beetje verslapen,kinderen zijn gelukkig nog wel op tijd naar school,maar ipv verantwoord ontbijt nu met een evergreen in de maag

Morgen gaan we iets stouts doen...Het is morgen de verjaardag en sterfdag van mijn beste vriendin,dan is ze 3 jaar weg van ons,wij gaan met haar vriend en hun 2 kinderen een dagje naar de Efteling.Ik weet dat het niet netjes is om te spijbelen(en zeker niet een week voor de vakantie)maar dat gaan we toch lekker wel doen.Ze hebben hier vorige week hun rapport al gehad dus ik vind het wel best

Vandaag

broodjes halen voor morgen

strijken

broek ruilen in stad

wassen

bedden verschonen

iets verzinnen om te eten vanavond
Een evergreen is altijd nog beter dan niets Cougbergh Hier heb ik tut ook wel eens met een banaan of appel de deur uit geschoven, boterhammetje in de broodtrommel voor bij het melk drinken en klaar

Je moet maar zo denken, er zijn heel veel kinderen die zonder eten naar school gaan ( volgens onderzoek ) dus een evergreen is bij uitzondering prima.

Ik ben niet zo voor spijbelen van school, maar ik vind jouw reden wel heel erg mooi en goed :-) Wat erg dat je vriendin zo jong overleden is . Mijn beste jeugdvriendin heeft borstkanker gehad, maar zij heeft het gelukkig overleefd.

Toen ik zwanger was van Terror kwam ik met 20weken uitgedroogd in het ziekenhuis terecht. Ik had al een jaar of 3 geen contakt meer met haar gehad door een stom (achteraf) meningsverschil. Anyway, ik zat in de bezoekhal met mijn bezoek toen ik E ineens binnen zag komen. Ze werd opgenomen voor een borstamputatie, alsof het zo had moeten zijn dat ik ook die week in het zh lag. De volgende dag was haar operatie achter de rug en heeft de verpleging van haar afdeling mij gehaald (op haar verzoek) en ben ik hele dagen bij haar geweest. Op haar en mijn afdeling werd een oogje dicht geknepen.

We werden tegelijk ontslagen.

20 weken later beviel ik van Terror dmv een spoedkeizersnee. Ik belde haar in alle vroegte op om te vertellen dat ik een zoon had, was ze niet thuis. Een uur later kwam haar moeder mijn kamer binnen om te vertellen dat E snachts met spoed op genomen was, omdat haar bloed slecht was en zij koorts had.

Ook die week hebben we samen in het zh gelegen, en zij werd door de verpleging naar mij gebracht als ze het aankon, en ik ben een paar keer in mijn rolstoel naar haar gebracht om te knuffelen.

Bizar hoe je zo toevallig precies gelijk in het zh terecht komt. Achteraf vertelde ze dat het heel blij was dat ik er ook lag, we kennen elkaar door en door, en ik heb haar door moeilijke tijden heen mogen slepen. De eerste keer het verband er af, samen naar het litteken kijken. Huilen, maar ook harde grappen maken.

Nou ja, stom lang verhaal eigenlijk maar het kwam ineens weer allemaal naar boven
Nou Boro dat is ook een heftig verhaal.Wel heel mooi om te lezen dat jullie zoveel aan elkaar gehad hebben die tijd in het ziekenhuis.

Mijn beste vriendin had alvleesklierkanker.Hiervoor was geen behandeling mogelijk werd haar verteld in het ziekenhuis.Wij zijn natuurlijk internet gaan uitpluizen en kwamen toen bij een professor uit Belgie uit.Deze heeft haar nog 8 maanden behandeld met chemo,maar helaas heeft dat niet mogen baten.Ze is alles bij elkaar 9 maanden ziek geweest.Op haar verjaardag 3 jaar geleden was ik bij haar toen ze even naar boven wilde om te rusten.Ze is niet meer wakker geworden.

Ik houd ook niet van spijbelen van school.Morgenmiddag waren ze al vrij dus gaat maar om half dagje
wat een verdrietig verhaal coebergh denk je dat ze voelde dat ze zou overlijden?

Ik hoop dat jullie een fijne dag hebben. Fijn voor haar vriend en kinderen dat jullie dat met ze doen
Ach Pips! Dat is een afknapper! Welke redenen gaven ze? Het zag er zo gunstig uit.

Zei je niet dat jullie nog een gesprek hadden met een andere bank?

Boro, wat een mooi verhaal! Dingen moeten zijn, dat blijkt wel weer. Knap je weer op?

Zoeb, sterkte vandaag! Ik duim!

Rainz lekker druk vandaag met de taarten. Eigenlijk is het zonde om ze op te eten, ze zien er zo geweldig mooi uit!

GL, ben je de dag doorgekomen gisteren?

Vandaag naar dochter en kleinezoon...... dametje zit in een dipje.
Krijg sms van mijn dochter, kleinezoon lag andersom in zijn bedje. Hij is nog geen 4 maanden!

Coebergh! Wat ontzettend leuk dat jullie dat gaan doen ter nagedachtenis aan je vriendin! Krijg kippenvel van je verhaal! En dat halve dag spijbelen? Who cares?
fijn dat je naar haar toe gaat JonnaX Trek ze maar weer uit haar dipje hoor :-)

Ik knap weer op ja, nog wat keelpijn en moe, maar niet echt ziek meer, dus zo nog even een cafeïne bom naar binnen en dan ant werk , hoezeee.
Wat gezellig druk hier. En wat zijn er weer speciale dingen geschreven. Ik vind het nog steeds zo sneu voor Pip.

Rare bank om je toch een beetje het idee te geven dat het goed zit.

Coubergh ik vind dat helemaal niet stout, Met die reden had je denk ik ook wel een half dagje vrij gekregen. Mooi idee zeg om met haar vriend en kinderen naar de Efteling te gaan. Wordt het niet zo'n beladen dag. Hier blijven het dagen met een zwart randje. 't Is wel een goed idee.

Boro speciaal is dat zeg, dat je een jeugdvriendin op die manier terug vind. En mooi dat je haar door een moeilijke tijd hebt kunnen helpen. Zulke vriendinnen zijn goud waard. geloof me ik kan er over mee praten. Ik had/heb (nog steeds) meer aan mijn vriendinnen dan aan mijn schoonfamilie.

Jonna is je dochter al uit haar dip? Wat speciaal zeg dat kleine zoon nu al achterstevoren in zijn bedje lag. Dat is een vlugge, hou hem in de gaten.

Het was toch een foto die genomen is bij manlief. Gisteren op de eerste hulp zeiden ze dat het een ct-scan was. En ze waren vergeten het ponsplaatje terug te geven. Dus dat moest ik eerst nog op gaan halen. De foto is wel goed gegaan. Weer bloedverlies, maar de reden is nu bekend dus dat geeft een heel stuk rust. Manlief slaapt nu en ik ben klaarwakker. En ik sliep om vijf uur nog niet. Dit was voor mij dus een heel erg kort nachtje van drie kwartier. Het zal vanavond zijn weerga wel hebben.

Want om zes uur waren we al weer op voor die rotte klysma's. Manlief was zo gestresst dat het niet ging. Heb even moeten mopperen en gezegd: "Diep inademen door je neus en uitademen door je mond". 't Leek wel een bevalling. Toen lukte het beter, Al zat hij op toilet helemaal te bibberen. Ik heb zo'n medelijden met hem. Hij is al zo ellendig en dan nog eens zo'n vreselijk darmonderzoek erbij. Ben wel blij dat het is gebeurt. Nu maar hopen dat de operatie voor het terug leggen van de stoma geen weken meer duurt. Ik hoopte eerste stiekem dat het pas na de 17e augustus zou zijn. Dan kunnen we nog een fijn feest geven, maar dat hele feest kan me nu gestolen worden als de operatie eerder is. Het gaat gewoon niet langer zo. En dan nu zes dagen spanning. Ieuw. Zijn trombocyten zijn wel erg laag. 43 en het hoort tussen de 129 en 318 te zijn. Volgende week dinsdag dus weer bloed prikken. Ik hoop dat ze nu op zijn laagst zijn en vanaf nu weer omhoog gaan. Wel vreemd dat met die lage trombo's de foto's door zijn gegaan. Nou ja gelukkig.

Ik ga even lekker buiten zitten met een goed boek. Misschien val ik nog wel in slaap in de

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven