Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Geen punt hoor, maar je bent een beetje vaag!

Reorganisatie van wat bijvoorbeeld?
Biebel, je plakt die termen aan elkaar, af en toe een werkwoord ertussen, wat punten en komma's, klaar.

*maar ik heb niet gestudeerd, dus misschien heb ik het mis *

Hier regent het alweer de hele middag. Net geprobeerd om tussen de buien door de honden uit te laten, maar helaas mislukt.

Ainne, heb je nog wat uitgevoerd?
Jaaaa, superdruk vanmiddag, Lapin. Ik ben Forumjuf vandaag, in het topic "hoe plak ik een plaatje".

Er is helaas een hardleerse pupil, die snapt het nog steeeeeds niet. Kan merken dat mijn Pabo-kunstjes wat verouderd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Had weer eens problemen met internet..... lang leve het franse internet.....

Maar heb lekker bij gelezen. Hier alles z'n gangetje. Gister een heftige hagelbui gehad. Gelukkig 'alleen' maar schade aan de caravans en de tuin...... ben erg bij dat we geen gasten hadden!!

Nu lekker weekend. Zo ff kijken wat we gaan eten.... heb nog geen inspiratie maar het zal wel goed komen.

Fijn weekend allemaal xXx
Hey allemaal. We liggen volgekaand op de bank te hangen haha. Stoofvlees uit de oven, rijst/gehakt/noten/kruiden, salades......:-9

Nu zit ik te internetten, morgen moet ik poetsen...zondag is een deel van de schoonfamilie uit het buitenland er, drukke tijden voor arme Specu & Man.

O, de rellen: vandaag zijn we niet in die buurt geweest- en pa is niet echt dol op de ortho's. Zoals met alle extreem-religieuzen, van welke denominatie dan ook: ze zijn intolerant, niet-realistisch, niet bereid tot compromissen, hebben vooroordelen tegen vrouwen etc etc. Gewoon lastig met ze samen leven in dezelfde stad. Het beste is gewoon je eigen gang gaan, je niet teveel met hen bemoeien, en niet op provocaties ingaan.

Ik moet uitbuiken.....
Specu, leuk dat je vader er is! Hebben jullie het gezellig? Hoe lang blijft hij?

Bijzonder hoor, die rellen in je achtertuin. Kan me dat zo moeilijk voorstellen.

Het weer slaat weer om, het was heerlijk warm, maar de voorspellingen zijn weer minder. Morgen wordt er sneeuw tot 1500 meter verwacht, dat is niet tot hier in het dal, maar betekent wel dat het koud wordt (vandaag 25, morgen 10 graden!!!).

Het waait al behoorlijk en vanmiddag hadden we ons net geinstalleerd bij de zwemplas, kwam er binnen een half uur een onweersbui opzetten. Snel ingepakt en toen hebben zoon en ik maar een siesta gedaan op de bank . Je moet toch wat..

Monsters gaan morgen naar huis. De laatste dagen ben ik veel op pad geweest en zij ook, dus we hebben elkaar weinig meer gezien. Was ook wel beter zo.

Het was nooit goed gekomen, als het de hele week zo gegaan was als die eerste twee dagen..

Ainne, gelukkig is de ruzie weer voorbij. Wat ontzettend schattige fotos van de babies!! Die jurkjes zijn zoooo leuk!! Wat vonden ze van de kaas en de stroopwafels?

Heb jij Pabo gedaan? Wat grappig, had ik niet verwacht.

Anais, hoe is het met je fiets? Lekker aan het toeren? Fijn hoor!! Ik vind de fiets echt prachtig en de foto's die je had geplakt, zijn echt heel leuk.

Hey, Sonja Bakker gaat scheiden.
Haha Ine, Sonja Bakker gaat scheiden? Heb je weer op het forum van de Prive gezeten?

Lekker trouwens dat die kinderen weer weggaan.

Sneeuw vanaf 1500 meter? Het moet niet gekker worden. Hier is het ook rotweer. Het regent de hele dag al.

Specu, ben je nog aan het uitbuiken? Had je zelf gekookt?

He Choc, daar was je weer, lang geleden. Alles goed daar?

Ainne, was je weer lekker aan het rellen op het 'voorgevoelens' topic? Ik zag dat ze nu een nieuwe geopend heeft.
Hier ben ik ook even, live vanuit Nederland.

Het is natuurlijk ondoenlijk om alles bij te gaan lezen nu en te reageren dus een hele korte reactie van mijn kant

SFO: Klinkt als een gezellige auto tocht in wording Negeren, negeren, negeren is mijn enige advies. Ze is 20. Je kan haar toch niet veranderen. Ze gaat haar eigen weg wel. Zolang ze achter de PC zit heb je er toch ook geen last van verder? Gewoon laten gaan en haar moeder de zaken laten regelen. De bom laten barsten is in dit geval denk ik niet iets wat de zaken oplost.

Ainne: hier vliegen de kopjes ook wel eens door de kamer (gegooid door yours truly, niet door man overigens)> Fijn dat alles trouwens weer goed is!!

Ine: SNEEUW??? Dit wil ik al helemaal niet weten nu. Ik vond de regen vanmiddag al erg.

Speculaas: ik heb de link even doorgelezen maar waarom zijn ze nu boos omdat die vrouw is gearresteerd die misschien haar zoon heeft laten verhongeren? Dat is toch normaal, dat ze haar arresteren. Of mis ik een stuk van het verhaal?

Hier is alles goed. Nederland is leuk. lekker weer en redelijk droog (behalve vandaag een paar flinke buien gehad). Vorig weekend Terschelling geweest. Nu gezellig bij ma. vrienden en familie zien, dagjes weg, We zijn al naar verkeerspark Assen en Slagharen geweest. Voor volgende week staan o.a. Hellendoorn, Veenpark en Madurodam nog op het programma. Eind volgende week weer terug. Kindjes doen het prima en vermaken zich goed. Alleen de kleinste heeft soms z'n buien. Ach hij is twee. Moeilijke leeftijd. Maar wel enorm schattig.
quote:lapin schreef op 17 juli 2009 @ 20:16:

Ainne, was je weer lekker aan het rellen op het 'voorgevoelens' topic? Ik zag dat ze nu een nieuwe geopend heeft.Oh ja, was ik alweer vergeten, ik had even op de valreep "zeikwijf" erin gegooid, vlak voor ik naar huis ging, haha.
Uitbuiken klaar- nee, we hebben in het restaurant gegeten. Lamsvlees gaat 5 uur in de kleioven, kip 1.5 Misschien ga ik morgen weer koken.

Nymeria, volgens mij is dat omdat ultra-ortho's met andere maten meten, en vinden dat vooral zij met andere maten gemeten moeten worden.

Kijk, zij zijn de ultra-ortho's, alleen zij leven zoals G'd het wenst. De rest is geen knip voor de neus waard. En dan zijn er "goddelozen" die een vrome vrouw uit haar huisgezin willen rukken. Ooooooojjj (btw: een vrouw is over het algemeen genomen niet veel waard in de ogen van ultra-ortho's, omdat ze minder geboden mag volbrengen dan mannen etc etc) En de politie heeft zich uitgesproken dat G'd dit gedrag van de vrouw verbiedt- en nu zijn de ultra-ortho's over de rooie. Zij weten wat G'd denkt, en mensen die niet alle geboden houden kunnen en mogen zich niet daarover uitspreken. Bovendien wensen de ultra-ortho's geen inmenging van buitenaf in familieaangelegenheden.

Dan waren/zijn er elke sjabbat de parkeerrellen rond de oude stad- ook de ultra-ortho's. Er zijn groepen ultra-ortho's die tegen de staat Israel zijn- er kan pas een staat (lees: Theocratie) komen als de Messias gekomen is. Tot die tijd moet je wachten. In dit soort groepen bevinden zich mensen die terrorisme tegen de joodse staat en Iran steunen, die met Haniye (Hamas) in Gaza praten.

Het is hier soms echt een gekkenhuis. Krompraten wat recht is, en rechtpraten wat krom is. En de Eeuwige wordt voor het karretje gespannen
quote:Ine schreef op 17 juli 2009 @ 19:31:

Ainne, gelukkig is de ruzie weer voorbij. Wat ontzettend schattige fotos van de babies!! Die jurkjes zijn zoooo leuk!! Wat vonden ze van de kaas en de stroopwafels?

Heb jij Pabo gedaan? Wat grappig, had ik niet verwacht.

Jaja, heb mijn diploma zelfs, maar vond er geen reet aan, softe sector is niets voor mij.

Gelukkig dat de monsters bijna weg zijn en dat de 2e week meeviel.

Jeetje, die Sonja! Houdt haar man soms meer van wat vollere vrouwen?
Haha Lapin, ik natuurlijk kijken in het nieuwe topic over voorgevoelens en ben verbaasd te zien dat er al 7 pagina's zijn, is de OP:quote:bloemenmeis schreef op 17 juli 2009 @ 19:14:

fuck you all
Herstel: ze heeft een officiele waarschuwing voor bedreiging en de topics zijn op slot. Was mijn voorgevoel toch juist, dat die griet niet spoort.
@Nymeria je hebt helemaal gelijk, de bom laten barsten is absoluut geen oplossing en maakt de zaak erger of het gaat zelfs ten koste van je relatie.

Je zegd het al, als ze de laptop en/of I-phone maar aan heeft staan want anders HELP!!!!!!. Het enige wat ik hier de hele week heb gezien is Couch Surfing. Alstublieft laat College weer snel beginnen.

En die autorit van 8-10uur, ik heb nu een mp3-speler dus de headset gaat zo nodig op.

Onze vrienden hebben ook kids dus het zal wel los lopen. Morgenavond komt mijn lieve schat terug van Nantucket en praat er nog even over als we alleen zijn. Ik wil namelijk een leuke trip hebben.

@Anais hoe is het met de homo fiets, rijdt ie nog steeds lekker.

quote:@Specu Zoals met alle extreem-religieuzen, van welke denominatie dan ook: ze zijn intolerant, niet-realistisch, niet bereid tot compromissen, hebben vooroordelen tegen vrouwen etc etc.Specu dat heb je verdomd mooi verwoord, ik wel zo'n schijt hekel aan zulk folk.
@Ainne, wilde gisteren ook meerellen, was het topic al gesloten

Haha, Sonja's a.s. ex houdt van vollere vrouwen

@Anais, hoe bevalt de homofiets?

@Lapin, nog nieuws?

@Nymeria, heb je het naar je zin in Nl? Al uitgebreid gesnaaid, bijv kroketten, drop, patatje oorlog, kaas, hagelslag op tijgerbrood etc?

@sfo, thanks :-) Hier idem dito.

Vanmorgen hebben we relaxed ontbeten, ga zo huishaten, maar ook appeltaart bakken, mmmh (ook om de arriverende schoonfamilie in te pakken hahaha).

Moet vanmiddag nog wat werken, is nog niet veel van gekomen sinds pa hier is. Yalla, laterzz
Hier is het mooi weer vandaag. Heb dan ook lekker in bikini op het balkon gelegen. Genieten zolang het kan.

Verder heb ik niet zo veel te melden hoor. Nog 2 dagen werken en dan ga ik op vakantie. Blijf dit jaar in IJsland, ga naar het oosten van het land waar een vriendin van mij woont.
Snjókorn falla, á allt og alla
Specu, wat heb je´t druk met familie en dan ook nog een appeltaart bakken en Nymeria ook al zo actief met al die uitstapjes in NL.

Biebeltje, is het nog gelukt met het schrijfwerk?

Ine, is de familie Monster nu weer weg?

En is het weer inderdaad omgeslagen bij jou? Is het nu koud, sneeuwt het echt?

SFO, wanneer ga je nou op vakantie? Iemand schreef het al... denk ook aan jezelf, ok?

Alles top met gay bike, gisteren weer een heel eind met elkaar opgetrokken en leuk stel tegengekomen, Duitsers die in Kemer wonen. Met hen doorgezakt op een terrasje en ze hebben een mega gave boot waarmee ze toeristen tripjes aanbieden. Tb en ik zijn uitgenodigd binnenkort mee te gaan varen. Jippie!

Gay bike (Gb) had ik ondertussen aan een paal gebonden tot ik uitgekletst en uitgedronken was. Wow, nu heb ik dus een Italiaanse Gb en een Turkmeense Tb, best kicken.

Vanmiddag weer met Gb weggeweest, anderhalf uur sportief gedaan en daarna beland op een markt waar ik 2 pittige jurkjes heb gescoord. Wilde er eigenlijk maar eentje nemen maar Gb vond ze zo leuk dat hij direct zei:"Koop ze nou alletwee maar, dan kan ik er ook eens eentje van je lenen." Vooruit dan maar. Daarna met Tb op pad geweest en een nieuw mobieltje, een mooie Sony Ericsson voor hem uitgezocht en een terrasje gepakt om de nieuwe aankoop te vieren.

Snjokorn, ik lees ineens dat je op vakantie gaat, heerlijk hoor, geniet ervan bij je vriendin. Hoelang blijf je weg en kom je wel tussentijds even wat posten hier? Hopelijk tref je het een beetje met het weer.
Pfff... Ben de hele dag in de weer geweest met dat verslag... Morgen nog een dag. Zie het nog steeds somber in.

Gisteren echt even de carnivoor uitgehangen. Manlief zat met een hele lamspoot (echt van de schouder tot de hiel) en ik had 4 monsterspareribs... Zooooooo lekker!!!!!!! Nog nooit zo'n lekkere spareribs gehad.
Heerlijk Biebeltje van die lappen vlees. Een schaaltje salade erbij en je hebt meer dan genoeg.

Anais; ik blijf 10 dagen weg (neem denk ik wel m'n computertje mee om jullie op de hoogte te houden).

Ik ga daar eieren rapen, vermoedelijk aardappels rooien, aardbeien en frambozen plukken, lekker naar het zwembad en verder weet ik het nog niet. Heb al wel goed weer besteld.
Even heel snel, want we gaan zo weer kaarten. Het heeft echt gesneeuwd. Het is juli en het heeft gesneeuwd. Debielen daarboven.

Nou ja, gesneeuwd, het lag tot 1500 meter. De bergen rondom zijn weer wit!! Foto's heb ik niet gemaakt, het was te bewolkt en je kon de sneeuw net niet goed genoeg zien. Morgen probeer ik een plaatje te plakken.

Het is stervenskoud hier in het dal, logisch.. 4 graden was het vanmorgen, vanmiddag iets warmer - 9 graden, en nu weer koud.

Vanmorgen werd ik heel vroeg wakker van een gigantisch onweer!! Alles stond te trillen, zo hard waren de knallen!

Het is wel raar hoor, gisteren nog bijna verbrand en in een jurkje, vandaag meer dan 10 graden koeler..

De kaarten zijn geschud!
@Anais ik ga aanstaande donderdag t/m zondag richting Portland. Is zo'n 10 uur rijden dus dat is minder, als ik alleen ga pak ik altijd het vliegtuig maar nu dus even niet.

Op de 29e komt een vriendin (met haar vriendin, ja ze zijn een stelletje) uit Nederland even een paar dagen langs. Gaat erg gezellig worden ondanks mijn schat haar nog niet kend.

Heb deze dame vorig jaar ontmoet in Kentuckey toen een vriendin van ons op sterven lag. Het klikte zo goed tijdens die week dat we elke paar weken lekker aan de telefoon hangen en even beppen.

Vanmorgen heb ik samen met mijn leerling monteur de Hottub van mijn Nederlandse buurvrouw aangesloten. Was meer werk dan ik dacht maar dat kwam meer door dat de dame zoveel spullen in haar garage heeft verzameld dat het werken bijna onmogelijk was.

@Snjokorn zo zeggen ga lekker genieten van je weekje vakantie.

@Biebeltje dat klinkt verrukkelijk zo'n monster spare rib.

@Specu veel plezier met de familie.

@Raccoon hoe is het weer daar boven? Of moet ik mijn winter kleren meenemen.
quote:Ine schreef op 18 juli 2009 @ 22:47:

Even heel snel, want we gaan zo weer kaarten. Het heeft echt gesneeuwd. Het is juli en het heeft gesneeuwd. Debielen daarboven.

Nou ja, gesneeuwd, het lag tot 1500 meter. De bergen rondom zijn weer wit!! Foto's heb ik niet gemaakt, het was te bewolkt en je kon de sneeuw net niet goed genoeg zien. Morgen probeer ik een plaatje te plakken.

Het is stervenskoud hier in het dal, logisch.. 4 graden was het vanmorgen, vanmiddag iets warmer - 9 graden, en nu weer koud.

Vanmorgen werd ik heel vroeg wakker van een gigantisch onweer!! Alles stond te trillen, zo hard waren de knallen!

Het is wel raar hoor, gisteren nog bijna verbrand en in een jurkje, vandaag meer dan 10 graden koeler..

De kaarten zijn geschud!Zo is het hier ook regelmatig. 's Ochtends even naar buiten kijken om te verzinnen wat voor kleren je aan gaat doen. Wel enorm balen (en zeker in het weekend).
Snjokorn: prettige vakantie!!!

Anaïs: geweldig de avonturen van jou en Gaybike! Ik snap dat TB jalours aan het worden is want je brengt nu al he grootste deel van je tijd met GB door.

Ine: oh wat ellendig die kou en sneeuw. Hopelijk gaat het net zo vlug weg als het gekomen is.

Ainne: nee pabo had ik ook niet achter je gezocht. Eerder een commerciële opleiding of zo. Was het niet erg moeilijk om met een pabo diploma in het bedrijfsleven terecht te komen? Zeker ook nog als immigrant?

Speculaas: oh dank je voor de uitleg. Ik snapte de link moeder die kind verhongert-ortho's die rellen niet helemaal maar nu wel. Moeder is dus zelf ortho en dus mag de mens niet over haar oordelen. Ik begrijp hem.

Oh hier op de uni is ook een Joodse meneer die een Phd doet en die is ook tegen de staat Israël om de reden die jij noemt (vertraagt de komst van de messias). Dat is dus blijkbaar een vaker voorkomend standpunt. Deze meneer houdt altijd ook hele verhandelingen over wat er fout is aan Israël vanuit de Torah gezien. Ik vind het altijd wel interessant, mensen met aparte standpunten maar alleen zolang het bij woorden blijft.

Nederland bevalt trouwens prima. Ik heb al een paar keer patat, kroketten, frikandellen en veel frites saus op. We zijn al pannenkoeken wezen eten (met stroop en spek). Vandaag heb ik gerookte paling gehad. En ik eet elke dag vla. Dus ik vermaak me wel

Gisteren hadden we 's avonds vrienden op bezoek gehad dus ik was pas heel laat op bed. Vanochtend kon ik heerlijk uitslapen want mijn moeder had de kinderen meegenomen boodschappen doen.
Hou op Nymeria, ik will OOK frikandellen en kroketten! Inmiddels is mijn hele NLse stash al op, dus heb inmiddels wel weer trek.

En w.b. de Pabo, da's al heel lang geleden, ben in 1996 geloof ik afgestudeerd en toen lagen de banen nog voor het oprapen dus kon alle kanten op. Mijn allereerste echte baan was Graphics Team Member bij een consultancy bedrijf in NL - en dan moet ik erbij zeggen dat ik niet eens wist hoe een computer aan of uit moest, dus ze zaten ECHT om mensen te springen!

Ben hier in '99 gekomen en ook toen waren er nog meer dan genoeg banen, de Celtic Tiger was sterk toen. Was een heel ander verhaal geweest als ik nu pas in Ierland aangekomen was.

Ine, Sneeuw!! Geeetver! Maar inderdaad, net als Snjokorn, ook hier bedenk ik 's morgens pas wat we allemaal aantrekken, het is weer is hier ook nooit constant. Er is een uitdrukking, if you don't like the weather, just wait 20 minutes. En da's nog waar ook.

Wat ben je veel de hort op, SFO. Werk of prive?
Ainne; moeten jullie 20 minuten wachten tot het weer verandert? Hier wordt 5-10 minuten aangehouden

Nymeria; lekker een pak custardpoeder mee terug naar huis nemen, kan je zoveel vla maken als je maar wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven