Het Bezemtopic

21-04-2009 15:43 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.
( A heeft trouwens de acting out variant, als je de folder leest dan zie je dat het toekomst beeld behoorlijk -eh- kut is zeg maar. In combie met zijn mcdd is het bijna een dodelijke combinatie, het is ook iets waar ik nooit te lang over na wil denken omdat ik nu al weet waartoe hij in staat is, op zijn 8ste jaar, laat staan als hij 18 is . Ik hoop dat de behandeling zo goed aanslaat dat ik me al deze jaren om niets zorgen maak, maar de zorgen zijn er, groter dan een mens kan vermoeden soms. )
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Potdomme Bor, We hadden natuurlijk wel een idee hoe het met A zat. Maar als je het zo leest is het helemaal kut. Wat een zorgen meid. Die onzekerheid hoe het met A gaat, is natuurlijk slopend. Ik snap helemaal dat je gruwelijk hoopt dat de behandeling aanslaat. En wat moet je een heftige tijd achter de rug hebben toen hij nog thuis was. Voor iedereen thuis. Ik ben er helemaal van onder de indruk. Je wordt door die folder wel effe met je neus op de feiten gedrukt en ik had al heel veel respect voor je, maar nu.... Meid ik bewonder je zo verschrikkelijk veel. Je bent zo'n kanjer. A had geen betere moeder kunnen krijgen.

Ik zit hier met een dikke brok in mijn keel en tranen.

Verdrietig he Boro, voor A en voor jullie! En ik snap je helemaal met je toekomstbeeld, sinds ik werk waar ik nu zit. Mischien maar even oogkleppen op, het nu zo goed mogelijk doen en kleine stapjes vooruit zetten?

Goed trouwens van jullie financiële plannen! Hier is het waarschijnlijk zo dat ik nu toch alles zelf in afzienbare tijd kan betalen zonder hulp van de sanering. Als dat zo is ben ik trots! Dan is het wel bijna een tienjarenplan geweest maar dat geeft niet

Zoeb, hier regent het pijpestelen dus dat valt bij jou niet meer

Geniet van en met je familie vandaag! En voor jou gooi ik met plezier nog wat borden stuk hoor, als het helpt!

We hebben een telefonisch accoord over de hypotheek dus heel voorzichtig begin ik het te geloven.....

Dit weekend is het trouwens druk, druk, druk.....

Vandaag zwemles, boodschappen, vanavond een verjaardag. Morgen verjaardag van Oma van Lief, die wordt 85! En ik moet ook nog rapportjes schrijven en een soort diploma's omdat mijn 'kinderen' van school afgaan! En ik ga ze missen. Zit nu soms al met tranen in mijn ogen in mijn klasje, ik ben zo'n sentimentele muts

Bedenk me net dat Lief vanavond op stap is en dus morgen uitslaapt.... Kan ik met Zoon wel even naar mijn werk. Kan ik opruimen en hij even spelen.... Ook nog even iets om te doen dus.
Jullie zijn lief ( de zoveelste die dat zegt hier he )

Het is idd een hele brok geweest zoeb, heel heftig, je kan ook niet zo goed uitleggen wat een kind met zo'n stoornis doet met de rest van het gezin. Als 1 lid lijdt lijden alle leden mee is echt van toepassing bij ons.

Fus, ik denk er zo weinig mogelijk aan en geniet idd van de hele kleine stapjes die we wel vooruit maken. Dat geeft ook weer hoop natuurlijk. Maar vlak daarna wordt die hoop weer de grond in geboord door A ( dat is dus die hechtinsstoornis ) door iets "ergs" of "heftigs" te doen.

En wat goed van je joh , dat je bijna zover bent dat je alles helemaal zelf kan betalen ! Terecht dat je daar trots op bent!!!!
Overigens word ik altijd een beetje verlegen van die lieve complimenten. Ik vind het altijd normaal wat ik voor A doe, zwaar maar niet extra bijzonder ofzo.

Tot ik lees over een ander kindje dat zoiets heeft, dan denk ik "" jeeetje en die ouders zeg, wat zullen die het zwaar hebben" , terwil wij het ook wel eens zwaar hebben. Maar dat is anders ofzo :-)
Hihi, Lief en ik zijn allang wakker en Zoon ligt nog heerlijk te slapen Waarschijnlijk slapen Zoon en Lief morgen uit en ga alleen naar mijn werk....
zo dan, die kan lekker uitslapen
Gek he, dat je je eigen situatie altijd minder erg vind dan bij een ander. Dat is hier ook zo. Een achterneefje heeft pas een kindje verloren van 5 dagen oud. Dan vind ik dat heel erg. Dan denk ik dat wij dan nog 11 jaar hebben kunnen "genieten" van ons meiske. Waarvan dan wel 7 jaar ziek. Maar ondanks dat genoot die meid zo van het leven. En had ze zo'n gigantische portie humor. En als ik het zo terug lees, moet ik er ook aan denken wat dan erger is.
Verdriet is nooit te vergelijken. Toch? Hoeft ook niet, voor iedereen kunnen dingen heftig en zwaar zijn. Het helpt soms wel om zelf even lucht te kunnen halen, als je denkt dat het altijd erger kan.

Zoon is net wakker en nu klinkt hij als een vent van 49. Of zoals hij dan zelf zegt: "mijn stem is nog niet wakker". En dat dan met zo'n hele zware bas en zo'n klein ventje. Hihi.
Verdikkeme Fus wat goed zeg. En wat is 10 jaar een lange tijd. Dan kun je met recht trots zijn. Dan moet je wel een hele lange adem hebben om dat vol te houden. En ik weet wat het is, want wij hebben financieel toen met ons meiske ook jaren aan de grond gezeten.

Het waait hier opeens vreselijk. Ik had een vaas verlepte bloemen op de tafel buiten gezet en die waaide dus letterlijk van de tafel af. Een knal zeg. Ik was de tent net even vast aan het zetten. DIe waaide ook omhoog. Dus ik schrok me te pletter.

Tussen de bedrijven door toch al een en ander gedaan

Kamer en keuken opruimen

(Naaimachines van tafel en afwasmachine leeghalen en volzetten, pannen van gisteren nog afwassen
Fus wat een heerlijke opmerking, "Mijn stem is nog niet wakker".

Mogguh lieve maisjes...

Fuss en Zoeb, wat goed dat jullie samen aan jullie geld-bla kunnen werken.

Samen is fijner dan alleen!

Dat werken met een weekmenu zou ik eigenlijk ook moeten doen, maar op een een of andere manier lukt me dat steeds niet.

Ik koop wel veel reclamespul, en doe dan veel in de vriezer.

Zo hou ik geld over voor andere leuke dingen.

Boro, ik neem ook iedere keer weer mijn petje voor je af meid. De zorg op een kind zoals A lijkt me echt loodzwaar.

Je klinkt als een erg sterke vrouw!

Ik krijg eigenlijk altijd een beetje de kriebels van het woord , maar voor jou heb ik echt RESPECT.

Mijn kleine probleempjes en ergernisjes met mijn kids vallen in het niet vergeleken bij wat jullie allemaal voor jullie voeten krijgen. Ook als ik zie hoe moeilijk Mamzelle het heeft...

Ik mag me eigenlijk gelukkig prijzen dat het hier in huis alleen maar om de 'normale' puber-perikelen gaat.

Fuss, nog steeds spannend dus met de hyptheek-bla.

En wat goed dat je bijna uit de geld-shit bent. Als het je op eigen kracht zou lukken is dat helemaal top natuurlijk!

Zoeb, wat gezellig die aanloop van familie vandaag.

Helemaal nu het goede nieuws er is!

Hoe is het nu met je man? Heeft hij nog steeds bloedverlies of is dat gestopt? Kan hij ook al een beetje minder bang en een beetje meer blij zijn?

Hier vandaag:

Stofzuigen

Bedden verschonen

Wassen

Misschien op de koffie bij tante en oom.

Bbq-avond van de toneelvereniging.
Zoeb, en mijn hart doet altijd weer pijn als ik jou verhalen over je dochtertje lees.

Je kind verliezen is in mijn ogen het ergste wat je als ouder kan overkomen...
Goedemorgen dames!

Boro, dat artikel geeft net een beetje meer inzicht in wat jullie meemaken met A. Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik vind het zo knap van jou dat jij je zo voor hem inzet, menigeen zou hard zijn weggelopen.

Zoebie, ook ik krijg geregeld een brok in mijn keel bij de verhalen over je dochter.

De bruiloft gisteren was schitterend. Zusje zag er supermooi uit, volgens de kinderen was ze gisteren 'Tantie Prinses'.

Feest was ook geslaagd en de taart was heerlijk volgens iedereen. Uiteindelijk pas om half 12 thuis en de kinderen zijn al die tijd heel lief geweest. Foto's volgen een dezer dagen op mijn hyves.

Straks even boodschappen doen en de bovenverdieping poetsen, is er gisteren uiteraard niet van gekomen.

Fijne dag allemaal!
Godsakke Boor.............

Hier een luie dag. Morgen werken (pff dan moet ik volgende week 6 dagen)

Vandaag beetje boodschappen doen (lekker mosselen en morgen jagers-lasagne) beetje aankloten.

De grootste vraag van vandaag is welke nagellak ik op ga doen: keurige-mevrouwen-roodbruin, keurige-mevrouwen-goudbruin, gothic achtig diep paars, pastel lavendelpaars of knal donkerblauw.

Roept U maar!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Knal donkerblauw!
Goedemorgen, trouwens!

Het lijkt hier wel herfst, het is koud en het waait erg hard.

Nou ja, maakt niet uit.

Groups ,wat een verhalen allemaal weer!

Vandaag:

- boodschappen (moet ik in 2x doen, het is te veel)

- uitzoeken of vaatwasser gerepareerd kan worden

- tot die tijd: zelf afwassen

- wassen, drogen, opruimen

- stofzuigen

- pakketjes op de post

- studeerkamer opruimen
Ik ben voor de gothicachtigdieppaars! Mooi!

Boro, ik lees en krijg nog meer bewondering, mens wat hebben jullie te verstouwen en mens wat een kippenvel hier.

GL, ik zit te 'broeden' op iets....kom er nog op terug, het moet even vallen hier.

Rainz, bruiloften zijn leuk! Denk ik onmiddelijk weer terug aan mijn huwelijk vorig jaar..... Mén wat hebben wij genoten. We hadden trouwens geen bruidstaart. Ben zeer nieuwsgierig naar de foto's!

Zoeb, ik kreeg ouderwetse vibes van jouw ding met de naaimachine. Kussens maken! Ik kreeg van mijn ouders 30 jaar geleden (op mijn eerste huwelijk) een naaimachine cadeau. Wat heb ik er veel mee gedaan toen. Van kinderkleding tot complete kostuums heb ik er mee gemaakt.

De masjien is vorig jaar de deur uitgegaan......

Loop je nog te stuiteren?

Wij gaan helemaal niks doen dit weekend, tenminste geen gebezem. Man is bezig een administratie programma te maken voor mijn bedrijf. Ik heb helemaal niets met cijfers, Jonna en cijfers En ik ga lekker tutten!

*Gaat ook voor de nagallak vandaag*
Ghe Gotic diep paars natuurlijk Pips :-)

Ik manicuur mijn nagels nog steeds op zijn frans Gaat steeds beter, het streepje wordt steeds rechter. En ik had van de week 2 gebroken nagels en ik was er gewoon trots op. Geen korte nagels van het bijten, maar omdat ze gebroken waren .

Ik heb een potje zwart, maar als ik dat doe dan zie je gewoon dat ik niet nagel kan lakken Het zwart zit dan overal. Daarvoor moet ik echt nog meer oefenen.

Bedankt voor de knuffels lieve mensen Terug voor jullie
*gaat even in bad om het nodige onderhoudswerk aan lichaam te doen*
Wat een supertopic is dit toch.

Pips Ik ben ook voor de gothicachtigdieppaarse.

Jonna ik ben helemaal niet goed in naaien (op de mesjien) maar ik doe het gewoon. Een kussen voor dit ligbed van 60x200 kust ¤ 125.-

Nu was ik inclusief rits, schuim en stof precies op de kop af ¤30.- kwijt. Dat is met een paar uurtjes achter het naaimachien snel verdiend. Ik heb trouwens de meeste kussens voor buiten zelf gemaakt van hetzelfde stof dus ik was al blij dat ze het nog hadden. En dan voor 1.50 p.m. Daar wordt ik hardstikke blij van.
Boro, je kunt het geld ook op de bank storten en aan de bank vragen om je roodstandmogelijkheid op te heffen.

Zaalig. Geld kan op zijn maar nooit meer schuld.

Moet overigens ook beter op de kleintjes letten, pinnen is inderdaad reuze makkelijk maar je gaat al snel over je weekbudget.

Contant geld vind ik op dit moment geen optie omdat Oudste nog steeds meent te kunnen pakken wat hij ziet. Ik zou supergefrustreerd worden van steeds natellen wat er nog in mijn portemonnee zit (kasboek zou dan wel helpen natuurlijk).

Dikke voor jou. Kan me zo voorstellen dat je bang bent voor A zijn toekomst, en ik hoop dat zo'n behandeling inderdaad zoden aan de dijk zet.

Fuss, fijn dat het telefonisch accoord er is!!

Pips, gothicpaars natuurlijk!

Ik heb vandaag een luie dag. Moet nog wel een fiets ophalen bij het zwembad, regelen dat kinders elkaar helpen op de dorpsbingo, een bureautje installeren, een afwasje doen, een wasje in de machine, boodschappen.

Maar verder echt helemaal niets
Boor, ik laat mijn nagels altijd doen (lekker decadent) en dan inderdaad french. Niet á la Estelle Gullit met zo'n superwit randje.

Normaal ga ik elke 3 weken, nu met hun vakantie weekje langer. En dus is het niet meer zo mooi, vandaar een kleurtje.

Paars is ook wel gaaf natuurlijk
Mijn randje is ook niet super wit idd. Maar iets witter dan natuurlijk wit ( lekker duidelijk ben ik )

Ik doe eerst 1 laagje wit. Dan 2 laagjes roze , dan 2 laagjes topcoat. Ben ik wel heel de avond mee bezig , goed laten drogen enzo tussendoor. Maar t ziet er keurig uit .
Lekker he dat getrut

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven