Het Bezemtopic
dinsdag 21 april 2009 om 15:43
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
zaterdag 18 juli 2009 om 19:07
De stoma van manlief is erg lang en dik. Er komt dus 30 cm darm uit zijn buik. En het is kei en keihard. En het uiteinde was opeens pikzwart. Ja dan denk je natuurlijk als eerste aan afsterven. Ieuw, dat was echt schrikken toen ik het zag. Ik gooide de boel neer, en rende naar beneden voor een telefoon. We moesten meteen naar de SEH komen. Niet meer wachten. Dus ik ben met manlief in de auto met een noodgang naar het ziekenhuis gereden. (´k Heb alle snelheidsovertredingen begaan die ik maar kon begaan). Ik zie het wel. En dan ben je anderhalf uur daar. Manlief meteen aan het infuus. Heftige discussies. En ze weten het niet. Dat is pas erg. Het is niet te voorkomen. Daarom moet de operatie snel. Normaal gaat hij er niet op liggen omdat hij dat niet kan. De stoma ligt dan in de weg. Maar blijkbaar heeft hij het in zijn slaap niet gemerkt.
We waren om half drie op de SEH en om half zeven weer thuis. Dan weet je het wel. Nou ja, het blijkt gelukkig alweer mee te vallen.
Dat zijn er alweer 10 bij. (Jaren bedoel ik. ik wordt oud op die manier)
We waren om half drie op de SEH en om half zeven weer thuis. Dan weet je het wel. Nou ja, het blijkt gelukkig alweer mee te vallen.
Dat zijn er alweer 10 bij. (Jaren bedoel ik. ik wordt oud op die manier)
zaterdag 18 juli 2009 om 19:15
Nee je darmen bestaan uit slijmvlies wat heel gevoelig is. Het is echt op 1 nacht ontstaan. Gisteren was er nog niets aan te zien. Maar het kan ook heel snel weer genezen. Hij mag er nu alleen absoluut niet meer op gaan liggen.
En het weefsel is wel pikzwart maar eronder zag het er nog normaal uit. Ja, zover had ik ook niet meer gekeken. Ik zag zwart en ik was in paniek.
Pips ze hadden het op de SEH nog nooit gezien en de arts die erbij kwam had het ook nog nooit op een stoma gezien.
Ach ja eentje moet de eerste zijn. Manlief was even een erg interessant geval. (voor mij hoeft het niet hoor).
En het weefsel is wel pikzwart maar eronder zag het er nog normaal uit. Ja, zover had ik ook niet meer gekeken. Ik zag zwart en ik was in paniek.
Pips ze hadden het op de SEH nog nooit gezien en de arts die erbij kwam had het ook nog nooit op een stoma gezien.
Ach ja eentje moet de eerste zijn. Manlief was even een erg interessant geval. (voor mij hoeft het niet hoor).
zaterdag 18 juli 2009 om 19:48
Nee ik eigenlijk ook niet. Maar wat was het een opluchting. Het waren wel allemaal jonge artsen. Ook de arts die later kwam. Dus het kan. Die drie kwamen later ook nog allemaal de stoma bewonderen.
Zij hebben weer wat geleerd. Maar ze vonden het niet normaal dat het zoooo groot was.
Jezus was zal ik blij zijn als dat ding weg is. Hoe moet manlief zich dan niet voelen.
Zij hebben weer wat geleerd. Maar ze vonden het niet normaal dat het zoooo groot was.
Jezus was zal ik blij zijn als dat ding weg is. Hoe moet manlief zich dan niet voelen.
zaterdag 18 juli 2009 om 20:07
Mijn dochter was 5 jaar toen ze een (urine) stoma had en ik kan me nog haar opgeluchte gezichtje voor me zien toen haar verteld werd dat ze haar 'uppie' weg gingen halen.
(Ze lag toen op een kamer met een meisje dat een A(nus)P(renaturalis) had en zij had een U(reter) P(renaturalis). Het meisje naast haar had een Appie, mijn dochter een Uppie.)
(Ze lag toen op een kamer met een meisje dat een A(nus)P(renaturalis) had en zij had een U(reter) P(renaturalis). Het meisje naast haar had een Appie, mijn dochter een Uppie.)
zaterdag 18 juli 2009 om 20:20
Wij hebben er nog een foto van, dochter vindt het nog steeds een verschrikking en ze is nu bijna 29! Net als een sondeslang trouwens, kan ze ook niet zien zonder misselijk te worden.
Oh trouwens Pips, leuke combi! Lime en paars!
Oh trouwens Pips, leuke combi! Lime en paars!
anoniem_84738 wijzigde dit bericht op 18-07-2009 20:20
Reden: kleine correctie
Reden: kleine correctie
% gewijzigd
zaterdag 18 juli 2009 om 20:43
quote:HoiPippiLangkous schreef op 18 juli 2009 @ 18:50:
Decubitus? Jesus. Waar zit het dan? En heb je tips om het te voorkomen? Als je man daar zo snel last van heeft, dan is een anti decubitusmatras aan te raden.
Edit: Om te voorkomen dat hij weer op zijn stoma gaat liggen kun je kussens tegen zijn rug en in zijn knieholtes leggen, dan kan hij niet meer omdraaien.Pips manlief kan ook niet lang op zijn rug slapen vanwege de inkapseling van vocht tegen het heiligbeen. Dan krijgt hij daar weer pijn. Dan zou ik de kussens zo moeten leggen dat hij alleen op zijn linkerzij kan liggen. De stoma zit rechts. En dat is ook weer niet handig. Tsjaaaa. Wat is nu wijsheid? Ik weet het soms ook niet meer.
Decubitus? Jesus. Waar zit het dan? En heb je tips om het te voorkomen? Als je man daar zo snel last van heeft, dan is een anti decubitusmatras aan te raden.
Edit: Om te voorkomen dat hij weer op zijn stoma gaat liggen kun je kussens tegen zijn rug en in zijn knieholtes leggen, dan kan hij niet meer omdraaien.Pips manlief kan ook niet lang op zijn rug slapen vanwege de inkapseling van vocht tegen het heiligbeen. Dan krijgt hij daar weer pijn. Dan zou ik de kussens zo moeten leggen dat hij alleen op zijn linkerzij kan liggen. De stoma zit rechts. En dat is ook weer niet handig. Tsjaaaa. Wat is nu wijsheid? Ik weet het soms ook niet meer.
zaterdag 18 juli 2009 om 20:51
Trouwens Jonna, Wat waren jullie creatief in die dagen. Als het beessie maar een naam heeft. Ik kan me helemaal niet meer herinneren of wij dingen een aparte naam gaven. En onze dochter wilde nooit en te nimmer op de foto in het ziekenhuis.
(k Heb wel stiekem gefilmd zo af en toe). We hebben wel foto's maar die zijn in een hele slechte periode gemaakt. 't Is er net een Biaffrakindje op. Zo mager en zo ellendig als ze erop kijkt. We hebben natuurlijk wel foto's met de broers. En daarop zie je dan wel weer dat ze de grootste lol heeft.
Mamzz de stoma wordt in zijn geheel terug gelegd, Alles weer op de nomale manier.
(k Heb wel stiekem gefilmd zo af en toe). We hebben wel foto's maar die zijn in een hele slechte periode gemaakt. 't Is er net een Biaffrakindje op. Zo mager en zo ellendig als ze erop kijkt. We hebben natuurlijk wel foto's met de broers. En daarop zie je dan wel weer dat ze de grootste lol heeft.
Mamzz de stoma wordt in zijn geheel terug gelegd, Alles weer op de nomale manier.
zaterdag 18 juli 2009 om 20:57
Zoeb, neem eens contact op met een verpleeghuis ofzo. Dat klinkt wel heel erg, maar als ze ergens ervaring hebben met dit soort zaken.
Zeg zal ik jullie eens iets ergs vertellen? Niet lachen hoor (of juist wel natuurlijk, Mr N. pieste in zijn broek)
Anyway wij kijken nu bijna elke avond Criminal Minds op DVD. De meest enge moordzaken komen langs.
Gisteravond was ik alleen. Was lekker aan het aantrutten, tv kijken, forummen, muziekje aan, kortom relaxed. Hoor ik opeens iets vallen op het dakterras. Buitendeur stond nog open, wel de hordeur dicht.
Ik schonk er eerst geen aandacht aan, hoorde ik weer iets. En al ie afleveringen schoten door me heen.
Heb ik (lach niet ) een groot mes gepakt en toen de terrasdeur dichtgedaan
Doos die ik ben
Zeg zal ik jullie eens iets ergs vertellen? Niet lachen hoor (of juist wel natuurlijk, Mr N. pieste in zijn broek)
Anyway wij kijken nu bijna elke avond Criminal Minds op DVD. De meest enge moordzaken komen langs.
Gisteravond was ik alleen. Was lekker aan het aantrutten, tv kijken, forummen, muziekje aan, kortom relaxed. Hoor ik opeens iets vallen op het dakterras. Buitendeur stond nog open, wel de hordeur dicht.
Ik schonk er eerst geen aandacht aan, hoorde ik weer iets. En al ie afleveringen schoten door me heen.
Heb ik (lach niet ) een groot mes gepakt en toen de terrasdeur dichtgedaan
Doos die ik ben
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
zaterdag 18 juli 2009 om 21:16
Mochten we nou lachen of juist niet?
Ik kan me er alles bij voorstellen, doodeng, alleen thuis, met de afleveringen in je hoofd.
Heb ooit met een hamer onder mijn kussen geslapen en ik zou de indringer echt serieus te lijf zijn gegaan als tie het gore lef zou hebben gehad als hij binnen was gekomen! Nooit binnen gekomen.......
Ik kan me er alles bij voorstellen, doodeng, alleen thuis, met de afleveringen in je hoofd.
Heb ooit met een hamer onder mijn kussen geslapen en ik zou de indringer echt serieus te lijf zijn gegaan als tie het gore lef zou hebben gehad als hij binnen was gekomen! Nooit binnen gekomen.......
zaterdag 18 juli 2009 om 21:56
He Zoeb, wel fijn dat jullie alweer thuis zijn intussen! Maar wat een schrik weer, bah.
Doe je voorzichtig Pips, straks ben jij de dader ipv het slachtoffer
Ik lig op de bank. Had een feest mara ben maar even geweest. Voel me fijn waardeloos, inclusief hoofdpijn. Even wachten tot Zoon slaapt en dan ook lekker slapen!
Doe je voorzichtig Pips, straks ben jij de dader ipv het slachtoffer
Ik lig op de bank. Had een feest mara ben maar even geweest. Voel me fijn waardeloos, inclusief hoofdpijn. Even wachten tot Zoon slaapt en dan ook lekker slapen!
zaterdag 18 juli 2009 om 23:08
Geweldig Pips. Dacht eerst dat we moesten lachen omdat Mr.N in zijn broek had gedaan, nu snap ik waarom. Hij kan zich er beter een voorstelling bij maken. Dus alleen thuis is ook niet alles na zo enge serie.
Pips ik krijg ook het idee dat je het niet eens bent met de diagnose van de arts.
Ik was nog even op een verjaardag vanavond en daar heb ik met een verpleegkundige zitten praten.
Zij had het wel vaker gezien. Ook dat het met een paar dagen weer helemaal weg was. Ik ga het dus in de gaten houden dat het niet erger wordt. Want dan moeten we zowiezo terug. En van die drie artsen vanmiddag waren er twee nog in opleiding. Zoals ik al dacht. En anders gaan we nog maar een keer naar de SEH.
Pips ik krijg ook het idee dat je het niet eens bent met de diagnose van de arts.
Ik was nog even op een verjaardag vanavond en daar heb ik met een verpleegkundige zitten praten.
Zij had het wel vaker gezien. Ook dat het met een paar dagen weer helemaal weg was. Ik ga het dus in de gaten houden dat het niet erger wordt. Want dan moeten we zowiezo terug. En van die drie artsen vanmiddag waren er twee nog in opleiding. Zoals ik al dacht. En anders gaan we nog maar een keer naar de SEH.
zaterdag 18 juli 2009 om 23:24
Haidiehai!Ben ik weer!
Leuke avond gehad, die toneellui zijn echt leuke mensen! Leuk gekletst, alweer nieuwe leuke mensne leren kennen.
En ik ben blij dat het ook deze keer weer met een sisser is afgelopen Zoeb. Fijn ook dat die operatie al snel kan. Alles zo snel mogelijk achgter de rug, mooi zo.
Tjomnge, typen na drie wijntjes is toch moeilijker dsan ik dacht. Ik ga te bedde!
Leuke avond gehad, die toneellui zijn echt leuke mensen! Leuk gekletst, alweer nieuwe leuke mensne leren kennen.
En ik ben blij dat het ook deze keer weer met een sisser is afgelopen Zoeb. Fijn ook dat die operatie al snel kan. Alles zo snel mogelijk achgter de rug, mooi zo.
Tjomnge, typen na drie wijntjes is toch moeilijker dsan ik dacht. Ik ga te bedde!
zondag 19 juli 2009 om 07:54
Goedemorgen
Wat Zoeb zegt Goldie
Hoe is het vannacht gegaan Zoebie?
Ik ben aan de rapportjes bezig, hoera. Nog maar 12
Mijn mannen slapen nog en ik zit heerlijk rustig te werken.
Hopelijk ben ik een beetje vlot klaar en kan ik straks ook nog even naar mijn werk om het eea uit te printen en nog wat op te ruimen.
Vanmiddag naar Oma's 85ste verjaardag.
Coebergh, hoe was het vrijdag?
Wat Zoeb zegt Goldie
Hoe is het vannacht gegaan Zoebie?
Ik ben aan de rapportjes bezig, hoera. Nog maar 12
Mijn mannen slapen nog en ik zit heerlijk rustig te werken.
Hopelijk ben ik een beetje vlot klaar en kan ik straks ook nog even naar mijn werk om het eea uit te printen en nog wat op te ruimen.
Vanmiddag naar Oma's 85ste verjaardag.
Coebergh, hoe was het vrijdag?
zondag 19 juli 2009 om 08:24
Hoe is het Gold?
Wat ben je vroeg Fus?
Hij slaapt nog en vannachtg niets gehoord dus het zal wel goed zijn. Straks als ie om een uur of tien wakker is meteen even kijken.
Ik moet wat aan mijn lijstje gaan doen.
Wassen en drogen. (Het regent hier Blugh)
Stoffen en zuigen en dweilen.
En het zijn allemaal dingen die ik pas kan gaan doen als manlief op is. Dus ik forum nog effe door.
Wat ben je vroeg Fus?
Hij slaapt nog en vannachtg niets gehoord dus het zal wel goed zijn. Straks als ie om een uur of tien wakker is meteen even kijken.
Ik moet wat aan mijn lijstje gaan doen.
Wassen en drogen. (Het regent hier Blugh)
Stoffen en zuigen en dweilen.
En het zijn allemaal dingen die ik pas kan gaan doen als manlief op is. Dus ik forum nog effe door.
zondag 19 juli 2009 om 08:44
Nee dat is er ook bij ingeschoten. Die zijn door moeten rijden omdat wij op de SEH zaten. Kon ze moeilijk na 7 uur rijden vanuit Frankrijk ook nog eens laten wachten. Ik heb nu met manlief afgesproken als hij in het ziekenhuis ligt en het gaat goed, ik een paar dagen die kant op ga. Daarna komt het er voorlopig ook weer niet van natuurlijk.
zondag 19 juli 2009 om 08:47