Napraat 2025.3 met geklets en lentekriebels.

10-03-2025 10:19 3117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.3 met geklets en lentekriebels.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Fleur_Hélène schreef:
09-04-2025 13:03
Te belachelijk dit. Ik probeerde een neutrale vraag te stellen. Die wordt verkeerd begrepen en nu heb ik het weer gedaan. Maar als ik iets verkeerd interpreteer ligt het ook vooral aan mij.
En dit vind ik dus in de slachtofferrol gaan zitten.

"Want het ligt toch allemaal aan mij"
Nyco schreef:
09-04-2025 13:05

Prima. :byee:
Fleur_Hélène schreef:
09-04-2025 13:03
Te belachelijk dit. Ik probeerde een neutrale vraag te stellen. Die wordt verkeerd begrepen en nu heb ik het weer gedaan. Maar als ik iets verkeerd interpreteer ligt het ook vooral aan mij.
Ik vind dat je overtrokken reageert. Je geeft zelf aan dat geschreven tekst anders geïnterpreteerdal kan worden,dat werkt twee kanten op. Ik lees de vraag "Wat is er mis met..." in de context waar het over ging per definitie niet als neutraal en dat heb ik op een nette manier geprobeerd te verwoorden, en ter verdediging van jou toegevoegd dat ik dat niet hetzelfde vind als het op iemand gemunt hebben. Maar goed, dat is blijkbaar "te belachelijk". Dan wordt het voor mij wel ingewikkeld interacteren op een discussieforum.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Oh, aha. Doei maar weer dan. Misschien inderdaad maar beter in plaats van zo gauw in de vijandigheid schieten.
Nyco schreef:
09-04-2025 13:05

Eens, maar ik snap het ook wel. Want de andere kant op mag inderdaad niet worden geïnterpreteerd, want dan lees je dingen die er niet staan.
Zo was er ooit gedoe over doei, zelfs dat woord kan verschillend geïnterpreteerd worden. Kun je hoog of laag springen, maar bewijzen zijn er niet voor, helemaal als de schrijver dat ontkent.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
Solomio schreef:
09-04-2025 13:04
Tja, mensen die graag exotische reizen maken, weten natuurlijk zelf ook wel dat daar een boel nadelen aan kleven. Dan lees je een opmerking daarover mss anders, vanuit een soort schaamte of schuldgevoel.
Kan zijn, ja. Voor mij staat me zoiets bedenken als dat Drenthe onderhand exotischer is dan Bali nog los van die nadelen en mijn mening erover. Mijn calvinistische kant, denk ik. En, ach, dan heb ik meer Drenthe ;) Ik hoor nu dagelijks een reclame op de radio met zingende vogels en een specht. Een stuk relaxter dan gillende kinderen en ruziënde pubers en ouders ;p
Lebow schreef:
09-04-2025 13:36
Eens, maar ik snap het ook wel. Want de andere kant op mag inderdaad niet worden geïnterpreteerd, want dan lees je dingen die er niet staan.
Zo was er ooit gedoe over doei, zelfs dat woord kan verschillend geïnterpreteerd worden. Kun je hoog of laag springen, maar bewijzen zijn er niet voor, helemaal als de schrijver dat ontkent.
Welke andere kant op?
Nyco schreef:
09-04-2025 12:54
Nou om eerlijk te zijn las ik 'm ook niet zo neutraal als dat jij 'm blijkbaar bedoelde.
Ligt het dan aan de zender of aan de ontvanger….
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
De kant waar andere forummers iets interpreteren uit dingen die hier worden geschreven, maar er strikt genomen niet staan. Dat gaat twee kanten op.
Lebow schreef:
09-04-2025 13:41
De kant waar andere forummers iets interpreteren uit dingen die hier worden geschreven, maar er strikt genomen niet staan. Dat gaat twee kanten op.
Precies. Maar lekker zuigen maar.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Lebow schreef:
Ja, en?
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Solomio schreef:
09-04-2025 13:44
Ja, en?
Nou, precies dat wat ik schrijf.
De vraag “ Wat is er mis met een exotische bestemming willen?” past m.i. prima in een reactie op het onderwerp, namelijk Drenthe vs exotische bestemming. Neutraal of niet maakt daarin niet zo uit.

De reactie daarop met “heb je het nu op mij gemunt?” niet. Dat is een persoonlijke aanval die niets met het onderwerp Drenthe-exotische bestemming te maken heeft.

Waarschijnlijk ingegeven vanuit geschiedenis hoor, maar ik snap wel dat Fleur-Helene zich hier niet prettig bij voelde. Maar dat baseer ik alleen op deze drie reacties, niet op wat wellicht eerder is voorgevallen.
Lebow schreef:
Oké, dat is ook wat ik zei. Ik ervaar het in het algemeen niet zo dat "de andere kant niet op mag worden geïnterpreteerd", maar ervaringen kunnen verschillen.
Iets heel anders, @solo: jij houdt van psychologie en statistiek toch? Ken je het boek Een opgeruimde geest van Daniel Levitin? Dat vind je vast ook heel interessant. Ik heb het jaren geleden eens gelezen en me voorgenomen dat als ik ooit voor medische beslissingen over wel of geen behandeling/medicatie ivm verhouding kwaal en bijwerkingen zou komen te staan, het hoofdstuk daarover nog eens zou lezen. Gezien wat je eerder schreef over waar je nu in zit, vind je het misschien ook interessant of handig
Tavistock schreef:
09-04-2025 13:58
Iets heel anders, @solo: jij houdt van psychologie en statistiek toch? Ken je het boek Een opgeruimde geest van Daniel Levitin? Dat vind je vast ook heel interessant. Ik heb het jaren geleden eens gelezen en me voorgenomen dat als ik ooit voor medische beslissingen over wel of geen behandeling/medicatie ivm verhouding kwaal en bijwerkingen zou komen te staan, het hoofdstuk daarover nog eens zou lezen. Gezien wat je eerder schreef over waar je nu in zit, vind je het misschien ook interessant of handig
Ow, ik ga kijken. Klinkt interessant.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Tavistock schreef:
09-04-2025 13:55
De vraag “ Wat is er mis met een exotische bestemming willen?” past m.i. prima in een reactie op het onderwerp, namelijk Drenthe vs exotische bestemming. Neutraal of niet maakt daarin niet zo uit.

De reactie daarop met “heb je het nu op mij gemunt?” niet. Dat is een persoonlijke aanval die niets met het onderwerp Drenthe-exotische bestemming te maken heeft.

Waarschijnlijk ingegeven vanuit geschiedenis hoor, maar ik snap wel dat Fleur-Helene zich hier niet prettig bij voelde. Maar dat baseer ik alleen op deze drie reacties, niet op wat wellicht eerder is voorgevallen.
Ben ik niet helemaal met je eens. Dit (voorgaande zin of iets van die strekking) had FH ook kunnen schrijven. "Wat is er mis met..." voelt voor mij wel als wat onnodig scherp. Maar niet per se een persoonlijke aanval. De vraag van FH is natuurlijk niet bepaald uniek, maar ik vind het niet vreemd dat het irritatie oproept. Volgens mij gebeurt dat ook vaker wanneer andere mensen dezelfde vraag stellen. Allemaal goed en wel, maar om je heen gaan meppen naar mensen die begrijpen dat de vraag als niet-neutraal wordt opgevat is niet heel helpend. Maar goed, wat mij betreft was duidelijk dat FH niet in de mindset verkeerde om constructief te discussiëren en is het niet verbazingwekkend dat ze weer vertrokken is. Ik hoop vooral dat ze zich in het algemeen weer wat beter gaat voelen en dat ze irl mensen om zich heen heeft waar ze meer steun uit kan halen dan momenteel uit dit forum.
canis-felis wijzigde dit bericht op 09-04-2025 14:08
Reden: Typfouten
1.53% gewijzigd
Hoe kon ze zo snel weer op anoniem gaan?
Kidneybean schreef:
09-04-2025 14:19

Misschien is haar eerdere verzoek nu pas behandeld door de mod :?:
TAFKAPML
Kidneybean schreef:
09-04-2025 14:19
PB aan de mods?
What would Patsy do?
Ik vind Drenthe mooi, kom er regelmatig. Maar voor vakantie :nope:

Sowieso vakantie in Nederland lastig om te plannen met dat Nederlandse prutweer.
TAFKAPML
Wat nu weer?
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
yasmijn schreef:
09-04-2025 14:29
Wat nu weer?

Plantjesdag bij de Lidl!
Mijn tuin net weer helemaal opgeleukt.
TAFKAPML
Purrmaid schreef:
09-04-2025 14:30
Plantjesdag bij de Lidl!
Mijn tuin net weer helemaal opgeleukt.
Jaaaaa, ik heb ook ingeslagen vanmorgen. Giga wachtrij om af te rekenen. Onbegrijpelijk, één meid om al die plantjes toestanden af te handelen.

Maar ik ben blij, zonnetje erbij, wat wil je nog meer! :sun:
Meid? 🧐
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven