Horroruitjes school, werk of vereniging

13-04-2025 08:57 315 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Er kwamen zulke leuke verhalen voorbij in topic gierige acties over schoolreisjes, dat het wel een eigen topic waard is. Ik heb het maar bij reizen gezet...kun je direct de ervaringen gebruiken voor je eigen reis.

Ik kan alleen zelf niets verzinnen op dit moment🤔.
Het bedrijf van mijn man is mij ooit vergeten op bedrijfsuitje.
Ik ging even naar het toilet. Dat duurde lang, want er was er maar één en voor mij had iemand nogal veel werk. Ik ging wel ruim op tijd, voor het moment dat aangegeven was dat we zo zouden vertrekken.
Toen ik klaar was, was iedereen weg. Mijn man nam zijn telefoon niet op toen ik hem belde. Toen in het restaurant waar ze gereserveerd hadden een plek te veel gedekt leek, bedacht een collega dat er misschien iemand miste.
wolkewitje schreef:
21-04-2025 17:09
Het bedrijf van mijn man is mij ooit vergeten op bedrijfsuitje.
Ik ging even naar het toilet. Dat duurde lang, want er was er maar één en voor mij had iemand nogal veel werk. Ik ging wel ruim op tijd, voor het moment dat aangegeven was dat we zo zouden vertrekken.
Toen ik klaar was, was iedereen weg. Mijn man nam zijn telefoon niet op toen ik hem belde. Toen in het restaurant waar ze gereserveerd hadden een plek te veel gedekt leek, bedacht een collega dat er misschien iemand miste.
Huh? En zelfs je man mistte je niet? @(
There is always something happening, and it's usually right now
Op een scoutingkamp in 1994 (dus ruim voor de mobiele telefoon) gingen we met een groep van 8 kinderen van rond de 15 in Engeland op de fiets van de ene overnachtingsplek naar de volgende. Er fietste 1 volwassene mee. Er gingen wat fietsen kapot en we fietsten verkeerd, ik weet niet meer precies in welke volgorde, maar uiteindelijk bleef de volwassene met een of twee kinderen achter, wachten op het busje dat kapotte fietsen mee kon nemen. De rest moest doorfietsen.
Kaartlezen en pubers bleek geen succes. We werden ingehaald door een politiewagen, die ons maande te stoppen om te vragen waarom we op de snelweg fietsen.
De leiding zijn we niet meer tegengekomen de rest van de dag. Wij zaten niet op de route die we hadden moeten nemen, dus zij konden ons niet vinden. We hadden geen eten of veel geld bij, dus hebben we alleen gestopt om bij een tankstation chips en cola te kopen, in de hoop dat we snel bij het kampterrein zouden zijn. Uiteindelijk was dat pas om half elf ‘s avonds. Daar was ook geen eten, want de leiding was boos op ons, dat wij er zo lang over gedaan hadden. Terwijl wij echt de hele dag gefietst hadden zonder lang te stoppen, maar we waren echt heel ver verkeerd gereden.
Zij waren met de andere groep naar de Mac geweest. Er kon nog wel wat rijst gekookt worden, die we konden opeten met een pot augurken.
Best onhandig en onverantwoord allemaal.
Grobbekuiken_ schreef:
21-04-2025 17:17
Nee, die had mij nog niet gemist. Het was een klein bedrijf, we waren toen met een man of 20, waarvan de helft dus partners. Ik kende de meeste mensen best goed, we hadden elk jaar zo’n uitje. Hij hoeft dus niet echt op mij te letten. Mijn man was ervan uitgegaan dat de hele groep mee was gegaan.
Grobbekuiken_ schreef:
21-04-2025 17:17
Hier zou zo'n man de rest van 't jaar toch écht uitgelachen worden dat hij zijn eigen vrouw achtergelaten heeft :-).
Of er zouden roddels rondgaan dat ie liever zijn maitresse - Saskia van de boekhouding - in de gaten hield.

Het bedrijf zou ervan uitgaan dat iedereen snel genoeg merkt dat zijn / haar partner niet mee is.
Dat het bij volwassenen toch echt niet hun verantwoordelijkheid is om koppen te tellen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
wolkewitje schreef:
21-04-2025 17:43
Nee, die had mij nog niet gemist. Het was een klein bedrijf, we waren toen met een man of 20, waarvan de helft dus partners. Ik kende de meeste mensen best goed, we hadden elk jaar zo’n uitje. Hij hoeft dus niet echt op mij te letten. Mijn man was ervan uitgegaan dat de hele groep mee was gegaan.
Dat ie je oppas niet is snap ik, maar pas in het restaurant erachter komen dat je vrouw verschwunden is... :O
Maar goed, zal met het soort vervoer te maken hebben misschien, en het vertrouwen in elkaar dat je niet helemaal achterlijk bent en er wel komt zonder in een paniekmodus te schieten :thumbsup:

Mijn enige 'horror'uitje was dat ik bont en blauw geschoten ben met paintballgedoe. Nooit meer!
There is always something happening, and it's usually right now
Zo’n 30 jaar geleden, kamp groep 8. Jongens sliepen in een aparte zaal. Meisjes sliepen in een aparte zaal. Een paar meiden hadden bedacht dat het leuk was om ‘s avonds laat naar de jongens toe te sneaken. Uiteraard deden alle meiden hier aan mee. Toen bijna iedereen in bed lag stond ineens de leraar op de slaapzaal. 3 of 4 (waaronder ik) meiden lagen nog niet in bed. De leraar werd ontzettend boos (daar stond hij om bekend). Hij heeft ons geschopt, geslagen en een paar uur opgesloten in een aparte ruimte.
Ik heb dit toen niet tegen iemand verteld, van de andere leerlingen weet ik niet of zij iets hebben gezegd. Iedereen wist hoe die man was. Niemand deed er wat tegen. Hem werd door school altijd de hand boven het hoofd gehouden. Ik heb 2 jaar les van hem gehad (7 en 8). En het heeft echt een negatieve draai gegeven aan mijn schooltijd.
Wat bizar blubber. Lijkt me doodeng. Ben je daar op een vreemde plek zonder ouders en dan ben je in de macht van zo'n mishandelaar.
Echt niet leuk voor je.
Dit zijn toch ook gewoon normale kinderstreken. Mijn jongste vertelt dat de juf altijd opvallend even van de gang weggaat en dat dan het grote oversteken begint. Ze checkt de tassen ook nooit echt goed op snoep. En dan komt ze met veel lawaai terug zodat iedereen weer de tijd heeft om netjes terug te gaan en hun snoep door te slikken.
Jongste vind dat zo raar, normaal heeft ze altijd alles door en is ze best streng.🤣
Firm believer in: you shouldn't have bothered me to begin with.
calvijn1 schreef:
18-04-2025 15:48
Vreselijk genant, dronken collega's

Meegemaakt dat docente Frans teut haar broek uittrekt en de zee in rent.
Het was zo'n malle meid van 55 :facepalm:

Of een collega die het gepast vond om in een stringbadpak te gaan kanoën :@@:
Malle meid van 55 🤣
Ik heb over die laatste meer info nodig.
Jee Blubber… dat vind ik echt shocking! o_o

Mijn eigen schoolkamp groep 8. In de slaapzaal werden deodorant spuitbussen in de fik gestoken en jonge kittens opgesloten in een kast.

Zelf ooit naar een pretpark met de school waar ik werkte. Een moeder die een groepje kleuters begeleidde had haar peuterdochter ook mee en was bij de ingang al een paar kinderen kwijt. Aan het einde van de dag ook nog lang kunnen wachten tot zij eens kwam opdagen met een bijna compleet groepje. Het ene kind wat nog miste bleek nog aan de andere kant van het park.

Verder zelf eens met een groep bij een schoolreis-locatie gestaan… die niet open was die dag! Heel goed georganiseerd door onszelf :facepalm:

Ik lees veel ergere verhalen hier. Maar ik ben toch altijd weer blij als iedereen weer terug op school is :lol:
VR25 schreef:
21-04-2025 21:01
Verder zelf eens met een groep bij een schoolreis-locatie gestaan… die niet open was die dag! Heel goed georganiseerd door onszelf
Ik werk zelf in het onderwijs… en begrijp dit niet helemaal…. Wij nemen altijd van tevoren contact op met een locatie en ‘reserveren’ zoiets….
Uit de goede oude tijd bso van tig jaar terug heb ik vele gekke uitjes.
Een onvergetelijke was naar een nu heel leuk pretparkje, dat ook mindere tijden heeft gekend.
Wij hadden een uitje geregeld met dertig kinderen en zouden vanaf het ov worden opgehaald.
Maar het was voor de tijd van mobiele telefoons.
Wij maar wachten en wachten, een auto met een familie aangehouden waarvan we gokten dat die er ook heen gingen.
Een collega stapte bij die mensen in en ging in het park navragen.
Het bleek dat het busje van het park stuk was dus die mensen, die waren met meer families met meer auto's, en mensen van het park met hun eigen auto's, besloten heen en weer te rijden.
We waren als leidsters allemaal zo rond de 20 en vonden onszelf reuze professioneel omdat we eraan hadden gedacht de kinderen alleen mee te laten rijden als een van ons ook meereed.
Geen seconde nagedacht over de terugreis, vervolgden de dag alsof er niks aan de hand was, en vonden het ook heel normaal dat we op dezelfde manier, dus met aardige mensen die toevallig zin hadden om te rijden, weer terug werden gebracht.
Lieke321 schreef:
21-04-2025 23:50
Ik werk zelf in het onderwijs… en begrijp dit niet helemaal…. Wij nemen altijd van tevoren contact op met een locatie en ‘reserveren’ zoiets….
Yup… precies! En van alle collega’s die betrokken waren bij de organisatie was er dit keer geen één geweest die daaraan had gedacht!!! Dom hè?! 🙈🙈🙈
Mijn kinderen gingen ooit op schoolreis naar Duinoord, een all-inclusive speeltuin. Je mag daar dus de hele dag zo veel eten en drinken als je wil. Op de terugreis in de bus bleek dat toch niet zo’n succes, gezien het aantal misselijke kinderen en plaspauzes.
Grobbekuiken_ schreef:
21-04-2025 18:04
Dat ie je oppas niet is snap ik, maar pas in het restaurant erachter komen dat je vrouw verschwunden is... :O
Maar goed, zal met het soort vervoer te maken hebben misschien, en het vertrouwen in elkaar dat je niet helemaal achterlijk bent en er wel komt zonder in een paniekmodus te schieten :thumbsup:
We gingen te voet. Man miste mij überhaupt niet, toen er een plaats onbezet bleek in het restaurant en de organisatoren van het uitje zich afvroegen of er voor te veel mensen gereserveerd was, merkte de schoonmaakdame van het kantoor dat ik er niet was.
Ik schiet niet zomaar in paniekmodus. Het uitje was in Maastricht, als ik ze niet meer gevonden had was ik gewoon lekker gaan shoppen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven