MAFS seizoen 10 Videoland
maandag 7 april 2025 om 18:47
8 april, begint MAFS Nederland weer. Er worden 7 koppels gevolgd.
Benieuwd of er beter gematcht is nu er een nieuwe coach is, en ik begreep dat ze nu ook kijken naar aantrekkingskracht.
Ik ga het weer volgen!
Iedere dinsdag, woensdag en donderdag om 20:30 op RTL 4 en een week vooruit kijken via Videoland.
Berichten voorlopig graag beperken tot wat we tot dan op Videoland hebben kunnen bekijken. Kijk je gelijk om middernacht, plaats gerust wat je gezien hebt, iedereen kijkt toch op een ander moment.
De koppels zijn:
Femke en Olof
Mariska en Peter
Dennis en Stefan
Eva en Bram
Hinke en Gio
Marcella en Bjorn
Svea en Joey
Benieuwd of er beter gematcht is nu er een nieuwe coach is, en ik begreep dat ze nu ook kijken naar aantrekkingskracht.
Ik ga het weer volgen!
Iedere dinsdag, woensdag en donderdag om 20:30 op RTL 4 en een week vooruit kijken via Videoland.
Berichten voorlopig graag beperken tot wat we tot dan op Videoland hebben kunnen bekijken. Kijk je gelijk om middernacht, plaats gerust wat je gezien hebt, iedereen kijkt toch op een ander moment.
De koppels zijn:
Femke en Olof
Mariska en Peter
Dennis en Stefan
Eva en Bram
Hinke en Gio
Marcella en Bjorn
Svea en Joey
nienkejj wijzigde dit bericht op 15-04-2025 17:41
55.16% gewijzigd
woensdag 7 mei 2025 om 18:42
Inderdaad het gaat allemaal wel erg ver .
Heeft hij zelfreflectie, niet echt zoals wij het te zien krijgen maar dat is wel wat anders dan narcisme . Had hij het anders kunnen doen , zeker .
woensdag 7 mei 2025 om 19:02
Dat idee had ik al meteen, Dennis is gewoon super manipulatief, maar Stefan reageerde totaal tegenovergesteld van wat Dennis verwachtte! Vandaar ook meteen de volgende dag zijn spijt-appje! Helaas heeft Dennis totaal niet door dat hij zo’n destructief gedrag vertoont, knap dat Stefan voet bij stuk heeft gehouden, want ik ben ervan overtuigd dat zij elkaar écht wel leuk vonden.
Live Life to the fullest
woensdag 7 mei 2025 om 20:18
Doddieweer schreef: ↑07-05-2025 19:52Dennis oh ik erger me best wel aan hem, hoe gooi je de deur dicht als je bij eerste conflict aangeeft gelijk wil scheiden om erna blijkbaar te willen praten. Het lijkt erop dat hij moedwillig de zaak saboteert in hoop dat de ander verschrikt roept “maar ik hou van je” door onmogelijk te zijn wil hij elke keer bevestiging. Er is een woord voor in psychiatrie en ik ben geen deskundige maar een dergelijke relatie probleem wordt dacht ik wel beschreven.
Van Stefan had ik ook wel meer verwacht die stelt me ook best teleur, ik snap best hoe gekwetst hij is. Maar denk dat het voor hem ook wel de druppel was. Dat het alles raar van hem vinden en de onwil bij Dennis toch wel gezien is, en dit hem bevestigde dat Stefan toch minder leuk is dan hij dacht. Maar kom op heren zonder praten lukt geen 1 relatie.
Dennis moet echt meer beseffen dat hij de gene was die deur dicht smeet. Verwijten dat je in huwelijk elkaar moet steunen maar zelf de gene zijn die gelijk over scheiden begint. Maar ik denk dat Dennis het goed omschreef, toon je kwetsbaarheid. Dat liet Stefan nu weer niet zien. Al aangeven je volgend jaar weer op te willen geven, en Stefan die nu al aangeeft het niet te gaan begrijpen. Ik vraag me af hoe zinvol een vervolg gesprek dan gaat zijn.
woensdag 7 mei 2025 om 21:32
Frisbieen kan je op elke leeftijd doen hoor. Als je het leuk vind om dat te doen kan het een leuke date zijn. Maar als je iemand vanaf het begin al niet aantrekkelijk vind wordt het meestal niks.apppie schreef: ↑07-05-2025 15:47Ik vind Marcella ook bijzonder weinig zelfreflectie tonen, want inderdaad was ze al heel snel afgehaakt, maar alle lovende woorden over Bjorn begrijp ik nu ook weer niet zo.
Zijn moeder vouwt zijn onderbroeken en ruimt zijn huis op, en op date gaat ie frisbeeën. Het is echt nog een jongetje, daar wordt toch geen vrouw van onze leeftijd blij van? Ik snap dus wel dat ze echt geen match ziet, alleen moet ze niet zo zeuren over het initiatief dat ze zelf ook absoluut niet nam.
woensdag 7 mei 2025 om 23:19
Ik vond Marcella nu (4 maanden na de opnames) wel weer wat leuker en losser. Heb bij haar steeds het idee gehad dat ze zichzelf niet was. Ze was zo ongemakkelijk en geremd, ze had het duidelijk enorm benauwd. Neemt niet weg dat ze op geen enkel moment eerlijk heeft toegegeven dat Bjorn niets 'verkeerd' deed en het niet had kunnen redden.
woensdag 7 mei 2025 om 23:22
woensdag 7 mei 2025 om 23:22
Houd toch op met je narcist.
Er was wel degelijk sprake van zelfreflectie. Door zijn verleden is hij op bepaald vlak heel onzeker en zoekt hij veel bevestiging. Voor zijn gevoel kreeg hij dat te weinig en heeft hij het uit emotie verkeerd aangepakt,
Een van de experts zei het precies goed, ze hebben beiden vanuit hun onzekerheid de deur dichtgedaan.
woensdag 7 mei 2025 om 23:33
Ik zie het echt anders en ik vind jouw reactie zeer onvriendelijk met je houd toch op .Pelle schreef: ↑07-05-2025 23:22Houd toch op met je narcist.
Er was wel degelijk sprake van zelfreflectie. Door zijn verleden is hij op bepaald vlak heel onzeker en zoekt hij veel bevestiging. Voor zijn gevoel kreeg hij dat te weinig en heeft hij het uit emotie verkeerd aangepakt,
Een van de experts zei het precies goed, ze hebben beiden vanuit hun onzekerheid de deur dichtgedaan.
Dat zou je prima weg kunnen laten om je punt te maken!
donderdag 8 mei 2025 om 00:09
Jij zou ook je diagnose achterwege kunnen laten.
Ik vind het echt heftig om gelijk het label narcisme op te plakken, je mag Dennis een lul vinden.
Maar stop ajb met labels plakken.
donderdag 8 mei 2025 om 02:34
Het valt me sowieso op hoe in veel stellen de een zich erg boven de ander stelt: Marcella die vindt dat Bjorn alles verkeerd heeft gedaan en haar eigen aandeel niet ziet, Dennis die vooral Stefan van alles verwijt, Olaf die vindt dat Femke van alles fout heeft gedaan, Eva die Bram de grond in moest boren en Hinke die Gio de hele tijd wil verbeteren (en ze hoopt ook nog eens dat die ontwikkeling niet stopt).
Joehoe, spiegel, waar zijt gij?
Joehoe, spiegel, waar zijt gij?
We're just two lost souls
donderdag 8 mei 2025 om 06:51
Ja, eerst dacht ik nog, wat leuk dat Hinke toch zo voor hem openstaat (en het lijkt er ook wel op dat ze hem aantrekkelijk vindt), maar nu wordt het wel een beetje een sneue vertoning. Een ongelijkwaardige verhouding. Op de langere termijn houdt Gio dit niet vol, vrees ik. Hij heeft misschien een beetje een 'simpeler' meisje nodig dat niet zo veel van hem verwacht.Kattentuintje schreef: ↑08-05-2025 02:34en Hinke die Gio de hele tijd wil verbeteren (en ze hoopt ook nog eens dat die ontwikkeling niet stopt.
Op zich niet verkeerd dat iemand een ontwikkeling doormaakt, maar dit is wel opeens van nul naar honderd. Hij is zelf ook in de veronderstelling dat hij binnen 5 à 6 weken getransformeerd is in 'een man'

Maar goed, we gaan het zien. Hinke gaat in elk geval niet zo spastisch met wat lichamelijk contact om als Eva en Marcella, en dat telt ook mee.
donderdag 8 mei 2025 om 07:33
Spastisch? Lichamelijk contact een soort van gedwongen opzoeken met een man waar ik het niet bij voel zou ik ook niet doen. Goed dat ze daar grenzen in stellen. En dat die grenzen van Hinke anders zijn is ook prima.
donderdag 8 mei 2025 om 07:37
Dit had ik ook. Ik zag ook wel degelijk emotie bij hem bij het voorlezen van de brief door Stefan. Ik denk dat hij het volledig verkeerd heeft aangepakt, maar ik vind volledig radiostilte vervolgens ook heftig en zou ik ook lastig tegen kunnen. Al zag je wel dat Stefan er gewoon echt doorheen zat.
En narcist of al die etiketten die hij nu krijgt: mwoah, ik zag vooral ook iemand die al het gedoe van het programma niet heel chill vond en daardoor geen zin had om z’n emoties te tonen en een masker op hield.
donderdag 8 mei 2025 om 07:55
Dat is ook wel zo, maar Bram mocht niet eens naar Eva kijken. Spastisch komt misschien negatiever over dan ik bedoel (of als een negatief oordeel). Wat ik eigenlijk bedoel is dat zij er meer voor openstaat. En dat komt dan waarschijnlijk omdat zij hem toch iets aantrekkelijker vind dan dat Marcella en Eva hun mannen vonden.
donderdag 8 mei 2025 om 09:17
Lasvegas_84 schreef: ↑08-05-2025 07:37Dit had ik ook. Ik zag ook wel degelijk emotie bij hem bij het voorlezen van de brief door Stefan. Ik denk dat hij het volledig verkeerd heeft aangepakt, maar ik vind volledig radiostilte vervolgens ook heftig en zou ik ook lastig tegen kunnen.
Ik snapte die radiostilte van Stefan wel. Hij legde ook duidelijk uit dat hij even niet wilde praten tijdens die 2 weken omdat hij een eerlijk gesprek wilde en voelde dat hij dat op dat moment nog niet kon. En ook dat snap ik wel, dat je even tot rust wilt komen voordat je gaat praten, omdat er anders het risico is dat je uit gekwetstheid dingen gaat zeggen die je misschien niet wilt zeggen. Of misschien wide Stefan even wachten met praten uit angst dat hij bij de minste handreiking van Dennis weer overstag zou gaan. Daarnaast: Dennis maakt het zomaar uit, dan heeft hij ook even zijn recht op een goed gesprek verspeeld en zal-ie dus even moeten wachten totdat Stefan eraan toe is te praten.
Wat me ook opviel is dat Stefan zei dat toen ze na het eindgesprek een afspraak wilden maken, Dennis wilde bellen ipv gewoon af te spreken. Vond ik ook raar.
donderdag 8 mei 2025 om 09:21
donderdag 8 mei 2025 om 09:32
Spastisch, ja. Als je al helemaal griebelt van dansen met een man, moet je niet aan dit programma meedoen.
donderdag 8 mei 2025 om 09:37

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in