Minister Faber
zondag 30 maart 2025 om 15:24
Wat vinden jullie van het beleid van Minister Faber?
Deze Minister van Asiel en Migratie heeft natuurlijk van het kabinet en van haar baas Geert Wilders de opdracht gekregen om de asielinstroom te beperken. Dit is geen gemakkelijke opdracht, dat begrijp ik ook. Maar de manier waarop ze dit aanpakt botst keer op keer met anderen. Op het moment meer dan ooit. Met Dick Schoof over het niet op de agenda zetten van het schrappen van de Spreidingswet (omdat ze volgens Schoof niet de juiste procedures volgt), met Mona Keijzer over de huisvesting van statushouders, met de rechters over oa de bezuinigingen op vluchtelingenwerk, met de Raad van State over de asielwetten die ze wil invoeren, etc etc.
Nu heeft ze wat mij betreft een dieptepunt bereikt. Ze weigert de handtekening te zetten onder de aanvraag voor een lintje voor vrijwilligers van het COA: https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/arti ... genwerkers
Met als reden: hun werk staat haaks op mijn beleid. Wilders steunt haar (natuurlijk) en tweet dat mensen die asielzoekers pamperen geen lintje verdienen.
Moet deze minister nog wel op haar post blijven?
Deze Minister van Asiel en Migratie heeft natuurlijk van het kabinet en van haar baas Geert Wilders de opdracht gekregen om de asielinstroom te beperken. Dit is geen gemakkelijke opdracht, dat begrijp ik ook. Maar de manier waarop ze dit aanpakt botst keer op keer met anderen. Op het moment meer dan ooit. Met Dick Schoof over het niet op de agenda zetten van het schrappen van de Spreidingswet (omdat ze volgens Schoof niet de juiste procedures volgt), met Mona Keijzer over de huisvesting van statushouders, met de rechters over oa de bezuinigingen op vluchtelingenwerk, met de Raad van State over de asielwetten die ze wil invoeren, etc etc.
Nu heeft ze wat mij betreft een dieptepunt bereikt. Ze weigert de handtekening te zetten onder de aanvraag voor een lintje voor vrijwilligers van het COA: https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/arti ... genwerkers
Met als reden: hun werk staat haaks op mijn beleid. Wilders steunt haar (natuurlijk) en tweet dat mensen die asielzoekers pamperen geen lintje verdienen.
Moet deze minister nog wel op haar post blijven?
Coffee is never my cup of tea
zondag 11 mei 2025 om 11:20
Dat ligt er denk ik aan aan welke PVV-stemmer je dit vraagt. Iemand die gewoon een proteststem heeft gedaan of een hardcore PVV stemmer met racistische motieven.Dala schreef: ↑11-05-2025 10:56Maar wat ik mij hierbij afvraag: wil of verwacht dat stemvee dan zélf überhaupt wel dat er iets veranderd dan wel opgelost wordt of geniet men juist ook van de onrust en chaos die ermee wordt veroorzaakt?
Want dan krijgt men dus altijd wat ze willen en zal de PVV of een andere partij die ongetwijfeld ooit weer ontstaat altijd stemmen blijven trekken.
Juist een instroom van asielzoekers of misstanden rondom azc, slecht geïntegreerde asielzoekers of gedoe in of over moslims maakt dat er iets te roepen valt en dat is het voornaamste doel dan?
Met andere woorden: als er berichten komen over geïntegreerde asielzoekers, vluchtelingen die het prima doen en een fijne plek hebben in de samenleving, die de taal goed beheersen dán zijn er juist mensen die dat verschrikkelijk vinden, die liever hebben dat iemand na 30 jaar nog geen Nederlands spreekt, zich geen Nederlander voelt en de Nederlandse of westerse cultuur volledig verwerpt?
De eerste vindt het denk ik best als er een goede oplossing komt, de ander wil gewoon alles met een kleurtje dit land uit tiefen (Behalve de voetballers, natuurlijk).
Dat is namelijk hun enige oplossing. Gewoon allemaal eruit. Bij voorkeur met alle moslims erbij. Lekker terug naar de jaren ‘50, toen Nederland nog roomblank was.
In totaal zal dat niet eens een groot deel van de stemmers zijn (hoop ik) en veel van dat soort stemmers gaat meer voor de FvD en Ja21, want die zijn nog wat radicaler. En ik denk dat een groot deel van de mensen die zo denken gewoon helemaal niet stemt.
Eens met je laatste alinea, voor een hardcore racist is er niets erger als een persoon van buitenlandse afkomst die het uitstekend doet in dit land. Dat past niet in het racistische plaatje.
When in doubt, the auditor is always right!
zondag 11 mei 2025 om 12:10
Auditor schreef: ↑11-05-2025 10:44Het zou NSC sieren als ze, omdat ze eigenlijk toch niets meer te verliezen hebben, juist hun eigen idealen gaan doordrukken tegen de wensen van Ome Geert in. Niet bang zijn, je wordt toch wel weggevaagd in de komende verkiezingen. Blijf je dan als een angstig konijn in de koplampen staren of ga je eruit met een rechte rug en (wellicht) een iets beperkter verlies?
Iets buiten deze discussie, maar ik wilde het wel even kwijt.

zondag 11 mei 2025 om 17:29
PVV doet al zo lang mee dat je de mensen die bij de laatste verkiezingen PVV hebben gestemd geen proteststemmers meer kunt noemen. Die wisten precies wat ze deden. De PVV zat toen als 17 jaar in de tweede kamer. Als je dan nog steeds niet weet wat die partij wil moet je misschien maar niet gaan stemmen. Wilders heeft tot nu toe nog niets verrassends gezegd wat je niet had kunnen weten.
zondag 11 mei 2025 om 17:40
Toch zijn er ook mensen als de forummer Stormke, die spijt heeft als haren op haar hoofd dat ze op die malloten gestemd heeft. En dat blijkt ook wel, want de PVV staat in de peilingen op een flink verlies. En daar heb je meteen de reden dat Wilders zijn adjudant tot in het absurde blijft steunen, want als er iets is wat hij niet gebruiken kan is het wel een kabinetscrisis. Met de VVD gaat hij het in de verste verte niet redden, de andere twee coalitiepartijen zijn electoraatsgewijs verdampt en de andere partijen die substantieel zouden kunnen bijdragen aan de vorming van een kabinet willen niet met de PVV samenwerken.Appletje schreef: ↑11-05-2025 17:29PVV doet al zo lang mee dat je de mensen die bij de laatste verkiezingen PVV hebben gestemd geen proteststemmers meer kunt noemen. Die wisten precies wat ze deden. De PVV zat toen als 17 jaar in de tweede kamer. Als je dan nog steeds niet weet wat die partij wil moet je misschien maar niet gaan stemmen. Wilders heeft tot nu toe nog niets verrassends gezegd wat je niet had kunnen weten.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zondag 11 mei 2025 om 18:03
https://speld.nl/2025/05/09/faber-opent ... OERJgIJGzA
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
maandag 12 mei 2025 om 12:35
maandag 12 mei 2025 om 13:56
Omdat we haar niet het land uit kunnen zetten. Net zoals alle vluchtelingen met een verblijfsvergunning, hoe graag Wilders zij dat ook zou willen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 12 mei 2025 om 16:30
Dat zou niet aardig zijn voor de mensen die heul ver weg wonen.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in