Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 3

28-02-2024 21:23 2808 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier schrijven we verder over allerhande prijsstijgingen.
GroenTuintje schreef:
18-05-2025 09:50
Bezorgt altijd wel, zelfs zonder postzegels ;) je kan wel een strafportzegelkaart ontvangen. Kun je ook bezwaar tegen maken en hoef je dan niet te betalen
Mijn zoon kreeg vorige week een strafportzegelkaart. Of hij 10 euro postzegels wilde plakken omdat er een pakketje wat hij de week ervoor via Bol had besteld niet voldoende gefrankeerd was. Die kaart is echt direct de prullenbak in gegaan.
Appletje schreef:
18-05-2025 10:03
Nu heb jij een deel van de extra kosten die je normaal bij een winkel betaalt genomen door jouw tijd er in te steken om het bij de bron te gaan halen. Als we alle boodschappen op die manier gaan doen kan het allemaal veel goedkoper maar afhankelijk waar je woont kost het wel uren extra per week.Het is een keuze.
helaas klopt dit meestal niet. bij de meeste lokale bedrijven zijn boodschappen duurder dan in de winkel. natuurlijk is het vaak bio, betere omstandigheden en met meer liefde geproduceerd, maar daardoor wel duurder dan bij de appie
En doooooor!
broadway schreef:
19-05-2025 11:24
helaas klopt dit meestal niet. bij de meeste lokale bedrijven zijn boodschappen duurder dan in de winkel. natuurlijk is het vaak bio, betere omstandigheden en met meer liefde geproduceerd, maar daardoor wel duurder dan bij de appie
Vlees is toevallig goedkoper online en betere kwaliteit. Maar verder ben ik het met je eens, brood bijv is goedkoper bij de AH dan de bakker. Koffie ook, groente en fruit zou op de markt denk ik wel goedkoper zijn maar eten meer biologisch en dat hebben ze op de markt niet.
Merel90 schreef:
19-05-2025 12:44
Vlees is toevallig goedkoper online en betere kwaliteit. Maar verder ben ik het met je eens, brood bijv is goedkoper bij de AH dan de bakker. Koffie ook, groente en fruit zou op de markt denk ik wel goedkoper zijn maar eten meer biologisch en dat hebben ze op de markt niet.
Bij ons heb je een biologische groenteboer op de markt staan (Groningen), een stand met biologische kaas en een stand met biologische noten (bionoot.nl).
Arizona15 schreef:
16-05-2025 16:46
Net koffie gehaald in een koffiezaakje, 4,90 afgetikt. Ze hadden ook lekker uitziende dikke koeken (NY stijl), maar die waren 6 euro per stuk. Dat liet ik toch maar even liggen.
Horeca is echt te duur geworden. Ik kom er om de prijzen die jij noemt nooit meer.
Merel90 schreef:
19-05-2025 12:44
Markt is hier stervensduur. Turkse supermarkt hier is echt een heel stuk goedkoper (en beter!) qua groente en fruit dan de reguliere supermarkten.
vivapimpelmees schreef:
19-05-2025 11:01
Mijn zoon kreeg vorige week een strafportzegelkaart. Of hij 10 euro postzegels wilde plakken omdat er een pakketje wat hij de week ervoor via Bol had besteld niet voldoende gefrankeerd was. Die kaart is echt direct de prullenbak in gegaan.
Ik zou sowieso even een klacht indienen bij Bol. Trouwens raar dat hij de kaart kreeg. Was er sprake van Track & Trace? Want dan weten ze wie de verstuurder is en kloppen ze normaal daar aan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
noglangnietjarig schreef:
19-05-2025 13:25
Bij ons heb je een biologische groenteboer op de markt staan (Groningen), een stand met biologische kaas en een stand met biologische noten (bionoot.nl).
hier is een biologische tuinderij maar die vind ik erg duur. biokaas halen we net over de grens in duitsland bij een nederlandse kaasfabriek die daarheen verhuisd zijn. biovlees blijft lastig. aldi duitsland heeft veel en goed biovlees. daarnaast heb je hier een lokale boer die echt supergoed voor zijn beesten is maar niet bio. idem voor een kippenboer. die gebruiken we beiden wel.
En doooooor!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven