Entertainment alle pijlers

Boer zoekt vrouw - 2024/2025 (zonder spoilers)

19-08-2024 14:56 1954 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Seizoen 14

Vanaf 2 Maart 2025 elke Zondagavond te zien op NPO 1.

Dit jaar zijn het niet tien boeren waarnaar je kunt schrijven, maar zes. “We gaan het dit jaar iets anders doen! En maak je kennis met zes bijzondere boeren en van alle zes blijven we het liefdesavontuur van begin tot eind volgen op televisie. Op deze manier speelt het aantal brieven geen rol en krijgt iedereen een kans”
Afbeelding
makiko wijzigde dit bericht op 05-02-2025 22:27
Reden: Start datum aangepast.
34.03% gewijzigd
Je kon't altaid nog bakker worre
Peertjes schreef:
26-05-2025 13:20
Ik vond dat ze daarmee ook weer op een zeurderige manier heel bepalend was. Ze was meer aan het woord dan de boer zelf.
Vond ik ook.
Volgens mij heb je in deze topic duidelijk twee kampen over Eileen, haha.

Ik vond het juist heel goed en knap dat ze daar zat. Ze was duidelijk niet over de breuk heen en had het zelf afgekapt uit zelfbescherming. John is gewoon niet over zijn ex heen, bang om dezelfde fout te maken en hyperperfectionistisch. En nog steeds niet opgewassen tegen een vrouw die duidelijke grenzen stelt (wat zijn ex waarschijnlijik ook deed).
Joppie schreef:
26-05-2025 08:28
Leuk artikel in het AD met Jan en Dorien. Ze wonen al sinds december samen en gaan met de kinderen naar het gemeentehuis om te trouwen en geven dan later nog een leuk feestje.

Wanneer waren de uitzendingen dan? Ik meende dat het stopte rond december, maar dat heb ik vast mis.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Sierlijk schreef:
26-05-2025 13:59
Wanneer waren de uitzendingen dan? Ik meende dat het stopte rond december, maar dat heb ik vast mis.
Opnames bedoel je denk ik? De laatste draaidagen waren eind 2024, zei Yvonne.
Sierlijk schreef:
26-05-2025 13:59
Een week nadat ze weggegaan was bij Jan stuurde ze een appje. Opnames waren in oktober en november. Dus ze zijn snel gaan samenwonen.
Pimpelmeesje87 schreef:
26-05-2025 13:52
Volgens mij heb je in deze topic duidelijk twee kampen over Eileen, haha.

Ik vond het juist heel goed en knap dat ze daar zat. Ze was duidelijk niet over de breuk heen en had het zelf afgekapt uit zelfbescherming. John is gewoon niet over zijn ex heen, bang om dezelfde fout te maken en hyperperfectionistisch. En nog steeds niet opgewassen tegen een vrouw die duidelijke grenzen stelt (wat zijn ex waarschijnlijik ook deed).
Ik deel dit, maar weet ook dat bij een aantal forummer Eileen in de irritatiezone zit en dan kijk je anders naar zo'n gesprek. Als Eileen bij John was, was het hartstikke leuk. Maar als ze er niet was, was ze volledig uit beeld.

Ik denk dat John ook nog niet over zijn ex heen is, zij heeft de relatie beëindigd, juist omdat hij teveel werkte. Toen hij dat eindelijk begreep was het te laat, heeft John zelf verteld. Hij vergelijkt alle vrouwen nog met zijn ex.
Pimpelmeesje87 schreef:
26-05-2025 12:39
Ik zit nu de nagesprekjes te kijken, en als ik Kylie zo hoor is Julius gewoon een botte hork. https://boerzoektvrouw.kro-ncrv.nl/kyli ... met-julius
Dan zie je heel wat anders dan ik. Julius is onervaren en verlegen en wist denk ik niet zo goed wat hij nu moest doen en wat er verwacht werd. Heel sneu voor Kylie dat dit gebeurd. Ik gun beide een relatie die vanzelf gaat.
Ik vond het gruwelijk irritant dat Eileen aanwezig was. Volgens mij is dat ook nog nooit gebeurd. Het draaide weer om Eileen en weer dat gemekker dat ze zichzelf niet kon laten zien. Het draaide in deze om John, niet Eileen.
Maar ik zit ook duidelijk in het kamp dat Eileen niet zo goed kan verdragen.

Tussen Deedry en Roy zie ik het niet. Ik vind Roy echt een leuke kerel, maar die muur van Deedry is van gewapend beton, niet te doen.

En Martijn en Ciska :heart: :heart:
Ik erger me nog altijd het meest aan John, maar waarom Eileen naar de reünie is gekomen, begrijp ik ook niet.
Anaïs schreef:
26-05-2025 14:14
Ik vond het gruwelijk irritant dat Eileen aanwezig was. Volgens mij is dat ook nog nooit gebeurd. Het draaide weer om Eileen en weer dat gemekker dat ze zichzelf niet kon laten zien. Het draaide in deze om John, niet Eileen.
Maar ik zit ook duidelijk in het kamp dat Eileen niet zo goed kan verdragen.

Tussen Deedry en Roy zie ik het niet. Ik vind Roy echt een leuke kerel, maar die muur van Deedry is van gewapend beton, niet te doen.

En Martijn en Ciska :heart: :heart:
Denk dat John dat zelf ook goed vond hoor, anders was het natuurlijk niet doorgegaan. Ik heb overigens nergens gehoord in het laatste gesprek dat ze zich 'niet heeft kunnen laten zien'? Maar goed, als Eileen eenmaal in je allergie zit dan zal het wel een tunnelvisie zijn...? (net als het andere kamp waar ik in zit hehe).

Ik denk dat Roy engelengeduld heeft en inmiddels ook wel wat pookt en grapt over haar betonnen muur. En zo te zien kan zij dat wel goed hebben. De romantische vonken spatten er niet meteen vanaf, maar volgens mij zit het in de basis best goed en heeft het tijd nodig (en beweging).
Maar in de 'relatie' tussen John & Eileen, is Eileen net belangrijk als John
Dus dat ze haar kant wil vertellen, is niet onlogisch
Pimpelmeesje87 schreef:
26-05-2025 12:39
Ik zit nu de nagesprekjes te kijken, en als ik Kylie zo hoor is Julius gewoon een botte hork. https://boerzoektvrouw.kro-ncrv.nl/kyli ... met-julius
Kylie is hier veel meer zichzelf en daarmee ook een stuk leuker/vriendelijker. Ergens schreef hier iemand chagrijnig maar het was volgens mij veel meer haar onzekerheid waar ze last van had. En tsja, Julius, ik weet het niet met hem. Een botte hork of onzeker en onervaren en moeite hebben met het uiten van gevoelens?
Tja, de andere dames mogen hun kant ook niet vertellen, dus waarom Eileen wel?
En kijk het gesprek maar terug: Eileen heeft het duidelijk over dat ze zichzelf niet kon laten zien zoals ze was.
Anaïs schreef:
26-05-2025 15:24
En kijk het gesprek maar terug: Eileen heeft het duidelijk over dat ze zichzelf niet kon laten zien zoals ze was.

Omdat Simone en Kylie duidelijk geen relatie kregen met Roel en Julius, en de citytrip van John en Eileen wel resulteerde in een relatie.

Ik snap best dat je Eileen niet zo leuk vind, maar daarom hoef je niet alles mbt haar zo in het negatieve te trekken.
Coffee is never my cup of tea
Anaïs schreef:

Of ze wilden niet, de mannen wilden het niet, het paste niet in het programma (qua tijd of format), ze hadden andere dingen te doen.

Bijvoorbeeld.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Phlox24 schreef:
26-05-2025 14:04
Een week nadat ze weggegaan was bij Jan stuurde ze een appje. Opnames waren in oktober en november. Dus ze zijn snel gaan samenwonen.
Ze zijn volgens het interview in het AD gaan samenwonen in december.
Maar mensen gaan voorbij
Anaïs schreef:
Maar ook Kylie komt toch aan het woord??
Lila-Linda schreef:
26-05-2025 15:49
Maar ook Kylie komt toch aan het woord??
Toch snap ik wel wat er wordt bedoeld. Ik vond het ook wel vreemd dat Eileen naar de reünie kwam om (naast John) haar zegje te doen in plaats van via een opname-filmpje zoals bij de anderen. Hoewel ik ergens best begrijp dat je dat wil vond ik het een beetje overkomen alsof je sterk de controle wil houden. Terwijl bijvoorbeeld een Kylie dat ook had kunnen doen en ter plekke duidelijk maken dat zij bijvoorbeeld vooral miste dat Julius meer initiatief nam, dat zij dat in vorige relaties wel meer gewend was van mannen.

Hoewel ook John steeds meer in mijn irritatiezone kwam en die hele citytrip het er vanaf straalde dat hij Eileen toch niet leuk genoeg vond, dacht ik al bij die aankondiging van "Eileen komt op haar eigen verzoek ook naar het gesprek met Yvon op de reünie" dacht ik toch meteen weer: oeiii... terwijl ik bij die logeerpartij toch wel meer in het Eileen-kamp zat...

En zou je dan over jezelf niet een :facepalm: gevoel hebben?
Dala schreef:
26-05-2025 16:09
"Eileen komt op haar eigen verzoek ook naar het gesprek met Yvon op de reünie"

op beider verzoek
Coffee is never my cup of tea
Eileen zei dat ze uiteindelijk inzag dat het er niet in zat, direct daarna zegt ze dat haar gevoel nog niet over is.
Misschien hoopt ze nog steeds?
John had 'de buit' binnen, houdoe en bedankt.

Dorien en Jan zo snel trouwen. Het lijkt er op deze manier op, dat alles alleen van haar af te komt.
Zij was niet zijn keuze, gaat weg en zoekt weer contact. En nu heeft zij hem ten huwelijk gevraagd? (dat is niet duidelijk gemaakt, maar alle initiatief lijkt van haar af te komen)
Ik dacht ook dat Dorien rond Jan's leeftijd was.
Jan zegt gezellig de afwas te regelen samen, maar stiekem wil hij checken of alles wel schoon is, en op de juiste manier wordt teruggezet. Ik weet niet, zo komt het over bij mij. Wel mooi om te zien dat ze beide gelukkig zijn met elkaar, houden zo.

Martijn en Ciska zijn leuk samen.

Ik denk dat Roel nog wel iemand vindt, die hem schrijft.
Ik vind hem een beetje zielig. Hopelijk komt er iemand op zijn pad.

Julius mist wat sociale vaardigheden.
Hij drukt zich ook erg ongelukkig uit. Kaatst de vraag terug. Geen wonder dat Kylie afhaakte.
Je kon't altaid nog bakker worre
Wat ook in de “boer zoekt” podcast werd geopperd is dat Eileen in het verleden waarschijnlijk erg gekwetst is op dit punt. Tijdens de logeerweek had ze ook al moeite met het idee dat ze zelf niet goed uit de verf kwam (even generaliserend gesproken) en zeker bij een “break-up” wil je dan niet dat anderen dingen over je gaan zeggen? Ik vind het wel bijzonder dat ze het nodig vond want je kon zien dat ze het er moeilijk mee had.
Phlox24 schreef:
26-05-2025 14:09
Dan zie je heel wat anders dan ik. Julius is onervaren en verlegen en wist denk ik niet zo goed wat hij nu moest doen en wat er verwacht werd. Heel sneu voor Kylie dat dit gebeurd. Ik gun beide een relatie die vanzelf gaat.
Eens.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Marianneke schreef:
26-05-2025 16:33
op beider verzoek
Ik wou al zeggen ... Geen zin om het terug te zoeken, maar volgens mij hoorde ik Yvon in de voice-over toch echt zeggen dat het op beider verzoek was. Ik vond daar verder niet zoveel van en ben er ook niet zeker van dat het niet eerder is voorgekomen.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Jan en Dorien hebben samen besloten te gaan trouwen. Ze gaan gewoon in spijkerbroek en geven later nog een feestje, aldus Jan en Dorien in RTL Boulevard.
Maar mensen gaan voorbij
Ik vond Eileen nogal irritant tijdens de logeerweek. Ik was team Karin, zeg maar.
Het feit dat ze er bij de reünie was om verhaal te doen vind ik dan weer niet stom of raar.

Kanttekening; ik moet dat gesprek dus wel nog kijken want op dat moment kwam onze zoon net binnen die verhaal moest doen dus ik heb dat hele gesprek gemist :-D

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven