Tikkie
maandag 26 mei 2025 om 18:45
Hoe snel betalen jullie een Tikkie? En hoe snel stuur je iemand een berichtje of het Tikkie nog betaald wordt?
Ik ben gewend dat mensen meestal meteen betalen of tenminste dezelfde dag of de volgende betalen. Meestal heb ik binnen 48 uur alles wel binnen. Zelf doe ik dat ook. Mensen betalen iets voor jou en schieten dat voor of hebben op de en of andere manier geld van jou tegoed, dus vind ik het logisch dat je dat zo snel mogelijk doet.
Nu 'wacht' ik al weer drie dagen. Het blijft in mijn hoofd want als ik dat vergeet, dan komt het mogelijk nooit meer. Is eerder gebeurd. Wanneer ga ik er achteraan, wanneer is het raar om al te herinneren? Ik kom er niet uit.
Ik ben gewend dat mensen meestal meteen betalen of tenminste dezelfde dag of de volgende betalen. Meestal heb ik binnen 48 uur alles wel binnen. Zelf doe ik dat ook. Mensen betalen iets voor jou en schieten dat voor of hebben op de en of andere manier geld van jou tegoed, dus vind ik het logisch dat je dat zo snel mogelijk doet.
Nu 'wacht' ik al weer drie dagen. Het blijft in mijn hoofd want als ik dat vergeet, dan komt het mogelijk nooit meer. Is eerder gebeurd. Wanneer ga ik er achteraan, wanneer is het raar om al te herinneren? Ik kom er niet uit.
maandag 26 mei 2025 om 19:25
Je moet tegenwoordig 70 euro cash hebben he, voor als de poep de ventilator slaat

'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
maandag 26 mei 2025 om 19:26
Natuurlijk is cash ook geld. Gebruik het weinig, dus dan ligt hier weer geld dat ik moet storten of uitgeven, dus ik ga in beginsel geen cash vragen.
Wil iemand beslist cash betalen kan dat natuurlijk best. Alleen dan moet je bij me langs komen. Digitaal is dan toch makkelijker.
maandag 26 mei 2025 om 19:26
Maar het is toch aan de betaler om te bewijzen dat hij/zij betaald heeft?Speculaastaart schreef: ↑26-05-2025 19:16Ja, ik kan zoeken maar als ik niks vind dan is het niet betaald. Ik laat die persoon niet mijn hele rekening inzien om te bewijzen dat ik het niet heb. Als gewoon het betaalverzoek gebruikt zou worden is dat veel makkelijker terugzoeken.
Verder zou ik idd geen zaken meer doen met deze persoon.
Where is my mind?
maandag 26 mei 2025 om 19:27
Lady*Voldemort schreef: ↑26-05-2025 19:25Je moet tegenwoordig 70 euro cash hebben he, voor als de poep de ventilator slaat![]()
Ik weet het, dus die heb ik ook. 130 hoeft dan weer niet.
maandag 26 mei 2025 om 19:28
Ik neem aan dat als iemand 50 euro bij je in schuld staat voor één of ander gezamenlijk cadeau of iets dergelijks je die persoon sowieso af en toe ziet.Speculaastaart schreef: ↑26-05-2025 19:26Natuurlijk is cash ook geld. Gebruik het weinig, dus dan ligt hier weer geld dat ik moet storten of uitgeven, dus ik ga in beginsel geen cash vragen.
Wil iemand beslist cash betalen kan dat natuurlijk best. Alleen dan moet je bij me langs komen. Digitaal is dan toch makkelijker.
Kan ze dus ineens haar briefje van 50 bovenhalen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
maandag 26 mei 2025 om 19:29
Een overschrijving (ik neem niet aan dat hij ervoor naar de bank gaat) is natuurlijk ook zo geregeld. Hij heeft er gewoon geen zin in/het komt hem wel goed uit zo. Ik zou ook niet meer voorschieten. Als je gemeen wil doen, bedank je iedereen in de groepsapp voor de betaling en "Henk, ik wacht nog op die van jou!"
maandag 26 mei 2025 om 19:30
Dat neem je goed aan.
Dat kan, ooit ineens. Alleen heb ik nú voorgeschoten en wil ik het niet wekenlang in gedachten moeten houden. We leven niet meer in 1980 toch?
maandag 26 mei 2025 om 19:30
dat kan ik wel uitleggen: ik heb alleen een werktelefoon, daar zit whatsapp op en kan ik een tikkie mee ontvangen maar niet mee betalen. Ik kan het tikkie dus pas betalen als ik thuis ben en op een computer kan inloggen. Dus dan app ik: 'ik betaal vanavond'Lady*Voldemort schreef: ↑26-05-2025 19:19Hoe kun je nou geen tijd hebben om een tikkie te betalen en wel om te antwoorden dat je over twee uur gaat betalen?
maandag 26 mei 2025 om 19:31
meisje85 schreef: ↑26-05-2025 19:29Een overschrijving (ik neem niet aan dat hij ervoor naar de bank gaat) is natuurlijk ook zo geregeld. Hij heeft er gewoon geen zin in/het komt hem wel goed uit zo. Ik zou ook niet meer voorschieten. Als je gemeen wil doen, bedank je iedereen in de groepsapp voor de betaling en "Henk, ik wacht nog op die van jou!"
Nee gewoon in online bankieren op de vaste pc. Niet in de bankieren app op de telefoon.
maandag 26 mei 2025 om 19:43
florence13 schreef: ↑26-05-2025 19:30dat kan ik wel uitleggen: ik heb alleen een werktelefoon, daar zit whatsapp op en kan ik een tikkie mee ontvangen maar niet mee betalen. Ik kan het tikkie dus pas betalen als ik thuis ben en op een computer kan inloggen. Dus dan app ik: 'ik betaal vanavond'
Dan stuur je dat tikkie in 5 seconden naar je prive telefoon en nog een keer 15 seconden en het is betaald
TAFKAPML
maandag 26 mei 2025 om 19:45
Ik betaal meteen. Door schade en schande wijs geworden, geef ik toe, want ik vind Whatsapp best een vervelend en opdringerig medium, dus vaak reageer ik niet of veel later, maar betalingen zijn daar inmiddels een uitzondering op (want niet vervelend of opdringerig). Ik ben wel eens vergeten te betalen en dat vind ik echt beneden peil (van mezelf dus) en iets om ‘s nachts van wakker te liggen. Dus ik heb me voorgenomen om alles on hold te zetten als ik een tikkie krijg en éérst te betalen. Niets zo ergerlijk als mensen die ‘vergeten’ te betalen.
maandag 26 mei 2025 om 19:46
Ik had een vriendin die het pas betaalde als je het 3 keer vroeg. Ze zei een keer tegen mij dat als je het lang genoeg uitstelt mensen het vergeten of zelfs te awkward vinden om het nog te vragen. Het is ook niet meer mijn vriendin. Dus ik vind dat je het gelijk moet betalen. Zelfs als het een klein bedrag is.
maandag 26 mei 2025 om 19:46
Ze heeft alleen een werktelefoon.
Maar goed, dan is het dus ook geen kwestie van 'geen tijd' maar dan is ze gewoon niet direct in de gelegenheid.
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 26-05-2025 19:49
20.81% gewijzigd
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
maandag 26 mei 2025 om 19:47
maandag 26 mei 2025 om 19:49
Oh. Slecht gelezen. Sorry.
Wat gek, alleen een werktelefoon. Wel lekker rustig.
TAFKAPML
maandag 26 mei 2025 om 19:52
Och, ik heb tot voor kort geheel vrijwillig geleefd zonder bankapp. Dus als ik een tikkie kreeg stuurde ik die door naar mijn man die hem dan voorschoot. Zullen de mensen ook wel gek hebben gevonden maar dat was mij een zorg. Overigens kan ik me nu het leven zonder bankapp al niet meer voorstellen

(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
maandag 26 mei 2025 om 20:04
Juneberry schreef: ↑26-05-2025 19:47wel interessant hoor, maar de vraag is niet of en wanneer wij tikkies betalen, want wat fatsoenlijk is weet je best. De vraag is eigenlijk waarom je deze persoon geld voorschiet. Ik zou het dus nooit meer doen, al na de 1e x trouwens niet. Echt geen zin in dat soort gezeik.
Wat ik mij vooral afvraag is wanneer het normaal is om te herinneren.
maandag 26 mei 2025 om 20:05
Dat is zeer vreemd. Ik vind 50 euro wel een bedrag waar ik op terug zou komen. Als deze persoon zo met (mijn) geld omgaat, dan betaal ik ook niks meer voor die persoon. Dat is gewoon aso gedrag.Speculaastaart schreef: ↑26-05-2025 19:01Het punt is dat mijn bank-app bijhoudt wie een betaalverzoek betaalt. Dat is dus op zich makkelijk. Maar deze persoon heeft het niet zo op Tikkies en betaalt dan gerust via overschrijving. Ik moet dus echt mijn rekening checken of er betaald is. En dat maakt het irritant. Ben ooit na maanden erbij ingeschoten want persoon zei dat er betaald was. Wilde geen bewijs van de afschrijving laten zien. Gaat niet om heel groot bedrag, maar ongeveer 50 euro is toch ook niet niks.
Helaas ben ik de snelle tikkiebetaler thuis en zijn mijn man en kinderen de asootjes en moet ik vaak bij hen nog leuren om geld. Van mezelf of anderen die mij erop aanspreken. Ik vind dat gewoon niet netjes. Allemaal fijn dat de helft ADHD heeft, maar als je van anderen geld (of spullen) geleend krijgt, geef je dat gewoon terug. Zonder gezeur, getrek, navragen, etc.
maandag 26 mei 2025 om 20:07
Binnen een paar dagen. En tikkies geven zelf ook een reminder als iets na x dagen (een week?) nog niet betaald is. Als het iemand is die op deze manier met je geld omgaat, geen tikkies betaalt en alleen aan overschrijvingen doet, dan zou ik daar aan de voorkant afspraken over maken. Maar mensen die betaalafspraken met mij niet nakomen, krijgen geen 2e kans. Waarom bij jou wel to?Speculaastaart schreef: ↑26-05-2025 20:04Wat ik mij vooral afvraag is wanneer het normaal is om te herinneren.
maandag 26 mei 2025 om 20:09
Speculaastaart schreef: ↑26-05-2025 20:04Wat ik mij vooral afvraag is wanneer het normaal is om te herinneren.
Nou bij een dergelijk bedrag toch wel binnen een paar dagen lijkt me. Een heleboel mensen kunnen zo'n bedrag niet eens missen.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
maandag 26 mei 2025 om 20:12
NomenNesci0 schreef: ↑26-05-2025 20:07Binnen een paar dagen. En tikkies geven zelf ook een reminder als iets na x dagen (een week?) nog niet betaald is. Als het iemand is die op deze manier met je geld omgaat, geen tikkies betaalt en alleen aan overschrijvingen doet, dan zou ik daar aan de voorkant afspraken over maken. Maar mensen die betaalafspraken met mij niet nakomen, krijgen geen 2e kans. Waarom bij jou wel to?
Oké, dat wist ik niet. Nog nooit mee te maken gehad.
Ik heb overigens geen echt Tikkie gestuurd maar een betaalverzoek van mijn bank.
maandag 26 mei 2025 om 20:14
Dat maakt niet uit. Die lapzwans moet gewoon betalen. Dat mag natuurlijk ook lekker ouderwets via internetbankieren op de laptop als ie dat leuk vindt, maar hij moet wel betalen. En als deze persoon al eerder bewezen heeft daarin niet al te betrouwbaar te zijn moet jij hem (haar) dus niks meer voorschieten.Speculaastaart schreef: ↑26-05-2025 20:12
Ik heb overigens geen echt Tikkie gestuurd maar een betaalverzoek van mijn bank.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
maandag 26 mei 2025 om 20:14
NomenNesci0 schreef: ↑26-05-2025 20:07Binnen een paar dagen. En tikkies geven zelf ook een reminder als iets na x dagen (een week?) nog niet betaald is. Als het iemand is die op deze manier met je geld omgaat, geen tikkies betaalt en alleen aan overschrijvingen doet, dan zou ik daar aan de voorkant afspraken over maken. Maar mensen die betaalafspraken met mij niet nakomen, krijgen geen 2e kans. Waarom bij jou wel to?
Even niet bij nagedacht, soort van vergeten hoe het vorige keer ging. Dat niet betaalde bedrag was overigens een veel kleiner bedrag.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in