Horroruitjes school, werk of vereniging
zondag 13 april 2025 om 08:57
zondag 1 juni 2025 om 20:24
Mijn werkgever regelt ook vervoer bij een bedrijfsfeest, alleen niet met je eigen auto naar huis, maar naar een aantal locaties zoals kantoor, het station e.d. Ik doe dat nooit, ik drink ook nooit op zo'n feest en ik wil weg kunnen als ik er helemaal klaar mee ben.Takkie schreef: ↑01-06-2025 17:58Eind van deze maand een bedrijfsfeest. Omdat ik er nog niet zo heel lang werk voel ik me een soort van verplicht om mee te gaan. Vind het wel vervelend dat we op een boot zitten want als ik er echt niets aan vind kan ik dus niet weg.
Maar de meeste collega's ken ik inmiddels wel en het gros vind ik ook echt prettig in de omgang.
We kunnen zelfs gebruik maken van een chauffeursdienst die je naar huis brengt in je eigen auto. Daar heb ik voor bedankt, ik ga absoluut niet drinken tijdens een personeelsfeest. Maar ongetwijfeld zijn er genoeg die daar wel gebruik van gaan maken.
Laat jullie eind juni weten of het een horroruitje is geworden of niet![]()
Als een feest om 17 uur begint, dan vind ik het ergens tegen 20 uur wel genoeg geweest en wil ik niet moeten wachten tot de bus naar het station of naar kantoor gaat.
Het kan het verschil zijn tussen: "dit is leuk" en "het is nu zo lang dat het horror wordt"

zondag 1 juni 2025 om 21:15
Dat doen ze hier ook, vreselijk!
Omdat ik onder een andere afdeling val dan waarvoor ik werk had ik de luxe om te kiezen met welk uitje ik mee ging.
Wat ben ik bij dat ik niet voor dat andere uitje heb gekozen!
2 weken terug het programma gekregen en het komt er op neer dat het de hele dag een soort van sportactiviteiten zijn.
Over de activiteiten zelf wordt heel erg geheimzinnig gedaan, maar het is een gebied aan een strand en ze adviseren kleding die vies/nat mogen worden of zwemkleding
Dat soort dingen doe ik dus liever niet met collega's.
zondag 1 juni 2025 om 21:45
Ik werkte jaren voor een kleine belangenvereniging. Het bestuur ging na elke vergadering ergens goed eten en dan ging ik meestal ook mee. Jaarlijks was er een uitje met overnachting, daar ben ik één keer mee naartoe geweest maar dat hoefde voor mij daarna niet meer, kost toch tijd en deels was het ook voor eigen kosten. Maar wat wel grappig was... Aan het eind van dat weekend waar ik ook bij was, was er een afsluitend diner in restaurant X waar het bestuur voorheen vaak ging eten maar niet meer tevreden over was en er nooit meer naartoe ging. Waarom er die keer dan toch nog een keer gereserveerd was weet ik niet meer precies, mijn collega had dat geregeld. Eén van de bestuursleden had gezegd dat ze niet meeging op het weekendje omdat zij en haar man dan in het buitenland waren. Wie zaten een paar tafeltjes verderop tijdens dat afsluitend diner... Hahaha, die hadden natuurlijk gedacht: waar we ze zeker niet tegen zullen komen is restaurant X dus daar kunnen we met een gerust hart naartoe gaan ;-0 Ik weet niet meer precies hoe ze zich ervan af hebben gemaakt maar haar gezicht was wel vuurrood du moment dat ze het gezelschap binnen zag komen...
yella78 wijzigde dit bericht op 01-06-2025 21:56
5.25% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 1 juni 2025 om 21:55
Niet echt horror, maar nav de kledinghints:
Ik informeerde ooit of ik ergens rekening mee zou moeten houden, met kleding. Als we zouden fietsen of klimmen oid zou ik geen rokje aan doen.
Nee dat kan prima, zei mijn organiserende collega.
Dus op de dag van het uitje stond ik daar in een Laser Maze.... te proberen onder en over de laserstralen te klimmen. Met mijn rokje aan.
Voelde me echt erg prettig toen, not.
Ik informeerde ooit of ik ergens rekening mee zou moeten houden, met kleding. Als we zouden fietsen of klimmen oid zou ik geen rokje aan doen.
Nee dat kan prima, zei mijn organiserende collega.
Dus op de dag van het uitje stond ik daar in een Laser Maze.... te proberen onder en over de laserstralen te klimmen. Met mijn rokje aan.
Voelde me echt erg prettig toen, not.
maandag 2 juni 2025 om 10:56
Door een uitzendorganisatie voor secretaresses uitgenodigd op secreteressedag, met alle secretaresses die zij hadden uitgezonden (als uitzendkracht of gedetacheerd). Het uitjes was een verrassing, verzamelen op een bepaald punt bij de bus.
We werden naar een welness gebracht, uitleg over de behandelingen, pashokjes werden aangewezen en de badjassen hingen klaar. Daarna met zijn allen in je blote kont het water in. De groep dames kende ik niet maar het is zo awkward om met je directe collega te poedelen in het water.
Een goed bedoelde dag, maar had het graag van te voren willen weten #spontaanziekgemeld
We werden naar een welness gebracht, uitleg over de behandelingen, pashokjes werden aangewezen en de badjassen hingen klaar. Daarna met zijn allen in je blote kont het water in. De groep dames kende ik niet maar het is zo awkward om met je directe collega te poedelen in het water.
Een goed bedoelde dag, maar had het graag van te voren willen weten #spontaanziekgemeld
Als het leven je laat struikelen, maak dan een Salto!
maandag 2 juni 2025 om 11:22
Eens. Als het een verrassing is, dan ga ik gewoon niet mee.thistle schreef: ↑01-06-2025 08:23Dat vind ik echt horror, als ze niet vertellen wat je gaat doen. Ik hou alleen van verrassingen als het geregeld is door iemand die me heel goed kent, partner en kinderen. Maar niet als een kinderachtige collega het leuk vindt om het geheim te houden en daar ook een heel ding van maakt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 2 juni 2025 om 16:44
Geen uitje, maar een zogeheten themadag wat ze bij ons eens in de zoveel jaar organiseren. Ook voor de hele afdeling verplicht.
Dit jaar hebben ze 1 of meerdere sprekers uitgenodigd en ga je wat dieper in op de organisatie en ons werkveld/ de verschillende teams en krijgen we een inspiratiesessie Samenwerken. Verder in de ochtend nog een quiz en de ochtend wordt afgesloten met een gezamenlijke lunch.
Het zit nog of de middagsessies verplicht zijn voor iedereen, zoja, duurt dit alles 7 uur! Als dat geen horror is..
Ik ben hier gewoon niet voor gemaakt, laat mij maar lekker achter m'n bureau werken
Dit jaar hebben ze 1 of meerdere sprekers uitgenodigd en ga je wat dieper in op de organisatie en ons werkveld/ de verschillende teams en krijgen we een inspiratiesessie Samenwerken. Verder in de ochtend nog een quiz en de ochtend wordt afgesloten met een gezamenlijke lunch.
Het zit nog of de middagsessies verplicht zijn voor iedereen, zoja, duurt dit alles 7 uur! Als dat geen horror is..
Ik ben hier gewoon niet voor gemaakt, laat mij maar lekker achter m'n bureau werken
maandag 2 juni 2025 om 16:53
Ach, dat lijkt me nog wel grappig. Gezellig met mijn collega's in mijn nakie in de sauna moeten gaan zitten zou ik stukken erger vinden. Maar bovenal vind ik dat dat soort capriolen niet verplicht moeten zijn. Ik word tenslotte betaald om de was te doen, niet om kloot te schieten, een dildoparty bij te wonen of ongevraagd in groepstherapie te moeten.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
maandag 2 juni 2025 om 17:22
Moest eens in Chicago als enige non-native speaker meedoen aan een stand-up comedy workshop. Was een soort cursus en dan aan het eind moest je optredens, een soort improv-sessie op een podium, voor publiek. Ik ben gelukkig iemand die op zich makkelijk voor groepen spreekt, maar ontspannen was anders. Ik kon er niet echt moeilijk over doen, want ik was speciaal voor die week ingevlogen.
Verder wel een topweek en luxe hotel en veel mooie restaurants en bars en best nog wel veel vrije tijd, en een heleboel nutteloze workshops, maar ik vind het nog steeds vreemd dat ze ons daar zo aan onderwierpen.
Verder wel een topweek en luxe hotel en veel mooie restaurants en bars en best nog wel veel vrije tijd, en een heleboel nutteloze workshops, maar ik vind het nog steeds vreemd dat ze ons daar zo aan onderwierpen.
maandag 2 juni 2025 om 17:26
Dat was bij ons een keer een 1 april-grap. Het was een paar weken voor het geheime uitje, en er werd op 1 april gedeeld dat we met zijn allen naar een wellness gingen.Lady*Voldemort schreef: ↑02-06-2025 16:53Ach, dat lijkt me nog wel grappig. Gezellig met mijn collega's in mijn nakie in de sauna moeten gaan zitten zou ik stukken erger vinden. Maar bovenal vind ik dat dat soort capriolen niet verplicht moeten zijn. Ik word tenslotte betaald om de was te doen, niet om kloot te schieten, een dildoparty bij te wonen of ongevraagd in groepstherapie te moeten.
Maar vooraf wilde men inventariseren wie geen bezwaar had om gemengd naar de sauna te gaan, of wie liever m/v gescheiden had, dan zouden ze een schema maken. Ik had eigenlijk meteen wel door dat het 1 april was, maar veel mensen reageerden zeer primair, inclusief de directeur iedereen terug mailde dat hij graag zag dat de feestcommissie per direct bij zijn kantoor langs kwam om tekst en uitleg te geven.
Jaja, wat hebben we weer gelachen. /s
pina wijzigde dit bericht op 02-06-2025 17:48
0.14% gewijzigd
maandag 2 juni 2025 om 17:46
pina schreef: ↑02-06-2025 17:26Dat was bij ons een keer een 1 april-grap. Het was een paar weken voor het geheime uitje, en er werd op 1 april gedeeld dat we met zijn allen naar een wellness gingen.
Maar vooraf wilde men inventariseren wie geen bezwaar had om gemengd naar de sauna te gaan, of wie liever m/v gescheiden had, dan zouden ze een schema maken. Ik had eigenlijk meteen wel door dat het 1 april was, maar veel mensen reageerden zeer primair, inclusief de directeur iedereen terug mailde dat hij graag zag dat de feestcommissie per direct bij zijn kantoor langs kwam om tekst en uitleg te geven.
Jaja, wat hebben we weer gelachen.
Onwijs lachen?
Ik lees het vooral als een hele domme, mislukte grap.
maandag 2 juni 2025 om 18:22
Ik zou wel kunnen lachen om zo’n grap als het echt een grapje is. Wel beetje flauw idd. De organisator van het bedrijfsuitje destijds bij mij was bloedserieus dat hij een sauna wilde boeken voor het hele bedrijf. Hij wilde dan nog wel het hele saunacomplex boeken, lunch en drankjes zouden erbij zitten, dat dan wel weer
dus om de kosten ging het niet. Helaas zagen niet veel collega’s het zitten. Was heel bizar, klein bedrijf, zo’n 200-250 personen, waarvan 75-80% mannen (ik werkte toen tijdelijk niet in de zorg). De man die het organiseerde zag er werkelijk geen kwaad in, een lekker dagje wellness met z’n allen, hij was er gek op (ik ook maar niet met m’n collega’s) en er was niks seksueels aan een sauna complex. (Wat ook waar is, maar wederom, raar om te doen met collega’s)

maandag 2 juni 2025 om 19:13
Ik heb eens een teamuitje gehad naar een outdoorlocatie waar we gingen wildwaterkanoën. Dat was vooraf gecommuniceerd dus helemaal prima, maar de douchegelegenheid voor achteraf bleken twee open ‘carports’ te zijn, wel gescheiden voor dames en heren. Nu zou ik dat ook geen heel groot bezwaar vinden, ware het niet dat ik destijds probeerde een zwangerschap te verbergen en het was al best wel zichtbaar. Gelukkig is niemand iets opgevallen, maar heel prettig was het niet.
Ook eens gewaterfietst op de Bosbaan. Het alternatief was kanoën, maar 2 km leek me dan wel een beetje ver. Uiteindelijk was dat waterfietsen ook loodzwaar. Ik was de benjamin van het team en deelde mijn waterfiets met de senior (ruim 60). Dat was gelukkig wel een fietser dus hij heeft de helft van de route in zijn eentje getrapt.
Ook eens gewaterfietst op de Bosbaan. Het alternatief was kanoën, maar 2 km leek me dan wel een beetje ver. Uiteindelijk was dat waterfietsen ook loodzwaar. Ik was de benjamin van het team en deelde mijn waterfiets met de senior (ruim 60). Dat was gelukkig wel een fietser dus hij heeft de helft van de route in zijn eentje getrapt.
maandag 2 juni 2025 om 19:18
Het daadwerkelijke uitje was verder gewoon heel gangbaar, met afsluitend een feest.Lidl-Annie-Aardbei schreef: ↑02-06-2025 18:22Ik zou wel kunnen lachen om zo’n grap als het echt een grapje is. Wel beetje flauw idd. De organisator van het bedrijfsuitje destijds bij mij was bloedserieus dat hij een sauna wilde boeken voor het hele bedrijf. Hij wilde dan nog wel het hele saunacomplex boeken, lunch en drankjes zouden erbij zitten, dat dan wel weerdus om de kosten ging het niet. Helaas zagen niet veel collega’s het zitten. Was heel bizar, klein bedrijf, zo’n 200-250 personen, waarvan 75-80% mannen (ik werkte toen tijdelijk niet in de zorg). De man die het organiseerde zag er werkelijk geen kwaad in, een lekker dagje wellness met z’n allen, hij was er gek op (ik ook maar niet met m’n collega’s) en er was niks seksueels aan een sauna complex. (Wat ook waar is, maar wederom, raar om te doen met collega’s)
dinsdag 3 juni 2025 om 06:25
Hier zijn de teamuitjes ook altijd een verrassing en een groot deel van mijn collega’s is ’lekker gek’ en houdt dus ook van ‘gekke dingen’ en drank. Ik hou ook best van gek doen en soms een drankje, maar liever niet met collega’s. Jaren geleden moesten we een videoclip opnemen. Allemaal ‘lekker gek’ verkleed, dansjes instuderen en playbacken. Zo gek mogelijk. Ik vond het echt verschrikkelijk. Heb meegedaan maar ik voelde me er zeer ongemakkelijk bij.
dinsdag 3 juni 2025 om 11:11
Ik zit ook in een sector waar de alcohol rijkelijk vloeit. Sowieso is er elke vrijdag een goed bezochte borrel, er is een kantoorbar en er is een rekening bij een café om de hoek waar iedere vrijdag vrij besteld kan worden. Maar er werken wel relatief veel jonge mensen bij ons, dus onder de groep jong werkenden is de opkomst altijd hoger. Uitjes zijn ook nooit alcoholvrij, en er wordt altijd afgesloten met eten en feest, dat vaak tot laat doorgaat en daarna gaat er zeker nog een delegatie het nachtleven in. Voor die clan ben ik inmiddels veel te oud, maar vroeger deed ik zeker mee.
Heb ook ergens gewerkt met echt best extravagante uitjes, weekend Ibiza, weekend Antwerpen en ook eens Praag. Dan gingen ook echt alle trossen los. Had er zelf toen echt de leeftijd voor, maar ik kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen is.
Heb ook ergens gewerkt met echt best extravagante uitjes, weekend Ibiza, weekend Antwerpen en ook eens Praag. Dan gingen ook echt alle trossen los. Had er zelf toen echt de leeftijd voor, maar ik kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen is.
dinsdag 3 juni 2025 om 11:43
Ik ook! Maar dan midden in de nacht en in de Ardennen. Dat gaf nog wel wat meer reuring.
Natte tosti..
dinsdag 3 juni 2025 om 17:17
Op mijn werk ook altijd uitjes die een verrassing zijn, dat is echt niks voor mij.
'Gelukkig' heb ik iets waardoor ik niet alles mee kan doen. Als ik het vraag en daarbij zeg dat ik het wil weten zodat ik in kan schatten of ik mee kan doen, dan zeggen ze het wel altijd.
Meestal ga ik dan een gedeelte mee wat wel haalbaar is. En dat is me dan ook weer lang genoeg
'Gelukkig' heb ik iets waardoor ik niet alles mee kan doen. Als ik het vraag en daarbij zeg dat ik het wil weten zodat ik in kan schatten of ik mee kan doen, dan zeggen ze het wel altijd.
Meestal ga ik dan een gedeelte mee wat wel haalbaar is. En dat is me dan ook weer lang genoeg

woensdag 4 juni 2025 om 07:32
Dat de activiteiten bij uitjes een verrassing zijn, herken ik, dat is bij ons ook altijd zo. Gelukkig is er vaak wel een keuze in activiteiten, van meer tot minder actief. Vooraf krijg je dan een soort cryptische hint.Lente19251003- schreef: ↑03-06-2025 06:25Hier zijn de teamuitjes ook altijd een verrassing en een groot deel van mijn collega’s is ’lekker gek’ en houdt dus ook van ‘gekke dingen’ en drank. Ik hou ook best van gek doen en soms een drankje, maar liever niet met collega’s. Jaren geleden moesten we een videoclip opnemen. Allemaal ‘lekker gek’ verkleed, dansjes instuderen en playbacken. Zo gek mogelijk. Ik vond het echt verschrikkelijk. Heb meegedaan maar ik voelde me er zeer ongemakkelijk bij.
Het tegen m'n zin in toch meedoen en me ongemakkelijk voelen herken niet meer. Die grens ga ik niet meer over. Wanneer ik me ergens niet goed bij voel, dan doe ik het niet. Dan blijf ik wel toeschouwer of ik pas op de tassen ofzo. De tijd dat ik me dingen liet opdringen die ik niet wilde doen, ligt achter me. Voordeel van ouder worden misschien dat je wat minder gevoelig wordt voor dat soort groepsdruk?
woensdag 4 juni 2025 om 11:17
Ik eigenlijk niet, maar ik heb wel een leidinggevende gehad die nogal bourgondisch was aangelegd en vond dat iedereen mee moest doen. Hij vond taart maar saai en trakteerde op zijn verjaardag midden op de dag champagne, want leuk. Echt prima idee, iedereen aan de drank op een werkdagpina schreef: ↑03-06-2025 11:11Ik zit ook in een sector waar de alcohol rijkelijk vloeit. Sowieso is er elke vrijdag een goed bezochte borrel, er is een kantoorbar en er is een rekening bij een café om de hoek waar iedere vrijdag vrij besteld kan worden. Maar er werken wel relatief veel jonge mensen bij ons, dus onder de groep jong werkenden is de opkomst altijd hoger. Uitjes zijn ook nooit alcoholvrij, en er wordt altijd afgesloten met eten en feest, dat vaak tot laat doorgaat en daarna gaat er zeker nog een delegatie het nachtleven in. Voor die clan ben ik inmiddels veel te oud, maar vroeger deed ik zeker mee.

"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
woensdag 4 juni 2025 om 14:20
Wij moesten ooit overnachten in een primitieve buitenbedoening, een soort strozakken in een tent en vrijwel geen sanitair.
De baas maakte er een heel groot punt van, iedereen móest mee en wie afhaakte kreeg grote problemen. Maar zelf overnachtte ze in een hotel.
Ik zou er nu nooit meer mee akkoord gaan, maar destijds was ik jong en nog wat gevoeliger voor dat soort druk.
De baas maakte er een heel groot punt van, iedereen móest mee en wie afhaakte kreeg grote problemen. Maar zelf overnachtte ze in een hotel.
Ik zou er nu nooit meer mee akkoord gaan, maar destijds was ik jong en nog wat gevoeliger voor dat soort druk.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in