Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 3

28-02-2024 21:23 2989 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier schrijven we verder over allerhande prijsstijgingen.
Dat is een hele goede tip, Duufje. Ik was al van plan om alles te checken (omdat mijn vader daar beter in was dan mijn moeder). De uitvaartverzorgster zal de kosten van het extra drukwerk niet doorberekeningen zei ze (aangezien er fouten in de kaarten zaten die mijn broer vervolgens nog onderschept heeft bij het distributiecentrum van de TNT :facepalm: ) en de uitvaartverzorger het niet gezien had. Maar ook de kosten voor het graf, de koffietafel, de dienst, na borrel, bloemen, etc. loopt echt op.

Dank jullie wel Nova en LadyV: lief. Hij was natuurlijk al heel lang erg ziek. Uiteindelijk was het toch nog onverwacht snel, maar met zijn complexe problemen mag je er niets van zeggen. Moeder valt wel in een enorm gat en daar maak ik mij wel serieus zorgen over.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
04-06-2025 22:06
Dat is een hele goede tip, Duufje. Ik was al van plan om alles te checken (omdat mijn vader daar beter in was dan mijn moeder). De uitvaartverzorgster zal de kosten van het extra drukwerk niet doorberekeningen zei ze (aangezien er fouten in de kaarten zaten die mijn broer vervolgens nog onderschept heeft bij het distributiecentrum van de TNT :facepalm: ) en de uitvaartverzorger het niet gezien had. Maar ook de kosten voor het graf, de koffietafel, de dienst, na borrel, bloemen, etc. loopt echt op.

Dank jullie wel Nova en LadyV: lief. Hij was natuurlijk al heel lang erg ziek. Uiteindelijk was het toch nog onverwacht snel, maar met zijn complexe problemen mag je er niets van zeggen. Moeder valt wel in een enorm gat en daar maak ik mij wel serieus zorgen over.

Gecondoleerd.

Heb je geen vooraf check gedaan voordat de kaarten gedrukt worden?
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Gecondoleerd Baggal :hug:

Kaart hadden wij gecontroleerd, stond achteraf er een verkeerde straatnaam bij vd kerk.

We hebben het niet tegen de uitvaartondernemer gezegd omdat iedereen deze kerk wel kan/kon vinden.
Pieremachochel
Felidaez schreef:
04-06-2025 14:48
Geboorte, Huwelijk, Overlijden.

Gaan miljoenen in marketing.
Dat is beslist waar!
“Tijd” voor mij om daar een stokje voor te steken.

Kisthuur €149,- Lijkwade kan ook.
Auto €0,00 je mag in eigen auto vervoerd.
Natuurbegraafplaats €4000,- - €5000,-

Natuurbegraafplaatsen zijn duurder ivm lang onderhoud begraafplaats.

“Een graf op een natuurbegraafplaats kost tussen de € 4.000 en € 5.000, inclusief onderhoud en beheer. Dit is duurder dan een graf op de meeste reguliere begraafplaatsen. Dit komt door het eeuwigdurend grafrecht. Bij een natuurbegraafplaats zijn er geen kosten voor grafmonumenten en jaarlijks onderhoud.”
Pieremachochel
sterkte Baggal
geen motto. Na knolselder en pastinaak: Lucy!
Gecondoleerd met je vader Baggel :hug:
Maar mensen gaan voorbij
noglangnietjarig schreef:
05-06-2025 14:41
Dat is beslist waar!
“Tijd” voor mij om daar een stokje voor te steken.

Kisthuur €149,- Lijkwade kan ook.
Auto €0,00 je mag in eigen auto vervoerd.
Natuurbegraafplaats €4000,- - €5000,-

Natuurbegraafplaatsen zijn duurder ivm lang onderhoud begraafplaats.

“Een graf op een natuurbegraafplaats kost tussen de € 4.000 en € 5.000, inclusief onderhoud en beheer. Dit is duurder dan een graf op de meeste reguliere begraafplaatsen. Dit komt door het eeuwigdurend grafrecht. Bij een natuurbegraafplaats zijn er geen kosten voor grafmonumenten en jaarlijks onderhoud.”
De meeste mensen hebben denk ik geen auto waar je heel gemakkelijk een dood lichaam in vervoert? Of zet je het gewoon op de voorstoel?
Nee maar je zou zelf kunnen huren. Ik vond op internet een website voor 300 euro per dag. Waarschijnlijk goedkoper dan wat de uitvaartondernemer zou rekenen.
Merel90 schreef:
05-06-2025 18:31
Nee maar je zou zelf kunnen huren. Ik vond op internet een website voor 300 euro per dag. Waarschijnlijk goedkoper dan wat de uitvaartondernemer zou rekenen.
Op de dag van de begrafenis van pakweg mijn moeder wil ik toch écht niet ook nog de stress van om 7u bij de verhuur-keet te zijn om die wagen op te halen om die daar na de dienst vlak voor de koffie ook nog eens terug te bezorgen.

Om het maar niet te hebben over gedoe met waarborgen, sleutels, ...

Bij een overlijden en de dag van begraven heb ik toch écht andere dingen aan mijn hoofd.

Dan maar de volle mep bij de uitvaart-ondernemer.
Die zorgt dat dat ding op het juiste moment voor onze neus staat. Netjes gewassen.
En dat het ding ook weer terug bij zijn keet raakt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
ldp schreef:
05-06-2025 18:19
De meeste mensen hebben denk ik geen auto waar je heel gemakkelijk een dood lichaam in vervoert? Of zet je het gewoon op de voorstoel?
Mss van iemand lenen?

Kan me voorstellen dat het antwoord nee is hoor.

Mijn lichaam zou bijvoorbeeld wel in onze auto vervoerd kunnen worden.
Pieremachochel
Merel90 schreef:
05-06-2025 18:31
Kist?
Ik vond op internet €149,-
Pieremachochel
Was een website zelfrijden.com oid. Ik heb ook alleen maar de eerste website geopend die ik tegenkwam :P
Of het echt praktisch is is een ander verhaal. Weet eigenlijk ook niet wat het bij de uitvaartondernemer kost zoiets. Je hebt al zoveel te regelen natuurlijk met zo’n gebeurtenis, denk ook niet dat veel mensen dit doen.
Ik denk dat een uitvaartondernemer alleen maar kisten verkoopt 💡

Toevallig net de rekening onder ogen gehad van een fineer kist á €1000,-
Dan denk ik; duur stukje plastic.
Pieremachochel
noglangnietjarig schreef:
05-06-2025 18:54
Ik denk dat een uitvaartondernemer alleen maar kisten verkoopt 💡

Toevallig net de rekening onder ogen gehad van een fineer kist á €1000,-
Dan denk ik; duur stukje plastic.
Fineer kan ook echt houtfineer zijn en fineer zit altijd ergens op. Meestal spaanplaat of MDF (beide hout). Dus sowieso geen stukje plastic.

Alsnog vind ik het ook veel geld voor iets wat de grond/oven in gaat.
xiongmao wijzigde dit bericht op 05-06-2025 20:43
0.31% gewijzigd
pepexx schreef:
05-06-2025 14:18
Gecondoleerd.

Heb je geen vooraf check gedaan voordat de kaarten gedrukt worden?
Het was ons in alle hectiek niet opgevallen. Als ik de eerste auteur was geweest had ik die fout (denk ik) niet gemaakt, maar ik zag hem ook niet staan. Goddank werden we erop geattendeerd, maar dat betekende dat mijn moeder en broer met spoed naar TNT Nieuwegein reden om de post nog snel te onderscheppen. We hadden wel aan de uitvaartverzorgster gevraagd om er even naar te kijken (en je mag aannemen dat zij en de drukker er ruime ervaring mee hebben). Die kosten ga ik dubbel checken en überhaupt de hele factuur.

Verder is het graf meer dan €10.000 (hadden mijn ouders 2 jaar geleden al gekocht voor 20 jaar, omdat het plaatsje naast mijn grootouders vrij kwam). En dan de kist, de dienst, de dragers en de catering voor 60 man. Oma overleed 12 jaar geleden en volgens mij was dat significant goedkoper (zelfde locatie).

Ik geloof dat ik als het zover is, ik mijn lichaam maar afsta aan de wetenschap en dat mijn nabestaanden een borrel geven uit mijn naam. Vind ik ook prima. Mijn vader wilde het zo, maar de bedragen zijn naar mijn mening absurd. Nou ja, nu maar hopen op een waardig afscheid morgen en dat gaat vast lukken.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
xiongmao schreef:
05-06-2025 19:25
Fineer kan ook echt houtfineer zijn en fineer zit altijd ergens op. Meestal staanplaats of MDF (beide hout). Dus sowieso geen stukje plastic.

Nou dit. Kist is €750 of zo. De goedkoopste kist begon bij €550 meen ik. Zonde geld naar mijn idee.
xiongmao schreef:
05-06-2025 19:25
Fineer kan ook echt houtfineer zijn en fineer zit altijd ergens op. Meestal staanplaats of MDF (beide hout). Dus sowieso geen stukje plastic.

Ik verwarde fineer met kunststof, excuus.
Pieremachochel
Het nadeel van afstaan aan de wetenschap is dat het binnen 24 uur moet gebeuren.
Maar mensen gaan voorbij
Het is ook vanwege de hoge kostendat tegenwoordig de crematies en begrafenissen in kleine kring gehouden worden.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Joppie schreef:
05-06-2025 20:21
Het nadeel van afstaan aan de wetenschap is dat het binnen 24 uur moet gebeuren.
En bovendien zo populair dat er bij sommige ziekenhuizen (tijdelijk) geen lichamen worden aangenomen.
Djessy schreef:
04-06-2025 13:03
'Maar het is eigenlijk een verbruiksbelasting op alcoholvrije dranken die suiker bevatten, zoals frisdrank, vruchtensap, en 0 procent bier. Het wekt verbazing dat light- en zero-dranken ook meetellen.'
Het gaat om gezoete dranken die bedoeld zijn om koud te drinken, volgens de wet.
De vriend van mijn moeder is vorige maand overleden en wilde gecremeerd worden. Dat was ook ontzettend prijzig, ik geloof wel 6k oid
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
05-06-2025 23:08
De vriend van mijn moeder is vorige maand overleden en wilde gecremeerd worden. Dat was ook ontzettend prijzig, ik geloof wel 6k oid

Inclusief de hele uitvaart bedoel je?

Cremeren an sich kan al voor €1500
TAFKAPML
KamilleT schreef:
05-06-2025 23:01
Het gaat om gezoete dranken die bedoeld zijn om koud te drinken, volgens de wet.
Ja het zal, maar mij ging om de idiote prijsverhoging van bijna 2 euro op een fles van 750 ml.
...
zenga schreef:
05-06-2025 22:32
En bovendien zo populair dat er bij sommige ziekenhuizen (tijdelijk) geen lichamen worden aangenomen.
Ja klopt. Komt misschien ook wel dat een simpele begrafenis/ crematie voor veel mensen al te duur is.
Maar mensen gaan voorbij

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven