Vakantie met kleuters: hoe zelf ook relaxt terugkomen?
vrijdag 6 juni 2025 om 15:21
Het is weer bijna zomervakantie, zelf gaan we 3,5 week weg. De kinderen zijn net 4 en 6, de vakantie is al relaxter dan 2 jaar geleden, maar ik ben op zoek naar tips zodat ik zelf ook uitgerust terugkom.
Inmiddels heb in de gewoonte dat ik in de week er na nog 3 dagen alleen wegga om echt even op te laden na de gezinsvakantie, maar daar wil vanaf.
Eigenlijk heb ik op vakantie alleen echt rust als ik ben wielrennen en dan hoef ik even niks . De rest van de vakantie ben ik toch bezig met regelen of de kinderen spreken mij toch continu aan en ‘s avonds probeer ik nog gezellig te doen tegen man na 9 uur, terwijl ik gewoon echt moe want de ochtenden op vakantie zijn (helaas) 90% voor mij vanaf 6 uur.
Man kan gerust een boek lezen als de kinderen spelen, maar dat is voor mij niet mogelijk, want de kinderen willen wat laten zien/drinken of spelen.
Inmiddels heb in de gewoonte dat ik in de week er na nog 3 dagen alleen wegga om echt even op te laden na de gezinsvakantie, maar daar wil vanaf.
Eigenlijk heb ik op vakantie alleen echt rust als ik ben wielrennen en dan hoef ik even niks . De rest van de vakantie ben ik toch bezig met regelen of de kinderen spreken mij toch continu aan en ‘s avonds probeer ik nog gezellig te doen tegen man na 9 uur, terwijl ik gewoon echt moe want de ochtenden op vakantie zijn (helaas) 90% voor mij vanaf 6 uur.
Man kan gerust een boek lezen als de kinderen spelen, maar dat is voor mij niet mogelijk, want de kinderen willen wat laten zien/drinken of spelen.
dinsdag 10 juni 2025 om 17:44
Precies, ook wat BGB zegt, vanmorgen moddertaart gebakken, lekker dat die was : )Draaideurforummer schreef: ↑10-06-2025 16:53Daarom vind ik het zo heerlijk om nu een kleinkind te hebben. Mag ik nog een keer![]()
Alles sal reg kom
woensdag 11 juni 2025 om 10:03
Serieus ? Moeten we je hier ook nog camping etiquette gaan uitleggen?Wielrenster87 schreef: ↑10-06-2025 09:05Nee hoor het probleem blijft staan. Maar ik k heb mij nooit gerealiseerd dat je op een camping zo lang stil moest zijn. Man heeft vroeger gekampeerd en ik loop heel hard te balen dat ie dit niet expliciet gemeld heeft.
We gaan luxe met eigen sanitair dat was een voorwaarde, maar als ik dit had geweten dan had ik mij wel bedacht om te gaan kamperen. Gelukkig is het maar 1,5 week. Voordeel met een huis is dat de kinderen wel om half 8 eventueel op het terras of de tuin kunnen spelen.
Nee je kinderen niet voor 0830 buiten laten spelen want niet iedereen is vroeg wakker. Je houdt je kinderen dus gewoon zo stil mogelijk , ze zijn geen baby meer dus dat kan prima.
Nee geen herrie maken na 22:00 , je kan best praten tot later maar niet gierend van de lach en je dobbelstenen op een kunststoffen tafelblad laten kletteren. Het is vrij gebruikelijk dat je stiller. moet zijn na bepaalde tijd op campings.
Je houdt je kinderen bij je zodat ze niet gaan leuren bij andere gasten tijdens ontbijt
En zo zijn er nog wel meer ongeschreven regels (die zullen ongetwijfeld volgen

woensdag 11 juni 2025 om 11:36
Na alle tips en verhalen van hier krijg ik alleen maar meer zin in onze kampeervakantie gelukkig. Onze peuter en kleuter kan ik wel stilhouden tot 8.30 (mede dankzij een scherm maar de rest van de dag gebruiken ze die toch niet), de baby wordt meer uitdaging. Ik hoop maar dat die niet teveel huilt en we anders een veldje hebben met meer baby’s die af en toe geluid maken.
woensdag 11 juni 2025 om 11:52
woensdag 11 juni 2025 om 12:33
Draaideurforummer schreef: ↑11-06-2025 12:31Als je daar niet tegen kunt dan moet je niet op een camping gaan staan lijkt mij.
Maar die camping etiquette moet je wel eerst leren.
Dan moet je het wel een kans geven.
Als onwetendheid schreeuwt, dan zwijgt intelligentie ~ Unknown
(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
woensdag 11 juni 2025 om 13:01
Je moet helemaal niks. Ik drink bijvoorbeeld geen wijn. Ik hoor vaak genoeg dat je dat "moet leren drinken." Maar daar heb ik helemaal geen zin in. Ik heb wel leren autorijden, eten koken, mijn muil houden als iemand iets doms zegt op mijn werk, rekenen. Want dat is best heel handig in mijn dagelijks leven. Maar zonder kamperen kun je prima leven. Wil je het wel? Leuk! Wil je het niet? Ook leuk!
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
woensdag 11 juni 2025 om 13:05
Nou, en dat weet ze niet dus, of ze het wel of niet wil.
Vandaar mijn suggestie om het een keer te proberen.
Als onwetendheid schreeuwt, dan zwijgt intelligentie ~ Unknown
woensdag 11 juni 2025 om 13:11
woensdag 11 juni 2025 om 16:17
Als je eigen koters op 3 meter achter je liggen te slapen zit jij echt niet met je accordeon onder je luifel smartlappen te zingen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 11 juni 2025 om 16:24
Zoals je dat thuis waarschijnlijk ook niet doet, lijkt me.blijfgewoonbianca schreef: ↑11-06-2025 16:17Als je eigen koters op 3 meter achter je liggen te slapen zit jij echt niet met je accordeon onder je luifel smartlappen te zingen.
Denk overigens wel dat de zin van TO om op vakantie te gaan, niet perse groter is geworden

woensdag 11 juni 2025 om 16:26
Je verwacht het niet, maar ik las meestal een boek. Of we deden een spelletje. Met een handdoek op het formica tafeltje konden we vrij geruisloos yahtzeeën.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 11 juni 2025 om 16:35
woensdag 11 juni 2025 om 16:37
Ik heb mijn vakantie tenminste maar geannuleerd. Geen zin meer in.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 11 juni 2025 om 16:39
Hopelijk zijn er wel fietslampjes verkrijgbaar die op haar fieps passen, anders sterft jouw suggestie dezelfde roemloze dood als mijn idee over fietstassen.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 11 juni 2025 om 16:39
Nou ja, je kunt natuurlijk wel gewoon praten met elkaar he, het is nou niet zo dat de campingpolitie voor je tent staat wanneer je een gewoon gesprek op normale toon voert.
En verder, wij doen heel veel regenwormen, lampjes aan de luifel, kaarsjes aan. Zelfs een muziekje op de achtergrond kan gewoon. Nooit problemen gehad.
Maar ja, met 10 man onder de luifel op volle toon Hitster spelen om 23.30 is niet zo handig. Tenzij je op een jongeren camping staat natuurlijk.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
woensdag 11 juni 2025 om 16:50
Hoezo? Kunnen mensen niet zelf bedenken dat je je kinderen een beetje stil probeert te houden als ze heel vroeg wakker zijn?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 11 juni 2025 om 16:53
Beste tip van het hele topic; neem een avondkrant

woensdag 11 juni 2025 om 16:53

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in