December 2006 - deel 2

18-03-2009 16:22 3729 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jippie, Amber was droog vanmorgen en dus ligt ze nu weer zonder luier in bed

Het poepen blijft lastig, ze is echt 3 kwartier aan het proberen voor het echt komt...het is dan echt op en af...echt sneu.

Vanmorgen vroeg ze op een gegeven moment om een luier, dus ik dacht voor uit dan maar, als het alleen voor het poepen is. dus ze vroeg later of ze ook in de luier mocht plassen, dus ik zei nee, toen zei ze ok en deed het op de po. Later wou ze even op bed liggen (had ook buikpijn) dus ik haar nog steeds met luier op bed gelegd, roept ze kwartiertje later dat ze moet poepen, dus ik haar weer op de po gezet en ja hoor plas en poep op de po!!! Luier weer uit en alles weer goed!!

Mette, klinkt ook gezellig de stadspeeltuin!

Tinus: www.linnaeushof.nl, echt onwijs leuk, was er nog nooit geweest, maar hier gaan we zeker vaker naar toe!

Wij waren zaterdag bij de ikea (barendrecht) toen was het goed te doen qua drukte. Niks gekocht, maar toch gezellig!

Zo, begint de nesteldrang nu al!!

Nurse, ik wist het wel foto!

Falcon, knap hoor dat hij de kleuren al zo goed weet, Amber vraagt nu wel vaak wat voor kleur het is, maar ze onthoudt het nog niet echt...

Het valt me hier juist alles mee met de regen van de afgelopen dagen.

Oef, heb helaas geen antwoorden op je vragen...

Heb me ook nog niet echt verdiept in de mexicaanse griep, zit in de zorg, dus hoop ook boven aan de lijst te staan!

Zo Rosanne al 2 tanden!

Sannie, klinkt gezellig dat feestje!

Zo pittig dagje heb je achter de rug!

Knorretje, lekker dat Meike het zo goed doet!

Jeetje wat moet jij veel werken zeg!

Balen dat Joeri een baaldag heeft...

Zou lekker zijn als het zou lukken met Joeri z'n zindelijkheidstraining!

A1mee, jeetje over 1,5 maand al naar school! Pittig hoor! Wat klinkt dat groot!

Vlotte vent dus die Yahnoa!

Falcon, lekker hoor dat je geboekt hebt!

Ga nu weer even gezellig doen hier!
En bedankt, Marloes... nu zit ik de hele dag met dat liedje in m'n kop! Manu vond de website van het Linnaeushof in ieder geval wel heel leuk. Is het voor deze leeftijd al wel leuk denk je, ik zie veel foto's met grotere kinderen erop.

Wel sneu dat Amber zo bang is om te poepen. Zou ze het bewust ophouden of zou ze gewoon niet kunnen?

Manu wilde gisteren ook ineens weer op het potje maar er kwam niks.

Falcon: Leuk van je vakantie!! Zag er erg leuk uit daar.

Wel aso hoor, internet op je vakantie...

Mijn familie zit in Monterrey bij familie van mijn nieuwe schoonzusje. Ze vertrekken vandaag voor een binnenlandse vlucht naar de kust voor een paar dagen strand.

Ik ga vandaag met mijn vriendinnen naar de sauna!! Ik heb een pedicure gereserveerd, hahaha!! Vind het echt een onwijs ouwewijven-gedoe zo'n pedicure maar die anderen laten zich masseren en ik vind een tijd plat op mijn buik liggen nu niet zo lekker meer. Dacht, ach doe eens gek!

shit batterij laptop leeg
huh 2x
tinus1977 wijzigde dit bericht op 21-07-2009 09:17
Reden: dubbel
% gewijzigd
Marloes, het is wat zeg met dat poepen. M loopt altijd een half uurtje te draaien en dan te kermen als het zover is. Niet dat hij verstopt zit of zo, maar ik denk dat hij het erg onprettig vindt. Hij heeft gisterochtend trouwens weer eens in bad gepoept! vond hijzelf ook erg vies.. Blijkbaar voelde hij dat niet komen, of hij kon er niks tegen doen.

Hij heeft nu twee keer gezegd: komt een plasje, dus dat voelt hij wel. Maar op de wc wil hij nietm meer..

Tinus, ja aso he. Het is een uurtje per dag (al weet mijn programmeur dat vaak te omzeilen..). Misschien 's avonds laat wel leuk.. H kan dan spelletjes op internet spelen terwijl ik lees (of zo). Overdag zullen we wel op pad zijn of aan het zwemmen.

Fijne dag verder.
Tinus, ja hoor het is ook voor 2 jarige echt al leuk, er is ook een peuter/ kleuter gedeelte, maar daar zijn we niet eens geweest!

Het waterdeel is ook erg leuk, water is max 30 cm diep, dus kan weinig gebeuren!

Ik denk dat ze het gewoon nog niet helemaal durft te laten komen als ze moet.

Goed dat Manu het weer wou proberen op het potje!

Lekker naar de sauna!!! En mooie voetjes op de koop toe!

Falcon, ik denk inderdaad dat dat het is, dat ze het gewoon niet prettig vinden, maar ja het hoort er bij he! Sneu dat hij het in bad gedaan had...

Misschien wil hij over een paar weekjes wel weer op de wc, ging hier ook zo.

Moet zo gaan werken, voor de zomer zijn de 2 orthopedie afdelingen bij ons samengevoegd, dus moet op een andere afdeling werken, ben benieuwd! Vandaag en donderdag nog en dan vakantie!!!
zo wat een dag hier zeg.

David en Rosanne hebben een groot gedeelte van de dag gehuild.

Gelukkig kwam mn zus vanmiddag met de kinderen zodat Brian nog wat vermaak had en ik ff een break.

Rosanne heeft of heel veel last van de tanden die doorkomen maar ik verdenk haar ook van oorpijn. Even goed aankijken anders ga ik morgen of overmorgen even naar de ha.

Wat David heeft weet ik niet ik zie ook tanden aankomen dus ik gok maar daarop. David is ook heel erg ingesteld op Rosanne dus als zij huilt gaat hij ook altijd huilen misschien dat dat het was.

In ieder geval slapen ze nu lekker Rosanne heb ik paracetamol gegeven en toen was ze zo vertrokken.

Brian was de hele dag een schatje zeker als je bedenkt hoe onrustig het hier was gezien het gehuil. Ik heb m lekker emmers met water laten vullen en alles in de tuin nat laten maken. Daar is ie heerlijk mee bezig geweest.

Maar wat mij betreft wil ik niet veel van deze dagen meer.

Tinus Brian weet ook al het verschil tussen een paar automerken. HIj is helemaal autogek. Wij gaan nog zo'n autostuurtje kopen voor de PS en dan een kinder race spelletje kopen zodat Brian ook kan racen. Hij raakt er niet opgefokt van. Hij is juist heel geconcentreerd bezig en ook heel voorzichtig met mn DS.

Welk bedje heb je besteld?

Pff Knor wat een opsta-tijden heb jij zeg. Nee dan klaag ik niet meer over half 6 hahaha. Ik hoop dat lukt om Joeri zindelijk te krijgen!

Op de DS speelt Brian met het spelletje 'mum I did it of I did it mum' (weet niet precies) de jongensversie (je hebt dus jongens en meisjes versie). Allemaal hele simpele dingetjes. Memory met 6 plaatjes, tekenen, puzzels met 6 stukjes, muziek maken enz enz. Heel leuk echt een aanrader wat mij betreft. Brian mag niet zo lang achter elkaar en hij houd zich er goed aan moet ik zeggen.

Hey Aimee! Leuk om weer van je te lezen. Jeetje Kaya al naar school! Hoe vind je dat? Inderdaad eerst maar halve dagen. Ze gaat nu nog niet naar opvang toch?

Lekker Falcon je vakantie geboekt. hahaha met internet natuurlijk. Is leuk joh een stacaravan. Ik snap wel wat je bedoeld met dat het zo volwassen voelt.

Marloes zo Amber gaat als een speer zeg met het zindelijk worden. Sneu van het poepen dat wel. Werkze vanavond!

nou ik ga ff tv hangen. Peet heb ik de hele dag nog niet gezien. Kwam vanmorgen pas om 10 uur zn bed uit en is recht uit zn werk naar het concert van U2 gegaan. Dus ik heb het huis voor mezelf. Nou ja de benedenverdieping dan haha.

x
Zooo het was heeerlijk in de sauna. Ben weer helemaal ontspannen (en heb superzachte voetjes!). Erg gezellig met de meiden, lekker kleppen, lunchen, badderen en zweten... En als klap op de vuurpijl ook nog het nieuws gehoord van een van de meiden dat ze volgend jaar met haar grote liefde gaat trouwen!! Echt heel gaaf, ben zo blij voor d'r!

Oef: Klinkt inderdaad niet zo heel gezellig als er twee tegelijk maar blijven huilen. Hoe is het vannacht gegaan, allemaal wel lekker geslapen?

Klinkt wel heel leuk dat kinderspelletje op de DS. Als er ook peuterspellen zijn voor de PS moeten wij daar toch ook maar eens naar kijken misschien.

En we hebben dit bedje besteld, het komt morgen:

Ik wil het dus nog wel schilderen, ik denk in wit met wat leuke dingetjes erop, een treintje ofzo... moet nog even nadenken.

Marloes: Lekker bijna vakantie! Gaan jullie naar de camping waar jullie die plek hebben gehuurd?

GROEPVRAAG: Ik had het er gisteren met mijn vriendin nog over. Wanneer is nou de beste tijd om een kindje van de speen af te laten wennen? En hoe pak je het aan? Ik twijfel namelijk heel erg. Het gaat nu eindelijk zo goed met slapen en wil dat niet verpesten... Beetje ego-gedacht ik weet het, maar met de nieuwe baby in aantocht wil ik graag nog een paar maanden uitrusten. Ik vermoed een enorm drama als Manu geen speen meer mag en dat ie dan ook 's middags niet meer wil slapen, wat hij eigenlijk nog zo nodig heeft.

Aan de andere kant, als hij ouder wordt lijkt het me alleen maar moeilijker om hem ervan af te laten wennen. En zijn gebitje vertoont absoluut tekenen van speengebruik (lees: behoorlijke hazentandjes).
Hier gaat alles z'n gangetje. Met Eize zo naar het CB. Ik ben erg benieuwd hoe groot en zwaar hij is en of hij Boyd al aan het inhalen is op deze leeftijd.

Ook maar weer eens navragen hoe we Boyd aan het avondeten krijgen. Daar gaat dus nog steeds niets in 's avonds, behalve rijst en pasta.

In m'n nieuwe baan kan ik in september nog 24 uur werken op de dagen die ik nu ook heb. In oktober ga ik dan 32 uur werken, maar zijn we ook nog een week op vakantie daarvan. Voor in totaal 6 dagen heb ik dan voor een hele maand nog oppas nodig en dat wilden de opas en omas wel opvullen. En dan zien we in de komende tijd wel wanneer de nieuwe locatie opengaat en wanneer ze er geplaatst kunnen worden.
Tinus leuk bedje. Misschien anders iets met stickers doen of zo? Klinkt goed je dag gisteren! Leuk dat je vriendin gaat trouwen.

De kinderen hebben goed geslapen afgelopen nacht gelukkig. De late fles van Rosanne ging gister ook al goed, de rest van de dag had ze ze een soort wanhopig huilend naar binnen gewerkt. Nou ja en als ze dan eenmaal liggen denk ik ook altijd weer 'ach het viel eigenlijk wel mee' *not*

Ik hoop dat het vandaag beter gaat, het lijkt er wel op want ze liggen allebei heerlijk te slapen nu. Ik heb gister wel veel aan Mette gedacht hoor, jeetje als je dit iedere dag hebt. das pittig.

Ik zal je laten weten als we een leuk peuterspel gevonden hebben voor de ps2

Over de speen afwennen. Van mij hoeft het nog niet. Ik vind het moment dat ze naar de basisschool gaan vroeg genoeg. En die tandjes trekken wel weer bij hoorde ik.

Joni alles valt mooi op zn plek zo voor jou zeg qua werk. Je moet er even op wachten maar dan heb je ook wat. Heel fijn voor je.

Kook jij eigenlijk apart voor Boyd? Of eet hij altijd met de pot mee? Ik kook heel vaak iets apart voor Brian of ik maak een aangepaste versie van wat wij eten. Als ik dat niet doe dan eet Brian ook slecht. Hij proeft altijd wel wat van wat wij eten maar lekker vind hij het bijna nooit.
quote:Oef schreef op 22 juli 2009 @ 09:49:

Tinus

Over de speen afwennen. Van mij hoeft het nog niet. Ik vind het moment dat ze naar de basisschool gaan vroeg genoeg. En die tandjes trekken wel weer bij hoorde ik.

Ja denk je? Ik dacht juist dat die stand van de melktandjes ook wel een zo zou blijven als ze eenmaal gewisseld hebben... Zeker als ze tot hun 4e een speen hebben gehad.

JP is ook wel makkelijker dan ik, die geeft apie-peentje (da's echt 1 begrip bij ons, schapie en speentje) ook vaak als hij 's avonds een beetje hangerig is of als hij erg moet huilen. We moeten eerst samen duidelijk afspreken wanneer hij hem wel of niet mag, want ik wil liever alleen in bed en hij geeft hem dus ook buiten zijn bedje.
Hier mag Leah ook nog gewoon de speen, maar alléén maar voor het slapen, verder absoluut niet. Ze weten het trouwens allebei, het eerste wat ze doen als ze wakker worden, is de speen in de gootsteen gooien.

Mmm is dat zo, Oef, van die tandjes? Ik had weleens gelezen dat de melktandjes ook belangrijk zijn voor de blijverds. Daarom moet je toch ook goed de melktandjes poetsen? (Zodat ze niet rotten en eruit vallen en daardoor de kaak verandert). Ik ben een beetje van de klok en de klepel zoals je ziet!

Ontzettend leuk bedje trouwens, Tinus!

Oef, wat balen dat gehuil, bah. Hou inderdaad Rosies oortjes in de gaten, bij Aimee kwamen de eerste vier tandjes gepaard met een oorontsteking. Ze is, nu pas!, bezig met de volgende tanden, maar gelukkig nu geen last van de oren.
Hier mag de speen ook alleen in bed, en doordat M niet meer overdag slaapt, krijgt hij hem ook alleen nog maar 's nachts. Slechts zelden moet ik er 's nachts uit om de speen er weer in te duwen, meestal verliest hij hem ongemerkt en slaapt gewoon door.

Wij pakken de speen dus af als hij hem heeft gevonden overdag, ik zorg dat hij hoog ligt zodat hij niet in de verleiding komt. Dat is zo makkelijk af te spreken, zou ik snel doen Tinus (knuffel is dan weer wat anders..). Haha, Ainne, netjes in de gootsteen. M smijt hem in bed en ik zeg elke keer: mama moet hem nog wassen. Af en toe legt hij hem op het aanrecht.

Verder mag M de speen wel in de auto als we 's avonds terugrijden, want dan mag hij slapen. Hij is vrij makkelijk over te hevelen in zijn bed, snel een verhaaltje/tandenpoetsen/ pyjama aan en hijslaapt verder.

Duimen is veel slechter voor de stand van de tanden, en je loopt het risico dat hij de duim ontdekt als je de speen afneemt!

Oef, gaat het ook echt beter vandaag, ook als ze wakker zijn?
O ja Ainne, ik neem aan dat Aimee als 'Eemie wordt uitgesproken? (Ik lees steeds 'Emmée' op z'n Frans). En ik lees je nick ook nog steeds als 'Enne' ipv Anja, haha, ook Frans dus.
Hey ben ik weer een keertje.

Ziggo heeft dr heel de dag uitgelegen en kan dit blijven doen toto 17:00 vanavond.

A1mee:

*zwaai!*

Leuk dat je even langskwam!! En Auw! dat bijten tijdens het drinken! a doet het nu soms ookal en dat doet al zeer zo zonder tandjes... brrrr

Tinus:

Leuk bedje zeg!

En je spenenvraag; onze Y. duimt (ook lastig) onze A gebruikt niets (hihi, net of je over een junk praat ) En R. krijgt de speen alleen in bed.

Eerste werk als ze wakker is en uit bed komt is dan ook het ding in bed gooien.

Ik denk dat als je er vanaf wilt nu moet kiezen of je het speengebruik wilt afwennen nu de baby er nog niet is of als de baby een maand of 4 is oid (in de tijd dat de meeste baby's wat 'makkelijker worden' zeg maar.)

Als ik in jou/jullie schoenen zou staan zou ik de speen nu afwennen omdat Manuel voordat de baby er al een tijdje is ook al een stuk ouder is. (hopelijk snap je wat ik bedoel? )

Maar goed, misschien wilt ie hem in die tijd straks uit zichzelf niet meer?

Tuurlijk heb je je rust nu nodig maar dat heb je straks; hoogzwanger of met een (verse) baby in huis, ook.

R heeft ook dat haar voortandjes naar voren staan, ik weet uit ervaring dat het goed kan komen (je moet mijn foto's eens zien als peuter/kleuter! ) Maar ik heb nooit een beugel gehad en mn tanden staan nu keurig recht

Ahum. Heel verhaal

Oef:

Das klote zo'n huildag... hoe gaat het vandaag?

Hier verder alles okay!

Morgen gaan we de pup halen!! Vanavond gaan we tapijt leggen hier beneden op het parket (het is slecht voor het gestel van een pup om op te groeien op een gladde vloer)

Oh, trouwens dat nieuws op www.nu.nl gelezen over dat jongetje van 7? Was verscheurd door een paar pitbulls... Echt afschuwelijk...

Nou, fijne dag allemaal, ik laat het hier bij, moet nog vanalles doen!

xx
quote:Falcon schreef op 22 juli 2009 @ 13:41:

O ja Ainne, ik neem aan dat Aimee als 'Eemie wordt uitgesproken? (Ik lees steeds 'Emmée' op z'n Frans). En ik lees je nick ook nog steeds als 'Enne' ipv Anja, haha, ook Frans dus.Klopt, Lia, Eemie en Anjuh
Leukeuk Nurse, een pup! Kan niet wachten om de foto's te zien. Een collega van me heeft kittens in de aanbieding, maar we mogen er geen van Vent. Partypooper. Hij is Heel Erg tegen het houden van dieren, we mogen nog niet eens een konijn.

Oh, maar zijn stukken vlees op zijn bord kunnen niet groot genoeg zijn, dat dan wel, tsk.
Zal eens een foto plaatsen op HM!
Kan hier toch ook wel, of hecht ie zoveel aan zijn privacy?

Oh wacht, jij kan niet op HM?
Ohjawel duh.

Je kunt niet op hyves.

Ben dr een bietje vanaf de laaste tijd *chinrub*

xx
Muts
Ze staan nu op HM.

Ga weer verder hier!

(grmbl. ik was een stuk productiever toen Ziggo dr uit lag vanmorgen)
He lieverds,'

Ontzettend bedankt voor de onwijs leuke spullies voor onze Stef!! En de loco voor Noof is ook goed in de smaak gevallen!

De tas is helemaal top, toevallig zelf nog voorgestaan maar toen had ik er net 1 gekocht, dus vond dat ik het niet kon maken om er nog 1 voor Stef te kopen, hahaha!

Dus hélemaal goed!

We hebben een heerlijke dag gehad met de familie Knor!

Ik kom later terug, ik zou gaan beitsen buiten en het is nog een uurtje droog, dus ik ga nu!

x
afbouw speen: bij Renske hebben we het gedaan toen ze anderhalf was, ging heel soepel en er is geen duim voor in de plaats gekomen. Het is ook voor het melkgebit beter om niet te spenen/duimen. Dus op zich kan je het doen. Je moet er zelf achter staan.

Ik heb volgens mij laatst wel een keer in kinderen ofzo gelezen dat je rond 3-4 jaar goed kan afbouwen. misschien moet je daar even op googelen...

fijn dat het in de smaak viel...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven