Entertainment alle pijlers

Het Blok 2025

29-04-2025 12:27 523 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Kijkt iemand? Ben nu bezig om de eerste aflevering van gisteren terug te kijken. Het is in ieder geval een leuke mix van kandidaten!
En Daan vind ik echt fantastisch.
Dat zoenen en kriebelen vonden wij ook bijzonder.
Nadeel is ook dat het alleen om gezever gaat en niet om het verbouwen. Sneu programma wordt het zo.
Ik vond dat zoenen ook raar.

Maar rest van de koppels zijn ook maar meelopers. Het lijkt wel een groep pubers. Dat Edith met Naomi en Anouk gaat zitten. Heeft ze geen enkel gevoel voor moraal?

En de anderen net zo. Blegh.
Het viertal is zo heftig en fel dat iedereen bang is om daar tegenin te gaan. Heel nare en giftige groepsdynamiek. Ik denk dat Marit en Roelie echt een beetje zeiken soms hoor, en ze deden ook super raar over de heater die ze op stel en sprong hadden willen hebben, maar die dingetjes rechtvaardigen in niks de bizarre houding van het viertal. Ze zijn zó boos dat de zusjes winnen, maar val de jury dan aan, word boos op het programma, scheld de presentator de huid vol, weet ik het. Maar de winnende kandidaten het leven zuur maken slaat helemaal nergens op.

En Marit is haar geduld verloren en heeft iets naar Victor geschreeuwd met ‘fucking slechte verliezer’ of iets in die richting. Oké, niet handig. Vervolgens gebruikt Naomi al schreeuwend dezelfde krachttermen om duidelijk te maken dat niemand tegen ‘haar vent’ schreeuwt want dan praat zij niet meer.

Dat de rest van de groep niet ingrijpt, vind ik aan de ene kant onbegrijpelijk maar is echt heel beeldend voor wat er gebeurt in schoolklassen met pesters. Iedereen is zo bang (bewust of onbewust) om zelf slachtoffer te worden dat ze liever niks zeggen. En de pesters hebben zich in dit format ook echt macht toegeëigend waardoor uit de gratie vallen je zomaar de winst zou kunnen kosten.

Waar blijft de docent/mentor die ingrijpt?
Minik schreef:
16-06-2025 23:57
Het viertal is zo heftig en fel dat iedereen bang is om daar tegenin te gaan. Heel nare en giftige groepsdynamiek. Ik denk dat Marit en Roelie echt een beetje zeiken soms hoor, en ze deden ook super raar over de heater die ze op stel en sprong hadden willen hebben, maar die dingetjes rechtvaardigen in niks de bizarre houding van het viertal. Ze zijn zó boos dat de zusjes winnen, maar val de jury dan aan, word boos op het programma, scheld de presentator de huid vol, weet ik het. Maar de winnende kandidaten het leven zuur maken slaat helemaal nergens op.

En Marit is haar geduld verloren en heeft iets naar Victor geschreeuwd met ‘fucking slechte verliezer’ of iets in die richting. Oké, niet handig. Vervolgens gebruikt Naomi al schreeuwend dezelfde krachttermen om duidelijk te maken dat niemand tegen ‘haar vent’ schreeuwt want dan praat zij niet meer.

Dat de rest van de groep niet ingrijpt, vind ik aan de ene kant onbegrijpelijk maar is echt heel beeldend voor wat er gebeurt in schoolklassen met pesters. Iedereen is zo bang (bewust of onbewust) om zelf slachtoffer te worden dat ze liever niks zeggen. En de pesters hebben zich in dit format ook echt macht toegeëigend waardoor uit de gratie vallen je zomaar de winst zou kunnen kosten.

👏 Zou het zelf niet beter hebben kunnen verwoorden..
Minik schreef:
16-06-2025 23:57

Helemaal eens!

Ik vind het ook wel een beetje slecht dit jaar dat de presentator amper langskomt, dat de juryleden onderling een mismatch zijn, dat die makelaar sowieso een rare kwibus is en dat aannemer Ray zo slecht ingrijpt. Zo worden de bullies wel een beetje gesterkt in hun idee dat ze alles kunnen maken. Want ook al: hoezo moest Vince ineens een assistent hebben die ook zou meedelen in extra opbrengsten? Dat was toch helemaal de opdracht niet? En niemand gaat er tegenin en geen van de ‘spelleiders’ grijpt in.

Ik vond het gister wel grappig dat ze continu zeiken op anderen die hun oplevering niet halen terwijl Vince zelf de toiletpot in de badkamer aan het kitten is.
Where is my mind?
Die vier lijken ook nog steeds achter hun gedrag te staan gezien de enkele reactie die ze op sociale media staan... Dan zal het blijkbaar ook niet te wijten zijn aan het knippen en plakken van het programma.
Eigenlijk een hele toxische omgeving. Onze tiener kijkt mee en die staat versteld van het pestgedrag. Ze vond het dan wel weer fijn om te zien dat volwassenen het qua gedrag ook compleet kunnen verkloten. Ze zijn nog jong aldus de puber. Ze moeten nog een hoop leren en als zij zich zo ging gedragen dan wil ze er graag op gewezen worden. Ideale opvoedingscursus.
Christoffel schreef:
17-06-2025 17:13
Die vier lijken ook nog steeds achter hun gedrag te staan gezien de enkele reactie die ze op sociale media staan... Dan zal het blijkbaar ook niet te wijten zijn aan het knippen en plakken van het programma.
Er zijn wel wat dingetjes omtrent Marit waar hun irritatie vandaan komt denk ik. Heel erg op de regels zitten bij anderen, maar zelf er best eens flexibel mee omgaan. Een heleboel dingen onrechtvaardig vinden (even los van of het ook onrechtvaardig is) en daar een groot punt van maken. Vrij star in dingen zijn en soms wat onhandige keuzes (bijv koffie blijven halen bij Anouk en Maurits, gaan zeuren om de heater, etc).

De vier zouden dit ongeacht het verdere verloop van het programma sowieso irritant gedrag hebben gevonden en er vervelend over hebben gedaan, daar twijfel ik geen moment aan. Ze zullen elkaar als persoon ook gewoon echt niet liggen. En aangezien Marit de enige is die haar mond durft open te trekken, is zij ook de enige waar de vier unaniem doorlopend op kunnen afgeven, en dan is het ook echt steeds vier tegen één.

Ik kan me ergens voorstellen dat de vier bij het terugzien van de beelden ook nog steeds denken.. zie je wel, wat een zeikerd die Marit, pfff… we hadden echt gelijk.

Maar wat ze niet lijken te willen zien, is dat hun grootste frustratie niet zit in Marits karakter of gedrag of iets, maar puur in jaloezie dat Marit en Roelie winnen en zij niet. Iemand die jij niet mag, maar die wel succesvoller door het programma heen fietst dan jij zelf, dat voelt niet prettig. En dat raakt hun ego. Elk mens vindt het onprettig als zijn ego gekrenkt wordt, en mensen als Naomi en Victor hebben een nogal groot ego dus dit kunnen ze niet goed hebben.

En eerlijk is eerlijk, de programmamakers doen ook in geen enkel opzicht een poging om het voor de deelnemers leuk te houden. Een incompetente jury die niet kan verantwoorden wat ze beoordelen (had gewoon punten gemaakt voor kleurgebruik, gebruiksgemak, afwerking, ofzo), een ontzettend saai en voorspelbaar spel elke week voor extra klushulp (vorig jaar vond ik het ook belachelijke challenges maar daarbij sprak je in elk geval elke keer een andere vaardigheid aan), en verder niemand aanwezig waar je eens mee kan overleggen. Waarom komt de jury niet een keertje langs tussendoor om tips te geven? Waarom komt de presentator niet tussendoor om het hamertje tik gebeuren te beoordelen? En waarom wordt er niet ingegrepen als na een democratische taakverdeling een coup wordt gepleegd? Het is gewoon gênant dat je als programmamaker je zo totaal afzijdig houdt.
Minik schreef:
17-06-2025 18:49

Maar wat ze niet lijken te willen zien, is dat hun grootste frustratie niet zit in Marits karakter of gedrag of iets, maar puur in jaloezie dat Marit en Roelie winnen en zij niet. Iemand die jij niet mag, maar die wel succesvoller door het programma heen fietst dan jij zelf, dat voelt niet prettig. En dat raakt hun ego. Elk mens vindt het onprettig als zijn ego gekrenkt wordt, en mensen als Naomi en Victor hebben een nogal groot ego dus dit kunnen ze niet goed hebben.
Zeker ook omdat Victor professional is en de meiden totaal onervaren zijn of waren.
Eens met jou Minik. Vooral met de laatste alinea. Het is enorm simpel gemaakt dit jaar. Als je in Australië kijkt, waar de presentator altijd aanwezig is, zich bemoeit met onderling gedoe, soms ook helpt met klussen, advies en mening geeft en noem maar op. Ik bedoel, wat doét die Dennis uberhaupt? En dat achterlijke spel vind ik al helemaal irritant. Ook dat is in Australië zo anders: verschillende vaardigheden maar ook dingen maken die je vervolgens moet gebruiken in je interieur etc. En dat hoeft toch helemaal niet zo heel veel extra te kosten?

Ik geloof dat ik me daar meer aan erger dan aan de deelnemers. Ik zie zeker naar gedrag bij 'de vier', maar aan de andere kant zie ik ook wel dat er heel veel kleine dingetjes aan de andere kant vals worden gespeeld, en die rare beoordeling van de jury helpt ook niet echt mee.
We're just two lost souls
Ik denk dat Dennis onder contract staat en hij daarom dan toegewezen wordt aan zo’n programma. Als ze hem toch moeten betalen dan maar zo of zo.
Die Faisel is ook grappig. Zelf schade rijden, nou ja, Chris dan, en aan iedereen vragen om mee te betalen....
#hoedan?
Lekker subtiel ook, Marit achterna rennen het park in als ze niet lekker zit en dan om geld vragen. En bij het overleg in slaap vallen.

Wat een stel kneuzen zijn het bij elkaar zeg, onvoorstelbaar.
Het gekke is dat de aflevering vanavond begon met de commentaarstem alsof er niets geks is gebeurd gisteren. Hij zegt zelfs dat Marit er uit gestapt is. Ze is eruit gegooid!
Ik vind wel dat Heidi het goed doet, ze neemt de taak van Victor zelfs over, om te controleren of alles wel goed gaat in het extra appartement.
Ik vind het heel rot voor Maurits en Anouk dat het slecht gaat met zijn vader. En ik snap ook wel dat Naomi ze mist. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat.
Kattentuintje schreef:
17-06-2025 19:36
Eens met jou Minik. Vooral met de laatste alinea. Het is enorm simpel gemaakt dit jaar. Als je in Australië kijkt, waar de presentator altijd aanwezig is, zich bemoeit met onderling gedoe, soms ook helpt met klussen, advies en mening geeft en noem maar op. Ik bedoel, wat doét die Dennis uberhaupt? En dat achterlijke spel vind ik al helemaal irritant. Ook dat is in Australië zo anders: verschillende vaardigheden maar ook dingen maken die je vervolgens moet gebruiken in je interieur etc. En dat hoeft toch helemaal niet zo heel veel extra te kosten?

Ik geloof dat ik me daar meer aan erger dan aan de deelnemers. Ik zie zeker naar gedrag bij 'de vier', maar aan de andere kant zie ik ook wel dat er heel veel kleine dingetjes aan de andere kant vals worden gespeeld, en die rare beoordeling van de jury helpt ook niet echt mee.
Als je als kandidaat het niet eens ben met de beoordeling van de jury, dan is daar niks aan te doen. Zij beslissen. Dat weet je als je aan dit programma meedoet. Het is een subjectieve beslissing. Dan kan je wel heel boos worden, maar dat verandert niks.
Het was weer een bijzondere uitzending vanavond. Wat een verhaal van die schade en wat een enorm bedrag! Ik denk dat je zelf kan bepalen wat je eigen risico is, dus dit hebben ze niet handig aangepakt als ze het bewust zo hoog hebben gezet. Natuurlijk moet degene die schade maakt, dit betalen. Maar hij kon het proberen.
In het begin leek Feisal me wel een goeie (badkamerkoning), maar zo te zien komt er niet veel uit zijn handen (die trouwens meestal in zijn zakken zitten).
Faisel is een echte Antiliaan. Alles komt goed en poko poko... Uit ervaring met Antilianen weet ik,dat ze je achter hun vodden aan moet zitten.!!!!
Ligt het aan mij of is Naomi totaal anders zonder Anouk? Ze is nog steeds smerig met dr taart trouwens en dr geslijm.
ukkie1978 wijzigde dit bericht op 18-06-2025 21:39
6.85% gewijzigd
Die faisel is toch niet te geloven.. eerst proberen die schade op iedereen te verhalen, en nu verwachten betaald te worden als een ingehuurde klusser.. die man is echt gek.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ukkie1978 schreef:
18-06-2025 21:07
Ligt het aan mij of is Naomi totaal anders zonder Anouk? Ze is nog steeds smerig met dr taart trouwens en dr geslijm.
Wat ik heel raar vind is dat ze de tekeningen van Roelie mooi vind en wil gebruiken maar later zegt dat Roelie niet bij het design team meer hoort.
Met andere woorden ze krijgt niks betaalt. Dat is echt niet oké.
Vivamensje schreef:
18-06-2025 22:02
Wat ik heel raar vind is dat ze de tekeningen van Roelie mooi vind en wil gebruiken maar later zegt dat Roelie niet bij het design team meer hoort.
Ja, echt om te kotsen. Ze mag een beetje ondersteunen oid zei ze. Ze heeft een heel 3D plan gemaakt! Ze kan iets, en dat zint Naomi niks, want zelf kan ze helemaal niks.
Vivamensje schreef:
18-06-2025 22:02
Het is idd niet oke, maar dat is Naomi. Ik kijk serieus bij haar nergens meer van op. Ik hoop dat Heidy er wat van gaat zeggen of er wat mee doet zo van luister Roelie krijgt gewoon betaald, want ze heeft die 3d-tekening gemaakt waardoor het voor jullie stukken makkelijker werd. Dat ze daarin neutraal is zeg maar.

Dat ze zegt ik ga daar in de app niet op reageren, die koude oorlog, top!
Die Faisel! :O Eerst die schade, nu denken dat ie volgens normaal tarief betaald gaat worden. Volgens mij steekt in elk geval Victor er echt wel meer tijd in, plus het gewone werk dat hij doet. En Chris vind ik wel een soort van sneu. Die baalt onwijs van zijn vader maar durft hem denk ik niet aan te spreken (cultuur?) en Faisel walst er keihard overheen, die ziet niet eens dat Chris ongelukkig kijkt. Maar ja, dat deed hij bij Marit ook toen ze wegrende.

En dat hamertje tik: ik vond het best een mooie oplossing zo voor Maurits en Anouk. En eerlijk spel, niet zomaar weggegeven. De voice over noemt het dan ook weer vals, en onder valse voorwendselen maar dat vond ik echt niet eerlijk. Ze deden dat echt niet om F&C dwars te zitten.

Het blijft een bizar programma, qua opzet en alles. Maar ik blijf toch vol verbijstering kijken. ;-D
Kattentuintje schreef:
19-06-2025 00:56
Die Faisel! :O Eerst die schade, nu denken dat ie volgens normaal tarief betaald gaat worden. Volgens mij steekt in elk geval Victor er echt wel meer tijd in, plus het gewone werk dat hij doet. En Chris vind ik wel een soort van sneu. Die baalt onwijs van zijn vader maar durft hem denk ik niet aan te spreken (cultuur?) en Faisel walst er keihard overheen, die ziet niet eens dat Chris ongelukkig kijkt. Maar ja, dat deed hij bij Marit ook toen ze wegrende.

En dat hamertje tik: ik vond het best een mooie oplossing zo voor Maurits en Anouk. En eerlijk spel, niet zomaar weggegeven. De voice over noemt het dan ook weer vals, en onder valse voorwendselen maar dat vond ik echt niet eerlijk. Ze deden dat echt niet om F&C dwars te zitten.

Het blijft een bizar programma, qua opzet en alles. Maar ik blijf toch vol verbijstering kijken. ;-D
Nee ze deden het om iedereen dwars te zitten. Naomi vertelde aan de telefoon tegen Anouk dat ze de naam van diegene die met de hamer zou slaan expres niet zou zeggen. En toen het de professionele klusser (naam vergeten) bleek te zijn, dat iedereen “huilde”.
Kattentuintje schreef:
19-06-2025 00:56

Nee ze deden het om iedereen dwars te zitten. Naomi vertelde aan de telefoon tegen Anouk dat ze de naam van diegene die met de hamer zou slaan expres niet zou zeggen. En toen het de professionele klusser (naam vergeten) bleek te zijn, dat iedereen “huilde”.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven